چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
همه چیز درباره کیا موهاوی
  • تعداد بازدید : 3203
  • همه چیز درباره کیا موهاوی

    »» کیا موهاوی (راهنمای خرید)

    جی‌فاکتور: از هنگامی که کیا موتورز تصمیم گرفت بزرگ شود تا به امروز بیش از 6دهه می گذرد و درطی 10سال گذشته قد کشیدن این شرکت که ابتدا با صنایع سنگین شروع کرد و حال با تولید سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه ، بخشهای بزرگی از بازار امریکای شمالی و آسیا را دردست دارد با سرعت بیشتری رخ داد . . .

    Kia Borrego/Mohave

    کیا می دانست که می خواهد بزرگ شود! اما مطمئن بود که برای گام گذاشتن به این بخش بازار یا باید مقتدر حضور پیدا کند یا درصورت ضیف بودن از بین می رود. به همین دلیل به سراغ Peter Schreyer آلمانی – مدیر اسبق دپارتمان طراحی آئودی و طراحی فولکس واگن – رفتند و نهایتا خودروی کانسپتی با نام Mesa معرفی کردند که سرآغاز تولید مدلی با نام موهاوی (نام منطقه ای در ایالات متحده) یا همان Borrego (که با این نام درایالات متحده بفروش می رود) شد.

    Kia Borrego/Mohave

    کیا با شناخت خوب از یک شاسی بلند لوکس و تسلطی که « شره یر » داشت ، Mohave را با تلفیقی از دماغه فورد وعقب لندکروزر و لکسس ، سرانجام با دو پیشرانه V6 به حجم 3.8 لیتر و V8 به گنجایش 4.6 لیتر که از نقطه نظر فنی شبیه به پیشرانه جنسیس با اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر است با دونوع جعبه دنده 5 و 6 سرعته خودکار تولید نمود.

    البته از ابتدای سال 2010 یک پیشرانه 3لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شد و کمپانی هم اعلام کرده تاکنون بین 80 تا 85 درصد فروشش مربوط به مدل V6 آن بوده.

    Kia Borrego/Mohave

    ورود به کابین . . .

    کیا برای موهاوی یک استارتر طراحی کرده که قبل از سوار شدن می توان به کمک آن خودرو را روشن نمود. رفتن به داخل کابین نیزهمان راحتی سوار شدن به اسپورتیج را دارد البته با کمی ارتفاع بیشتر!

    به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد، یعنی زوایای گوشه های راست و چپ جلو به خوبی دردستانتان است. کنسولی به سادگی و بدور از حجم‌های عجیب وغریبی که ژاپنی‌ها در شاسی بلندهایشان استفاده می کنند طراحی شده و آن خط و خطوط منظم و مرتب آلمانی در او مشهوداست.

    Kia Borrego/Mohave

    بخش اعظمی از امکانات مثل دو دریچه از4دریچه سیستم تهویه ، سیستم صوتی و ایرکاندیشن در بخش میانی قرار گرفته که دور آن را – مثل تمامی بخش‌های کنسول – یک نوار طرح نقره ای رنگ با کیفیت بسیار پایین فراگرفته است. حتی کیا سعی کرده تا در کنسول و درها از تریم طرح چوب با نورپردازی قرمزاستفاده کند اما ای کاش کمی به کیفیت توجه می کرد.

    به هرحال موهاوی را می‌توان از نظر کیفیت داخلی چیزی بین سانتافه و اسپورتیج فرض کرد و تنها نقطه قوت در مواد بکار گرفته شده چرم روی صندلی‌ها باشد و بقیه نقاط طبق معمول نا امیدکننده است.

    Kia Borrego/Mohave

    شروع به حرکت . . . .
    با فشردن دکمه استارت/استاپ ، پیشرانه V6 و 24 سوپاپ و 3778 سی سی روشن می‌شود، صدای پیشرانه از داخل ضعیف بگوش می رسد و شما را به یاد موتورهای تویوتا می‌اندازد. این پیشرانه 276 اسب بخار در دور موتور 6000 تولید می کند که برابر با ماکزیمم گشتاور 362نیوتن‌متر در دور موتور 4400 است.

    Kia Borrego/Mohave

    جعبه دنده 5سرعته خودکار تیپترونیک را درگیر می کنم ؛ کوچکترین فشار بر پدال گاز ناگهان دماغه خودرو را از زمین بلند کرده و مثل یک اسب وحشی موهاوی به جلو می جهد که این عکس العمل به پدال گاز در دنده یک دقیقا مرا یاد اوپیروس می اندازد.

    اگرچه دریک شاسی بلند لوکس نباید دنبال شتاب گشت اما پس از لمس کردن دنده یک و رسیدن به دنده دو در زمان 11.1 ثانیه سرعت 100 کیلومتر احساس شد( 8.4 بصورت استاندارد) .

    Kia Borrego/Mohave

    نکته جالب تر در اینجاست که صدای غرغر کردن اسپورت پیشرانه شبیه همان طنینی که در لکسس RX350 است به گوش می رسد اما هرچه به دورهای بالاتر موتور می روم دراین صدا تغییری حس نمی شود. آن شتاب اولیه و عکس العمل تیز نیز در ضرایب بعدی دنده ها دو سومش افت می کند و گویا سواری موهاوی از احساس یک سدان نیمه اسپورت مجددا در غالب یک شاسی بلند قرارمی گیرد وکم کم رام می شود.

    Kia Borrego/Mohave

    گشتاور تولیدی بسیار عالی است و داشتن تورک بالا یکی از بخش‌هایی است که یک شاسی بلند به آن نیاز مبرم دارد. دنده ها تا عدد 4 ارتقاء می یابد و سرعت روی 120 تا 140 درحال بازی کردن است و فاصله بین سرعت 75 تا 105 کیلومتر در 3.9 ثانیه طی می شود. هر بارشل کردن پدال گاز حدود 1000 تا 1500 دور از دور موتور می گیرد اما معکوس گیری جعبه دنده از افت بیشتر جلوگیری می کند.

    کنترل فرمان دندانه شانه ای که در 3.5 دور قفل می شود، عالی است و هیچ جای بازی در سرعت‌های بالا برای شما نمی گذارد و کلیه لرزش‌های ریز و درشت را جذب می کند و حتی اجازه از دست رفتن کوچکترین کنترلی به شما نمی‌دهد. این فرمان حتی در محیط‌های کوچک توانست در دور کم بپیچد.

    Kia Borrego/Mohave

    سیستم تعلیق تعریف شده برای موهاوی از نوع کمک فنرهای گازی به همراه دوبل جناقی ضد شک در جلو و چند اتصالی و خفه کن و سیستم تغییر ارتفاع درعقب است که با حمایت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جای ترس برایتان باقی نمی گذارد!

    شاید از نظر چسبندگی بتوان آن را فراتر از هم قدشان دانست و با توجه به طول 4.8 متر، عرض 1.9، ارتفاع 1.8 ، فواصل اکسلهای 2.8 و فاصله تایر تا اطاق 215 میلی متر و درنهایت تقسیم ارتفاع به عرض و رسیدن به عدد 1.05 در خواهید یافت که چنین تعادلی دور از ذهن نبوده و با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خواهید توانست براین هندلینگ و چسبندگی بیشتر بیافزایید.

    Kia Borrego/Mohave

    پس از پیمودن پیچ مسیری مستقیم پیش رویم قرارگرفت که با توجه به شناخت قبلی جای مناسبی برای ثبت 400 متربود واین اتفاق در سرعت 140کیلومتر ودر16.3 ثانیه رخ داد وهرچه به سرعت افزوده می شد صدای وارد شده به داخل کابین در حال افزایش بود و باید این ضعف را درعواملی چون عایق بندی نامناسب،کیفیت پایین قطعات داخلی (که کیا در آن زبانزد خاص و عام است) والبته رینگهای 18 اینچی و تایرهای 265با دیواره 60 جستجوکرد.

    اگر بخواهید لمسی از صدای داخل و عملکرد سیستم تعلیق داشته باشید باید بگویم عملکردش تلفیقی از نرمی پرادو و تعادل بالای لندکروزر و صدای منتقل شده به داخلش از پستی بلندیها با توجه به کنار گذاشتن زوزه‌های اسپورت در سرعتهای بالا چنگی به دل نمی زند!

    راحتی در حین حرکت با این SUV نیز ملموس است و تنگی فضا در هیچ کدام از ردیف‌ها برای پا و سر وجود ندارد که با ردیف سوم توانایی حمل 7سرنشین را به موهاوی داده، اما از فضای صندوق بارکاسته است.

    Kia Borrego/Mohave

    نقطه قوت دیگر موهاوی، سیستم ترمزضد بلوکه با پشتیبانی ترمز کمکی و سیستم تقسیم نیروی ترمز درکنار دیسکهای 12.9 اینچی در جلو و 12.8 اینچی درعقب است که درسرعت 100 کیلومتر و پس از 41 متراین جثه 2تنی را متوقف می کند.

    به مبحث ایمنی آن باید کمربندهای پیش گیرنده سه نقطه ای، بالشتک‌های جانبی برای هر 3ردیف و جلویی برای سرنشینان جلو، سیستم حفاظت از سر و دوربین دید عقب، سیستم کنترل ثبات و پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، کنترل کشش و کنترل در سربالایی و سرپایینها اشاره کرد.

    اما از یک نکته مهم دیگر که در خصوصش سخن نگفتیم مخزن سوخت 82 لیتری است که برای مصرف 14 لیتری در هر یکصد کیلومتر در شهر در نظر گرفته شده که برای چنین پیشرانه ای قابل قبول است. موهاوی حتی در این مدل مجهز به سیستم کنترل گشتاور شده و به کمک یک حسگر و آنالیز شرایط جاده میزان تورک مورد نظر را به چرخ‌ها می‌رساند.

    Kia Borrego/Mohave

    درخصوص جعبه دنده تیپترونیکش هم باید اضافه کنم که قابلییت مانورپذیری و گرفتن دور موتور بالاتری را به شما می‌دهد و برای یک سواری بیابانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید، توصیه می شود البته نه در شهر، زیرا بر مصرف شهری سوخت در صورت استفاده روزمره خواهد افزود اما چابکی موهاوی را دوچندان و آن را مبدل به اسبی می‌کند که افسارش در دستان شماست و با هراشاره‌ای خواسته تان را برآورده می کند.

    جمع‌بندی . . . .

    آن چیزی که در خصوص نقاط قوت موهاوی می توانم بگویم پیشرانه تیز با توانایی تولید گشتاور بالا، جعبه دنده ای بی صدا و نرم که در حال تعویض دستی احساس یک خودروی سدان را به شما می دهد، با فرمانی کنترل پذیر که کوچکترین ضربات وارد به اطاق را جذب می کند، سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی ، وجود تعادلی عالی در پیچ‌ها وسرعت‌های بالا و نبود حرکات گهواره ای ، اطاقی جادار و راحت با آرگونومی مناسب که تمامی ادوات در دسترس راننده قرارگرفته، سیستم تعلیقی نرم، آرایش خوب بدنه با کروم و سیستم نور LED، ترمزهای قوی واز همه مهمتر دید بسیار عالی به اطراف و نبودن هیچ نقطه کوری اشاره کرد.

    Kia Borrego/Mohave

    درمقابل نکات منفی همچون فضای کم بار، صدای بالای پیشرانه در دورهای رو به افزون موتور، قیمت بالا و البته مورد قابل توجه که همچنان کیاموتورز با آن مشکل دارد، کیفیت پایین مواد بکار گرفته شده در فضای داخل کابین است.

    ………………………………………………………………………………………….

    # متن فوق چکیده ای است از مقاله « می‌خواهند بزرگ شوند! » ؛ به نویسندگی « مسیح فرزانه » ؛ چاپ شده در سیصد و بیست‌ و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

    # این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

    07
    بهمن
    1390

    Kia Borrego/Mohave
    جی فاکتور

    درباره نویسنده

    جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

    تجربه و آزمایشکیابررسی فنی و تخصصی خودروهای وارداتی شاسی بلند



    22,467 بازدید کننده

    ۱۰۰ دیدگاه

    1. محمد_
      سوابق: (9 دیدگاه)
      17 شهریور 1393

      لندکروزر کجا و این کجا؟؟!!!قیافه و آپشنها و قدرت و کلاس تویوتا لندکروزر و چطور با موهاوی مقایسه میکنید؟؟؟!!600 میلیون و با 200 میلیون مقایسه میکنید؟؟وهاوی خوبه ولی هرطور که حساب کنید دوستان موهای اصلا برای تویوتا لندکروز یا پرادو رقیب حساب نمیشه…خدا میدنه چه قدر از این مطالبی که گفته اند من دارم یا داشتم یا برادرم داره خالی بندیه….این سایت جای تحلیل و تبادل نظر هست نه محل عنوان خاطرات…مطلبی بگید که ملت استفاده کنن.موهاوی ماشین خوب قوی و با کلاسیه،ولی اصلا در حد و اندازه پرادو و یا لندکروز نیست،انشا الله خدا به همه بده که بهترین ماشین ها رو بخرند.

       
      8
       
      34
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • حسین
        سوابق: (4 دیدگاه)
        19 شهریور 1393

        آقا محمد !
        اتفاقا درست میگی نباید یه ماشین ۲۰۰ میلیونی رو کنار یه ماشین ۶۰۰ میلیونی گذاشت. مقایسهء درستی “شاید” نباشه. شاید !
        اما اگر شاید رو کنار بزاریم و واقعا مقایسه رو انجام بدیم میبینیم ۶۰۰ میلیون پول مفت بوده که انگار دور ریخته شده. وقتی با ۲۰۰ میلیون خیلی از آپشنهای مهم و اساسی رو و در بعضی موارد بیشتر هم داری، کدوم آدمی حاضره بره ۶۰۰ میلیون پول بده. مگه بخواد پز بده. آره! قبول دارم. همه میدونن موهاوی چنده پس باهاش نمیشه پز داد. باشه. اما سواری چی؟ نمیده ؟
        اولا اون چیزی که من بعنوان خاطره گفتم، خالی بندی نبود عین حقیقت بود چون اگر برید تست هم بکنید، میبینید عین همون اتفاق میفته.
        من تو این چند روز رفتم موهاوی یک از بستگانمون رو گرفتم و با برادرم تست هم کردیم. واقعا به این نتیجه رسیدیم بردارم بیخود پول داده. ما تو پز و قیافه نیستیم. واسه پول در آوردن زحمت میکشیم، حاضرم نیستیم واسه حرف مردم دورش بریزیم. شما دوس دارین، حرف دیگه ایه. من خودم سوناتای V6 دارم و بیش از پولی هم که دادم بهم خدمات میده که هیچ ماشین دیگه ای تو این رنج و حتی بالاتر هم برم نمیده.
        ما حرفمون راجع به موهاوی این بود. واقعاً بقول یکی دیگه از دوستان تو این سایت یا یه سایت دیگه، (یادم نیست ) نوشته : موهاوی، خرید درست و منطقی‌ایه.
        ما بحث ارزش پول و ارزش کالایی که بابتش میگیری رو داریم.

         
        32
         
        2
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • مهدی
          سوابق: (1 دیدگاه)
          23 شهریور 1393

          بانظر حسین اقا موافقم اقا اگه میتونین موهاوی رو با هم قیمت خودش مقایسه کنیدبرای مثال ورا کروز یاسانتافه یا مورانو و…… موهاوی از همه ی اینها سر تره موهاوی تقریبا همه اپشن های لند کروز رو داره ولی به خاطر یک ظره تفاوت لند کروز 400میلیون بیشتره با 600 میشه بهترین پورشه یا بنز رو گرفت که شناخته ترم هستن واقعا لند کروز با این قیمت نمی ارزه موهاوی 8سیلندر با موتور 4700 هم از پرادو وهم از لند کروز بهتره واقعا وقتی میشه که با 200 میلیون موهاوی که هم رده لند کروز است رو گرفت چرا 600 میلیون پول بی زبون جای لندکروز داد خسته نباشید ایشالا همه لامبورگینی بخرن ماکه بخیل نیستیم

           
          20
           
          1
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (4 دیدگاه)
      19 شهریور 1393

      آقا محمد !
      اتفاقا درست میگی نباید یه ماشین ۲۰۰ میلیونی رو کنار یه ماشین ۶۰۰ میلیونی گذاشت. مقایسهء درستی “شاید” نباشه. شاید !
      اما اگر شاید رو کنار بزاریم و واقعا مقایسه رو انجام بدیم میبینیم ۶۰۰ میلیون پول مفت بوده که انگار دور ریخته شده. وقتی با ۲۰۰ میلیون خیلی از آپشنهای مهم و اساسی رو و در بعضی موارد بیشتر هم داری، کدوم آدمی حاضره بره ۶۰۰ میلیون پول بده. مگه بخواد پز بده. آره! قبول دارم. همه میدونن موهاوی چنده پس باهاش نمیشه پز داد. باشه. اما سواری چی؟ نمیده ؟
      اولا اون چیزی که من بعنوان خاطره گفتم، خالی بندی نبود عین حقیقت بود چون اگر برید تست هم بکنید، میبینید عین همون اتفاق میفته.
      من تو این چند روز رفتم موهاوی یک از بستگانمون رو گرفتم و با برادرم تست هم کردیم. واقعا به این نتیجه رسیدیم بردارم بیخود پول داده. ما تو پز و قیافه نیستیم. واسه پول در آوردن زحمت میکشیم، حاضرم نیستیم واسه حرف مردم دورش بریزیم. شما دوس دارین، حرف دیگه ایه. من خودم سوناتای V6 دارم و بیش از پولی هم که دادم بهم خدمات میده که هیچ ماشین دیگه ای تو این رنج و حتی بالاتر هم برم نمیده.
      ما حرفمون راجع به موهاوی این بود. واقعاً بقول یکی دیگه از دوستان تو این سایت یا یه سایت دیگه، (یادم نیست ) نوشته : موهاوی، خرید درست و منطقی‌ایه.
      ما بحث ارزش پول و ارزش کالایی که بابتش میگیری رو داریم.

       
      23
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    3. حسین
      سوابق: (4 دیدگاه)
      21 شهریور 1393

      من همون حسینم که گفتم چندروزه موهاوی یکی از بسگانمون زیر پامه تست کنم.
      با تجربهء این چند روزم رو این ماشین از دو تاچیزش خیلی خوشم اومد:
      1- سایز قسمت بارش از تمام شاسی بلندهای موجود در بازار بیشتر و بزرگتره. بلا استثناء از همشون. حتی از بیرون هر کی اول فکر میکنه مال لندکروز بزرگتر باشه اما اینطور نیست و مال موهاوی از اونهم بزرگتره. این برام خیلی جالب بود و گفتم به کسایی که ندارن بگم.
      2- یه نکتهء خیلی جالب کشف کردم. از یکی دو نفر که خودشونم موهاوی داشتم پرسیدند اونام گفتند که تا حالا نمیدونستند. بنابراین اگه شمام موهاوی دارین شاید ندونین. تست کنین و متعجب بشین: اون موهاوی هایی که آپشن تنظیم پدال رو دارند: وقتی پدال رو میبرین تا ته پایین، ماشین آروم میشه. یعنی تا ته هم که بهش گاز میدی آروم و با وقار راه میفته. اما وقتی پدال رو تا ته میاری بالا تازه اون روح وحشی موهاوی رو حس میکنی. نمیشه به سر گازش اشاره کنی، کله ماشین میخواد از زمین کنده شه.
      خیلی جالبه. اگه تا حالا با این آپشنش کار نکردین و بهش دست هم نزدین، حتما تستش کنین: یه جا متوقف باشین و گیربکس رو تو P بزارین و پاتونو آروم بزارین رو پدال که بالا و پایین رفتنشو بفهمین. بعد از اون آپشن پدال در سمت چپ راننده استفاده کنین و جهت بالا رو بزنین تا پدال شروع کنه به بالا اومدن. تا اینکه یه جا متوقف میشه. اینجا دیگه تا ته اومده بالا. حالا دیگه اون دگمه رو رها کنین. بزارین D و گاز بدین ببینین چه جوری ماشین به سرگازتون جواب میده. اگه تاحالا از وقتی خریدین با این آپشنش کار نکردین باید بگم نصف عمرتون بر فنا !!!!……
      در ضمن اینم بگم اگر پدال رو تا ته ببرید پایین، ترمزتونم همون ته میگیره و جالب نیست چون دیر عمل میکنه.
      شاید خیلی از اونایی که ادعا میکنن ترمز این ماشین ضعیفه، نمیدونستن که پدال پایین تنظیم بوده. وقتی پدال میاد بالا، نه تنها گاز ماشین همون سر عمل میکنه، بلکه ترمز هم میخکوب میکنه ماشین رو.
      بیارید پدالتونو بالا و لذت ببرید از ماشین تون.
      از تجربتون تو این مسئله حتما برام همینجا بنویسین.

       
      29
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    4. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه)
      8 مهر 1393

      یه چیز جالبی از این ماشین بگم براتون:
      همه لندکروز دارها از این ماشین متنفرن و همه پورشه کاین دارها از این ماشین خوششون میاد.
      دلیلش خیلی جالبه:
      – همه لندکروزیها نیش زهردار این ماشین رو خوردن و حالشون گرفته شده.
      – همه کاینیها تو جاده، فقط دنبال این ماشینن باهاش کل بندازن، چون تنها شاسی بلندیه که میتونه پا به پای کاین بر و اونام حال میکنن. (اونای دیگه که حرفی تو جاده پیش کاین ندارن.)
      ماشین خوبیه. منم جزو اونام که ازش خوشم میاد!!!…

       
      31
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    5. فرزاد
      سوابق: (4 دیدگاه)
      4 آبان 1393

      دوستان ماشین فقط تویوتا لنکروزواقعادارای کلی امکاناته

       
      0
       
      21
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • محمد
        سوابق: (2 دیدگاه)
        9 آبان 1393

        نه جانم. اونطورام نیست که میگید. این ماشین رو فقط تبلیغات تویوتا گندش کرده. اگه خودت داری مبارکت باشه. ولی درست نیست آدم بقیه رو راهنمایی نادرست کنه که یه وقت به تریپ قبای خودش برنخوره.
        لندکروز بد نیست ها. جسارت نباشه. اما خیلی خوب هم نیست.

         
        18
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    6. وحید
      سوابق: (1 دیدگاه)
      8 آبان 1393

      کمک و راهنمایی فوری
      آقا من قصد خرید موهاوی v6 رو دارم اما با اینایی که تو کاره خرید و فروشش هستن مشورت کردمو این ایرادارو گرفتن : یکی اینکه این ماشین موتورش زود داغ میکنه و ماشینای دیگه اینطور نیستن و یکی هم اینکه این ماشین خیلی بد فروشه و خیلی دیر فروش میره چون مشتری پسند نیست. حالا اینو بخرم یا santafe 2014 ؟

       
      5
       
      12
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • مهران
        سوابق: (1 دیدگاه)
        9 آبان 1393

        خیلی بستگی داره برای چی شاسی بلند میخواین بگیرین. موهاوی یه شاسی بلند حرفه ایه و با گیربکس 4L دار هستش و با خیال راحت هرجایی رو میتونی بری. اما ازون طرف سانتافه یه موتور 4 سیلندر داره و نهایتا دو دیف (اگر دودیفش رو بخرین). تو سربالاییها تو جاده خیلی نمیشه ازش انتظار حرکت جدی داشت. تو خاکی، فقط اگر جادهء معمولی باشه میشه رفت و البته در شهر هم در یک روز برفی میشه بیرون رفت (باز تاکید میکنم اگر دودیفرانسیل باشه).
        اما هیچکدوم از این ضعفها در موهاوی وجود نداره. در آفرود، همه جا میره. تو جاده فقط پورش کاین توربو میگیردش. تو سربالایی احساس ضعف نمیکنی. خلاصه لذت رانندگی در تمام شرایط.
        راجع به فروشش هم فکر نکن. هر ماشینی طالب خودشو داره. اونایی که میگن بدفروشه انتظارشون اینه که صبح که آگهیشون میاد بیرون، تا عصر یکی بیاد قولنامه اش کنه. خب! حالا نیاد. دو روز بیشتر. (در بدترین حالت.) به اون مدتی که داشتیش و ازش لذت میبردی، در.
        اگر جاده خاکی جایی نمیرید و فقط شهری سواری از شاسی بلندتون میخواین و تو جاده هم نمه میرین و هر کی میاد پشت سرت میکشی کنار که بره، سانتافه 2014 میتونه براتون خوب باشه. البته این موارد ضعف در مورد سانتافه های 3500 وجود نداره و ماشین برو و بسیار خوبیه.

         
        17
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • محمد
        سوابق: (2 دیدگاه)
        9 آبان 1393

        شما الان توی صفحهء 3 این مقوله هستید. به شما پیشنهاد میکنم برین تو صفحهء 2 نظرات راجع به این ماشین و نظر آقای شروین رو بخونین خیلی جالب نوشته اند. به حرفای منفی هم که راجبش میزنن توجه نکنین. یه آقایی این بالا جالب نوشته. لندکروز دارها خوششون نمیاد ازین ماشین. چون به اندازه 90% امکانات لندکروز رو داره اما با نصف قیمت اون. و تو شتاب و قدرت هم قورتش میده.
        سانتافه، بدک نیست. ولی یه کم زنونه نیست؟ خیلی نازک نارنجیه. نباید با یه ماشینی مثل موهاوی مقایسش کرد.
        چیز زیادی از شاسی بلند بودنش جز یه کم ارتفاع بالاتر نمیگیرین. ابهت موهاوی رو نداره.

         
        18
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    7. سلمان
      سوابق: (1 دیدگاه)
      5 آذر 1393

      سلام به دوستان یه کمک لازم دارم
      من پارسال یه موهاوی v8 2112 خریدم از 200کیلومتر بیشتر نمیره شرکت میگه ای سی یوش رو 200تا قفلش کردیم میخواستم بدونم کسی میتونه راههنمایی کنه که میشه ازاد کرد یانه

       
      0
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • خسرو
        سوابق: (1 دیدگاه)
        5 آذر 1393

        منم اولین بار که به این مسئله برخوردم خیلی شاکی شدم. من همش تو جاده ام. 150 کیلومتر رفت و برگشت. و اصلا با 200 تا که دارم میرم حوصلم سر میره. متاسفانه هیچوقتم نتونستم راهی براش پیدا کنم.

         
        4
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • کیان
        سوابق: (1 دیدگاه)
        5 آذر 1393

        آقا سلمان خیلی دوست دارم ماشینتونو ببینم. ببینم در سال 2112 موهاوی چه شکلی شده ! خخخخخ

         
        5
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    8. داود محمديان
      سوابق: (2 دیدگاه)
      17 آذر 1393

      سلام دوستان
      ماشینهای زیادی سوار شدم ولی بعد از مدتی گشتن دیروز یه V8خریدم فوقالعاده زیباست
      من که سالی یه بار ماشین عوض میکنم فک کنم اینو ی٣ سالی نگه دارم

       
      6
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    9. مهدي
      سوابق: (1 دیدگاه)
      18 آذر 1393

      من قصد خرید موهاوی رو دارم.دوستان راهنمائیم کنید ۶ سیلندرش رو بگیرم یا ٨سیلندرش رو.دوستانی که دارن٨سیلندرش سوختش صدی چنده؟

       
      4
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    10. علی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      20 آذر 1393

      دوستان من خودم یه موهاوی 8 سیلندر دارم واقعا به هرکسی که میخواد لذت رانندگی رو بفهمه پیشنهاد میکنم واقعا غیرقابل توصیف با هیچ ماشینی حاضر نیستم عوضش کنم

    منبع:

    سایت پدال

    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : کیا , عکس ومشخصات فنی کیا موهاوی V8 ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار