یکشنبه 02 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
چگونه می توان رنگ شدگی ماشین را تشخیص داد؟با چشم یا دستگاه قلم اهنربا
  • تعداد بازدید : 45715
  • چگونه می توان رنگ شدگی ماشین را تشخیص داد؟با چشم یا دستگاه قلم اهنربا

    چگونه می توان ماشین دارای رنگ را تشخیص داد؟

    بدون رنگ بودن ماشین نقش تعیین کننده ای در قیمت آن دارد.چطوری می توان از بدون رنگ بودن یک ماشین مطمئن شد؟

    همانطور که می دانیم رنگ شدگی بدنه خودرو در قیمت آن تاثیر فراوانی دارد اگر یک خودرو فاقد رنگ شدگی باشد با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد،خودروهایی که رنگ شدگی آنها شامل در‌ها یا گلگیر باشد راحت‌تر فروش می‌روند.اما کاپوت جلو و عقب و  سقف نقاط حساسی هستند و خریدار ریسک نمی کند چون در تصادفات از جلو یا عقب شاسی خودرو آسیب دیده و به تبع جلو بندی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد از این رو ممکن است که مشکل لاستیک سایی ایجاد شده باشد که ممکنه به هیچ‌وجه قابل حل نباشد و اگر سقف رنگ شدگی داشته باشد ممکن است خودرو چپ شده باشد که در این‌ صورت هندلینگ خودرو پایین آمده و سرپیچ‌ها خودرو دیگر درست کار نمی کند.

    بنابر این برای شناسایی نقاط رنگ شدگی می توان توسط آهنربا‌های مخصوص به تست بدنه پرداخت .در صورتی که جایی از بدنه رنگ شده باشد به دلیل داشتن بتونه آن نقطه خاصیت فلز را ندارد و آهنربا نمی‌تواند آن نقطه را جذب کند و در برخی از مواقع نیز می‌توان با دقت فراوان دو رنگی را مشاهده کرد.

    ماژیک هایی هم برای این کار وجود داره که به شما در تشخیص کمک میکنه:

    خوب رنگ فابريك ماشين هميشه حالت براق و درخشاني داره كه ميتونيد با ديدن با دقت همه سطوح بدنه ماشين اونو بشناسين و تشخيص بدين....بنابر اين قسمتي كه رنگ شده حالت درخشندگي فابريك رو نداره....دوم اينكه قسمت رنگ شده به صافي بقيه قسمتها نخواهد بود....كه البته براي متوجه شدن ميتونيد از لمس كردن هم استفاده كنيد كه زبري اون قسمت هر چند خيلي كم ولي با دست محسوس هست.....برای تشخيص حتما بايد توی نور طبيعی خورشيد اين كار رو بكنيد و با تغيير زاويه ديد از طرفين شكست نور رو روی بدنه ماشين ببينيد...و با بقیه ی قسمتها مقايسه كنيد.


    و ديگر اينكه گاهی خشهای ماشین رو با ماژيك های مخصوصی می پوشونن كه اگه به جايی مشكوك شدين با ساييدن دست روی اون منطقه متوجه بشين.

    روش هاي تشخيص رنگ شدگي اتومبيل ؟

    با سلام
    دوستان اگر كسي در مورد نحوه تشخيص رنگ شدگي "بدون قلم" اطلاعات مفيدي داره لطفا اينجا ذكر كنه . من چند نكته را در اين مورد در طي چند تجربه ياد گرفتم ولي سوالات مختلفي هم برام پيش اومده.

    نكته هايي كه ياد گرفتم : 1- لبه هاي كاپوت و صندوق عقب و دربهاي اتومبيل كه فابريك كارخانه هستند داراي "موم" مي باشند و اگر اين قطعات تعويض شوند (به صورت خام از بازار خريداري شوند) فاقد موم هستند و يا اگر "موم كشي" بشوند موم آنها به تميزي و يكپارچگي كارخانه در نمي آيد ، لذا مشخص ميشه كه تعويض شدند. 2- رنگ هاي متاليك روشن مثل نقره اي اگر از زاويه 160 درجه نگاه كنيم (در سايه و نه زير آفتاب) بايد كاملا يكنواخت باشند و در صورت مشاهده اندك سايه و روشن نشان دهنده رنگ شدگي است. 3- پيچ هاي گلگير ها (كه به شاسي پيچ شدند) بايد داراي رنگ كاملا يكنواخت با شاسي باشند وگرنه نشان دهنده آچار خوردن پيچ است 4- كيلر پاشيده شده توسط كارخانه داراي شكلي به صورت شش ضلعي هاي منظم با ساختار ريز است كه اگر با زاويه 160 درجه به آن نگاه كنيم متوجه اين شش ضلعي ها مي شويم. ولي اگر اين كيلر كاملا صاف (مثل شيشه) بود بايد بدانيم كه اين كيلر مجدد روي رنگ پاشيده شده.

    حالا سوالات من : 1- دستگاهي كه به اسم قلم تشخيص رنگ است و شامل يك آهنرباي متصل به فنر است در مواقعي كه رنگ روي رنگ پاشيده شده (مثلا مواردي كه در اثر پاشش اسيد و يا سوختگي يك رنگ پريدگي اتفاق افتاده و بدون بتونه رنگ پاشيده شده) و در مواردي كه مثلا گلگير كاملا عوض شده و بدون بتونه كاملا آستر و رنگ شده كاربرد دارد ؟
    2- تفاوت رنگ هاي الكترو استاتيك با رنگ هاي عادي چيست (از نظر ظاهر كه بتوان تشخيص داد). البته اين نكته را مي دانم كه در اين روش رنگ و بدنه باردار مي شوند و سپس رنگ پاشيده شده و كاملا به صورت يكنواخت جذب بدنه مي شود و در ضمن رنگ كمتري مصرف مي شود (چون كمتر در هوا پراكنده مي شود). ولي از نظر ظاهري براي ما تفاوتي دارد؟
    3- رنگ هاي كوره اي چه مكانيزمي دارند و چه فرقي با رنگ هايي كه در هواي عادي خشك مي شوند از " نظر ظاهر" مي كنند. آيا اين روش فقط در مورد رنگ هاي روغني وجود دارد و يا در مورد رنگ هاي فوري هم كوره استفاده مي شود؟
    4- شايد اين سوالم كمي بچه گانه باشد ، آيا كيلر اتومبيل فقط روي رنگ هاي فوري (مثل متاليك) پاشيده مي شود و يا روي رنگ هاي روغني (مثل سفيد) هم پاشيده مي شود؟ چون رنگ هاي روغني بر خلاف رنگ هاي فوري به خودي خود براق هستند ولي آيا براي براقيت بيشتر و يا محافظت بيشتر روي آنها كيلر
    هم مي زنند؟

    سلام
    من دستگاه اکسپرت (تشخیص رنگ شدگی) را دارم قطعات تعویضی رو به هیچ عنوان نشون نمیده
    کیلر هم برای رنگهای روغنی استفاده میشه و هم متالیک
    نکته های که گفتید جالب بود اما الان با استفاده از دستگاه های مخصوص قطعات رو موم پاشی میکنند!!
    این روشهایی که گفتید فقط برای قسمتهایی مثل گلگیرها و کاپوت و درها خوب هست!!!در مورد سقف و گلگیرهای عقب چندان کاربردی ندارد!!!
    الا خیلی از صافکار ها با استفاده از وسیله ای مخصوص ولی با قیمت بالا خیلی از قطعات رو به صورت کوره ای رنگ میکنند

    سلام
    دوست عزیز این وسیله ای که شما میگی در اصطلاح بهش میگن اکسپرت وسیله خوبیه ولی چندان دقیق نیست و
    نمیشه بهش اطمینان کرد اگر قطعه ای تعویضی باشه نشون نمیده یا مثلا ماشینایی مثل زانتیا و مگان که بعضی از
    قطعاتشون فایبر گلاس هست با این دستگاه نمیشه فهمید که رنگ شدند

    پیش گزیده

    همانطور كه گفتم موم كشي خارج از كارخانه هم انجام ميدهند ولي مثل كارخانه تميز و يكدست نيست. مخصوصا موم هاي داخل دوبل كاپوت و صندوق عقب.

    دوستان رنگهای کوره ای هم میشه فهمید که ماشین رنگ شده ؟؟؟ چون یکی از دوستان یک ریو صفر چپ کرد و کاپوت و موتور کاملا سالم اما اتاق ماشین کاملا نابود شده....حالا اومده یک اتاق نو خریده و میگه اگه رنگ کوره ای بخوره اصلا معلوم نمیشه که چپی بوده و جای نو میشه فروخت..........
    سلام
    ببخشید شماره اطاق رو چکار میکنه تا جایی که من اطلاع دارم باید با اجازه راهنمایی و رانندگی اطاق عوض بشه وگرنه میشه مثل یکسری ماشینهای تصادفی که میخریدند بعد یکی مثل اون میدزدیدند شماره اطاق و موتور رو هم استادانه جعل میکردند ولی آخرش گیر افتادند
    چند وقت پیش راجب رنگ کوره ای سوال کردم که متاسفانه کسی خبری نداشت . خیلی اتفاقی امروز پژو 405 یکی از آشنایان دوستم که چند سال بود تو پارکینگ خوابیده بود {بعلت فوت صاحب ماشین } ماشین مدل 83 هست و دوساله که توی پارکینگ خوابیده و حالا این دوست ما مامور شده تا این ماشین رو بفروشه .
    خلاصه سرتان را درد نیارم بچه های بی تربیت دور تا دور ماشین رو با میخ خط کشی کرده بودند هر صافکاری ایشان برده بودند نتونسته بودن خط ها رو پاک کنه تا این که مجبور شده بود چهار تا در ماشین رو داده تو یکی از نمایندگی های تهران کوره ای کامل رنگ کردن بعد از گذشت حدود 6 ماه امروز ماشین رو برای فروش بردیم چند نمایشگاه درست حسابی هیچ کدوم متوجه رنگ نشدن تا حتی از این قام های تشخیص رنگ شدگی هم زدن ولی جواب نداد و ضخامت رنگ رو صحیح نشون میداد .

    واسه این کار یه وسیله مخصوص از جنس آهنربا هست که اون رو به بدنه میچسبونن و رها میکنن، با استفاده از درجه ای که روش هست، میتونید بفهمید که ماشین رنگ شده یا نه.
    با نزدیک کردن آهنربای معمولی به قسمتای مختلف بدنه هم میشه فهمید، ولی دقت بالایی میخواد.
    این فقط واسه بتونه جواب میده راههای که با دید چشم میشه رو اگه بلدی کامل و گویا جواب بدی ممنون میشم و اگه دستگاهای دیگه ای هم هست معرفی کن قلم ادمو گول میزنه مخصوا اگه یک قسمت تعویضی باشه
    دستتون رو روي يك چشم بزاريد و فقط با يك چشم در نور كافي و فاصله ي ٣ متري خودرو را برسي كنيد.
    در كل با يك هزينه اندك ميتوانيد پيش يك نقاش ماهر جواب قطعي رو دريافت كنيد.
    ا نگاه کردن از فاصله حدود 2 متری با زاویه 160درجه میتوان در صورت برخستگی و فرو رفتگی خیلی جزئی در سطوح خودرو مثل کاپوت و روی دربها دلالت بر رنگ شدگی دارد و همچنین زیر لاستیکهای دور درها و جعبه صندوق عقب که موم کشی منظم کار خانه با موم کشی دستی تفاوت آشکار دارد و همچنین از روی نقطه جوش ها {که گاها ساختگی نیز هستند} و در رنگهای متالیک ذرات ریز براق یکنوات و بامقایسه محل های رنگ خودره این ذرات متفاوت با بقیه نشانه رنگ خوردگی هست ضمنا قسمتهای دو لایه مثل کاپوت و صندوق عقب از بیرون سالم و از داخل ماست مالی شده است و ضرب درهای داخل جعبه و کاپوت را اکثرا نمی تونن درست صافکاری کنند کف صندوق عقب نباید کارپیت کاری داشته باشد گاها کف صندق عقب را کامل عوض کرده و به بدنه جوش میدهند که با کمی دقت مشخص هست.
    سر شاسی ها رو باید مهارت جزئی داشت تا بتوان تشخیص داد که رنگ شده هست یا نه .
    گاهی نشستن پودر رنگ پیستوله بصورت ناخاسته بر روی قطعات موتور لاستکهای دور شیشه و چراغ های جلو وعقب با کمی دقت دلالت بر رنگ شدگی است
    مهم:ضمنا در صورتیکه به قسمتی مشکوک شدید و مدیر نمایشگاه در مورد همون قسمت سوال کردید اگر اظهار بی اطلاعی کرد و گفت خودت دقت کن من نمی دونم پس باید به اون قسمت حساسیت بیشتر نشون بدید
    ولی بهتری راه استفاده از یک نقاش و مکانیک اشنا هست که با کمی هزینه هموار می شود و نیاز به این همه در گیری ذهنی ندارد[

    زیر لاستیکهای دور درها و جعبه صندوق عقب که موم کشی منظم کار خانه با موم کشی دستی تفاوت آشکار دارد
    موم کشی منظم باشه اما به رنگ سفید مایل به زرد، (یعنی همرنگ بدنه که نقره ای نباشه) و در قسمت پشت انتهای خودرو در لبه صندوق عقب از حالت لوله ای در بی اد و پخش شده باشه، این موم کشی فابریک هست یا نه؟ نقاش که می گفت این موم رنگ بخودش نمی گیره به همین دلیل نمی شه همرنگ بدنه خودرو باشه.
    سلام دوستان
    با اجازه از استارتر یک سوال داشتم
    پست سوم دیدم گفتند که فقط واسه ی بتونه فقط جواب میده - خب در غیر اینصورت یعنی ماشین ضربه نداره و فقط رنگ خورده درسته؟ یا اینکه میشه تعویض کرد و بتونه رنگ زد؟ چون من ماشین خودم رنگش کم کم تو افتاب داشت بد میشد سقفش رنگ کردم این یعنی از قیمت کم میکنه بقیه ی ماشین هم رنگ کنم یا فقط بتونه از قیمت کم میکنه؟
    بازم از استارتر عذر می خوام اگه بی ربط بود
    با سپاس

    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : خرید و فروش اتومبیل , سایت خرید و فروش اتومبیل صفر کارکرده قسطی ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    چهار روش پیدا کردن خودروی کارکرده در تهران
    ادرس و ساعت کار و امکانات همه مراکز خرید وفروش ماشین کارکرده در تهران
    نمونه قولنامه مبایعه نامه خودرو +فایل pdf چگونگی نوشتن قولنامه
    ارزان قیمت ترین خودروها در بازار ایران کدام است؟
    چه مدل شاسی بلندی بخریم بهتر است؟
    قیمت و شرایط فروش شرکت مدیران خودرو شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای داخل ایران خودرو وسایپا در سال 94
    خرید و فروش خودروی چپی به اسم بی رنگ
    دانلود برنامه موبایل خرید و فروش ماشین
    بهترین نکاتی که برای خرید ماشین دست دوم باید بدانید-خودرو کارکرده
    چگونه ماشین دست دوم را با قیمت بالاتری بفروشیم؟-نکات مفید فروش خودرو
    ماشین لوکس صفر بهتر است یا کارکرده؟
    چگونه در اینترنت ماشین بفروشیم و از ان عکس بگیریم؟
    ماشین چپی-چگونه متوجه شویم یک خودروی دست دوم چپی یا دارای شاسی کج است
    نکات مهمی که در خرید خودروی دست دوم باید در نظر بگیرید
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط مهرزاد محمذی در تاریخ 5 سال پیش و 21:08 دقیقه ارسال شده است

    با سلام چگونه میتوان چسب رکاب 206 را بکنیم چون خیلی زشت شده ممنون از راهنمایی که میفرمایید با تشکر محمدی

    این نظر توسط معين در تاریخ 5 سال پیش و 19:34 دقیقه ارسال شده است

    با سلام
    براي دوستاني كه در نيشابور هستند ميتونند ماشينشون رو ببرن پيش اقاي حسيني
    شماره تماس٠٩٠١٧٤٤٥٧٩٠
    ١٠ تمن ميگيره ميگه

    این نظر توسط علی در تاریخ 5 سال پیش و 20:30 دقیقه ارسال شده است

    بسیار نکات مفیدی بود. ممنون

    این نظر توسط مجید در تاریخ 5 سال پیش و 17:38 دقیقه ارسال شده است

    با سلام خدمت دوستان.
    تمامی صحبت هایی که نشد یک طرف حرف من اینه که در مشهد کارشناسان خبره رنگ به نام تشخیص رنگ (فلانی) که حدود بیست تومن می گیرند و انچنان با دقت ماشین رو زیر و بالا می کنند که ادم حیرت می کنه. و بعدشم خیلی سرشناس و مطمئن هستند و برگه کارشناسی میدن که اگه تا سه روز رفتید جایی دیگه و خلاف این باشه باید ضرر و زیان شما را بدهند که حتی خود بنگاهی ها ماشینا شونو می برند این مکانها. ولی متاسفانه مثلا در تهران همچنین مکانی نیست اگر هم هست دقیق نیستند و خیلی از اونا با اهنربا کار می کنند که اصلا اعتباری بهش نیست.
    یک توصیه تازگی ها من خودم باهش برخورد داشتم بعضی بنگاهی ها وقتی تو خیابون با شما قرار می ذارند با یک نفر دیگه مثه خودشو کلاش قرار می ذارند و در ان واحد با هم سر می سرند و او که خودشو بنگاهی جا می زنه و با اون اهنربایی کذایی مشغول به تشخیص رنگ ماشین میشه و در اخر میگه مثلا ماشین 22 تومن مال من و اونم به خریدار میگه این بنگاهی با این قیمت میخواد تو چکار می کنی تو که از همه چی بیخبر هول میشی و... پس دوستان ماشین ر از جایی بخرید که طرف یک مکان مثه خونه یا مغازه داشته باشه تا اگه مشکلی برخوردید بتونید یقه شو بگیرد متاسفانه در تهران زیاد شدند و حتی به مادر خودشو هم رحم نمی کنند.

    این نظر توسط amir در تاریخ 5 سال پیش و 12:08 دقیقه ارسال شده است

    من برای تشخیص رنگ خودرو ویا کارشناسی رنگ خودرو توصیه میکنم به مراکز تشخیص رنگ خودرو مهندس باغشنی در ایران مراجعه کنید چون کار کاملا تخصیصی هست و حتی یه گلگیر از خودرو رو هم که شما رنگش رو متوجه نشید کلی ضرر می کنید آقای مهندس باغشنی معروفترین کارشناس رنگ خودرو در ایران هستن به شمار تماس 09364093569

    این نظر توسط behrouz در تاریخ 6 سال پیش و 2:21 دقیقه ارسال شده است

    مطالب آموزنده ای بود.خیلی ممنون

    این نظر توسط nader در تاریخ 6 سال پیش و 0:12 دقیقه ارسال شده است

    فروشگاه آنلاین تخصصی رنگ و لوازم رنگ اتومبیل http://www.paintcar.ir

    این نظر توسط رزا در تاریخ 6 سال پیش و 10:55 دقیقه ارسال شده است

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان
    به نظر شما درب ماشینی که تاب خورده و خم شده بهتره که صافکاری بشه و رنگ بخوره یا تعویض بشه (درب عقب پرشیا)

    این نظر توسط کیانوش در تاریخ 6 سال پیش و 9:54 دقیقه ارسال شده است

    با سلام خدمت دوستان من در استان قزوین مرکزی را دایرکردم که تخصص اون تشخیص رنگ و تعو یض قطعات بدنه خودروهستش واین کار با دستگاهای به روز دیجیتال انجام میشه واین نوع کارشناسی 100%تضمینی . تنها نمایندگی انحصاری همراه خودروی پرشین دراستان قزوین

    این نظر توسط دکتر در تاریخ 6 سال پیش و 3:36 دقیقه ارسال شده است

    با عرض سلام خدمت همه دوستان با تایید حرف دوستمون که فرمودند قلم قطعه تعویض را نشون میده
    و رنگ خوردگی را نیز میتوان فهمید
    اما ادم بتونه با چشم تشخیص بده خیلی عالیه و واقعا یک هنره لطفا تجربیاتتون را بزارید
    از طرفی ان دوستمون که درب های پژو 405 را تعویض کردید وقتی درب را باز میکنید قسمت داخل درب در قسمت بالا یه چسب 10 سانتی است که فقط و فقط درب فابریک داره و در تعویضی پژو نداره


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار