یکشنبه 02 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
مشخصات فنی ورنا 1500 هزینه قیمت سرعت موتور امکانات مزایا-ایران تجارت
  • تعداد بازدید : 12705
  • مشخصات فنی ورنا 1500 هزینه قیمت سرعت موتور امکانات مزایا-ایران تجارت


     

    کارخانه سازنده خودروسازی کرمان
    مدل هیوندای
    تریم آوانته
    کلاس متوسط
    شکل بدنه صندوق دار
    قیمت پایه __
    موتور و قدرت
    نوع موتور 2 لیتر 4 سیلندر خطی
    قدرت موتور 140 اسب بخاردر 6000 دوردردقیقه
    نیرو محرکه 182 نیوتن متردر4500 دوردردقیقه
    سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
    قطر سیلندر 93.5×82
    ضریب فشردگی 10.1:1
    گیربکس 5 دنده دستی


    وزن و ابعاد خارجی
    وزن 1280 (کیلوگرم)
    طول 4525 (میلی متر)
    عرض 1725 (میلی متر)
    ارتفاع 1415 (میلی متر)
    فاصله دو محور 2610 (میلی متر)
    فاصله چرخ های جلو 1485 (میلی متر)
    فاصله چرخ های عقب 1475 (میلی متر)



    ترمز و انتقال قدرت
    استاندارد
    سیستم ترمز Abs دارد
    نوع انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
    سیستم کنترل پایداری ندارد




    امکانات ویژه
    تنظیم برقی صندلی راننده ندارد
    شیشه برقی دارد
    تنظیم برقی فرمان ندارد
    در باز کن باک خودرو دارد
    گرم کن شیشه عقب دارد
    رینگ اسپرت ندارد
    سیستم کنترل سرعت ندارد
    سیستم تهویه مطبوع دارد
    آنتن برقی دارد



    سیستم صوتی
    رادیو دارد
    ضبط کاست دار ندارد
    پخش Cd دارد
    سیستم تعویض Cd ندارد
    پخش Dvd ندارد



    سیستم امنیتی
    کیسه هوای راننده دارد
    کیسه هوای جانبی ندارد
    کیسه هوای سرنشین جلو دارد
    قفل مرکزی دارد


    موتور : Atto front transversal


    تعداد سیلندر : 4 in line


    گنجایش موتور : 1975 cm3
    تعداد سوپاپ : 16 DOHC


    نوع سوخت : بنزین و تغذیه از سیلندرها


    لبریز شدن بنزین : ندارد


    سوراخ باک : 82.0 mm


    درپوش باک : 93.5 mm


    نسبت تراکم : 10.1


    بیشترین قدرت : 102 – 105 kw (ECE) 6000 rpm


    بیشترین گشت آوری : 182 – 184 Nm (rom) 4500 rmp



    مصرف سوخت در شهر : 10.2 – 11.1 1/100km/h


    مصرف سوخت در جاده : 6.2 – 6.5 1/100km/h


    میانگین سوخت : 7.6 – 8.2 1/100km/h


    TRANSMISSION & DRIVE


    رانندگی : با چرخ های جلو


    جعبه دنده : 5 دنده دستی


    نوع فرمان : هیدرولیک قدرتمند


    BRAKES & TYRES


    چرخ ها : 5.5j *15


    چرخهای جلو : 195/60 R15


    چرخهای عقب : 195/60 R15


    ترمز های جلو : Ventillated Disc


    ترمز های عقب : Disc


    DIMENSIONS


    فاصله بین محور عقب و جلو : 2610 MM


    طول : 4495-4525 mm


    عرض : 1720-1725 mm


    دنباله جلو : 1485 mm


    دنباله عقب : 1475 mm


    سنگینی بدنه : 1293-1407 kg


    بیشترین وزن : 1780 kg


    بدنه :4151


    باک سوخت :55 liter


    PERFORMANCE


    بیشترین سرعت : 240-260 km/h


    شتاب 0-100 :۸/1 s

    اطلاعات فنی 1390 - 1388 , هیوندای , ورنا   1390 - 1388 , هیوندای , ورنا
    مشخصات فنی
    نوع گيربكس : 5 دنده دستی - 4 دنده اتوماتیک
    نوع ديفرانسيل : جلو
    حجم موتور : 1495 - 1599  سی سی
    تعداد سيلندر : 4
    تعداد سوپاپ : 12
    قدرت : 5500/90 - 5800/104  (اسب بخار/دور دقيقه)
    گشتاور : 3000/129 - 3000/143  (نيوتن متر/دور دقيقه)
    طول : 4260  میلی متر
    عرض : 1680  میلی متر
    ارتفاع : 1395  میلی متر
    حداكثر سرعت : 189  کیلومتر در ساعت
    شتاب 0 تا 100 : 10.9  ثانیه
    مصرف سوخت : 6.6  ليتر در 100 كيلومتر
    حجم مخزن : 45 - 55  ليتر
    سایز تایر : 185/65R14
    استاندارد آلایندگی : یورو 3
    امكانات
    ايربگ : راننده و سرنشین در مدل 1.6L
    ترمز و كنترل : جلو دیسکی عقب کاسه ای - جلو و عقب دیسکی ABS
    تهويه هوا : کنترل دستی
    صندلی : دستی
    شيشه ها : برقی
    آينه : برقی در مدل 1.6L
    چراغ ها : مه شکن جلو و عقب
    سایر امكانات :
    سالرنگکارکردتومان
    1389 سفيد85,000 39,000,000
    1388 مشکي78,000 39,800,000
    1388 سفيد- تماس بگيريد
    1388 سفيد- 36,500,000
    1390 سفيد65,000 تماس بگيريد
    1388 سفيد120,000 37,000,000
    1389 نقره ای42,000 43,800,000
    1388 نقره ای120,000 36,000,000
    1389 نوک مدادی24,000 45,000,000






















    علی
    سلام
    ورنا مدل 83 دارم
    وقتی باک بنزین رو پر میکنم چراغ چک روشن میشه
    میخواستم علتشو بدونم

    1392/9/24

    derang
    ورنا مدل 1385

    1392/10/26

    میثم
    من 1 مدل 83 دارم.خیلی ازش راضیم..از هر نظر..تنها مشکلی که الان داره اینه که چند وقتیه چراغ چک روغن روشن شده و باتعویض روغن هم برطرف نشده.. مصرفش هم یک کمی بالا رفته.احتمال داره از سنسور اکسیژن باشه؟از دوستان کسی تا حالا به این مشکل بر خورده؟

    1392/11/13

    mohsen
    سلام من یه ورنای مدل 86 سفید دارم یک درب رنگ ولی دیگه بقیه ماشین استثنایی اگه کسی خواست بزنگه(09133196111)

    1392/11/22

    قهرمانی
    ورنا 89 دنده ای دارم که فقط داخل شهر استفاده میشه.بسیار تیز و تند و کم مصرف است من خانم هستم و خیلی با احتیاط رانندگی میکنم 45 میلیون میفروشم

    1393/1/26

    behzad
    چراغ چک به خاطر کاتالیزور بنزین هست که باید تعویض بشه مال من هم همین طوره

    1393/2/4

    رضا
    سلام دوستان دفترچه راهنمای هیوندا ورونا را از کجا تهیه کنم ممنون اگر راهنمایی بفرمائید.

    1393/3/7

    farshad
    ورنای 84 دارم تمیزه .موتورش عالیه کسی خواست بزنگه جوون باشی تخفیف خوبم میدم09304309273

    1393/3/23

    mehdi
    خانم قهرمانی من میخوام ماشین شما رو ببینم ولی هیچ اطلاعات تماسی نداری
    چیکار کنم حالا من؟

    1393/4/6

    شجاعی
    خانم قهرمانی لطفاً اگر فروشنده هستید پیام بدید. 09398479727

    1393/5/2

    »»


































    همه چیز در مورد خودرو ورنا


    اینم مشخصات ورنا اتومات1600
    اتوماتیک گیربکس چهار دنده
    فرمان هیدرولیک و قابل تنظیم
    کولر و تهویه
    آنتن برقی
    آینه برقی
    برای سرنشینان جلو ایربگ
    ABS ترمز
    CD رادیو همراه با
    کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب
    گرمکن شیشه عقب
    جلو و عقب شیشه بالابر برقی
    برف پاک کن قابل تنظیم
    قابل تنظیم در چهار جهت صندلی راننده
    صندلی عقب تاشو
    از داخل در بازکن صندوق عقب و باک
    قفل مرکزی-کنترل از راه دور
    چراغ مه شکن عقب
    پروژکتور
    [URL="http://img.club2m.com/share-DDE4_4AACDE4D.html"][/URL]
    مشخصات فنی و تجهیزات خودرو سواری ورنا با حجم موتور 1600-دنده معمولی
    پنج دنده جلو گیربکس
    هیدرولیک و قابل تنظیم فرمان
    کولر و تهویه
    آنتن برقی
    چراغ سوم ترمز
    کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب
    گرمکن شیشه عقب
    جلو و عقب شیشه بالابر برقی
    برف پاک کن قابل تنظیم
    قابل تنظیم در چهار جهت صندلی راننده
    صندلی عقب تاشو
    از داخل در بازکن صندوق عقب و باک
    چراغ مه شکن عقب
    پروژکتور
    [URL="http://img.club2m.com/share-0E14_4AACDE4D.html"][/URL]
    ورنا 1600 رقیبی برای پرشیای Elx و زانتیا چون شتاب ورنا 10.9 ثانیه است!

    هیوندای خودروی خانواده
    نام هیوندای برای ما ایرانی ها نام غریبی نیست، سایۀ نام این کمپانی چند سالی است که روی سر صنعت خودرو سازی (بخوانید مونتاژ کاری) کشور ما افتاده. از هیوندای اکسل های تاکسی گرفته تا جدیدترین و به روزترین مدل های این کمپانی خودرو های هیوندای کمابیش در کشور ما یافت میشوند. اولین چیزی که با نام هیوندای در ذهن ما تداعی می شود کارایی بالا در کنار هزینۀ نگهداری پایین است و به نظر من این چیزی است که مصرف کنندۀ ایرانی کم کم در پی یافتن آن است. عمق این مطلب زمانی آشکار میشود که استفادۀ گسترده از محصولات این کمپانی را در مناطق خاص کشور مثل مناطق گرم و خشک و یا شهرهای پر ترافیک می بینیم. مطب دیگر در رابطه با کارآیی محصولات این کمپانی است. اغلب مشتریان هیوندای، محصولات این کمپانی را برای استفادۀ خانواده انتخاب می کنند که این خود نمونۀ عملی شعار بالا می باشد.
    هیوندا ورنا یکی از بهترین گزینه ها برای اب وهوای جنوب ایران بخصوص با رطوبت بالای 80% و دمای بالای 45 درجه در تابستان.اون زمان میشه گفت که چه ماشینی خوبه و کیفیت داره

    هیوندای ورنا یا اسب کاری
    اگر تا چند ماه پیش در مورد این خودرو سوال می کردید بدون معطلی به جز بدنامی از این خودرو چیز دیگری نمی شنیدید. اما تمام معادلات بعد از قرار گرفت در جایگاه رانندۀ این خودرو برعکس شد. من تا قبل از سوار شدن به این خودرو تجربۀ رانندگی با خودروهایی مثل: پراید، پژو 405، پژو 206، دوو سیلو، پژو پارس و زانتیا را داشتم. به نظر من ورنا شبیه هیچ کدام از خودرو هایی که تا آن روز با آنها رانندگی کردم نبود. از نظر شتاب این خودرو به نسبت دوو سیلو و پژو 206 تیپ دو برتر است اما هرگز به پای غولهایی مثل زانتیا 2000 نمی رسد. از نظر قدرت موتور در سرعت های بالا از رقیبان خود در این کلاس چالاک تر به نظر می آید و نمره ایی قابل قبول در حد قیمت این خودرو بدست می آید. البته باید در نظر داشت که با بالا زدن درب موتور (کاپوت) ورنا شما تا حدودی متوجه دلیل بالاتر بودن قیمت ورنا به نسبت می شوید. راحتی سرنشینان در این خودرو لحاظ شده به طوری که شما پس از یک رانندگی مداوم چند ساعته با ورنا کوچکترین احساس خستگی نخواهید کرد. راحتی سرنشینان عقب هم با امکاناتی نظیر پشت سری های قابل تنظیم و کنسول روی دربها لحاظ شده. داشبورد، سر دنده، غربالک فرمان و نشانگر های پشت فرمان (به اصطلاح پشت آمپر) خودرو از هماهنگی بالایی برخوردارند. در کنار اینها دستگیرۀ دربها و محل قرار گرفتن قفل دربها و داشبورد رنگ روشن منظرۀ چشم نوازی را برای خودرویی در این محدودۀ قیمت به ارمغان آورده. علاوه بر تمامی اینها کولر این خودرو قدرت خنک کنندگی بالایی دارد که به انضمام یک بخاری خوب سیستم تهویۀ مناسبی را برای ورنا در پی داشته که تمامی اینها از نقاط قوت این خودرو به حساب می آیند. ادوات و تجهیزات به کار رفته در این خودرو (از کلیدهای بالابر شیشه گرفته تا کلیدهای قرار گرفته ) همگی در جای مناسب خود به کار رفته اند.
    اولین چیزی که در ظاهر ورنا جلب توجه میکند طراحی خاص چراغ های جلوی این خودروست. چراغ های جلوی این خودرو دید فوق العاده ایی در شب فراهم می کند. اما همین طراحی باعث شده که اغلب ایرانی ها از ظاهر (قسمت جلو) این خودرو ایراد بگیرند که البته در جواب این دوستان باید عرض کرد که قیافۀ خودرو سلیقه ای است که البته در ورنا محل قرار گیری چراغ ها و شکل کاپوت ظاهری خشن به خودرو داده که همین امر باعث شده این خودرو مانند اغلب محصولات کرمان خودرو مصرف کنندۀ خاص داشته باشد. به نظر بنده ورنا دارای ظاهری شکیل و لوکس است. آینه ها و زه های کناری همرنگ بدنه و قرار گرفتن آنتن در عقب خودرو خود گویای این مطلب است.
    مورد بعدی که البته به نظر بنده یکی از اساسی ترین موارد در انتخاب خودرو است هزینه های مصرفی خودروست. از نظر مصرف بنزین این خودرو با توجه به حجم موتور و تعداد سوپاپها در رتبۀ بالاتری نسبت به رقبای خود در ایران قرار گرفته است. قیمت و کیفیت لوازم یدکی ورنا مناسب است. لوازم بدنۀ این خودرو هم با توجه به ظاهر و کیفیت خودرو از قیمت خوبی برخوردار هستند. که تمام اینها بیانگر این است که ورنا مطابق شعار ذکر شده در اول این مطلب خودرویی مناسب برای خانواده های ایرانی است.

    حقیقت تلخ
    در بازار خودرو سازی ایران که نام رقابتی برای آن زیاد است نیاز به خودروهایی با طراحی روز دنیا احساس می شود. برای مصرف کنندۀ ایرانی که چندین دهه است که خودروهای بنجل و اسقاطی خارجی را به عنوان خودروی نو و به روز استفاده کرده پا به عرصه گذاشتن خودروهایی مثل ورنا، یک غنیمت به شمار می آید. هر چند که این خودروها هم در حد رقابت با خودروهای هم قیمت و هم کلاس خود در بازارهای جهانی نیستند اما حداقل حق انتخاب محدود شده به پژو 405، سمند و پژو 206 را می شکنند و این خود نوید بخش توجه به حقوق مصرف کننده است. حقی که سالهاست به ناروا از مصرف کنندۀ ایرانی گرفته شده. چندین دهه خودرو سازان ایرانی بی توجه به جهان اطراف خود مشغول مونتاژ خودرو های قدیمی بودند که به طبع آن مصرف کنندۀ ایرانی از تمام مشخصات خودرو فقط به اسب بخار بیشتر توجه می کرد. اما با ورود خودرو هایی از سازندگان به نام آسیایی این چراغ در ذهن مصرف کنندۀ ایرانی روشن شد که با خودروهایی با مصرف کمتر و ظاهری زیباتر هم می توان لذت رانندگی را چشید.
    در آخر امیدوارم که با شکسته شدن تابوی تو خالی قدرت خودرو سازان ایرانی (نظیر ایران خودرو و سایپا) و به عرصه آمدن خودرو سازان کوچک اما با ایده های بزرگ حقوق لگد مال شدۀ مصرف کنندۀ ایرانی احیاء شود. هر چند که هنوز تولید خودرویی صد درصد ملی آرزوی ما ایرانیان است.

    رانندگی با گیربکس اتومات ورونا 1600
    گیربکس اتوماتیک ورنا 4 دنده است . در صورتی که OVERDRIVE روشن باشه دنده تا 4 عوض میشه و در صورتی که خاموش باشه دنده از 3 بالاتر نمیره.
    ورنا اتومات ١٦٠٠ دنده اتومات فقط دنده اتوماته و مثل بعضی ماشینا هردو گزینه دستی و اتومات رو نداره.
    دنده اتومات شامل ٦ دنده هست که به ترتیب از بالا P,R,N,D,2,L هستند. P یا همون Park برای وقتی که ماشین توقف کامل میشه استفاده میشه و میشه گفت چرخها در جای توقف شده قفل میشه، R همون دنده عقب هست، N دنده خلاص، D دنده معمولی که فکر میکنم خودش از ١ تا ٤ دنده دستی رو تعویض میکنه، ٢ برای سربالایی ها یا اگه لازم شد سرازیری های با شیب تند استفاده میشه، L احتمالا فقط دنده ١ دستی هست که به گفته یکی از دوستان برای گل و لای یا موارد مشابه استفاده میشه. یه دکمه Over Drive هم هست که با هریک از دنده های D,2,L میشه استفاده کرد. به نظرم اگه با D استفاده بشه دنده ٥ دستی رو میگیره البته تو سرعت های بالا.
    حرکت دسته دنده با یه دکمه که وقتی فشره میشه انجام میشه ولی برای سهولت بین دنده های N,D,2 بدون فشردن اون دکمه میشه دنده رو تعویض کرد. برای R یا P حتما باید دکمه رو فشرد و به اون دو دنده رفت و اگر اشتباها هنگام حرکت به جلو روی R قرار داده شود آسیب جدی به گیربکس وارد میشه. به خاطر همین و جلو گیری از اشتباه تو حالت های عادی که بین D و N زیاد استفاده میشه بهتره اصلا دکمه فشرده نشه و با یه فشار جزیی به دسته دنده دنده تعویض بشه.
    وقتی ماسین تو دنده D قرار میگیره به طور خودکار با یه نیروی خیلی کمی ماشین به جلو حرکت میکنه و با دادن گاز یا فشردن ترمز ماشین سرعت میگیره و یا متوقف میشه و برای دنده عقب هم همین حالت هست. به نظرم بهتره تو دنده D یا R بیش از یک دقیقه پا رو ترمز نباشه و برای توقف بیشتر از دنده N و ترمز استفاده بشه.
    برای دادن دنده معکوس باید پدال گاز رو سریع حدود ٣٠ درجه یا بیشتر به جلو داد . اگر آروم آروم پدال گاز رو بفشارید حتی اگه به اون ٣٠ درجه هم برسه باز عمل نمیکنه.
    کولر
    کولر ورنا برقی می باشد. و اصلا در هیچ شرایطی دور موتور بالا نمی رود و در نتیجه در مصرف سوخت هم تاثیری ندارد
    نظرات مالکان خودرو:

    مدتی است که کیفیت قطعات ایرانی شده این ماشین مرا اذیت می کند. مانند:
    لنت ترمزها که هم صدا می دادند و هم دیسک ترمز را خراب کردند و در نهایت خود نمایندگی با اخذ 69 تومان لنت مثلا فابریک برایم انداخت( لنت ایرانی 19 تومان است).
    نقاط قوت:
    - تنظيم صندلي در جهت هاي مختلف و تنظيم گودي كمر.
    - شيشه بالابر راننده مجهز به حالت خودكار بود.
    - شيشه ها نسبت به پرشيا و سمند خيلي راحت و روون بالا پايين ميشد.
    - سواري و كاركرد موتور خيلي نرم و روون بود.
    در مورد کیفیت ساخت اصلا با ایران خودرو یی ها قابل مقایسه نیست سواری نرم و راحت و بی صدایی داره بجز روغن اصلا احتیاج به باز کردن در پوش موتور پیدا نمی کنید رینگ 13 واقعا زشته!
    ترمز ها از پس ماشین تو هر سرعتی بر میان

    البته فقط با ورنا زمانی حال می کنی که شتاب ثانویه شو ببینی از سرعت 100 تا به بالا با تمام ایران خودرویی ها هم تو جاده کورس انداختم اصلا پیشنهاد نمی کنم کسی که پژو داره با ورنا کورس 100 به بالا بندازه تو شهر شلوغ در ترافیک خیلی راحته کولر بی صدا و اصلا گرم نمی کنه مثل پارس . از لحاظ جا داری از پارس کوچکتره اما با سواری که نمی خوای بار بکشی قفل در ها واقعا بی صدا و نرم عمل می کنه بدون خرابی (که بعد از هربار که بارون می یاد بری قفل سازی مثل پارسی که داشتم این طوری بود) خلاصه اگر کسی ورنا رو بشینه و حداقل 2000 تا باهاش رانندگی کرد بعد نظر بده که برای سن 35 سال به بالا و ... اون وقت درست گفته ظاهرش هم با یک تومن خرج 4 تا رینگ شیک 20 می شه تو سرعت بالا پایداره اما فرمونش از پارس تیز تره کلاچ پارس سیمی اما ورنا پمپی که خیلی راحته . دنده ها بسیار نرم تعویض می شن بر خلاف پارس که یکی از دوستان می گفت پارس هنگام تعویض دنده صدای دنده تراکتور می ده من با ورنا تا حالا 54000 کیلومتر رانندگی کردم اکثر خودروهای ایرانی و خارجی رو هم داشتم به نظر من ورنا یک خودرو فوق العاده در کلاس خودشه.
    من استفاده از ورنا رو تو چابهار در بد ترین شرایط اب و هوایی گرمای 50 درجه به بالا و هوای شرجی فوق العاده جایی که با پارس که رفتم حتی تو شهر نتونستم باهاش رانندگی کنم چون داشت موتورش از گرما می ترکید اونجا متوجه شدم که اهالی منطقه ازاد چابهار به اتومبیل های تویوتا و هیوندای علاقه خاصی دارن و تقریبا همه مدل های این خودروسازان در انجا پیدا بود .
    در دبی هم از ورنا استفاده زیادی می شه در عربستان هم رفتم اونجا هم به وفور یافت می شد به عنوان اکسنت 2005 .
    در مورد صدای موتور که در دور های بالا براش یه عایق زیر کاپوت فابریک سفارش بده تا مشکلش حل بشه

    تا یادم نرفته اینجا بگم که این صدا که گفتم فقط صدای موتوره که بین سرعت صد تا 125 یه خورده بیشتر از اونیه که از این ماشین انتظار میره.

    ولی به جز اون خود ماشین (داشبوردش و در و پیکر هاش)تو حرکت و تو دست انداز بیش از حد بی صداست و کوچکترین صدایی ایجاد نمی کنه.
    که فکر کنم از این نظر (بی صدایی بدنه) در مقایسه با ماشین های دیگه ایرانی جزو بهترین ها باشه
    البته این صدا اصلا محسوس نیست .صدای موتور پارس تو سرعت 160 به بالا اون ادم رو اذیت می کنه . البته پارس تو ایران طرفدار داره چون می گن خوشکله خداییش من نفهمیدم کجاش خوشکله که تو هیچ کشوری نمی خوانش جز ایران

    .اما ورنا رو تو هر کشوری بری می بینیش پس این خودش دلیل بر کیفیت خوب رقابت با سایر اتومبیل هاست.
    این فرغون های ایرانی رو غیر از خود ما ایرانی ها و کنیایی ها و روسها دیگه اخه کی سوار می شه پارس با موتور تکنولوژی 20 سا پیش فرانسه با اتش سوزی های هر روزه.

    کرمان خودرو ورنا

    نام: ورنا
    نام انگلیسی: Verna
    کارخانه مونتاژ کننده: کرمان خودرو

    مشخصات کلی

    موتور استاندارد: 1.5
    حجم موتور: 1495
    حداکثر قدرت: 91@5800
    جعبه دنده: 5 دنده دستی
    حداکثر سرعت: 175
    شتاب 0 تا 100: 11.5

    مشخصات فنی

    تعداد سیلندر: 4
    تعداد سوپاپ: 16
    نسبت سوپاپ به سیلندر: 4
    حداکثر گشتاور: 133@3000
    نسبت تراکم: 10.0:1
    میزان مصرف بنزین خارج شهر: ترکیبی6.61 لیتر
    میزان مصرف بنزین داخل شهر: ترکیبی6.61 لیتر

    مشخصات خارجی

    طول: 4260 میلیمتر
    عرض: 1680 میلیمتر
    ارتفاع: 1395 میلیمتر
    فاصله دو محور: میلیمتر
    قطر تایر: 13
    عرض تایر:
    نسبت ارتفاع به عرض تایر:

    امکانات

    سیستم ضد قفل ABS:
    فرمان هیدرولیک: دارد
    کیسه هوا:
    قفل مرکزی: دارد

    سایر مشخصات

    حجم مخزن:
    وزن در حالت معمول: کیلوگرم
    تعداد سرنشین: 5

    توضیحات

    کارخانه سازنده: هیوندا « Hyundai »
    کشور سازنده: کره جنوبی
    شروع تولید: 2005
    پایان تولید: 2011
    مشخصات فنی و امکانات

     هیوندا ورنا

    مشخصات خودرو

    نام خودروورنا 1.5 - VERNA 1.5ورنا 1.6 - VERNA 1.6
    کلاس خودروسدان(صندوقدار) کوچک
    گیربکس5 دنده دستی4 دنده اتوماتیک
    محور محرکدیفرانسیل جلو
    تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ

    4 خطی/16

    حجم موتوربه سی سی

    1500  

     1600
    قدرت - اسب بخار/دور در دقیقه

    91/5800

    105
    گشتاور - نیوتن متر/ دور بر دقیقه

    131/3000

    143/3000
    توان وزنی مخصوص - اسب بخار بر تن

    90

    100
    توان خروجی مخصوص - اسب بخار بر لیتر

    60

    66
    حداکثر سرعت - کیلومتر بر ساعت

    189

    -
    شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت-ثانیه

    10/9

    -
    طول/عرض/ارتفاع - میلیمتر

    1395/1680/4260

    فاصله دو چرخ جلو/ دو محور - میلیمتر

    2440/1435

    وزن خالص - کیلوگرم

    1010

    1040 
    مشخصات تایر

    2440/70 R13

    مصرف شهری - لیتر در صد کیلومتر

    7/6

     -
    مصرف جاده ای - لیتر در صد کیلومتر

    5/7

     -
    سیکل ترکیبی - لیتر در صد کیلومتر

    6/6

     -
    استاندارد آلایندگی

    EURO 3

    حجم مخزن سوخت - لیتر

    45

    امکانات

    کیسه های هوانداردراننده و سرنشین جلو(دو عدد)
    سیستم های ترمز و پایداریجلو دیسکی و عقب کاسه ایجلو دیسکی و عقب کاسه ای - ABS
    سیستم های امنیتیقفل مرکزیقفل مرکزی - ریموت کنترل
    سیستم های فرمان و هدایتفرمان هیدرولیکی
    سیستم تهویه مطبوعتنظیم دستی
    سیستم صوتی وتصویری و مولتی مدیارادیو کاست با 4 باندرادیو و پخش CD با 4 باند
    سیستم صندلیتنظیم دستی صندلی های جلو و صندلی راننده در 4 جهت
    سیستم آیینه ها و شیشه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقیتنظیم برقی آیینه ها - شیشه بالابر جلو و عقب برقی
    سیستم روشناییمه شکن عقب - چراغ های معمولی
    سایر امکانات-

    مقایسه هیوندا ورونا و پژو 206 V8

    دو خودروی هیوندا ورنا دستی و پژو 206 صندول دارV8 از جمله خودروهای هستنند که دررده قیمتی 17 تا 19میلیون تومان قرار دارند.

    این دو خودرو که یکی تحت لیسانس هیوندایی در شرکت کرمان موتور مونتاژ و دیگری در شرکت ایران خودرو تولید می شود، علاوه بر آنکه از لحاظ قیمتی در یک سطح قرار دارند از لحاظ فنی نیز شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند، به طوری که هر دو خودرو از موتور 1600 سی سی بهره می برند با این تفاوت که پژو 206 صندوق دارV8 با این حجم موتور می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند، اما خروجی هیوندا ورنا دستی پنج اسب بخار کمتر از رقیب خود است. از سوی دیگر هر چند این دو خودرو از حجم موتوری یکسان برخوردارند، اما هیوندا ورنا برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 11ثانیه زمان است در حالی که پژو 206 صندوق دارV8 برای رسیدن به این شتاب نیازمند 11.8 ثانیه زمان است. از سوی دیگر با هیوندا ورنا دستی می توان سرعت 175 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد، در حالی که با پژو 206 صندوق دار V8 می توان تا مرز 193 کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد. همچنین نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو از بهینه بودن پژو 206 صندوق دار حکایت دارد. به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 6.6  لیتر بنزین می سوزاند، در حالی که هیوندا ورنا برای طی کردن این مسافت نیازمند 7.8  لیتر سوخت است . اما از لحاظ تجهیزات ایمنی، این دو خودرو در یک سطح قرار دارند، به طوری که هر دو خودرو به ترمز ABS و ایربگ مجهز هستند که این امر موجب می شود این دو خودرو در رده خودروهای ایمن قرار گیرند. در حال حاضر پژو 206 صندوق دار V8 با قیمتی برابر با 17میلیون و 500هزار تومان و هیوندا ورنا دستی نیز با قیمت 19میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.

    منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

    24
    شهریور
    1388

    ۶۷ دیدگاه

    1. اقا وحید عزیز!
      من هم هیوندا ورنا را مدتی سوار شدم و هم 206 وی 8
      البته کسی که 206 داشت خودش گفت چقدر ورنا نرم تر و فرمان پذیری بهتری داره
      اما در مورد اکسنت باید بهت بگم که کمی اگه توی اینترنت سرچ کنی میبینی ورنایی که توی ایران فروخته میشه همون اطلاعاتیا داره که من دادم
      البته ورنا از سال 2000 توی کره شروع به تولید شد که تقریبا همون اکسنت بود
      اما توی ایران(بیشتر منظور مناطق ازاد) و خیلی کشورها ورنا با نام اکسنت فروخته میشد تا سال 1384 که در ایران تولید رسمی ورنا اغاز شد
      ورنا مدل جدید همون اکسنت قبل سال 84 هست!اما با موتوری بهتر از اکسنت
      موتوری با سوخت کمتر و سرعت و شتاب بیشر
      کمی تحقیق کنید
      اطلاعات اینجا درسته،اما ورنای توی ایران این نیست
      درضمن اول نام این مدل اکسل بود و بعد اکسنت و الان ورناست
      لبته ممکنه هنوز هم خودرویی با نام اکسنت باشه که من اطلاعی ندارم
      یا به مدلی از اکسنت بگن ورنا
      اما مطمئنم ورنای ایران همونیه که من توی نظر قبلیم گفتم
      اما یه چیزی میمونه
      ایرانخودروبه یه ماشین کلید میکنه و هی مدل بش میده
      206 خوبه
      اما ببینید 405 را کلید کرد چیا زد:
      ار دی
      جی ال ای
      اس ال ایکس
      روا
      حالا از سمند بگذریم میرسیم به 206 که صندوق دار زد و تازه تا ورژن 9 هم فکر کنم رفته
      206 ماشین خوبیه
      اما امروز قابل مقایسه با ورنا نیست
      ورنا هم الان دیگه چیزی نیست
      قیمت ورنا خیلی بالاست
      اما 206 اس دی که نسبت به خودش خدایی زیادیه قیمتش هرچند ارزونتره
      بله 407 از ورنا بهتره
      اما از ازرا چی؟
      الان هیوندا-کیا توی دنیا خیلی حرف دارن
      پژو-سیتروئن هم رقیبای قویی هستن
      اما خودمونیم بنز نیستن که
      لامبر نیستن که
      پورشه نیستن یا بوگاتی
      امکانات هیوندا واقعا در حد رقابته و حتی بالاتر
      برید امتحان کنید
      حتی توی ماشینای قدیمیش

       
      14
       
      19
       
       
      تاییدیه
      • تحقیق کردم دوباره عزیزم! اطلاعات قبلی که دادم صحیح بود. سایتی که لینک کردم معتبر و قابل استناده. wikipedia هم اطلاعات کاملی در همین باره با ذکر نام ورنا برای ایران آورده. فارسی زبانان عزیز به سایت خودرو سازان راین
        (شرکت مونتاژ کننده) مراجعه کنند اونجا هم ورنای ایرانی رو با نام اکسنت در داخل پرانتز آورده.

         
        6
         
        3
         
         
        تاییدیه
    2. اقا وحید من گفتم ورنا همون مدل اکسنته
      اما ورنایی که امروز توی ایران به فروش میرسه اون مشخصات که گفتید را نداره
      هرساله موتور هر ماشین به روز میشه و بهینه سازی میشه
      یعنی ورنای 2011 با ورنای ایران قابل مقایسه هست؟
      خوب نه!
      پس اگه قبول کنیم ورنای ایران مدلی جدیدتر از اکسنت 2000 هست حقیقتا به این پی میبریم که هیوندای ورنا اون اکسنت اینجا گفته شد نیست.

       
      5
       
      3
       
       
      تاییدیه
    3. اصلا قابل قیاس نیستن.هر دو رو دارم.ورنا جایی برای قیاس 206 نمیزاره اطلاعاتتون هم دقت کمی داره.

       
      16
       
      3
       
       
      تاییدیه
    4. با سلام ورنا خوبه اگه به دنبال نرمی راحتی وبه طور کل یک رانندگی آرام وتقربیاًبدون هیجان هستید ورنا کزینه عالی است کولر خوب کار میکنه آمپر هیچ تغییری نداره من در دمای 48درجه امتحانش کردم البته مال من 1500هستش به نظرم 1600پرشتاب تر باشه به دلیل حجم موتورش ولی در کل ماشین عالیه .

       
      21
       
      0
       
       
      تاییدیه
    5. ورنا پراید بهینه شده است .من 1500 سی سیشو داشتم.توی امکانات برقی و قدرت موتور هیج حرفی واسه گفتن نداره.

       
      5
       
      16
       
       
      تاییدیه
      • داداش پراید؟ورنا؟ هیچیشون ب هم نمیخوره ها

         
        10
         
        1
         
         
        تاییدیه
    6. سلام . متاسفانه عباس اقا در خصوص مشخصات فنی و امکانات اطلاعات درستی از 206 v8 ندارید. وی هشت دارای تهویه اتوماتیک است و چرخ های عقب دیسکی است و سه نوع سیستم ترمز abs ebd و eba داره که اصلا ترمز ورنا قابل مقایسه نیست.قدرت 206 هم که بیشتره .تازه از نظر قیافه ورنا بسیار مشکل داره و به سختی می تونه نظر افراد را جلب کنه در حالیکه 206 با گذشت چند سال هنوز هم دلنشین و همه پسند هستش.هیوندا ورنا فقط اسم هیوندا را به یدک می کشه و در حال حاضر حرفی برای گفتن نداره. 206 وی هشت بخاری اینه های بغل و بخاری شیشه بزرگ جلو رو دره .اینه های قابل کنترل از داخل و برقی است.سیستم تعلیق پیشرفته ای داره اما بهر حال در مونتاژ ان سهل انگاری میشه .موفق باشید

       
      7
       
      15
       
       
      تاییدیه
      • چی فک کردی تو فک میکنی که این امکاناتی از 206 گفتی تو مواقع اضطراری عمل میکنه اینقد ایران خودرو این ماشینو ناز نازی مونتاژ میکنه که اصلا قابل قیاس با ورنا نیست ما خودمون جفتشو داریم 206 مدل 91 هست تا حالا 5.6 بار رفتیم نماینگی ولی ورنا1500 مدل 83 هست فقط برای گارانتی همون اول رفتیم نمایندگی تا الان ماشین زیر پای بابامه آخ نگفته مثل گرگ میمونه لامصب الان میخوایم بفروشیمش 1600 بگیریم مرگ نداره

         
        12
         
        2
         
         
        تاییدیه
      • اقا سهیل کاملا مخالفم باهات پیشنهاد میکنم با ورنا ی دور بزنی بعد مقایسه کنی ورنا راحتیو کیفیتو یدک میکشه ن مارکشو

         
        5
         
        0
         
         
        تاییدیه
    7. من یک ونا مدل 85 دارم.از هر نظر که بگید ازش راضیم..ولی الان مدتی هست که چراغ چک روغن روشن شده و مصرفش هم کمی بالا رفته.از دوستان کسی تابه حال به این مشکل برخورده؟ممکن هست از سنسور اکسیژن باشه؟اگر هست قیمتش چنده؟

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه
      • سلام واسه ما هم همین مشکل پیش اومد البته مال ما مدل 83 1500 هستش بردیم نشون دادیم گفت سنسورشه 200 تومان بابام گفت عوض کن عوض کرد خوب شد در کل میخوام به اونایی که میگن 206 بهتر از ورنا بگم ک 206 فقط تو یه مورد سرتر از ورنــــــــــــا 1500 هستش (دقت کنین 1500) اونم شتاب اولیشه مامانه من 206 تیپ 5 مدل 91 داره اصلا قابل قیاس با ورنا بابام نیست از وقتی ک بابام ورنا رو گرفت فقط برای تعویض روغن و لنت ترمز رفته تعمیر گاه ولی این 206 از وقتی که گرفتیم یه پامون نمایندگی ایران فرغون هست یه پامون تو قطعات یدکی الان هم میخوایم ردش کنیم در ضمن به نظر من شما نباید کیفیت و راحتی هیوندای ورنایی ک 10 سال واسه ما داره مثه ساعت کار میکنه و هیچ مشکلی نداره رو به خاطر 0.4 ثانیه کند تر از 206 همه رو از دست بدید حالا خود دانید هر کس هم که باورش نمیشه باهام تماس بگیره بش نشون میدم ک ورنا حرفی برای 206 نمیذاره 09355757162

         
        2
         
        0
         
         
        تاییدیه
      • اشکال معمولا مربوط به کنیستر در خودروهای ورنا هست که زیر سپر عقب سمت چپ قرار داره. قابل تعمیره اگر بخوای میشه تعویضش هم کرد. تو این حالت مصرف بالا میره. ماشین ریپ میزنه مخصوصا وقتی بک خیلی پر یا خالیه و بویی شبیه به بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز به مشام می رسه. اگر اینهاست نگران نباش اشکال ساده ایه.

         
        0
         
        0
         
         
        تاییدیه
    8. سلام دوستان. خواهشا اصلان هیوندا ورنا رو با پژو مذخرف برابر ندونید شرکت هیوندا خودش که خیچ شرکت خودرو ساز غدره زیر نظر شرکت بسیار بزرگ بزرگ جی ام امریکا کار میکنه حتی نرم افزار های طراحیپرسپکتیو خودرو رو امریکا بهش میده پس هیوندا کجا و پژو کجا خنده داره.
      هیوندا ورنا میتونم بگم ورژن بالاتر دوو سیلو هستش که نام خوبی از خودش در ایران گذاشت.بچه ها یچیزیم بگم اونایی که پژو سوار میشن یک غرق ملی به ماشینامون دارن با اینکه دارن یک ماشین اشغال میرونن اما احساس میکنن که تو هواپیما سوار شدن بیشتر کشته هامون از همین قراضه های تولیدی داخلی هستش.

       
      8
       
      0
       
       
      تاییدیه
    9. با سلام خدمت همه دوستان
      من قرار بود یه تیپ 5 بگیرم بعد بخاطر صندوقش رفتم دنبال V8. بعد یک بار سوار ورنا شدم اصلا کلاً بیخیال 206 شدم و یه 1600 مدل 88 گرفتم. همین قدر بگم واقعا راضی هستم.
      این ورنا خیلی نرم و بیصدا است. شتاب خیلی خوبی داره و سربالایی اصلا کم نمیاره. با دنده 4 سربالایی 40 درصد رو با سرعت خیلی خوبی پر میکنه. فقط کیفیت قطعات داخلی اتاق ضعیفه اما جلوبندی و موتور خیلی خوبی داره. احساس میکنی یه ماشین حسابی سوار شدی اما 206 خیلی تکون ریز داره و خشکه. در کل ورنا رو به همه توصیه میکنم خیلی خوبه. حتی برادرم که آوانته داره وقتی پشت ورنا نشست از نرمی و بیصدایی ماشین خیلی خوشش اومد. مصرف بنزینش هم برای من توی شهر حداکثر 8.5 شده.
      توی قیافه هم سلیقه ای هست. 206 قیافه خوبی داره خدایی ولی ورنا هم به نظر من قیافه خوبی داره. موفق باشید

       
      5
       
      1
       
       
      تاییدیه
    10. با سلام خدمت همه دوستان
      من قرار بود یه تیپ 5 بگیرم بعد بخاطر صندوقش رفتم دنبال V8. بعد یک بار سوار ورنا شدم اصلا کلاً بیخیال 206 شدم و یه 1600 مدل 88 گرفتم. همین قدر بگم واقعا راضی هستم.
      این ورنا خیلی نرم و بیصدا است. شتاب خیلی خوبی داره و سربالایی اصلا کم نمیاره. با دنده 4 سربالایی 40 درصد رو با سرعت خیلی خوبی پر میکنه. فقط کیفیت قطعات داخلی اتاق ضعیفه اما جلوبندی و موتور خیلی خوبی داره. احساس میکنی یه ماشین حسابی سوار شدی و توی سرپایینی اگه خلاص کنی ممکنه از سکوت ماشین خوابت ببره :) اما 206 خیلی تکون ریز داره و خشکه. در کل ورنا رو به همه توصیه میکنم خیلی خوبه. حتی برادرم که آوانته داره وقتی پشت ورنا نشست از نرمی و بیصدایی ماشین خیلی خوشش اومد. مصرف بنزینش هم برای من توی شهر حداکثر 8.5 شده.
      توی قیافه هم سلیقه ای هست. 206 قیافه خوبی داره خدایی ولی ورنا هم به نظر من قیافه خوبی داره. از لحاظ فرمون پذیری من 405 داشتم این ورنا خیلی خیلی بهتره و جون میده برای لایی کشی توی خیابون. ترمزش هم راضیم
      موفق باشید

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه




       مشخصات فنی

    نوع گيربكس : 5 دنده دستی - 4 دنده اتوماتیک
    نوع ديفرانسيل : جلو
    حجم موتور : 1599 -1495  سی سی
    تعداد سيلندر : 4
    تعداد سوپاپ : 12
    قدرت : 5500/90 - 5800/104  (اسب بخار/در دقيقه)
    گشتاور : 3000/129 - 3000/143  (نيوتن متر/در دقيقه)
    طول : 4260  میلی متر
    عرض : 1680  میلی متر
    ارتفاع : 1395  میلی متر
    حداكثر سرعت : 189  کیلومتر در ساعت
    شتاب 0 تا 100 : 10.9  ثانیه
    مصرف سوخت : 6.6  ليتر در 100 كيلومتر
    حجم مخزن : 45 - 55  ليتر

       امکانات

    ايربگ :راننده و سرنشین در مدل 1.6L
    ترمز و كنترل :جلو دیسکی عقب کاسه ای - جلو و عقب دیسکی ABS
    تهويه هوا :کنترل دستی
    صندلی :دستی
    شيشه ها :برقی
    آينه :برقی در مدل 1.6L
    چراغ ها :مه شکن جلو و عقب
    نام خودروهیوندای ورنا
    مدل(طراحی)2004
    تعداد سیلندر4
    تعداد سوپاپ12
    حجم موتور1500 سی سی
    قدرت موتور91 اسب بخار
    حداکثر سرعت175 کیلومتر در ساعت
    شتاب 0 تا 10012.5 ثانیه
    وزن:934 کیلوگرم
    مصرف سوخت9.7 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی
    طول4260 میلیمتر
    کیسه هواایربگ راننده و سرنشین
    ترمزABS - EBD
    سیستم صوتیراديو پخش 4 بلندگو
    سایر امکانات
    محدوده قیمت45-39 میلیون تومان
    آخرین بروزرسانی قیمت1393/2/28
    نمایندگی فروشآسان موتور
    عکس
    آخرین آگهی های این خودرو
    مشاهده آگهیمدل: 1384 کارکرد: 110,000 کیلومتر قیمت: 24,000,000 تومان

    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط محمد در تاریخ 6 سال پیش و 5:46 دقیقه ارسال شده است

    سلام رفقا
    خواهشا
    ورنا رو با 206 مقایسه نفرمایید
    اگر کمپانی هیوندا بفهمه دیگه هیچ چی ها .
    من ریو 86 دارم . ورنا از ریو خیلی سره
    قبل این که ریو رو بگیرم میخواستم 206 بگیرم
    پشت تیپ 5 93 نشستم کار خدا اتفاقا پشت ریو هم نشستم کلا 206 رو بی خیال شدم
    چه برسه به ورنا
    حالا ورنا دیگه جای خود داره
    ممنون

    این نظر توسط mehrdad jalali در تاریخ 7 سال پیش و 1:48 دقیقه ارسال شده است

    با سلام خدمت دوستان عزیز.یکدستگاه ورنا نقره ای متالیک مدل 84 برای فروش دارم. اگر کسی خواست با این شماره تماس بگیر ه:09376525704.با تشکر


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار