فیات سی ینا (siena) که در کشورمان توسط شرکت خودرو سازی صنعت پارس (تاپکو) تولید می شود، درواقع گونه سدان و صندوقدار فیات پالیو میباشد. فیات ایتالیا همزمان با رنو فرانسه که l90 را برای بازارهای جهان سومی آماده می نمود پروژه فیات ارزانی که بتواند در این بازارها رقابت کند را آغاز کرد. در سال 1996 برای نخستین بار فیات پالیو در تاسیسات تولید خودرو فیات در برزیل متولد شد. این خودرو همانند لوگان درحال حاضر در کشورهای متعددی نظیر آرژانتین، هند، برزیل، چین، ترکیه، مصر، ایران و … تولید و مونتاژ می گردد. سی ینا در اصل نامیست که برای نمونه های غیر اروپایی فیات پالیو که صندوقدار می باشند اطلاق می شود.
این اتوموبیل رقیب لوگان یا همان تندر L90 می باشد و از نظر کلاس خودرو، امکانات و مشخصات فنی باید با آن مقایسه گردد.
بررسی ظاهری:
طراحی فیات سی ینا یک طراحی تخت، بدون هیجان، ساده و نسبتاً قدیمی است. چراغهای جلوی آن شبیه پراید 132 (یا برعکس، چراغهای پراید شبیه آن) است. طراحی سپر، جلوپنجره و چراغها هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و از کیفیت بالاتری نسبت به تندر هم بهره می گیرند.
بدنه سی ینا کوچک و جمع و جور بوده و از نمای پهلو و عقب کاملاً معمولی به نظر می رسد. صندوق عقب آن نیز کشیدگی زیادی نسبت به محور عقب داشته و البته باعث افزایش فضای صندوق گردیده است
فضای داخلی اتوموبیل از طراحی بهتر و دوست داشتنی تری برخوردار است و علیرغم سادگی بیش از حد بواسطه استفاده از اصول ارگونومی و همچنین سلیقه ایتالیایی، قابل قبول می باشد. مخصوصاً اگر قرار باشد آن را با تندر مقایسه کنیم. در مجموع نمره فیات سی ینا از طراحی بهتر از تندر بوده ولی چندان هم شاهکار نمی باشد. البته در این میان سلیقه هر فرد تعیین کننده است.
مشخصات فنی:
موتور 1400 سی سی فیات سی ینا با قدرت77 اسب بخار و داشتن 8 سوپاپ قدیمی و ناتوان به نظر می رسد. البته سازنده در سایت خود 10نوع موتور با حجمهای 1200، 1400 و 1600 سی سی را بصورتهای معمولی، گازسوز و توربو معرفی نموده که احتمالاً در برنامه های آتی قرار دارند.
FIAT SIENA
موتور
۱۴۶۱ سی سی / ۴ سیلندر
حداکثر قدرت
۷۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور نیوتون متر
۱۱۵ نیوتون متر / ۳۵۰۰ دور در دقیقه
مصرف سوخت 6.2 لیتر در 100 کیلو متر
ماکزیمم سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس
۵ دنده دستی
وزن
۱۱۰۰ کیلوگرم
استاندارد یورو ۴
تجهیزات و امکانات:
ترمز ABS ، دو کیسه هوا جلو ، فرمان هیدورلیک ، سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) ، میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان ، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف ، سیستم cruise control ( ثبت اطلاعات سفر ) ، باز شدن قفل صندوق عقب و باک از داخل خودرو ، سیستم تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت ، CD PLAYER .
مزایا: امنیت خوب، فضای داخلی و صندوق مناسب، امکانات و تجهیزات خوب
معایب: طراحی بدون هیجان، موتور ضعیف
هم اکنون فیات سی ینا در شش رنگ با مبلغ 4.5 میلیون به صورت پیش فروش یک ساله عرضه می گردد. درحالیکه قیمت روز بازار آن حدود 17 میلیون تومان است که برای چنین خودرویی بسیار گزاف است و امکان رقابت را از آن در برابر لوگان سلب می نماید.
* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.

نام خودرو | فیات سی ینا |
مدل(طراحی) | 1388 |
تعداد سیلندر | 4 |
تعداد سوپاپ | 8 |
حجم موتور | 1368 سی سی |
قدرت موتور | 77 اسب بخار |
حداکثر سرعت | 162 کیلومتر در ساعت |
شتاب 0 تا 100 | 13.5 ثانیه |
وزن: | 1100 کیلوگرم |
مصرف سوخت | 6.2 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی |
طول | 4186 میلیمتر |
کیسه هوا | دو کیسه هوا جلو |
ترمز | ABS |
سیستم صوتی | CD PLAYER |
سایر امکانات |
سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) - میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان - سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف - سیستم ثبت اطلاعات سفر - سیستم تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت |
محدوده قیمت | 37-26 میلیون تومان |
آخرین بروزرسانی قیمت | 1393/2/29 |
نمایندگی فروش | - |
مشاهده آگهی | مدل: 2010 | کارکرد: 99,000 کیلومتر | قیمت: 28,000,000 تومان |
نظرات کاربران درباره خودروی فیات سی ینا
مونا ما که 5 ساله فیات داریم خیلی هم راضی هستیم 42 روز پیش | ||||||||||||||||
سیاوش ماشین فقط ایتالیایی چه فیات باشه چه چیز دیگه 51 روز پیش | ||||||||||||||||
ال 90 یه سر و گردن سر تر از این ماشین و ماشین های هم رده ی قیمتی خودش هست.این حرفا هم که تعادل نداره حرف کسایی هست که می خوان یه چیزی رو بی دلیل خراب کنن وگر نه تعداد عکس های چپی 206 از ال 90 خیلی بیشتره پس این یعنی 206 کم تعادل هست ؟؟؟؟خیر دوست من این به معنی اینه که هر ماشینی که باهاش درست رفتار نشه چپ میکنه من خودم تو شیراز یه بنز دیدم وسط میدون چپ کرد.با لاستیک پهن خیلی هم تعادلش بالا میره و دلیلش هم اکسل یک تکه ی عقب هست 105 روز پیش | ||||||||||||||||
بهرام آقای معین شما از کجا متوجه شدی من اطلاعات ندارم.ال90 نمیتونه از عهده ریو با 1500 سی سی هم بر بیاد مخصوصا از سرعت 120 کیلومتر به بالا زانتیا که جای خود داره که پلیس با جی پی اس 231کیلومتر سرعت براش ثبت کرده .ال90 با ضریب درگ وحشتناک بالای 36صدم به زور بتونه 185کیلومتر سرعت بره اونم که فوق العاده خطرناکه .یه چپ کردن ال90 رو سرچ کن ببین این ماشین اصلا برای سرعت بالا ساخته نشده.گفتم موتور 105 فقط روی mpvها نصب میشه.ایرادهای ال90:1-حساسیت بیش از اندازه کوئلها و سوختنشون 2-ارتفاع بسیار بلند که پایداری ماشینو بسیار ضعیف کرده 3-ورود روغن گیربکس به داخل گردگیر پلوس که در صورت پاره شدن گردگیر تموم روغن دنده میریزه و گیربکس خرد میشه این مورد پیش اومده.4-صندلیهای نیمکتی و ناراحت 5-قابل تنظیم نبودن فرمون 6- دید عقب بسیار بد 7- بد دست بودن برای تعمییر و قیمت بالای قطعات .8- ارگونومی بسیار ضعیف داخل به نحوی که برای پیدا کردن شیشه بالابرهای عقب باید برگردی 9- افزایش شدید مصرف در سرعتهای بالای 120 کیلومتر و....با این وصف برای استفاده معمولی و نه با سرعت بالا ماشین مناسبی است.در مورد رده بندی کیفیت سینا اصلا تولید نمیشه که در رده بندی حضور پیدا کنه. 151 روز پیش | ||||||||||||||||
majid باسلام نمیگم سی ینا بده ولی ال90 بهتره 172 روز پیش | ||||||||||||||||
معین جناب کارشناس خودرو شما یه سری به رتبه بندی ماهانه کیفیت خودرو بزن.حساب کار دستت میاد 234 روز پیش | ||||||||||||||||
کارشناس خودرو جناب معین به هیچ عنوان نمیشه کیفیت فوق العاده فیات رو با ال90 مقایسه کرد! پس خواهشاً احساسی نظر ندید ، کمی منطقی باشید . . . موفق باشید 235 روز پیش | ||||||||||||||||
معین بهرام.جون ال90 یه.کم بخوابون شمع سوزنی بنداز سینا که سهله.زانتیا رو میخوابونه آخه شما که اطلاعات نداری چرا الکی حرف میرنی سایپا که موتور105اسبی نزاشته رو این ماشین،رنو فرانسه گذاشته که خیلی از فیات معتبر تره 238 روز پیش | ||||||||||||||||
بهرام آقا معین من سی ینا ندارم که بخوام تعصبی صحبت کنم.واقعیت مسئله اینه نوع استفاده سی ینا و ال90 دقیقا یکیه یعنی هر دو برای استفاده درون شهری و یک رانندگی معمولی ساخته شدن در نتیجه موتور هر دو تاشون در جاهای دیگه همین 75اسب بخار و نهایتا 90 اسب بخار است و ارتفاع بلندشون هم نهایتا با حداکثر قدرت 90 سازگاره و تعادل برای قدرتهای بالاتر را ندارن.منتها در ایران فقط بخاطر اینکه ال90 فروش بره یه کار خطرناک کردن و موتور 105اسب بخار روش گذاشتن که بسیاری از این سوانح ناشی از همین ناهماهنگی است.خودت کلاهتو قاضی کن اگر موتور حتی 90 اسب روی ال90 بود کسی حاضر بود این ماشینو بخره؟چون بجز موتور هیچی دیگه نداره.در ترکیه و اروپای شرقی موتور 105اسب بخار رو فقط برای مدلmpv که هفت نفره هست بکار میبرن.در تستی که در خودرو امروز انجام داده بودن سطح صدا در سی ینا پائینترین بود و ال90 با 5دسی بل صدای بیشتر جزء پر صداترین بود.ماشینهای المانی با اون عظمت برای هماهنگی بین قدرت و اتاق روی 250کیلومتر بسته شدن در حالی که براحتی تا حدود 300کیلومتر هم میرن. 249 روز پیش | ||||||||||||||||
.... حیف این ماشین که تندر جاش اومدم خداوکیلی رخ و ببین ادم حال میکنه مصرف کم امکانات هم در سطح خوب تندر قابل احترام هست ولی در صورتی که فرانسوی باشه نه مونتاژ ایران واقعا طراح فقط طراح های ایتالیایی 253 روز پیش | ||||||||||||||||
مانی سلام به دوستان محترم من با نظر بهرام موافقم هر کی تو ترکیه تاکسی سوار شده باشه کیفیت تولید فیات رو یک سرو گردن از اتومبیل های فرانسوی مونتاژ فرانسه هم بالاتر میدونه چه برسه به ال 90 که محصول رنو و مونتاژ ایران باشه ... 257 روز پیش | ||||||||||||||||
معین ال90کجا و این کجا ال90سالاره 277 روز پیش | ||||||||||||||||
بهرام ![]() مشخصات فنی
نوع گيربكس : 5 دنده دستی
نوع ديفرانسيل : جلو حجم موتور : 1368 سی سی
تعداد سيلندر : 4 تعداد سوپاپ : 8 قدرت : 5500/77 (اسب بخار/دور دقيقه)
گشتاور : 2600/115 (نيوتن متر/دور دقيقه) طول : 4186 میلی متر
عرض : 1703 میلی متر ارتفاع : 1490 میلی متر حداكثر سرعت : 162 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 : 13.5 ثانیه مصرف سوخت : 6.2 ليتر در 100 كيلومتر
حجم مخزن : 48 ليتر سایز تایر : 175/70R14
استاندارد آلایندگی : یورو 4 امكانات
|
با اکثر نظرات شما مخالفم.من خودم یک مدل از این خودرو را دارم.مقایسه اون با لوگان ستم بزرگی در حق سی ینا است. پیشنهاد میکنم برای یکبار هم فرصت کردید سوار آن شوید.
با تشکر
توجه داشته باشید که فیات سی ینا در بازارهای جهانی و توسط سازنده برای رقابت با لوگان و حضور در همان کلاس ساخته و عرضه می شود. اینکه کیفیت، ظاهر و امکانات آن بیشتر و بهتر از تندر است قبول اما این قبل از آنکه نشان از مزیت آن باشد از مشکلات تندر در ایران حکایت دارد.
به هر حال خودروهای هم کلاس آن در بازار ایران شامل تندر، 206 صندوقدار و از این قبیل می باشند.
سلام گروهی برای شکایت از تاپکو کارشو شروع کرد
دوست عزیز باید کارهامون رو در یک قالب هماهنگ کنیم تا بجای یک شکایت یک سیل از شکایت در باره این شرکت راه بندازین و شرکت رو روی سرشون خراب کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر بیاید اینجا و عضو بشید .
http://groups.google.com/group/iran-siena
لطفاً به تمام دوستان دیگه که درگیر و متضرر این ماجرا هستند خبر بدین
دوست عزیز، یعنی به نظر شما تجهیزات داخلی و ظاهر یک خودرو انقدر اهمیت داره که میاید اینجا می نویسید مقایسه فیات با لوگان ستمی در حق فیاته؟!!!
پس بیاید بریم دوازده میلیون و هفتصد بدیم یه چری بخریم، که از نظر امکانات (شیشه ها و آینه های برقی و فرمان بسیار نرم) و ظاهر از لوگان که خیلی سرتره ، از فیاتم سرتره… اما اونموقع خودمون میدونیم که سوار یه کاردستیه چینی شدیم که از نظر فنی خیلی ضعیفه. نظرات همه محترمن، اما من فکر میکنم کسی که تندر میخره پول ظاهر یا تجهیزات لوکس رو نمیده، بلکه پول موتور (که فقط سر سیلندرش با موتور مگان 1600 تفاوت داره و واقعا با فیات سی نا قابل مقایسه نیست) و سیستم انتقال نیرو (کلاچ و گیربکس بسیار نرم و هماهنگ با موتور که در فیات سی نا هم تقریبا کیفیت بالاست) و دیگر مشخصات فنی رو میده.
در زمینه توان موتور و شتاب گیری این لوگانه (همون تندر) که واقعا با فیات سی نا (با موتور 77 اسبی) قابل مقایسه نیست.
فیات از خیلی از رقیباش سرتره، اما انصافا به لوگان نمیرسه. کسانی که تجربه رانندگی با هر دو رو دارند متوجه این موضوع هستند.
دوست عزیز نظرت قبول ولی صرفاً به خاطر موتور نمیتونی بگی پراید خیلی بهتر از دوو ماتیز هست! ممکنه واسه خیلی ها ظاهر مهم تر از قدرت موتور باشه. ضمن این که تفاوت فنی تندر و مگان خیلی بیشتر از این حرفاس که شما فرمودی. من به شخصه اگه هیچ اطلاعاتی از خودرو نداشتم و فقط ظاهر برام مهم بود پراید رو به تندر ترجیح میدادم چون هیچ اصولی در طراحیش در نظر گرفته نشده از جمله ابعاد و وزن خودرو هست. ولی در کل این رو قبول دارم که تندر برای کسایی که دوست دارن از شتاب، ترمز و سرعت خودرو لذت ببرن حتی از 206 معمولی هم خیلی بهتره.
با سلام
من تجربه رانندگی با چند لوگان مختلف با تست شتاب گیریش رو دارم …
الان هم فیات سینا دارم …
تو این 5 سال هیچ خرجی حتی روغن عوض کردن و فیلتر و … رو نداشته فقط لنتاش یکبار تعویض شده که کاملا طبیعی هست …
آقا یه جور درباره این ماشینا حرف میزنید انگار این دوتا ماشین واسه کورس گذاشتن طراحی شدن … فیات سینا هایی که تو ایران هست موتورشون تو ایتالیا بسته شده …من خودم تست صفر تا صد با فیات رو چندین بار گرفتم که حدود 12 یا 13 با این بنزینای بدرد نخوره و اصلا در برابره لوگان کم نمیاره و حداکثر سرعتش هم 220 هست نه 162 …! البته لوگان تو سرعتای بالای حسه بهتری داره به خاطره حجم موتورش …
به نظرم ارزش داره پشت فیاتی که برا خیلی ها جذابیت نداره و اصلا هم رو بورس نیست به جای ماشینایی که تو داخل ایران هر کاری باهاشون می کنن بشینی
من L90 داشتم فیات هم سوار شدم.L90 یه سدان 18 سوپاپ 1600 و فیات 1300 با8 سوپاپه.با توجه به همه موارد بکار گرفته تو 2 تا ماشین فیات واقعا سرتر از L90 هست ولی اگه شرکت تو تحویل این ماشین اینقدر کم کاری نمیکرد بهتر بود.بعد از 3 سال ثبت نام هنوزم وضعش مشخص نیست.
ال90یه سدان18سوپاپ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که!!!!!!!!
سلام به ایرانی های پارسی زبان بین فیات سی ینا و 206 و تیباسایپا ال90 ام وی ام530 چری ویانا کدام نمره بالا داره؟
100% فیات از همه ی رقیباش سره، من یه ماکسیمای 83 داشتم ولی خیلی به خرج افتاده بود و مصرفشم خیلی بالا بود، فروختمش میخواستم 206 تیپ 6 بگیرم اما یه بار پشت فیات رفیقم نشستم فهمیدم ماشین یعنی چی! و یه فیات خریدم و شدیداً راضیم ازش.
واقعا طراحی ایتالیایی یه چیز دیگست.
تندر 90 اصلا قابله مقایسه با فیات نیست.
تندر 90 موتور بسیار بسیار قوی داره با 108 اسب بخار .
هر پشته تندر 90 نشته میدونه من چی میگم . ماشین بسیار خوبیه
دوست عزیز تندر 90 مثل شتر میمونه واقعا مزخرفه من فیات دارم شما اگه یه بار سوار فیات بشی این حرفو نمی زنی تازه فیات دستکمی از قدرت موتور 90 نداره
فیات بهترین ماشینه هر کی یه بار سوار فیات سی ینا بشه میدونه L90 چه ماشینه اشغالیه واقعا لگنه
فیات ماشین خوبیه اما واقعاقیافه ی مسخره ای داره
akam درست گفت
ilove u fiat siena
به نظرم ماشین خوبیه
به نظر من فیات زیباتر از ال 90
دوباره به نظر من باید دید شرکتهایی که این ماشینهارو می فروشن کدومشون خوب مشتریهاشونو ساپورت میکنن. مشکل اصلی ما نبود قطعات و سرویس دهی بد. والی اکثر مردم دنبال یه چیز بی دردسرو بادووم هستن که زیاد اذیتشون نکنه.
L 90 رو نمیشه مقایسه کرد اگر لگنه چرا مردم اون رو بیشتر میخرن اقای akam
مگان کجا فیات کجا اصلا ماشین مگان یک حس اسب سواری بهت می ده فیات هم ماشین خوبی است طی یک سفر به همدان فهمیدم ماشین خوبی ولی در برابر مگان نمی تواند قد علم کند
90 درصد ایرانیا ماشین رو به خاطر اینکه قطعاتش ارزون تره و حتی تو سوپری ها هم پیدا میشه میخرند
یه موقع که ABS جواب نمیده میری نمایندگی میگه آقا چیزی نیست همش شون اینجوریه این یعنی چی؟؟
L90 دوستم با 40 تا سرعت تصادف کرد چون ABS ماشینش با اینکه تازه سرویس شده بود نگرفت
هیچ وقت ماشین ایرانی رو با حتی چینی نمیشه مقایسه کرد چون اونا یه تعهدی تو تولید دارند ولی ایرانیا به هیچ عنوان
من گیربکس و موتور l90 رو واقعا قبول دارم.
ولی سینا رو با موتور 1600 و 16 سوپاپ باید با l90 مقایسه کنید.
l90 تو درگ مگان رو تا سرعت 120 می خوره.
سلام دوستان
من یه سی ینا دیدم خیلی سالمه واقعا تمیزه.مدل مهر 89 بیمه 11ماه نقره ای بی رنگ بی خط و خش 24هزارتا رفته.بنظرتون بخرم؟!
تو این آشفته بازار چی پیشنهاد میکنین؟
ممنون
راستی قیمت 19میلیون مقطوع میگه
بخر. مفته.اگه بیرنگ باشه
من الان 2سال ونیمه فیات دارم ازهرنظر هم راضیم خداییش سگش میارزه به لوگان تاکسی سوارش نشه متوجه نمی شه تازه قیافه اش هم خیلی قشنگتره.
واقعا متاسفم شرکت فیات کجا ال نود و ماشینهای ایرانی کجا. من شرکت ایران خودرو کار کردم طرز مونتاژ تو خودرو خیلی مهمه طرز مونتاژ در ایران کلا غیر اصولی است فیات را میتوان با ال 90 مونتاژ شرکت رنو مقایسه کرد نه شرکت ایرانی
دوستانی که با ماشینای ایتالیایی حال میکنند .
تیبا بگیرید البته نوع 16 سوپاپ رو البته اگه تولید شه.
فیات سی ینا که در دنیا با نام Albea شناخته میشود خودرویی بسیارکم استهلاک با کیفیت و ریبا است.ولی حیف که این خودرو هیچگاه به تیراژی که شایسته أش بود نرسید.
آیا لوازم یدکی آن را براحتی میتوان پیدا کرد(بجز تهران در سایر استانها مثلا اصفهان)؟
لطفا راهنمایی کنید