هیوندای سانتافه را باید از موفق ترین کراس اوور های بازار ایران نام برد. این کراس اوور کره ای که نسل دوم آن در سال 2007 به بازار ایران وارد شد با وجود امکانات خوب و قیمت پایین تر نسبت به رقبای ژاپنی، توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند بخصوص که 7 نفره بودن سانتافه به طور استاندارد مزیتی بزرگ در برابر رقبای آن بشمار می رفت. با این حال پس از گذشت چند سال ژاپنی ها بیکار ننشسته و کراس اوور های خود را با برتری های قابل توجه در بخش فنی و امکانات رفاهی راهی بازار نمودند این در حالی بود که در آن زمان هیوندای برنامه ای برای عرضه نسل جدید سانتافه نداشت و ارائه نسل سوم سانتافه برای سال 2012 برنامه ریزی شده بود بنابراین سانتافه میرفت تا جایگاه خود را در بازار از دست بدهد و میدان را به رقبای قدر ژاپنی واگذار کند. در سال 2010 هیوندای سانتافه با فیس لیفت جزیی و ارتقای فنی به بازار آمد تا بتواند جایگاه خود را تا زمان عرضه نسل سوم در بازار حفظ کند. در این نوشتار قصد داریم تا از نزدیک این کراس اوور کره ای را بررسی کنیم و به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

2010 Hyundai Santa Fe
در نمای ظاهری شاهد تغییراتی نه چندان چشمگیر نسبت به مدل قبلی هستیم تغییراتی که به منظور به روز نگه داشتن ظاهر سانتافه تا زمان ورود مدل 2012 انجام شده اند, این تغییرات در نمای جلو شامل تغییر چیدمان داخلی چراغ ها و تعویض سپر جلو و مه شکن ها با نمونهای زیباتر نسبت به مدل قدیمی هستند,ضمن آن که نشان هیوندای نیز به قسمت بالایی جلوپنجره منتقل شده, در نمای عقب تغییر چراغ ها به شکلی زیبا صورت گرفته اما مهم ترین تغییر سپر عقب جدید است که با جای دادن دو خروجی اگزوز ظاهری قدرتمند تر را نسبت به مدل 2007 نشان میدهد.

هیوندای سانتافه 2010
با وارد شدن به داخل اتومبیل خود را در فضایی جادار و با ارگونومی خوب هستیم. فضای زانو ها و بالای سر نیز مانند اکثر خودرو های این کلاس بزرگ و کافی است. یکی از نکات مثبت سانتافه وجود ردیف سوم صندلی است که در رقبایی مثل مورانو و لکسس RX وجود ندارند. البته ردیف سوم خیلی جادار نیست و بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگسالان, با پنهان شدن ردیف سوم در کف خودرو فضای بار بزرگی نیز در اختیار خواهد بود. تغییرات این بخش نیز شامل جایگزینی طرح فیبرکربنی داشبورد و رودری ها با طرح چوب مدل قدیمی که به واقع بسیار بی کیفیت مینمود هستیم, استفاده از پلاستیک خشک برای داشبورد نیز از نکات منفی داخل خودرو است. دیگر تغییر به وجود آمده شکل جدید پشت آمپر ها است که با آنکه در مقایسه با خودرو های روز کمی ساده و قدیمی جلوه میکند ولی طراحی قابل قبولی بخصوص در قیاس با مدل قدیمی دارد. کیفیت مواد استفاده شده در اتاق سانتافه از رقبای ژاپنی اش پایین تر است اما در خودروی مورد آزمایش به دلیل کم کارکرد بودن هیچگونه مورد منفی خاصی وجود نداشت و اتاق نیز به صدا نیفتاده بود. البته باید صبر کرد ودید که چند سال بعد سانتافه ها چه وضعیتی خواهند داشت بنابراین فعلا برای قضاوت در مورد دوام آنها زود است.

نمایشگر سوپر ویژن
در بخش امکانات نیز سانتافه هرچند لیستی به پرباری تویوتا پرادو ندارد ولی امکانات کافی دارد که به شرح زیر است: سیستم نمایش میزان باد تایر (TPMS) سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم ضد بلوکه (ABS) و EBD شش عدد ایربگ سنسور, تشخیص چپ شدن، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی و گرمکن، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی به قابلیت کنترل از روی فرمان,سانروف برقی، چهار شیشه برقی با شیشه راننده اتوماتیک، سنسور باران، فرمان با روکش چرم مصنوعی، شستشوی چراغ، نمایشگر سوپر ویژن با قابلیت تنظیم شدت نور، سیستم صوتی با سی دی چنجر و 6 عدد بلندگو، ورودی USBوAUX، سیستم اتولایت، دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم با قابلیت تنظیم درجه فن برای ردیف سوم، برف پاک کن عقب,کول باکس، محل قرار گیری عینک در سقف و آینه ی کنترل کودک.

هیوندای سانتافه 2010
سانتافه ی 2010 بیشترین تغییرات را در بخش فنی تجربه کرده چرا که نمونه ی سابق از لحاظ فنی و حرکتی مخصوصاً در برابر رقبای ژاپنی اش کاملاً عقب افتاده بود. قلب تپنده ی سانتافه ی جدید موتور 6 سیلندر وی شکل 3.5 لیتری با بلوک آلومینیمی است که قدرتی معادل 276 اسب بخار (در برخی منابع 260 تا 266 اسب بخار آمده است.) و گشتاور 332 نیوتون متر را تولید میکند. این موتور که در کارخانه HMMA* در ایالت آلابامای آمریکا ساخته شده از سری موتور های لامبدا ی هیوندای است و از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ها (CVVT) بهره میبرد, این موتور بر روی محصولات دیگر گروه کیا-هیوندای یعنی کیا کادنزا و کیا سورنتو نیز استفاده میشود. برای مدل 2010 موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر (مشابه با هیوندای ix35) نیز قابل سفارش است که البته در بازار ایران عرضه نمیشود.
موتور با فشار کلید استارت به نرمی روشن می شود و به لطف گیربکس جدید 6 سرعته ی جدید, خودرو عملکرد آرام و نرمی دارد و دنده ها یکی پس از دیگری به نرمی تعویض می شوند. در هنگام تخته کردن ناگهانی گاز گیربکس اقدام به معکوس کردن دنده میکند که هر چند خیلی سریع نیست اما به موقع انجام می گیرد و چندان انتقادی بدان وارد نیست. در هنگام رانندگی قدرت بالای موتور جلب توجه میکند که و هر آن که راننده تصمیم به سبقت گرفتن بگیرد این موتور قوی خواسته ی راننده را برآورده میکند. سانتافه در عرض 9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز قابل دستیابی است.

حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که در دنده 5 قابل دستیابی است.
سانتافه به کمک گشتاور بالای موتور در دنده های بالا شتاب گیری قابل قبولی دارد بهطوری که سریعتر از آنچه هست نشان میدهد. چند نکته در خصوص این گیربکس وجود دارد یکی اینکه حتی در هنگام قرار داشتن روی حالت تعویض دستی هنگامی که دور موتور به ابتدای منطقه ی قرمز میرسد منتظر فرمان راننده نمیماند و تعویض را انجام میدهد که این مسئله شاید چندان به مذاق رانندگان خوشایند نباشد. مورد دیگر اینکه در تست سرعتی که با این خودرو انجام دادیم مشاهده شد که خودرو در دنده ی 5 به حداکثر سرعت خود میرسد و دنده ی ششم فقط برای کاهش مصرف سوخت است. موتور تنفس طبیعی سانتافه در دور های بالا بسیار سرحال است و صدای موتور که از خروجی های دوبل اگزوز (که بنا بر اظهار یکی از دوستان با جنسیس کوپه مشابه است.) به گوش میرسد بسیار گوش نواز است و حس اسپرت بودن را القا میکند. پیشرانه که در مدل قدیمی نقطه ی ضعف سانتافه محسوب می شد حال در مدل 2010 به نقطه ی قوت تبدیل شده. البته در صورت رانندگی های پرشتاب و با دور بالا افزایش مصرف سوخت اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات حتی تا نزدیک 30 لیتر در 100 کیلومتر میرسد اما در اتوبان و با سرعت 90 کیلومتر دارای مصرف قابل قبولی حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر است.

طراحی عقب سانتافه 2010
این کراس اوور کره ای از سیستم چهارچرخ محرک نیز سود میبرد که البته کارایی آن فرسنگ ها با یک اس یو وی تفاوت دارد. در بیشتر مواقع نیروی موتور تنها به چرخ های جلو منتقل میشود که در صورت تشخیص لغزش دیفرانسیل عقب نیز وارد عمل شده و نیرو را دریافت میکند که البته این وضعیت موقتی است و پس گذر از سرعت 70 کیلومتر بر ساعت دیفرانسیل عقب خلاص شده و خودرو محرک جلو میشود. این خصوصیت در هیوندای وراکروز و توسان نیز وجود دارد.

کلید های کنترل سیستم 4WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها
در سمت چپ راننده کلیدی با عنوان 4WD Lock به چشم میخورد که نیروی انتقالی به هر دو میل گاردان را یکسان میکند. این وضعیت نیز تنها در تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است. در یکی از تست هایی که در برف انجام شد و خودرو بر اثر گیر کردن کاملاً متوقف شده بود و با وجود فعال بودن کلید 4WD Lock اما انتقال نیرو به چرخ های عقب گاهی قطع میشد. . به طور کلی سانتافه ابداً گزینه ی مناسبی برای مسیر ها خارج از جاده نیست و قابلیت آفرود ضعیفی دارد. در هنگام حرکت خودرو نرم و بی صدا است ولی تکان های بدنه در مواجه با دست انداز ها میتواند از راحتی سرنشینان عقب بکاهد. در هنگام رانندگی دید مناسبی نسبت به اطراف دارید و با وجود دوربین دید عقب که نمایشگر آن داخل آینه ی وسط جاسازی شده در هنگام پارک نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. از نکات مثبت سانتافه فرمان نرم آن است. هندلینگ خودرو نیز در حد معمولی قرار دارد اما با وجود سامانه ی کنترل پایداری (ٍESP) و شش عدد ایربگ سرنشینان احساس امنیت قابل قبولی دارند. صندلی ها نیز شاید نتوانند به خوبی مزدا 3 بدن را در بر بگیرند اما طراحی و راحتی قابل قبولی دارند. سیستم کنترل کشش یا (TCS) نیز موجود است که با فعال کردن ترمز چرخ های در حال هرزگردی از لغزش آنها جلوگیری میکند.

داشبورد سانتافه 2010 با طرح فیبر کربن
سانتافه را باید خودرویی با هندلینگ و کیفیت متوسط سواری و در عین حال دارای موتوری قدرتمند و لیست امکانات کامل دانست که در مقایسه با رقبای ژاپنی اش مانند نسل اول نیسان مورانو گزینه ی بهتری برای خانواده هاست هر چند با دیگر رقیب ژاپنی اش یعنی لکسس RX اصلاً قابل مقایسه نیست. خودروی مورد بحث در سال 1389 با قیمت حدود 60 میلیون تومان خریداری شده که در آن زمان قیمت مناسبی به حساب میامد اما در زمان نگارش این مطلب یعنی بهمن 1392 سانتافه 3.5 لیتری قیمتی حدود 130 میلیون تومان را دارد که افزایش بیش از دو برابری قیمت را نشان میدهد و حقا باید قبول کرد که این بها برای کراس اوور کره ای بهایی بسیار گزاف است.

نمای جانبی سانتافه 2010
در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای فرزادفر که انجام این تجربه بدون همکاری و مساعدت ایشان میسر نبود توجه شما را به نکات منفی و مثبت سانتافه 2010 جلب میکنیم:
نکات مثبت:
- کابین جادار.
- ردیف سوم صندلی.
- موتور قدرتمند.
- طراحی ظاهری مناسب
نکات منفی:
- قابلیت آفرود پایین.
- پلاستیک سخت کابین.
- هندلینگ متوسط.
*HMMA مخفف Hyundai Motor Manufacturing Alabama
نوشته و عکس: حسین ریاحی
یه حس تنفر عجیبی نسبت به این ماشین دارم!
آخ حرف دلمو زدی
F.A
اقا عینه کالاسکه می مونه تا ماشین
کیفیت سواریش افتضاحه
60 هزار تا به بعد هم شروع میکنه به خراب شدن و سوختن چراغ ها
حتی چراغ های تو کابین
مصرفشم که……
البته نسله جدیدش رو هنوز سوار نشدم
F.A

بازارشم که
مدله 2011 20000 تا کارکرد رو میگن
130 میلیون
من هم اینو داشتم هم پرادو هردوشون مدل 2010 بودن ولی حالا به لطف جناب آقای دکتر محمود……. حالا باید عکساشون رو نگاه کنم
به لطف محمود سوار شدی
و به نامردی نامردان سال88 پیاده
تو زمان محمود بود که تونستی همچین چیزی سوار شی
F.A
دعوای سیاسی نکنید
این شرایط برایه همه ی مردمه
و
اینکه
شاید اینده دوباره بتونی سوارشی
کی گفته برای همه ی مردمه؟
نخیر آقاجان اگه شرایط ادامه پیدا میکرد تا سال 94 دقیقا عین هند بودیم 2درصد بیلیونر(دلار)بقیه زیر خط فقر
همین امروز این لگن رو روندم مال دختر عمومه.اصلا حال نکردم هر چی باشه یه تن لش شاسی بلنده.
عشق است سواری چه سدان چه سوپر اسپرت چه رودستر چه لیموزین چه کوپه چه کروکی
ماشین هر چی میخواد باشه باشه ولی شاسی بلند و استیشن و ون و وانت نباشه.
تو ارس زندگی میکنی و دختر عموت 130 تومن پول پای سانتافه 2010 داده؟
نگو سانتافه ی منطقه آزاد سوار میشه که غیر ممکنه،ارس سانتافه 2010 نداره…
خودت جواب خودتو دادی, به احتمال زیاد اون زمان که واردات ماشین از ارس آزاد خودت خریدن.هر چند که چون توی سال 2012 واردات آزاد شد حدود 10-12 تا از همین سانتافه ها هم وارد کردن
20 تومن بذار روش یه TOYOTA RAV4 بگیر. سگش شرف داره به این آشغال کره ای
وقتی موهاوی هست چرا این ماشین ها
همینایی که بهشون می گی آشغال دارن با ماشین های آلمانی و ژاپنی رقابت می کنن
suv(شاسی بلند) سوار نشدی که این حرف و میزنی- ضمنا سانتافه شاسی بلند نیست کراس اووره مهندس
مشخصات مدل جدیدش هم میشنوشتید!!
هیوندا فقط اکوآس سنتینیال
کیا فقط کوریس یا K900
کادیلاک فقط CTS اسپورت سدان
بنز فقط S65
لکسوس فقط LS 600h
نیسان فقط GTR
پورشه فقط 911
فورد فقط شلبی
شورلت فقط کوروت
بی ام و فقط M5
آئودی فقط S8 W12
بنتلی فقط FLYING SPEAR
رولزرویس قط فانتوم Extented wheelbase
آستون مارتین فقط ونکوئش
مک لارن فقط MP4-12C
جگوار فقط XJ
فراری فقط F12 برلنیتا
لامبورگینی فقط آونتادور
بوگاتی فقط ویرون گرند اسپورت ویتس
مایباخ فقط اکسلرو
هوندا فقط آکورد
تویوتا فقط آوالون
این اولین ماشین دوست داشتنی شرکتهایی هست که گفتم.
سلام
هیوندای فقط داره مثل علف هرز رشد میکنه
نسبت به پولی که میپردازید قابل قبوله قیافه خوبی هم داره ولی خوب کره ای هست دیگه یک سری ضعف ها هم داره
من همیشه میگم که سانتافه سوگلی هیوندای بوده ،
سال 2007 که اومد خیلی استقبال خوبی ازش شد ،
نکات منفی داره ولی واقعا ماشین تو دل برویی هست ،
من پشتش نشستم و تو این رنج قیمت فقط همینو ترجیح میدم :p
F.A
من 100 درصد
سورنتورو به این ترجیح میدم
مورانو هم تو این رنج خوبه
اما اصلا رنجش تو بازار معلوم نیست
کیا رو که اصلا قبول ندارم اسمشو نیارین ،
بعدشم مورانو هم قیمت سانتافه است پسرجان ؟
اقا من 2 ساله سورنتو 2009 دارم . در حد قیمتش ازش راضیم . چندبار هم خواستم سانتافه بگیرم ولی پشیمون شدم . سورنتو هم تو شتاب و سواری بهتر از اینه ..یادم میاد تو مجله خونده بودم نشستن تو سانتافه مثل شلغم پخته هستش . مورانو هم تو همین رنجه البته اتاق قدیم . ارزش هم داره .
F.A
Ali.sd جان
کیارو قبول نداری خب این مربوط به سلیقه و عقیدته
و
محترم
اما سورنتو محبوب ترین suv کره ایه بازاره امریکاست
در ضمن برای دیدن قیمت مورانو 2008 یه نگاه به روزنامه و سایت های فروش بزن
من با مدرک و مستند صحبت میکنم
یه جوری میگی سورنتو محبوب ترین کره ای هست انگار کره ای ها چند تا اس یو وی در امریکا دارن!دو تا هست روی یک پلتفورم!تازه اگه بشه اسمشونو گذاشت اس یو وی!کراس آور هستند بیشتر….
مورانو حدود 200 تومن قیمتشه که اصلا نمی ارزه به قیمتش
شاسی بلندم نیست کراس اووره
آقای زیگما نمیدونم برداشتت از یه suv چیه ولی موهاوی فول سایز با 340 اسب بخار و 2227 کیلوگرم وزن دارای ظرفیت 7 سرنشین یکم تحقیقات کنی بد نیست
هه من خودم کارم معامله ماشینه ، اونوخ تو میگی به قیمتا سر بزنم ؟!!!
واقعا حیفه پول که بدی به این ماشین مزخرف با پول این یه مورانو میخری که یه نگاش میارزه به این
ماشینه ادمای ماشین نشناس…
سلام.
این مدل از سانتافه دیگه واقعاً لوس شده!!خییییلی تو ایران زیاده!!!با پول این ماشین میشه ی سورنتو هم مدل خودش خرید ک هم موتورش از این قویتره هم ظاهرش نازتره!!یا خیلی ماشینای دیگه!!
موتورشون یکیه و ساخت هیوندایه – ظاهرشون هم سلیقه ایه.
سلام.
کی گفته موتورش با کیا سورنتو یکیه؟؟؟؟؟؟!!!
سورنتو مدل 2010 موتورش 3300 سی سی و موتور این مدل سانتافه 2700سی سی!!!!!
دوست عزیز حداقل مقاله بالا رو میخوندی بعد نظرات رو پاسخ میدادی. سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو 2010 موتور 3500 سی سی دارند .
سلام.
داداش گلم سانتافه 2013 موتورش 3500 سی سی ک بکلی ظاهرشم با این مدل فرق داره!!!
پیشرانه این ماشین 2700سی سی ک با هیوندای کوپه دقیقاً ی موتور!
سلام.
اصلاً سورنتو 2010 موتورش 3300،این مدلهای 2011 ب بالا ک اتاقشونم تغییر کرده موتورشون 3500!!!
سلام.
صحبت بنده روی سورنتو و سانتافه 2010!!!ن مدلای 2011 2012 یا2013!!!!!!
سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو xm 2010 هر دو موتور 3500 دارند که در مقاله بالا نیز ذکر شده است. سانتافه 2013 با سه موتور 3300 – 2400 و 2000 توربو شارژ تولید شده و اصلا از موتور 3500 استفاده نشده. ولی بعضی از وارد کننده ها با نام سانتافه 2013 3500 سی سی وارد کرده اند.
در مقاله بالا درمورد سانتافه قبل از نیمه دوم 2010 با موتور 2700 سیسی و یا سورنتو قبل از نبمه دوم 2010 با موتور 330 سی سی صحبت نشده است.
اگه بخواییم قیمت رو در نظر نگیریم تو شاسی بلند هیچی ماشینی به x6 و لکسوس rx350 نمی رسه
ماشین کره ای بدرد نمیخوره…از اتاقش خوشم نمیاد یجورایی اتاقش کپی اتاق پرادو 2008 عه … من اگه 130 تومن داشتم یا راو4 تیپ 3 میگرفتم ، یا مورانو 2009 ، یا حتی بنظر من پرادو 2005 سگش می ارزه به این…کره همون بره مورچه بسازه اسمشو بزاره i10 بهتره…آخه تا وقتی کراس اوور ژاپنی هست کی میره سراغ این؟؟؟هر چند که همین فیس لیفت مسخرش سگش می ارزه به این نیو فیسش که فقط قیافه داره و دیگر هیچ … ماشین کره ای چیزی جز یک گاری نیست
اقا این راو ۴ ماشین خوبیه؟؟ کسی در مورد مزایا و معایبش اطلاع داره؟ اقا میلاد محسن خان و بقیه دوستان؟؟
من میخوام بخرم خواستم بیشتر بدونم در موردش
در ضمن قیمت تیپ سه ش دست کم صد و هفتاد میلیونه دوست عزیز
دوست عزیز یه سر به نمایشگاه های اطرافت بزنی قیمتها میاد دستت…راو 4 تیپ 3، 130 تا 145 میلیونه
گرون ترین تیپ راو4 175 میلیونه نه تیپ3
قبلنا میومدم پدال فقط به خاطر نظراتش که در بعضی مواقع واقعا عالی و بیشتر در مورد موضوع مقاله و اگه بحثی پیش میومد پیرامون ماشین بود ولی الان یه سالی میشه که پدال شده بچه بازی.یکی پز تعداد کامنتاشو میده یکی دیگه میگه فقط فلان شرکت فلان کشور الان هم که بحث زبان و قرآن پیش اومده.که چی مثلا.پدال یه سایت تخصصی هست و خواهشا با یاهو و فیس بـــــوق اشتباه نگیرین.از مدیریت هم خواهش میکنم یکم نظرات رو فیلتر کنه.ببخشید بی ربطه و طولانی
درود دوست عزیز .
تمام حرف های شمارو قبول دارم به جز انتخاب اسم .
ما منکر پیشرفت هیچ کشوری نیستیم . هر کشوری به اندازه خودش برای صنعتش
زحمت کشیده . ولی این فقط هایی که شما عرض کردی ، همان اولویت اول اون
فرد است . اون کشور و اون برند را دوست دارد . به حریم کسی هم تجاوز
نکرده و مزاحمتی هم ایجاد نکرده . بارها و بارها گفتم که اینجا یک فضای
مجازیه و هرکسی میتونه ازادانه نظر خودشو در باره ((( اتومبیل ))) بیان
کنه . اما کسی نباید بی ادبی کنه . حالا چه به شخص . چه به اعتقادات طرف
است .
موفق باشی .
((( ایران و المان )))
میلاد جان حرف شما کاملا درسته که در فضای مجازی هر اسمی میشه انتخاب کرد ولی منظور من این بود که از روی تعصب بحث میشه.کسی منکر تکنولوژی آلمان نیست ولی در شرایط کنونی باید به خودروهای کره ای هم فکر کرد و انصافا پیشرفت خیلی خوبی هم داشتن.
حرفتو کاملا قبول دارم از کامتها هیچ چیزی دستگیر آدم نمیشه یکی میگه پرچم ژاپن بالا یک میگه به جز آلمان بقیه آشغالن یکی میگه کره یکی آمریکا . همش شده شعار بابا یه چیزی بگید به درد آدم بخوره اگر ماشینو سوار شدید یا اطلاعات علمی دارید تجربه شخصیتونو بگید تا به درد بقیه بخوره اگرم سوار نشدید و اطلاع ندارید مال پدرتون نیست که اینقدر تعصب دارید . صنعتشو یکی دیگه داره پولشو یکی دیگه میگیره ما که هیچی نداریم اومدیم اینجا زنده باد مرده باد میگیم. واقعا که اسم جهان سومی لایق ما است .
درود.
هم حرف شما اقای ناشناس و هم اقا طوفان تا حدی درسته .
ولی من خودم تا جاییکه تونستم اطلاعات خودروییم رو در اختیار
دیگران گذاشتم و همینطور بقیه . شما یک سری به پست های قبلی
بزنید ، ببینید . تو همون پست تانک ، بچه ها اطلاعاتی نوشتند
که خیلی به درد بخور بود . همینطور پست هواپیماها .
پست فولکس واگن 64 ساله . کم لطفی نکنید .
90 درصد پستهایی که پدال میذاره ، ماشیناش تو ایران
نیست ، شما چطور میگید که تجربه ی رانندگی از اون ماشین رو
بگیم؟؟؟ بعدشم همین پست سانتافه ، هر کی تجربشو داشته نوشته ،
چه خوبی ، چه بدی .
تا وقتی تویوتا و نیسان هستند اینا میشن چند تا اسباب بازی تو بازار
با سلام به شما دوست عزیزو تبریک سال نو البته منم نظرتون رو قبول دارم ماشین فقط ژاپنی البته سوزوکی ویتارا رو فراموش نکنید واقعا عالیه حداقل از سانتافه بهتره چون سانتافه شاسی بلند نیست و کراس اووره و در آفرود و خارج جاده عملکرد خوبی نداره ولی سوزوکی ویتارا بر عکس یک شاسی بلند تمام عیاره ممنون
اقایونی که سال ۸۹ به این ماشین ۴۰ میلیون پول داده بودن . علان با افزایش قیمتی که کرده [...]
درطول تاریخ سانتافه 40 میلیون نبوده…
غلو نفرمایید
از نظر شتاب کمتر ماشین شاسی بلندی در ایران به پای سانتافه 2012 میرسه
فقط پورشه کاین کمی از سانتافه 3.5 پرشتاب تره. با rx هم پا به پا میره.صحبت پرادو و لندکروز 6 سیلندر و مورانو رو نکنین که سوسک میشن. شاید موهاوی 8 سیلندر بتونه ازش جلو بزنه.
F.A
..الان داری در مورده سانتافه صحبت مییکنی؟؟!؟؟!؟!؟!!؟!؟؟!؟؟
پرادو vx دو در تا حالا سوار شدی؟
شتاب صفر تا 100 سانتافه 3500 سیسی 276 اسب بخاری 8 ثانیه است که پرادو وی ایکس دو در با موتور 240 اسب بخاری و تقریبا با وزن یکسان به پای آن نمیرسد.
8 نه 9 که در بهترین حالت اینجوریه دعا کن بیشتر از 9 نباشه
آقا این حرف رونگو ما از این ماشین داشتیم آنچنان پرادوی Vx دو در رو باهاش نابود کردم که یارو مونده بود. شتابش حرف نداره تا سوار نشی نمیدونی چی میگم. لند کروز Gxr رو که اصلا بیخیال شو روندم شتاب آنچنانی نداره ولی به جز بحث شتاب، سانتافه گرد پای لند کروز هم نمیشه. اصولا منطقی هم نیست که بخوایم اینارو باهم مقایسه کنیم. ولی لندکروز عشقه
این سانتافه که میگین پرادو و لندکروزو تو شتاب سوسک میکنه تو آفروود هم میتونه سوسک کنه مخصوصا لندکروزه؟؟؟
سانتافه ماشین آفرود نیست. صحبت سر شتاب بود نه افرود
اشتباه میکنی دوست عزیز در کل ماشینهای شاسی بلند برای کورس و مانوور طراحی نشدن ولی از اون که بگذریم در مقابل لندکروز و پرادو حرفی برای گفتن نداره
انصافاً شاسی بلند خوشکل ومامانی ایه…
درود.
در حد قیمت خودش خوبه . ولی به پای ژاپنی ها نمیرسه .
یادش بخیر . اولین باری که این ماشینو در ایران دیدم ، تو فیلم ترش و
شیرین بود. حمید لولایی داشتش این ماشینو .
((( ایران و المان )))
دوستان یجوری صحبت میکنن که انگار تو آلمان زندگی میکنیم بیچاره کیا و هیوندای انگار مورد پسند هیشکی نیست!!
Aidin جان اگه با پراید و با سرعت روی دست اندازی بری نه تنها سپرش بلکه خودشم به فنا می ره.
کاری به ماشین های دو سه سال اخیر هیوندای ندارم . ولی این مدل از سانتافه اگه طراحی قابل قبولی داره به نسبه. چون یه کپی از ائودی بود فک کنم مدل q7 …
سانتافه 2007 تا 2012 کپی فولکس واگن توارگ است.
مذل 2008 رو یه مدت طولانی داشتیم…واقعا ماشین خوبی بود فقط نقطه ضعفش موتور ضعیفش و گیربکس 4 دنده ایش بود که تو مدل جدید کاملا بر طرف شد…
از لخاظ قیافه هم که یک امر سلیقه ای ولی به نظرم خوش استیل هستش و قیافش یه این زودیا دل صاحبش رو نمیزنه….حتی هنوز هم در کنار اس یو وی های جدید بازار حرف واسه گفتن داره…
من سنتیال سوار شدم و حالا دارم نطر میدم … مشکلیه ؟
طراحیه ماشین جوریه که بخاطر برتری داشتن نسبت به چند شاسی بلند دیگه مثل مورانو یا لکسس بزور ردیف سوم صندلی رو براش تعبیه کردن و این در صورتیه که این ماشین هیچ برتری نسبت به لکسس نخواهد داشت
امیر جان ما از مدل ۲۰۰۷ این سانتافه رو هرسال عوض کردیم
حتی ۲۰۰۷ این ماشین بااینکه موتور ضعیفی داره اما صد تا از محصولات کیا مخصوصا موهاوی رو می ارزه برادر من موهاوی داشت صفر گرفتش اونقدر مزخرف بود که نگو مصرفش هم فوق العاده بالا
یه موتور ۳۸۰۰ که نه قدرتی دااره نه شتابی نسبت به سانتافه ۲۰۱۰ موتور ۳۵۰۰ سی سی که زمین و شخم میزنه . هیوندا هرچی باشه خیلی بهتر از کیا س .
با هیوندای سنتنیال از رو یه دست انداز به تندی رد بشی تمام سپر ماشین به فنا میره … به علاوه اینکه من از دارندگان ماشین شنیدم که سیستم تنظیم ارتفاع و فنربندیش اصلا بدرد نمیخوره
با پراید از رو دست انداز با سرعت بری سپر به فنا نمیره.عجببببب.
لطفا با تعصب حرف نزنید.چی میشه یکمی هم با منطق حرف هارو بزنید؟؟؟
شنیدن کی بود مانند دیدن !
پراید رو داری با سنتنیال مقایسه میکنی؟؟؟؟ دوست من سنتنیال 350 میلیونه حدودا و انتظار صاحب ماشین از یک ماشین با همچین قیمتی باید بیشتر از این ها باشه…چطور با بنز E یا ب ام و 528 یا آریون با سرعت رد بشی چیزیش نمیشه؟؟؟
خوب داداش تو میگی با سرعت از دست انداز بره ماشین به فنا میره.منم میگم پراید با سرعت از رو دست انداز گذشتنی چیزی نمیشه چی برسه به سنتنیال.
شما برو سوار سنتنیال شو بعد نظر بده.من سوار نشدم اما شنیدم ماشین خیلی خوبیه