جمعه 30 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
بررسی و مقایسه ب ام و 220i کوپه با شصت عکس داخل و خارج خودرو
  • تعداد بازدید : 1338
  • بررسی و مقایسه ب ام و 220i کوپه با شصت عکس داخل و خارج خودرو

    آزمایش و نوشته: امین امیری فر
    عکس: بامداد صفائیان

    مقدمه

    اکثر محصولات با سابقه اروپایی و آسیایی در مقایسه با چند دهه قبل با رشد سایز بدنه مواجه شده اند. پورشه 911 ، فولکس واگن گلف ، تویوتا کمری و هوندا آکورد و ... تنها چند مثال از ده ها مورد مشابه در این خصوص می باشند؛ خوب در مورد تولیدات ب ام و نیز داستان به همین منوال بوده است. مثلاً به یاد داریم مدل های 2002 یا 320 دهه هفتاد میلادی دارای چه ابعادی بودند و چگونه با بدنه جمع و جورشان در خیابان های کشور جولان می دادند. اما حالا سری 3 حتی از سری 5 آن دوران هم درشت تر شده و مدل کوپه آن یعنی سری 4 نیز برای خودش یلی به حساب می آید! با این اوصاف تکلیف دوست داران اتومبیل های کوچک و چالاک شهری ب ام و چه خواهد شد؟ خوشبختانه جای نگرانی نیست چرا که باواریایی ها با معرفی کدهای جدید یعنی سری 1 و پس از آن سری 2، جای خالی خودرو های ریز نقش و جذاب خود در بازار را پر نموده اند و حالا میشود خاطرات خوش محصولاتی مثل 2002 فراموش نشدنی را مجدداً و این بار با مهندسی روز زنده کرد.
    چند سال قبل شاهد ورود ب ام وه سری یک به کشور بودیم که البته نسبت به برادرانش با استقبال چندان گرمی مواجه نشد اما حالا چند وقتی است که سری 2 زیبا و دوست داشتنی توسط پرشیا خودرو به بازار ایران راه پیدا کرده و امیدوار است که طرفداران بیشتری در اینجا پیدا کند. خوب ما هم طبق معمول در اولین فرصت ممکن به سراغش آمدیم تا ضمن بررسی کلی، تجربه سواری با 220i را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با خودروبانک همراه باشید.

    طراحی بدنه

    انگار فرزندی است که از ازدواج سری 5 و Z4 حاصل شده! اما با وجود فامیلی بودن ازدواج، خداروشکر بچه سالم است و تازه خیلی هم جذاب و خوش قیافه از آب درآمده. در نمای جلو با همان ظاهر جسور و مصمم مختص ب ام و روبرو میشویم که ناخودآگاه انسان را به یاد عبارت "پسر کو ندارد نشان از پدر" می اندازد. خطوط برآمده به روی کاپوت کشیده اش در تلفیق با چشمانی عصبانی و یک سپر عضلانی چهره ای را پدید آورده که گویی میخواهد برای ماشین های بزرگتر هم شاخ و شانه بکشد. احتمالاً این خصوصیت اخلاقی را از جد بزرگش 2002 به ارث برده! چرا که آن هم با اندامی کوچک و قیافه ای عصبی سر به سر اتومبیل های غول پیکر میگذاشت و ب ام و میگوید برای ساخت این خودرو از آن مدل الهام گرفته است. خوشبختانه مدل های وارداتی به پکیج اسپرت M مزین شده اند و این قضیه به جذابیت ظاهری این اتومبیل یاری رسانده.

    در قسمت جانبی یک درب بزرگ، رینگ های 18 اینچی و خطوطی برجسته، پیکر خوش تراش سری 2 را عضلانی که نه اما فیتنس و زیبا نموده اند. به سراغ انتهای اتومبیل بریم. در نگاه اول شاید این قسمت کمی ساده و کم هیجان تر از یک ب ام وه ی مد روز به نظر برسد اما راستش را بخواهید من که از این طراحی خوشم آمد. در حقیقت با وجود زیبایی فوق العاده محصولات جدید ب ام و، تولیدات این کپانی کمی زیاد از حد شبیه به هم شده اند و از این نظر طراحی عقب سری 2 که ضمن حفظ اصالت و شباهت با خانواده اش، اندکی تفاوت و تنوع را هم چاشنی کار کرده قابل ستایش است. البته در یک جمع بندی کلی 220i زیباترین ب ام وه ای نیست که تا بحال دیده اید و جذبه کوپه های بزرگتر یعنی سری 4 و 6 را هم ندارد. اما خوب نباید توقع خیلی زیادی داشته باشیم چرا که از نظر قیمتی نیز در حد و اندازه این خودرو ها نیست. اما با تمامی این صحبت ها 220i با تکیه بر طراحی پویا و حس تازگی و صد البته تعداد اندک در خیابان توجه بسیاری را به سمت خود جلب می نماید.

    فضای داخلی و آپشن ها

    شاید بگویید داشبوردش زیادی شلوغ است اما باید اعتراف کرد که این کابین کاملاً هیجان انگیز و جوان پسندانه طراحی شده و در عین حال اصالت ب ام و را نیز به خوبی حفظ نموده است. فرمان سه شاخه ی اسپرت M با کلید های سیستم صوتی، بلوتوث و کروز در جلو و شیفتر های تعویض دنده در پشت سر آماده ی خدمت رسانی هستند.

    البته نشانگرهای پشت آمپر مثل بسیاری از باواریائی ها زیادی ساده به نظر میرسند ولی خوب در هر صورت خوانا و کاربردی میباشند. خطوط مواج روی داشبورد و تو دری ها چابکی و جسارت ظاهر اتومبیل را به داخلش هم کشانده اند و ترکیب رنگ قرمز و مشکلی به افزایش حس هیجان در داخل اتومبیل کمک نموده است. کیفیت کابین هم مطلوب میباشد و خساست چندانی در چرم صندلی ها و یا متریال داشبورد و تودری ها به کار نرفته. اما جدای از همه این تعریف ها کمبود آپشن هایی مثل صندلی برقی حداقل برای راننده و یا فقدان رادار و مواردی از این دست برای اتومبیلی که 289 میلیون بابتش پول پرداخت شده کمی ناامید کننده به نظر میرسد. در واقع کابین از نظر کیفیت و طراحی با وجه پرداختی همخوانی دارد اما از نظر امکانات رفاهی اینطور نیست. البته در برخی موارد مثل ترمز دستی فکر میکنم همین سیستم اهرمی به ظاهر قدیمی با ویژگی های یک کوپه کوچک و چابک شهری که برای حرکات نمایشی و رانندگی دیوانه وار ساخته شده هماهنگی بیشتری داشته باشد و شاید حتی نبود برخی دیگر از آپشن ها هم برای یک اتومبیل اسپرت ارزان قیمت ایراد به حساب نیاید اما وقتی با برچسب قیمت این چنینی روی 220i روبرو میشویم معادلات بر هم خورده و توقعات اندکی تغییر میکند.

    البته گمان نکنید که این اتومبیل از تکنولوژی های روز و امکانات رفاهی و ایمنی هیچ بهره ای نبرده! خیر. گزینه های زیادی مثل تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقبی، سیستم استارت بدون کلید، دوربین عقب و سنسور های پارک، چراغ های جلو زنون با قابلیت تطبیق پذیری و چراغ روز، سیستم iDrive ب ام و با موس تاچ، نمایشگر عریض، نشانگر فشار باد تایرها، سانروف برقی، کروز کنترل، سنسور باران یا همان برف پاک کن اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری هوشمند، آیینه الکتروکرومیک، امکان انتخاب حالت های رانندگی اسپرت و اکو پرو و کیسه های هوای جلویی و جانبی و ... روی این باواریایی ریزنقش نصب شده اند که برای یک جوان عاشق رانندگی کافی به نظر میرسد اما خوب باز هم توقعات اندکی بیشتر بود.
    از نظر فضای پا و سر همانطورکه از یک کوپه در این سایز (طول 4432، عرض 1774 و ارتفاع 1418 میلیمتر) انتظار میرود فقط سرنشینان جلویی راحتی کامل را تجربه می نمایند اما با توجه به فاصله ی محور های جلو و عقب 2690 میلیمتری و ارتفاع سقف، مسافرین عقب نیز در صورت داشتن قدی کمتر از 170 سانت مشکل چندان حادی نخواهند داشت.
    در مورد فضای صندوق عقب هم توقع چندانی نداریم ولی 220i محفظه ای کاربردی به نسبت ابعادش در اختیار شما قرار میدهد که کارتان را تا حدودی راه می اندازد.

    پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

    برای این زیباروی آلمانی موتورهای زیادی در نظر گرفته شده. جدای از پیشرانه های دیزل در انواع بنزینی از 3 سیلندر 1.5 لیتری توئین توربو 134 اسب بخاری (218i) گرفته تا شش سیلندر 3 لیتری 322 اسبی چهارچرخ متحرک (M235i XDrive) برای این اتومبیل قابل سفارش هستند که این آخری قادر است در 4.6 ثانیه شما را به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند. تازه جدیداً مدل M2 با 370 اسب قدرت هم به میدان آمده تا آسفالت خیابان ها را به آتش بکشد. پس به جثه ی کوچکش نگاه نکنید چون یوزپلنگ ها نیز از فیل ها خیلی کوچک ترند!

    متاسفانه در حال حاضر امکان واردات موتورهای 3 لیتری وجود ندارد اما از میان گزینه های ضعیف تر نیز پرشیا خودرو فعلا به جز یک نمونه 228i کروک، بقیه واردات خود را از مدل 220i انجام داده است. با توجه به اینکه نمونه مورد تست هم از همین نوع میباشد. اجازه بدهید روی مشخصات همین پیشرانه متمرکز شویم. با گشودن درب موتور با یک انجین 2 لیتری (حجم دقیق 1997 سی سی) 4 سیلندر توئین توربو روبرو میشویم که با 4 سوپاپ در هر سیلندر و نسبت تراکم 11 قادر است حداکثر181 اسب بخار قدرت را در 5000 دور در دقیقه و 270 نیوتن متر گشتاور را از دور 1250 تا 4500 در اختیار راننده قرار دهد. این قدرت توسط یک گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقبی منتقل میشود و با توجه به وزن 1440 کیلوگرمی شتاب صفر تا صدی معادل 7.1 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر 230 کیلومتر بر ساعت را به راننده ارزانی میدارد. جالب اینجاست که مدل دنده دستی (Manual) علیرغم وزن اندکی سبکتر و ویژگی های خاص گیرباکس های منوال تنها یک دهم ثانیه از نوع اتوماتیک سریعتر است و حتی در برخی نمونه ها این قضیه به نفع مدل اتومات تغییر می یابد که این خود گویای سرعت عمل و تکنولوژی فوق العاده ی نسل جدید گیرباکس های خودکار برند های مطرحی همچون ب ام و است که با محصولات سالهای گذشته خود و یا محصولات روز برند های تازه کار قابل مقایسه نیستند.

    ضمناً پیشرانه ی بهینه ی این اتومبیل با وجود شتاب و سرعت مناسبی که در اختیارتان میگذارد اشتهای چندان زیادی به خوردن بنزین ندارد و با مصرف حدود 6.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر پیمایش در حالت ترکیبی به رژیم غذایی اش پایبند خواهد بود.

    تجربه رانندگی

    نشستن پشت فرمان ب ام و مثل خوردن اکسیر جوانی است. حال اگر با یک کوپه از این برند همراه باشیم که چه بهتر. هنگام راندن 220i دید اطراف تقریباً مناسب میباشد و ارگونومی هم در داخل کابین به خوبی رعایت شده. در واقع پس از دقایق کوتاهی با اتومبیل اُخت میشوید. پیشرانه کاملاً نرم و بی صدا کارش را انجام میدهد و آرامش و سکوت مناسبی در داخل خودرو برقرار است. اما این آرامش تا زمانی پابرجاست که مسیر حرکت صاف و نرم باشد و با رسیدن به اولین ناهمواری سیستم تعلیق خشک M با همکاری لاستیک های ران فلت فاق کوتاه ضربات را به داخل اتاق منتقل مینمایند.
    البته نمونه ی پایه دارای رینگ های 16 اینچی و لاستیک های 205/55/R16 است اما سری 2 اِم پکیج مورد تست جدای از سیستم تعلیق اسپرت، از رینگ های بزرگتر 18 اینچی با دو سایز لاستیک (در جلو 225/40/R18 و عقب 245/35/R18) بهره میبرد که اینها در مقابل زیبایی بیشتر و افزایش جذابیت های رانندگی اسپرتی، سواری را کمی سفت و سخت تر نموده اند. البته اگر ماشین راحتی میخواستید با توجه به مبلغ پرداختی سدان های مناسب تری هم در بازار وجود داشتند اما اگر بدنبال یک کوپه جذاب شهری هستید سواری این اتومبیل نسبت به رقبا خیلی هم بد نیست و در عوض این خشکی میتوانید با استفاده از چسبندگی خوب و فرمان خوش دستش از کنترل اتومبیل در هر سرعتی لذت ببرید.

    با توجه به گشتاور مناسبی که از دور موتور بسیار پایین در اختیارمان قرار گرفته و صد البته گیرباکس 8 سرعته هوشمند و فرز ب ام و، واکنش به پدال گاز مناسب است و در کمترین زمان ممکن به دستورات شما پاسخ مناسبی داده میشود. البته هر چند شتابگیری 220i کافی و جوابگوی نیازهای شهر و جاده به نظر میرسد اما اگر میخواهید حداقل در مقابل سدان های خانوادگی پر ادعایی مثل 528i کم نیاوید میبایست منتظر ارائه مدل قویتر یعنی 228i در کشور بمانید چرا که این یکی با 242 اسب قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور در عرض 5.7 ثانیه (برای نمونه کانورتیبل 6 ثانیه) شما را از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. در مورد بحث تعادل و پایداری هم باید گفت که اگر از ب ام و تان توقع هندلینگ نداشته باشید مثل این است که از همسرتان توقع عشق و محبت نداشته باشید!
    خوب اگر این طور است اصلاً برای چه ازدواج کرده اید؟! 220i هم یک ب ام و است آن هم از نوع کوپه جمع و جورش پس با تقسیم وزن مناسب و سیستم های کنترل پایداری هوشمند بویژه با این لاستیک های پهن دو سایز و مرکز ثقل پایین حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. ضمناً سری 2 در کنار چسبندگی مناسب کنترل خوبی هم در هنگام دریفت ها و شیطنت های آگاهانه به راننده هدیه میدهد. ترمزها نیز در این مدت کوتاه تست قدرتمند و قابل اعتماد نشان دادند که خوب همچین توقعی هم داشتیم.

    قیمت و نتیجه گیری

    با دیدن ابعاد، قدرت موتور و امکانات ارائه شده احتمالاً با خودتان خواهید گفت که با این مبلغ در میان گزینه های دست دوم انتخاب های بهتری یافت میشوند. اما منصفانه نیست که قیمت اتومبیل نو را با انواع کارکرده مقایسه کنیم و با در نظر داشتن این قضیه 220i ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر 2016 قابل خریداری در کشور است. (مالک اتومبیلش را در ابتدای عرضه به قیمت 289 میلیون تومان خریداری نموده) پس اگر با سواری خشک و فضای محدود که البته از ویژگی های اصلی تمامی کوپه های کوچک شهری است مشکلی ندارید و شتاب 7.1 ثانیه ای هم به نظر شما کافی میرسد، 220i با ظاهری زیبا، باطنی مستحکم و تعادلی مثال زدنی میتواند گزینه ی مناسبی برایتان به حساب آید، ضمن اینکه سواری اسپرت و ابعاد کارآمدش در شهر، حس لذت و هیجان را در دل عاشقان رانندگی زنده خواهد نمود.
    در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مالک اتومبیل جناب آقای "کاوه نجومی" برای همکاری با تیم خودروبانک ، برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی این خودرو می توانید به صفحه بی ام و 220i مراجعه کنید. همچنین در زیر فیلم کوتاهی از روز آزمایش بی ام و سری 2 کوپه توسط گروه خودروبانک تهیه شده که امیدواریم از آن لذت ببرید.



    عکس ها

    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : بی ام دبلیو ,
    برچسب ها : بررسی و مقایسه ب ام و 220i کوپه با شصت عکس داخل و خارج خودرو ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • بیست عکس از کانسپت ب ام و 2002 در سال 2016
    همه چیز درباره نسل جدید بی ام و X1،
    مقایسه بنز و بی ام و کدام بهتر است؟
    تصاویر تیونینگ و تقویت شده شاسی بلند ب.ام.و X4
    تصاویر زیبا از بی ام و X6 تقویت شده تیونینگ بی ام و شاسی بلند
    مقایسه پورشه باکستر و بی ام و + z4 صد تصویر زیبا و با کیفیت
    انواع بی ام و در امارات چه قیمتی دارد؟عکس و لیست قیمت
    تصاویر و بررسی تخصصی ب‌ام‌و سری 7 جدید
    تجربه رانندگی با بی‌ام‌و X3 XDrive 28i
    مشخصات و تصاویر بی ام و سری7
    بررسی تخصصی و کامل بی ام دبلیو 325
    بررسی تخصصی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری۶
    قیمت های جدید انواع بی ام دبلیو در سال 94
    فراخوان هزاران خودرو بی ام و و نیسان در جهان به دلیل مشکل پمپ سوخت
    بی ام و، پر فروش ترین برند لوکس جهان
    مقایسه BMW X3 با لکسوس NX200t
    مقایسه قیمت و مشخصات BMW Z4 20i مدل ۲۰۱۵ با ToyotaGT86
    عکس ائودی-برنامه ریزی آئودی برای پیشی گرفتن از بی ام و
    خودروهای الکتریکی بی ام و BMW
    چگونگی شناسایی انواع کلاس بی ام و از روی حروف الفبا و اعداد-کدهای نام گذاری بی ام دبلیو
    عکس های داخل و بیرون 2014 BMW i8
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار