چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تجربه یک مصرف کننده از رانندگی با دوو اسپرو
  • تعداد بازدید : 4373
  • تجربه یک مصرف کننده از رانندگی با دوو اسپرو

    »» 200 هزار کیلومتر با اسپرو 94

    دوو اسپرو، خودروی محبوب آن روزهای گذشته، با همان موتور با حجم 1998cc و خروجی 115 اسب بخار متعلق به گروه جی. ام – اپل، که با توجه به ادعای سازنده در آن روزها مصرف سوختی برابر 9/7 لیتر در 100 کیلومتر داشته است اما این روزها بعد از گذشت 19 سال البته با توجه به نوع رانندگی شما بین 13 تا 15 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کند.

    Daewoo Espero

    Daewoo Espero


    آن روزها گرچه خودروهای ژاپنی بیشتر بر سر زبان ها می‌چرخید و میل خریداران در صورت داشتن استطاعت مالی به آن ها بود اما اسپرو نیز برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده بود، آن هم شاید به خاطر شتاب خوب با توجه به موتور قوی، هزینه نگهداری قابل قبول با توجه به زیاد بودن قطعات یدکی، امکانات رفاهی مناسب مثل کولر، شیشه های برقی، کنسول وسط، برف پاکن تایمر دار و … اشاره کرد. هدف من تنها معرفی کردن یک خودروی قدیمی نیست بلکه به نوعی تلنگری به خودروهای کنونی خودروسازان ما با کمی چاشنی مقایسه است.
    ماشین کره ای خاطره انگیز 19 سال پیش ما با همان پدال وسطی که به نوعی تزیینی (ترمزهای بسیار ضعیف) است، همان موتور پر مصرف، فضای کم نشستن با وجود طول زیاد، فرمانی نه چندان دقیق ولی باز هم بهتر از 405 سال 89 .
    Daewoo Espero

    Daewoo Espero


    فلسفهٔ کره ای ها از همان روزگار مشخص بود، خودرویی با مشخصات فنی و امکانات بهتر و بیشتر به نسبت قیمت کمتر گرچه دوو در این راه چندان موفق نبود اما دیگر خودروسازان کره ای بسیار موفق بودند.
    Daewoo Espero

    Daewoo Espero


    اسپروی ما با وجود سن بسیار بیشتر نسبت به 405 سال 89 همچنان در شتاب گیری حداقل در دنده 1 و 2 یک سر و گردن بالاتر است. در سفرهای چند ساعته صندلی های آن کمتر کمر شما را به درد می آورد. در هنگام توقف حداقل از ابتدا مطمئن هستید که نیاز به امداد غیبی برای توقف آن ندارید نه مثل 405 که ترمز ABS آن به محض آنکه لاستیک های جلو دچار بی تعادلی می شود سرردرگم می شود و حتی بعد از آنکه دوباره اصطکاک پیدا کرد تا چند ثانیه به آن سردرگمی ادامه می دهد گویا که سیستم ABS خودروی 405 ما کمی فراموش کار است.


    اگر مثل نگارنده مجبور به استفاده از هر دو خودرو باشید، اولین مسئله ای که برای شما قابل توجه خواهد بود بعد از پیاده شدن از 405 و ورود به اسپرو راحتی بیشتر شما هم به عنوان راننده و هم به عنوان مسافر می باشد. فرمان نرم تر، سهولت بیشتر در تعویض دنده و حتی زیباتر بودن جلو داشبورد. شاید مسئله بسیار دردناک برای من این باشد که حتی خودروی سال 89 ما دارای شیشه عقب دستی و فاقد بلند گوی عقب است و بسیاری ایرادات ریز دیگر که تنها با کمی دقت قابل اصلاح بود. نکته قابل توجه در اینجا این است که آیا خودرو سازان ما همچنان قادر به تولید خودرویی در سطح و اندازه های یک پیر 19 ساله نیستند. شاید هستند اما نمی خواهند!

    نویسنده: فرزاد پاکنژاد شیرازی

    09
    تیر
    1392

    تجربه و آزمایشخودروهای وارداتی سدان



    8,186 بازدید کننده

    ۷۵ دیدگاه

    1. افشین
      سوابق: (1 دیدگاه)
      17 دی 1392

      من شک دارم که این دوست عزیزمون حتی 20کیلومتربادووراه رفته باشه چه برسه به200تا…من 12ساله دوودارم ولی تاحالا مصرف 13یا15 ندیدم تواین مدت ازترمزماشینم کم کاری احساس نکردم وشتابش هم کسی که حتی یک بارپشت این ماشین نشسته باشه اون روبا405مقایسه نمیکنه.لطفااگه اطلاعات درستی ندارین نظرنگذارین شایدکسی واقعافکرکنه شماهمچین تجربه ای رو بادووداشتین.

       
      52
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • پیمان
        سوابق: (1 دیدگاه)
        18 بهمن 1392

        سلام. من یک اسپرو 94 دارم. مشکلی با ترمزش ندارم. فرمونشم خوب و قابل قبوله. مصرفشم تو شهر البته تو ترافیک با دنده 1 و 2 بین 11 تا 13 میشه اما در رانندگی معمولی حدودا 10 هستش. تو جاده هم حدودا 6 تا 7 هستش.
        ماشینیه که اگر درست نگهداری شده باشه شاید اگر بخوایم در حقش کم لطفی کنیم بشه با زانتیا مقایسش کرد نه با 405!
        البته این دوست عزیزمون به این دلیل این مقایسه رو انجام داده که هردوش رو در اختیار داره و ناچار به مقایسه شده..

         
        31
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • امین
        سوابق: (3 دیدگاه)
        26 شهریور 1393

        سلام میشه بفرمایید دوو تو کدوم بازار معتبر تا حالا ماشین فروخته؟ 405 هر عیبی که داره از بی کیفیتی ساخت و مونتاژ سازنده داخلی هست. خودرو سال اروپا از نظر مهندسی از ساخته های آمریکایی هم بهتره دوست عزیز چه برسه به مونتاژ کارهای درجه 2 و 3 محصولات آمریکایی مثل دوو.

         
        3
         
        2
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    2. Parham
      سوابق: (1 دیدگاه)
      20 دی 1392

      دوست عزیز کاملا وجه دوو خراب کردی قبل از مقایسه نگاه به ارم دوو کن ارم پونتیاک 405 به گرد اسپرو نمیرسه اگه نوش الان بود پرواز میکرد با 8 سوپاپ قدرتش 110 گشتاورش 165 .405 چون پر وزن اونم فقط دور زیرش خوبه وقتی میخاد پر کنه جون میکنه تنها بر تریش به دوو ترمز هاش و فرمان تیز ترش هندلینگشم از دوو ضعیف تر به خاطر مرکز ثقل بالاتر 405

       
      21
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    3. الياس
      سوابق: (1 دیدگاه)
      24 دی 1392

      سلام دوستان من تازه گیا دوو اس1یرو خریدم مدل 94 خیلی رازیم مثل زانتیا میمونه اما یک مشکل دارم روکش درهام وضعشون خرابه نمیتونم پیدا کنم مال 93 زیاده اما 94 نیست تبریز کمکم کنین

       
      8
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    4. رضا
      سوابق: (71 دیدگاه)
      22 بهمن 1392

      این همه از کره ای ها بد گفتید حالا تحویل بگیرید! این ماشین کره ای 20 سال راه رفته ولی اخ نگفته خاک بر سر تویوتا کنن

       
      13
       
      17
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • pouya
        سوابق: (1 دیدگاه)
        2 اردیبهشت 1393

        اسپرو ماشین عالیه اما اسم تویوتا همیشه سره ۲۲سال پیش کرسیدا زده بات حرف میزنه هنوز شاخه

         
        12
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    5. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      25 بهمن 1392

      نکته بسیار مهمتر اینکه با 405 باید مسافر کشی کنی اما با دوو رانندگی.
      امیر جان دکمه فرارو بزن .

       
      32
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    6. مسعود
      سوابق: (95 دیدگاه)
      24 اسفند 1392

      یه روز با ال90بایه دوو داغون کورسی شدم
      پیش خودم فکرمیکردم سه سوت جاش میذارم ولی من تا ۱۷۵رفتم بعدش مثل مگس ازم سبقت گرفت وقتی ازم ردشد دود خفم کرد ولی رفت!!!

       
      24
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    7. maged daewoo
      سوابق: (1 دیدگاه)
      11 فروردین 1393

      باسلام
      من نزدیک به 8سال{6سال اسبرو/2سال سی یلو}داشتم البته تمیزشو/ایکاش نمیفروختم الان یکساله 4تا ماشین{405/206/سمند/ال90}عوض کردم.بدون اغراق بگم کسیکه دوو سوارشه این…ها دستش دووم نمیاره.شتاب وسرعت ومهمتر دوام بالا/با استحتاک بایین از بهترین خصوصیات دوو هستش/لطفاکسی سی یلو83 سفید تمیز سراغ داره خبر بده09107503123

       
      11
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    8. علي
      سوابق: (2 دیدگاه)
      30 فروردین 1393

      سلام تو رو خدا خاندان دوو رو با این آشغالای ایرانی مقایسه نکنید چه اصل باشه برا فرانسه چه مونتاژ ایران.
      کسی که دوو داره میخواد بفروشتش فقط برازندش زانتیاست

       
      8
       
      4
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    9. جلال
      سوابق: (1 دیدگاه)
      9 اردیبهشت 1393

      البته نگارنده مصرف ماشین رو زیاد نوشته ، مصرف شهری اسپرو بسته به نوع رانندگی از 9 تا 12 گزارش شده و با رانندگی عادی و معمولی همون 9تا10 هست و نه بیشتر
      به جاش رکورد دار مصرف جاده ایی 5.3 لیتر(در صورت سلامت موتور)در بین 2000 سی سی هاست اما دوو اسپروهای معمولی حول و حوش 6.5 تو جاده میسوزوننن که باز هم رکورد خوبیه برای یه ماشین 2000 با سن 20 سال
      در مورد شتاب و کشش هم همین که خیلی از خوردوهای روز رو اذیت می کنه کافیه فیلم و کلیپ هم تو سایت مختلف من جمله آپارات به اندازه کافی هست
      لذت سواریش هم تا کسی سوار نشه درک نمی کنه
      مشکل بزرگ اسپرو (کل دووها به جز ماتیز)ضعف ترمز هست که با تعویض بوستر ترمز به نوع نیسانی دوبل و یا تعویض مجموعه کالیپر ترمز به نوع اپلی به کل رفع میشه

       
      9
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    10. احمد
      سوابق: (1 دیدگاه)
      6 خرداد 1393

      باسلام به همه,دست بردارید بابا حالا بنده خدا یه حرفی گفت ,کسیکه دوو سوارشدن و405 فرانسوی هم سوارشدن میدونه کدوم بهتره,دوو به نسبت وزنش ترمزهای ضعیفی داره,ولی درشتاب,راحتی راننده وخوشدستی,نرمی,امنیت درسرعتهای بالا,کولروبخاری حیرت آوردرنوع خودش,استهلاک کم,مصرف کمتر از405 حتی فرانسوی,سیستم رادیاتوربسیارعالی برای هوای گرم,کنترل ماشین درپیچهاوچندمورددیگه بهتراز405عمل میکنه,بگذریم. ولی بنده 206 سه ساله داشتم,بازهم دوو 20 ساله رو ترجیح میدم,بدلایل فنی,لطفا”دیگه ازاین مقایسه هانکنید

       
      8
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    11. علی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      25 خرداد 1393

      خدایی این خودرو 20 ساله که دیگه اینقدر تعریف نداره کارخانش ده ساله که تعطیل شد برای همیشه به تاریخ پیوست شما هنوز ولش نمیکنید

       
      4
       
      9
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    12. milad
      سوابق: (1 دیدگاه)
      1 تیر 1393

      دوو یه ماشینیه که اصلا قابل مقایسه باهیچ ماشینی نیست به جرات میشه گفت اگه درست بهش برسی از ماکسیما هم بالا تره

       
      3
       
      7
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    13. محمئ
      سوابق: (1 دیدگاه)
      10 شهریور 1393

      من یک اسپرو 93 دارم که قبل از عید سال 1393 خریدم واقعا این ماشین عالیه من هم با ترمزش مشکلی ندارم و بسیار خوب عمل میکنه این ماشین رو فقط باید بهش رسیدگی کرد و هیچوقت اذیتت نمیکنه بهتره که این ماشین رو با زانتیا مقایسه بکنیم چون اصلا با 405 یا پرشیا قابل مقایسه نیست و از همه نظر از این دو تا بهتره

       
      2
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    14. مهدي
      سوابق: (1 دیدگاه)
      22 مهر 1393

      ده سال پیش یه اسپرو ٩۴ داشتم که دست من ٣٠٠هزارتا کار کرد تنها خرج من برای این ماشین یه صفحه کلاج و سنسور اکسیژن بود مصرف بنزینش از پراید هم کمتر بود شتاب و کشش این ماشینو خودروهای داخلی ندارند،در حال حاضر هم سیلو کم کارکرد دارم که خرجش فقط بنزینه
      صدی ٧ با کولر تو شهر

       
      5
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    15. hamid
      سوابق: (2 دیدگاه)
      29 مهر 1393

      من قبلا حدود 10 سال پیش مدت4 سال اسپرو 94 داشتم شتاب عجیبی داشت دنده یک 55 ودنده دو110 تا پرمی کرد ویکی از سرگرمیهای من این بود که 405 یا پارس که با اختلاف سرعت بیشتر در حال سبقت گرفتن از ماشین من بود را با گاز دادن ناکام کنم و ازش جلو بیفتم .بنده خداها هرچی زور میزدن نمی تونستن سبقت بگیرن. خیلی به ماشین فشار می آوردم ولی موتورش آخ نمی گفت! تو اتوبان معمولا از 140 تا کمتر نمی رفتم واگه خلوت بود با 200 تا مشکلی نداشتم ] بازم جا داشت گاز بدی ولی کیلومتر شمارش تا 200 بیشتر نداشت .تازه من دست دوم خریدمش و 200،000 کیلومتر کار کرده بود. هندلینگش معرکه بود هنوزم با اینکه خیلی ماشین ایرانی وخارجی عوض کردم همچنان دنبال یه تمیزش میگزدم

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    16. hamid
      سوابق: (2 دیدگاه)
      29 مهر 1393

      من قبلا حدود 10 سال پیش مدت4 سال اسپرو 94 داشتم شتاب عجیبی داشت دنده یک 55 ودنده دو110 تا پرمی کرد ویکی از سرگرمیهای من این بود که 405 یا پارس که با اختلاف سرعت بیشتر در حال سبقت گرفتن از ماشین من بود را با گاز دادن ناکام کنم و ازش جلو بیفتم .بنده خداها هرچی زور میزدن نمی تونستن سبقت بگیرن. خیلی به ماشین فشار می آوردم ولی موتورش آخ نمی گفت! تو اتوبان معمولا از 140 تا کمتر نمی رفتم واگه خلوت بود با 200 تا مشکلی نداشتم تازه بازم جا داشت گاز بدی ولی کیلومتر شمارش تا 200 بیشتر نداشت. هندلینگش معرکه بود هنوزم با اینکه خیلی ماشین ایرانی وخارجی عوض کردم دنبال یه تمیزش میگزدم

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    17. Benyamin141
      سوابق: (6 دیدگاه)
      1 آبان 1393

      ماشین واقعا نرمو تیژیه

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    18. hozan
      سوابق: (22 دیدگاه)
      9 تیر 1392

      کدوم چرم …..به این اسفنجی که حالت دادن میگی چرم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      من برم …..

       
      113
       
      9
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    19. علی
      سوابق: (343 دیدگاه)
      10 تیر 1392

      داداش واقعا منظورت از چرم دقیقا کجای 405 هست؟ فقط دور دسته دنده یه چیزایی هست که بیشتر شبیه کیسه زباله هست تا چرم!!!!!
      البته خدا پدر اونی رو که 405 وارد کرد بیامرزه،حداقل زمان خودش مثل این عجایب چینی که برای یادگرفتن اسماشون و کدهاشون باید 75 واحد درسی پاس کنی آشغال نبوده

       
      90
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    20. fleetwood
      سوابق: (127 دیدگاه)
      11 تیر 1392

      درست میگی چرمه، ایران خودرو جدیدا داره برای داشبورد پژو از چرم زیر شکم تمساح استفاده میکنه ، آره چرمه

       
      42
       
      5
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    21. سعید
      سوابق: (1 دیدگاه)
      16 شهریور 1392

      ازنزدیک ندیدی که اینو میگی منظورت از چرم چیه

       
      6
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    22. سهراب
      سوابق: (213 دیدگاه)
      10 تیر 1392

      این همون ها هم نداره

       
      9
       
      43
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    23. امیر
      سوابق: (324 دیدگاه)
      10 بهمن 1392

      میتونی با 405 تولید فرانسه همون موتور 2000 سری اول مقایسه کنیش؟ کاری به تولید داخل ندارم ایران رو هر چیز دست بذاره گند میزنه بهش
      اگه میخوای دوئل کنی این دوو رو با 405 موتور 2000 فرانسوی یعنی اصل 405 مقایسه کن تا لوله کنه این دوو رو

       
      8
       
      19
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    24. امیر
      سوابق: (324 دیدگاه)
      10 بهمن 1392

      میتونی با 405 موتور 2000 سری اول فرانسه مقایسش کنی؟

       
      8
       
      7
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    25. امین
      سوابق: (1 دیدگاه)
      30 فروردین 1393

      دادا من با pk هدرز دار لوله ش کردم.منظورم همون 2000 فرانسویتونو میگم

       
      5
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : دوو , عکس و مشخصات دوو سی یلو اسپرو ریسر ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط علی کادیلاک در تاریخ 2 سال پیش و 23:36 دقیقه ارسال شده است

    سلام من از بچگی تو ماشینهای آمریکایی بودم بزرگ شدم و هرکی سوار کادیلاک شده باشه این ماشینهای اسباب بازی براش هیچ اهمیتی نداره و مهم نیست احساس خطر میکنه ولی یک سال ی دوو اسپرو93خریدم طالب شدم خریدم‌فقط هم از طراحی ک داشت خوشم امد ی پا ب صفر دیدم خریدم خداشاهد هرجای این ایران بگی باهاش رفتم احساس‌امنیت ترمز عالی فرمون عالی شتاب ک خودم ب شخصه زانیارو سوسک کردم ک طرف ببکلوچ بود وقتی جلوتر وایسادم‌امد کنار سال96بود50میلیون پول بابتش میداد طالب شدع برد نفروختم هنوزم دارمش خدایی ماشین عالیه من هیچ وقت غیراز کادیلاک هیچی رو قبول نداشتم ولی بخدا دوو اسپرو حرف نداره اصلا من سوخت 13یا15ازماشین ندیدم من توشهرباکولر100/10مصرف ماشینمه بدون‌کولر 100/7البته دیدم تا100/11هم مصرف میکنن ک ی مشکلاتی دارن سنسور ک داره برمیدارن‌نفس ماشین ازاد بشه انباری وسط برمیدارن ک سوخت 1بیشترمیکنه اما ماشین همه وسایلش فابریکش روشه ک سوختش تنظیمه ولی برحرئت میگم دوواسپرو با زانتیا میشه مقایسه کرد ن 405 خنده دار این دوتارو باهم مقایسه کنی حتی فرانسوی 2000رشم ب پای دوو اسپرو نمیرسه و بیشتر اسپروها بخاطر شتاب زیاد شاسی وسط جا خورده ناودونی رو شکسته از100دوواسپرو 85تاش اینحور شدن‌دوستانی ک دارن متوجه حرفم میشن اولی آمریکایی بعد خانواده دوو پرچمشون بالاس

    این نظر توسط مجتبی در تاریخ 7 سال پیش و 15:01 دقیقه ارسال شده است

    با سلام
    من حدود 4 سال هست که دوو اسپرو مدل 94 اتومات دارم ومصرفش هم از 11 بالا تر نیست داخل شهر وهمچنین داخل جاده بیشتر از 8 نیست همچنین قدرت خوبی داره داخل سر بالای فقط مشکلش نور کم چراغ هست که من با لامپ زنون حلش کردم همچتین برای ترمزش از بوستر وانت نیسان وکالیبر ترمز اپل وکترا استفاده کردم العان ماشین توپ شده .


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار