پنجشنبه 06 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تصاویر و بررسی تخصصی لکسوس LX570 و نظرات کاربران شاسی بلند 8 سیلندر
  • تعداد بازدید : 4892
  • تصاویر و بررسی تخصصی لکسوس LX570 و نظرات کاربران شاسی بلند 8 سیلندر

    چرا لکسوس 600 میلیونی بخریم؟

    ورود LX570 به کشور دقیقا در شرایطی رخ داد که واردات خودروھای 8 سیلندر در ثبت سفارش کلا بسته و ممنوع بود. خبرھایی نیز از گوشه کنار درخصوص فروش سھمیه ثبت سفارش توسط واردت کننده و یا واردات آن توسط برخی از سازمانھای خاص (!) برای ورود این مدل به گوش می رسید . . .

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    در ھرحال جدا ازحاشیه آنچه خوش یمن قلمداد می نمود ورود این پاگنده خانواده لکسس بروی آسفالت ھای کشور با نوسان قیمتی 520 تا 600 میلیون تومان ناقابل بود و آگاھان بازار خبر از فروش رفتن سریع السیر ده ها دستگاه نمونه محدود وارداتی نشانگر استقبال خوب میلیونرهای ایرانی از آن بود.

    شاید اگر از تاریخچه LX ھم ازما بپرسید باید گفت به سال 1996 برمی گردد که ابتدا تویوتا آنرا در کلاس شاسی بلند سایز متوسط و با نام LX450 و سپس در کلاس شاسی بلندھای فول سایز با کدھای LX470 و نهایتا LX570 رونمایی کرد.

    جالب است بدانید این خودرو بدلیل حضور لندکروزر، ھیچگاه برای مصارف بازار داخلی خود ژاپنی ھا استفاده یا فروخته نشد تا صادرات آن معطوف به محدوده خاورمیانه، روسیه، چین، آمریکای شمالی و … شود که آمارھا حکایت از فروش بیش از 100 ھزار دستگاھی آن از سال 2000 تاکنون را می دھند.

    نسل پیشین LX570 مدل 2008

    نسل پیشین LX570 مدل 2008

    نشستن پشت فرمان LX 570 دقیقا ھمان حس ارتفاع سواری با تویوتا لندکروزر با ھمان زاویه، ابعاد و میدان دید را دارد با این تفاوت که فضای داخلی و سپس استارت پیشرانه سریعا رنگ تفکرات شما را تغییر داده و آماده آزمون موجودی متفاوت از محصولات لکسس می شوید؛ موجودی لوکس ، مغرور و البته قلدر!

    البته طراحی بیرونی این ماشین خیلی از افراد عادی را که از کنارش می گذرند به گفتن این جمله وا می دارد: اینکه ھمون لندکروزه! البته با توجه به این طراحی حجم آلود، باید در نگاه نخست حق را به بیننده داد؛ ولی در حرکت، داستان کاملا متفاوت خواھد بود.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    نمای برونی این پاگنده لکسس یعنی LX در مدل 2013 دستخوش تغییراتی در چراغ ھای عقب و جلو و سپر عقب شده و ھمچنان بدلیل سود بردن از قطعات مشترک آنرا بسان لندکرروز و به مانند برادر خوش تیپتر آن نشان می دھد اما واقعییت این بوده که از نقطه نظر فنی کاملا متفاوت، با روح و کاراکتری خاص و اسپورت است و آنرا می توان توصیف یک بدنه اما با دو کالبد و روح متفاوت لقب داد.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    البته در طراحی داخلی طراحان لکسس سعی کرده اند تا تفاوت ھای بصری و کیفیتی خاصی را لحاظ کرده و دقیقا نشانگر فاصله بین لندکرزور و LX باشند که از ھردو منظر موفق به این کار شده اند، با تمامی این وجود تاحدودی خط و خطوط بکار گرفته شده در درھا و داشبود (شاید بخشی بدلیل ذھنیت و بخشی بدلیل تشابه) انسان را به طرف لندکروز می برد. اما تا روشن شدن موتور و حرکت روی جاده باید صبور بود و اینجاست که تمامی تفکرات تویوتایی رنگ باخته و یک محصول جدید با DNA خاص اعلام حضور می کند.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    LX جدید از سال 2007 تاکنون با موتورھای 3UR-FE تولید می شود که نمونه ھای 383 اسبی برای بازار آمریکا و کانادا و 362 اسبی نیز هم برای بازار کشورھای حاشیه خایج فارس مثل امارات، عربستان و… و هم برای روسیه، اکراین، آذربایجان و … عرضه می شود که نمونه های وارداتی با مشخصات سفارش داده شده در بازار کشورھای حاشیه خایج فارس ھستند که تعریف جدید ECU سبب این خروجی متفاوت شده است.

    موتور خورجینی 5.7 لیتری 8 سیلندر و 362 اسبی در بدو امر آرام و بدون صدا کار می کند اما فشردن پدال گاز این معادله را برھم زده و آنچنان این جثه 2.7 تنی را از زمین می کند که بدون شک شاید باورش کمی برایتان دشوار باشد که در حدود 8 ثانیه عقربه سرعت سنج را روی 100 کیلومتر می بینید.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    در واقع نیروگاه 530 نیوتن متری ( نمونه ھای 546 نیوتن متری برای بازار آمریکا و کانادا تولید می شود) که زیر درپوش LX570 پنھان شده بی رحمانه روی آسفالت می تازد و وقتی سرعت از 120 عبور می کند آنچنان صدای قرقرو شلاق سیلندرھا به گوش می رسد که دوست ندارید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و گویی با یک خودروی اسپورت در حال راندن بوده و ھرچه قدر برپدال گاز می فشاری گویی موتور علاقه سیری ناپذیری به اوج گرفتن داشته و عقربه سرعت سنج به صورت تصاعدی بالا می رود و این اتفاق در حالی بیرون از کابین رخ می دھد که داخل اطاق به غیر از صدای اسپورت موتور ھمه چیز آرام و با ثبات در جریان است!

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    اگر علاقمند باشید سیستم صوتی فوق حرفه ای و بی نظیر مارک لوینسن ھم شرایط یک سالن اپرا را برایتان شبیه سازی می کند! اگر ھم قصد داشته باشید فرمان پذیری و چسبندگی آن را تست کنید (البته متذکر می شوم، نه درحد پورشه کاین) قرار دادن سیستم تعلیق روی حالت اسپورت شمارا وارد یک دنیای تازه از شاسی بلند سواری می کند که لکسس تعریف جالب توجی برای آن کرده، یعنی در مقابل اینکه دیگر از آن حرکات مواج و نرم لندکروزر خبری نیست، خودرو (بدون اذیت کردن در ضربات و کوبش ھای آزاردھنده) توی دست آمده و اجازه مانور بالایی را در سرعت و درتغییرخطوط به شما می دھد که مطئنا جرئت و جسارت چنین کاری را با لندکروزر نخواھید داشت.

    درعین حال قرار گرفتن سیستم تعلیق روی حالت راحت ھم خیلی کنترل خودرو را از دست رفته و سیال نمی کند؛ اما از کوبیدن ھا و لرزش ھا کم نموده، با این تفاوت که ھمچنان خودرو، پایداری خود در حرکت را دارد، البته ناخود آگاه وقتی پشت فرمان ماشینی با رینگ ھای 20 اینچی ھستید باید منتظر لرزش و کوبش باشید که در LX نیز این مسئله در ردیف عقب بیش از جلو نمایان می شود.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    اما مسئله ای که راننده و سرنشینان عقب را به خوبی حمایت می کند صندلیھای فوق العاده راحت، نرم و پھن بوده که حتی در سفرھای طولانی خم به ابروی شما نخواھند آورد. صندلی ھای عقب آن ھم فوق العاده راحت و جادار و نرم ھستند و وقتی آنھا را خم کنید یک فضای بار بسیار بزرگ در عقب خودرو در اخیتارتان قرار خواھد گرفت.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    جعبه دنده 6سرعته خودکاری که لکسس روی این مدل سوار کرده برای رفتن به ضرایب بالاتر خیلی نرم و برای معکوس کشیدن خیلی تند و تیز و البته بی سروصدا تعویض می شود و روی ھیچ دور موتوری راننده را مایوس نمی کند.

    فاکتور مھم دیگری که برای چنین غول قد بلندی با جثه ای سنگین ،ترمزھای آن بوده که LX با وجود اوج گرفتن ھای ناگھانی (از حالت سکون به حرکت) به یمن ترمزھای فوق العاده قوی براحتی و بدون لرزشی متوقف می شود.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    دوام این خودرو و مقاومت قطعات آن نیز ھمیشه در تست ھای مختلف زبانزد بوده و از طرفی دیگر نوع شاسی ،زیر بندی و سیستم تعلیق آن باعث شده که با توجه به روح اسپورتی که دربطن آن دمیده شده، با وجود بلند قد بودن و از زمین فاصله داشتن ولی براحتی بپیچد و قدرت مانور بالایی داشته باشد. البته قدرت مانور و چسبندگی انرا به ھیچ وجه با پورشه کاین نمی توان یکسان کرد ،اما به جرات این خودرو دراین بخش ھیچ شباھتی با لندکروزر و حتی پرادو جدید ھم ندارد.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    فاکتور دیگری که درشاسی بلندھای بزرگ سایزی این چنینی قابل بررسی است پارک کردن بوده که باید گفت بدلیل آینه ھای بزرگ با دید بسیار عالی در چپ و راست و دوربین دید عقب و حسگرھای نه چندان اعصاب خورد کن مشکل خاصی وجود نداشته وپس از مدتی ممارست و عادت کردن به ابعاد قاعدتا پارک کردن با آن شاید درحد یک 206 راحت باشد!

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    با تمامی این ھمه نقاط مثبت، دو فاکتور (یکی داخلی و دیگری بصورت کلی) را می توان بعنوان نمرات منفی LX محسوب کرد. نکته داخلی قیمت فضایی و کاملا غیر منطقی آن (حدود 600 میلیون تومان) و البته مصرف سوخت 19 لیتری آن است.

    در ھرحال تویوتا شاسی بلندھایی ھمچون لکسس GX و LX و البته تویوتا فور رانر را روی سخت افزار بروز شده لندکروزر و پلت فرم 120 خود سوارکرده و نتیجه آن خلق محصولاتی شده که صنعت خودروسازی دنیا بر تواناییھای آن بارھا مھر تایید زده است.

    2013 Lexus LX570

    2013 Lexus LX570

    البته عاشقان تویوتا و لکسس می گویند که LX570 جواب دندان شکن ژاپنی ھا به رنجروور سواران است، اما تا این لحظه LX570 نشان داده اگرچه محصولی قابل رقابت با رنجروور اسپورت، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GL-class نه چندان محبوب و … است اما شاید ھمچنان نتوانسته مکان خود را در بازار جای بیاندازد.

    17
    اردیبهشت
    1392

    جی فاکتور

    درباره نویسنده

    جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

    تجربه و آزمایشسایر خودروهای وارداتیلکسسچشم انداز2013 شاسی بلند لوکس



    24,370 بازدید کننده

    ۱۲۲ دیدگاه

    1. مهدي
      سوابق: (14 دیدگاه)
      7 مرداد 1392

      من که از لندکروز بیشتر ازlx570 خوشم اومد.

      ومیاد.

      فقط تویوتاااااااااااااا

       
      34
       
      113
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • ali
        سوابق: (27 دیدگاه)
        16 آذر 1392

        لکسس همون تویوتاست

         
        55
         
        27
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    2. مهران
      سوابق: (1 دیدگاه)
      29 شهریور 1392

      ازنظر من لندکروز بهتر از لکسس من این حرف رو از روی تجربه میگم اخه من خودم لندکروز دارم

       
      24
       
      79
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • SHAYAN
        سوابق: (1 دیدگاه)
        31 شهریور 1392

        من هم لندکروز داشتم هم لکسوس و هم هامر دارم الان ولی به نظر من اول هامر بعد لکسوس و بعد هم لندکروز البته مال من 6 سیلندر بودش

         
        43
         
        39
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • amir.t.
          سوابق: (545 دیدگاه)
          21 آبان 1392

          اقا شایان مشخصه اول هامره.ولی اول لندکروز و بعد لکسوس…

           
          14
           
          56
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
        • Hamid
          سوابق: (3 دیدگاه)
          6 بهمن 1392

          البته هامر از اینا بهتره ولی از نظر کوهستانی و Off-Road ولی از نظر On-Road قطعا اول لکسوس LX برتر از هر دوتای دیگست.

           
          39
           
          5
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
        • آرش
          سوابق: (1 دیدگاه)
          31 تیر 1393

          سلام دوست عزیز میخواستم بدونم شما که ماشین 6 سیلندر داشتی سواری با یه ماشین 6 سیلندر نسبت به 4 سیلندر چجوریه؟
          از نظر قدرت و سرعت چه تفاوتی باهم دارن؟

           
          9
           
          2
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    3. amir.t.
      سوابق: (545 دیدگاه)
      22 آبان 1392

      خوب ارزش داره

       
      23
       
      5
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    4. محمد حسین
      سوابق: (1 دیدگاه)
      6 آذر 1392

      فقط لکسوس رو عشقه.
      خیلی از تویوتا خوشگل تر و لوکس تره و امکاناتش فوله.
      به نظر من که عالیه. RX 350 هم خوبه

       
      45
       
      12
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    5. david
      سوابق: (7 دیدگاه)
      12 دی 1392

      in chie dige asheghesh shodam bekhoda

       
      19
       
      4
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    6. علی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      فقط لندکرزو عشقه.آخه لکسوس هم شد ماشین.

       
      6
       
      46
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • امیر
        سوابق: (324 دیدگاه)
        5 اسفند 1392

        یه جوری میگی انگار داری در مورد سمند حرف میزنی خب قبول کن از لند کروز سرتره

         
        34
         
        5
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    7. امیر
      سوابق: (21 دیدگاه)
      28 اسفند 1392

      لندکروز سپر بلند خوشگلتره ولی lx به چیز دیگس
      نویسنده نوشته مرسدس gl نه چندان محبوب ، فکر کنم منظورش تو ایران بوده چون مرسدس gl خیلی محبوبه همه جای دنیا
      سپالی که اینجا میمونه اینه،که چرا لکسس 87000 دلاری رو که میشه حدود 260-70 میلیون تومان رو اینجا میدن 700 میلیون !!؟!

       
      18
       
      5
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    8. مجتبی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      12 فروردین 1393

      اونایی که میگن این ماشینا به ما نمیخوره باید بدونن که کاملا در اشتباهن.تمام دنیا بر اساس باوره,شما باور کن که میتونی یکی ازینا داشته باشی شک نکن که بش میرسی.فقط یادتون باشه کناره باوره یه خورده تلاش میخواد.100%بدست میارین هرچی بخواین.موفق باشید;-)

       
      28
       
      6
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    9. آرش
      سوابق: (1 دیدگاه)
      14 تیر 1393

      لقب سلطان آفرود فقط شایسته لندکروزه

       
      12
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    10. علی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      16 شهریور 1393

      به نظر من لکسوس 570 0 تا صد ضعیفی داره .از همه بهتر bmw X 6 5000cc هستش 0تا صد 3.8 ادمو دیوانه
      میکنه

       
      3
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    11. علی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      18 شهریور 1393

      به نظر من ماشین خوبیه اما لکسوس رو تویوتا با آپشن های بیشتر به بازار روانه کرده تا با بنز رقابت کنه
      به نظر من چرا آدم 350 میلیون اضافه بده
      فقط یه کم آپشن هاش از لند کروز بالا تره
      به نظر من لندکروز بهتره

       
      1
       
      5
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    12. آواتار نوید
      نوید
      سوابق: (246 دیدگاه)
      29 شهریور 1393

      چرا؟چون بهترین ماشین دنیاست

       
      0
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    13. آواتار نوید
      نوید
      سوابق: (246 دیدگاه)
      29 شهریور 1393

      ولی لند کروز یه ابهت دیگه داره
      این قدرتش خیلی بیشتر از لند کروزه و خیلی هم لوکس تره
      تو آفرود هم فوق العادست و کی میگه هامر اوله؟
      اول LX570
      دوم لند کروز
      سوم هامر (البته H1 نه)
      اینو با تحقیق و آزمایش بسیار میگم

       
      1
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    14. آواتار REZA . JUST TOYOTA
      REZA . JUST TOYOTA
      سوابق: (250 دیدگاه)
      8 آبان 1393

      این که همون لندکروز هست
      تویوتا . لندکروز رو با اسم لکسس وارد بازار کرده

       
      1
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    15. husssain
      سوابق: (1 دیدگاه)
      15 آبان 1393

      لکسوس همون تویوتا هستش اما با امکانات بیشتر وی
      ک ماشین لوکس هستش واگر لند کروزر هم اپشن های این رو داشت امش لکسوس میشد
      لکسوس سرتره

       
      0
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : خودرو تویوتا ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط ali در تاریخ 6 سال پیش و 23:22 دقیقه ارسال شده است

    من بین لندکروز GXRو لکسوس 570 موندم نمیدونم کدومشو بگیرم پولش مهم نیست همین الان یه لندکروز صفر تو تهران پیدا کردم 2013 حدود 560 تومن یه لکسوس با 25000 کارکرد هم دیدم 850 موندم کدومشو بگیرم پولش مهم نیست برام میخوام واقعا ارزش داشته باشه چون میخوام ازش لذت ببرم قصد فروش برای سود هم ندارم صرفا استفاده دوستان اگه میتونن راهنمایی کنن ممنون میشم خواهشا راهنمایی درست و منطقی


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار