آزمایش: افشین خالدی- نریمان اصغریان عکس: احسان شمس نیا – صبا سادات حقی
تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.
اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60 سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.
طراحی
ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.
img_2310
اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.
فضای داخلی
با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است. صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.
اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند. رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی وسائل به وجود می آید. صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.
رانندگی
با استارت ایکس 33 و لیفان X60 تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است. حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60 واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است. با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر است. عبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت درند. در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.
تست تصادف
ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.
موتور، گیربکس، عملکرد
ام وی ام X33 و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.
از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود. سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود. متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است. البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.
برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد. با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید. دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.
با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید. اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.
ارزش
هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت ام وی ام ایکس 33 در حدود 60 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. در پایان ضمن تشکر از آقایان مهدی واعظی و فرشاد آتاکشی زاده توجه شما را به جدول امتیازات دو خودرو پس از آزمایش جلب می نمایم.
| لیفان | ام وی ام |
---|---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC | 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC |
حجم موتور | 1794 سی سی | 1971 سی سی |
قطر سیلندر | 79.0 میلی متر | 83.5 میلی متر |
کورس پیستون | 91.5 ملی متر | 90.0 ملی متر |
نسبت تراکم | 10.0 به یک | 10.0 به یک |
توان | 133 اسب بخار در دور 6000 | 139 اسب بخار در دور 5750 |
گشتاور | 168 نیوتن متر در دور 4200 | 182 نیوتن متر در دور 4300 |
ابعاد تایر | 215/65/16 | 215/65/16 |
ضرایب گیربکس |
|
|
دنده 1 | اعلام نشده | 3.583 |
دنده 2 | ————– | 1.947 |
دنده 3 | ————– | 1.379 |
دنده 4 | ————– | 1.030 |
دنده 5 | ————– | 0.821 |
ضریب دیفرانسیل | ————– | 4.313 |
وزن خالص | 1330 کیلوگرم | 1375 کیلوگرم |
نسبت نیرو به وزن | 100 اسب بخار برای هر تن | 101 اسب بخار برای هر تن |
شتاب صفر تا صد (اندازه گیری شده با دستگاه) | 13.2 ثانیه | 13.6 ثانیه |
صدای داخل کابین در حالت ایستاده و دور Idle | 35 دسی بل | 38 دسی بل |
ظرفیت حمل بار | 435 لیتر | 405 لیتر |
جدول امتیازات | ||
---|---|---|
| ام وی ام X33 | لیفان X60 |
میدان دید | 7 | 8 |
سطح تجهیزات رفاهی | 5 | 5 |
سطح ایمنی و تجهیزات | 3 | 5 |
فضای سرنشینان | 6 | 7 |
ارگونومی | 6 | 8 |
نفوذ صدا به کابین | 6 | 8 |
مصرف سوخت | 7 | 8 |
واکنش موتور | 6 | 7 |
گیربکس | 6 | 6 |
کیفیت رانندگی | 6 | 7 |
مانور پذیری | 6 | 7 |
ترمز | 6 | 7 |
کیفیت ساخت | 3 | 7 |
گارانتی | 5 | 5 |
ارزش در برابر مبلغ | 3 | 7 |
مجموع | 81 | 102 |
تست مقایسه ای جک j5،پارس elx،جیلی ec7،لیفان 620 و ام وی ام 530 را از اینجا مطالعه فرمایید.
مشخصات فنی خودروی X 33
|
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ||
حجم موتوربه سی سی | 1971 | |
سیلندر | 4 | |
تعداد سوپاپ | 16 | |
قدرت موتور | 139 اسب بخار | |
گشتاور | 182 نیوتن متر | |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت |
![]() | ||
ایربگ | از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو و عقب | |
ترمز و کنترل | دیسکیسیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو و عقب | |
سایر امکانات | گرمکن صندلی , صندلی با روکش چرمی , سان روف برقی , سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو , کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان , کامپیوتر سفری , تنظیم صندلی راننده در 6 جهت , تنظیم صندلی جلو کنار راننده در 4 جهت , رینگ آلومینیومی , قفل مرکزی با ریموت , آینه های جانبی برقی , شیشه بالابر برقی برای 4 در, |
نکته : کلیه اطلاعات ذکر شده بالا ممکن است بدون اطلاع قبلی توسط سازنده خودرو تغییر یابد.
نظرات کاربران درباره خودروی
MVM X33
نظرات کاربران درباره خودروی MVM X33
عادل نه زورگو با سلام او نائی که میگنx33 تو رنج قیمته بدییه، رونیز که شاسی بلنده اگه سوار شدن چه لذتی داره،.چه ابشنی داره ،ودر باریه ی مصرف x33،لطفا تحقیق کنید. 210 روز پیش |
مرتضی رنو داستر داره میاد تو بازار تا کل این چینی های بی کیفیت رو بخوابونه 214 روز پیش |
ماهور آقای تیگو سوار اولا نگفتی نسبت به چه سطحی و یا نسبت به کدام ماشین این درصدها رو بهش دادی.اگر مبنای مقایسه ات پرایده که بحثی نیست به احتمال زیاد درسته ولی اگر نسبت به یه ماشین شاسی بلنده که جا برای بحث زیاد داره.1-سواری و امنیت.ماشینی که سیستم تعلیق ضعیفی دارد چگونه میتواند در سواری 90% ودر بحث امنیت وقتی پایداری شاخصی ندارد و نتیجه تست تصادف هم از سازمان معتبر ندارد چگونه 90%؟ 2-چقدر مصرف میکنه که 100%دادی آیا در جاده 100کیلومتر 6تا میسوزونه و در شهر 8لیتر؟ 3-ظاهر این ماشین چون کپی است و نقایصی مثل نداشتن سپر عقب واقعی بعیده 30%بیشتر نمره بگیره. 4-آپشن.آیا بعنوان شاسی بلند 4wd است و یا میتوانید در زمانی که لازم ندارید 2wdمیشود.آیا کنترل حرکت در سراشیبی دارد. آیا سیستم جلوگیری از هرزگردی دارد.آیا تشخیص نقاط کور دارد.آیا دید در شب دارد.آیا کروز دارد.آیا سیستم جلوگیری از واژگونی دارد .آیاespدارد.چی دارد؟ نه واقعا چی دارد؟ ما برای یک ماشین شاسی بلند به چی میگیم آپشن.به یه سانروف ناقص بی کیفیت و یه dvd. 217 روز پیش |
تیگو سوار باسلام در جواب آقا مهدی عرض کنم که شما اول مطلب من را کامل بخوانید و بعد .. بنده گفتم که من 60000 تا کار کرد دارم با این ماشین و شما میگویید که ظاهر ماشین را من دیده ام !!!! لطفا کارشناسا و کسایی که با این ماشین کیلومتر انداختن نظر بدن والسلام. 219 روز پیش |
مهدی دوست عزیز تیگو سوار شما فقط ظاهر ماشینو میبینی ..کجای این ماشین 98 درصد اپشن داره ماکه چیزی ندیدیم..مصرفشم والا اونجور که تعریف میکردن خوب نیست..این خودرو ارزش قیمتی نداره صفرش 62 تومنه اصلا ارزش نداره..جنس کنسولشم تعریفی نداره.. 220 روز پیش |
تیگو سوار با سلام من فقط نظرم را میگم و قضاوت را میذارم برای کارشناسا. من سال 90 ماشینم را خریدم و الانم کیلومترش 50000 هزارتا کارکرده آقایون یا خانومایی که میان اینجا و از تیگو بد میگن اول مقدار کیلومتر استفاده از این ماشین را بگن بعد شروع به ایراد از این خودور بکنن لطفا. ماشین از لحاظ سواری و امنیت 90% از نظر مصرف سوخت نسبت به هیکل و قدرت موتورش 100% از نظر ظاهر 95% از نظر آپشن ها 98% میباشد. 240 روز پیش |
آسو ماشینهای چینی یه ایراد کلی دارند و اونم اینه چون کارائی ندارند و از نظر حرکتی ویژگی خاصی ندارند و فقط یه سری آپشنهای پر زرق و برق البته با کیفیت پائین دارند وقتی یه چینی دیگه یه ذره تو چشم تر به بازار بیاد دیگه حرفی برا گفتن ندارند و رو دست صاحباشون میمونند الان با اومدن x60 این دیگه از چشم افتاده یا ام وی ام 530 با اومدن امگراند کاملا به حاشیه رونده شده حالا کی یه جدیدتر از اونم بیاد و امگراندو بیرون کنه ولی ماشینهای اروپائی و یا ژاپنی و حتی کره ای اینطوری نیستند مثلا زانتیا 12ساله تو ایرانه و از 20 سال پیش تولید شده هنوزم بخاطر قابلیتهاش خیلیها عاشقشن و طالبشن و یا ماکسیما اینم 12 سال تو ایران و 15سال پیش هم به دنیا معرفی شد البته این نسلش که توی ایران مونتاژ شد و الا سابقه ماکسیما بیشتر از اینهاستو دیگر ماشینها. 245 روز پیش |
hani یک ماشین معمولی ونرم کمی نمای داخلی زیادی ساده نمای خارجی بی روح و کمی ناموزون طرح جلوی رادیاتوری واقعا زشت و بی سلیقه مصرف سوخت خوب حتی در شهر به خاطر تناسب مناسب بین وزن و گشتاور خمره ی اگزوز ازپشت سر به چشم میاد و جالب نیست سوسپانسیون خودرو بی اندزه نرم هست که در سرعت بالا سرپیچ ازار دهنده وحتی خطرناک به نظر میاد در کل قابل اطمینان نیست اما برای کارخانه های ایران و خودرو سازای ما هزاران درس اموزنده میتونه داشته باشه که کجاست گوش شنوا درپایان می گم سعی کنید x33 نخرید چون دوستانتون به سلامت عقلتون ممکن شک کنن با این پولی که هزینه می کنید میتونین یه شاسی بلند واقعی که نعرش خیابونا رو به لرزه بندازه مثل پاژن ٣٠٠٠ سی سی بخرید و به اندازه ی پولتون اش بخورید x33 بخری همون اندازه پول دادی و سوار یه ماشین زشت که فقط شکل شاسی بلند هست شدید حالا خود دانید 246 روز پیش |
با سلام من x60 دارم خیلی بهتر X33 هست اصلا قابل قیاس نیست عالی هست 2 روز پیش |
x33 سوار آقا فرهاد بخر و اصلا به حرف آن دسته از افرادی که میگن خوب نیست گوش نکن در ضمن سعی کن فول آپشن بخری خیلی بهتره 7 روز پیش |
محمد با سلام.من دوسالی هست که x33 دارم با کارکرد 80 هزار.. از نظر من خوبه و تا این مدتم یک ریال جز هزینه ی روغن ماشین و فیلتر ندادم.این خودرو در بدترین شرایط هم با من همراهی کرد.تا الانم ازش راضیم و اونایی که از این خودرو بد میگن یا از خودشون ی چیزی میگن که چیزی گفته باشن یا اصلا پشت این ماشین نشستن وفکر میکنن ماشینای تولید داخل ماشینن..و اصطلاح چینی بودنشو تو سر این خودرو میزنن سخت در اشتباهن..خداوکیلی ماشینای تولید داخل صد هزار بار ازین خودرو ها بدتره..و فاقد کیفیتو استاندارده.و بنده هنوزم ازین خودرو راضیم و قصد فروششو ندارم حالا حالا هاهم واسم کار میکنه.ولی اگه تا الان پرشیا یا 405 یا رانا داشتم روزانه باید میرفتم سرویس.باتشکر 8 روز پیش |
farhad bekharam x33 ya na? 8 روز پیش |
x33 سوار آقا خودت داری میگیx60 من 20 ماهه x33 دارم تو این 20 ماه فقط 500 هزار تومن پول روغن و فیلتر و سرویس دادم همین بعدشم همه میگن ماشین یه جورایی شانسیه 11 روز پیش |
a با سلام به دوستان من تجربه خرید ایکس 60 لیفان رو داشتم با سه ماه تاخیر در 7/92 تحویل گرفتم در اولین سوخت گیری در کیلومتر 200 بنزین در پمپ بنزین از وسط ماشین بطور وحشتناکی میریخت با ترس همراه خانواده به خانه برگشتم بوی بنزین پارکینگ و ماشین رو برداشته بودبا پیگیریهای فراوان دو هفته در نمایندگی خوابید تا پمپ بنزین رو عوض کردند به سرپرست تعمیرگاه گفتم اگر حادثه ای اتفاق می افتاد چه کسی پاسخگو بود اما انگار با دیوار صحبت میکردم بعداز سرعت 110 به زور میرفت صدای موتور به شدت وارد کابین میشدتوی یک دست انداز صدای جیرجیر بلند میشد با ضرر فروختمش فقط ظاهر قشنگی داشت 16 روز پیش |
مهران دوستانی که نیو X33 تحویل گرفتن لطف کنن راجبش توضیح بدن. 21 روز پیش |
lمهرداد راضی هستم 24 روز پیش |
بهنام با سلام . دوستان من دیروز x33 داداشم که یک ماهه تحویل گرفته سوار شدم و تستش کردم بد نبود یعنی روندمشا .ایراد هاش به نظر من. صدای موتور در کابین تقریبا زیاده .صندلیش خشکه. فشار زیاد به موتور صفحه کلاچش بو میداد زیاد . در کل ماشین بدی نبود به قیمتش میارزه 30 روز پیش |
علی سلام دوست عزیزچرخ عقب ایکس 33 اگر لاستیک سایی داره باید ببری نمایندگی اکسل عقب رو تنظیم می کنند هزینه اون 30 هزار تومنه وگر نه بلبرینک چرخ عقب رو خراب می کنه وهزینه اون چند برابر میشه مال من هم همین مشکل رو داشت بردم نمایندگی درست شد 31 روز پیش |
x33سوار آقای بهزاد من دارم و اصلا لاستیک سابی نداره واصلا به جز ریپ زدن هیچ عیب دیگه هم نداره 31 روز پیش |
مهدی با سلام.دوستانی که نیو x33 اتومات تحویل گرفتن لطف کنن توضیح بدن چه جور ماشینیه نسبت به مدل قبلی..شتابش تغییر کرده؟؟ کروزم داره؟؟ ممنون 31 روز پیش |
x33سوار آقا دنده دو بعد از در اومدن از ترافیک ریپ میزنه و تنها ایرادشه چه کار باید کرد 32 روز پیش |
x33سوار خیلی ماشین خوبیه دوستانی که ناراضی هستن و از x33 خوششون نمیاد نخرن 38 روز پیش |
علی اکبر من x33 خریدم متاسفانه چرخ های عقبش لاستیک سایی دارد باید چکارکردالبته ماشین بدی نیست به خاطر همین موضوع نگران شدم 41 روز پیش |
بهزاد باسلام اونایی که این ماشینو دارن لطفا نظربدن ایا این ماشین لاستیک سایی داره خیلی ممنون 49 روز پیش |
حمید روی هم رفته ارزش خرید داره بنظرمن.چون اکه سایپا همچین ماشینیو بزنه بالای 80 ملیون میفروشه.البته اگه بتونه 50 روز پیش |
سجاد دوستانی که این ماشین رو دارن لطف کنن بگن آژیرش چه جوری فعال میشه 64 روز پیش |
همایون آقای نادر اون برنامه تاپ گیر و یا تخته گاز که به چین رفته بودند تماما انتقاد از صنعت خودروسازی چین در قالب طنز بود و وقتی کلارکسون مطرح کرد که چرا چینیها اینقدر کپی میکنند و حق کپی رایت را رعایت نمیکنند خودش پس از سوار شدن بر اون ماشین 3چرخه تولید سال2002 چین و مسخره کردن حسابی صنعت خودرو چین پاسخ داد چون چینیها هر وقت خواسته اند خودشون ماشین درست کنند افتضاح کرده اند پس به کپی کاری طرحهای دیگران روی آورده اند و در پایان برنامه نیز که باز با شوخی گفت اینجوری که اینها پیش میرن و همه چی رو کپی میکنند پس یعنی باید متاسفانه 5سال دیگه سوار بنز چینی شویم و جیمز می هم جواب داد آره متاسفانه ولی من اصلا خوشم نمیاد که استیک چینی اومد و بخاطر این حرف ضربه کاری به مهمترین قسمت بدن جیمز می زد.و در پایان برنامه بازهم بصورت طنز 3مجری چینی جایگزین 3مجری اصلی تاپ گیر شدند و نوید تولید فراری و ماشینهای سوپر اسپرت را دادند.به قول شب های برره خاک و چوک....این جمله شما را از زطبان خیلی از طرفدارهای ماشینهای چینی شنیدم که اصلش واقعا این نبود.موضوع را مصادره به مطلوب نکنید. 73 روز پیش |
تارا آقای محمد توهم زدی کی با 200 میلیونی مقایسه اش کرده جماعت دارن میگن از عهده ال90 35میلیونی برنمیاد شما میگی با 200میلیونی مقایسش نکنید!!! 76 روز پیش |
نادر جند روز بیش داشت برنامه topgear در BBCنشان میداد روند بیشرفت ساخت خودرو در جین مبین این بود در عرض ٥ سال اینده خودروسازی جین تمام دنیا حتی اروبا را فرا میکیرد لذا این فرار موقت است و بایستی این خودروهای قدیمی کشور خودمون راکه قدمت ٥٠ ساله را دارد خداحافظی کرد/ 77 روز پیش |
محمد باسلام من ایکس 33 دارم مدل اخر 91 و20 هزار کار کرده امسال بندر عباس قشم وکیش رفتم تا حالا کوچکترین ایرادی پیدا نکرده وازش راضی هستم به نسبت قیمتش ماشین خوبیه نباید با ماشین 200 میلیونی مقایسش کرد با 60 میلیون ماشین بهتر از این نمیشه پیدا کرد 96 روز پیش |
امیر مهدی جان ال90سوار اگه دور موتور رو تا۶میاوردی ازت 50 متر عقب میوفتاد موتور و گیربکس ال90 ارزش داره به این چینی ها باورکنید50اسب بخارم ازش بلند نمیشه چه برسه به140!!! 118 روز پیش |
میثم محمد جان ریو ماشین فوق العاده ایه. تو کلاس خودش عالیه از هر لحاظ شتاب استهلاک ایمنی به نظرم اصلا نباید با این اسباب بازی های چینی مقایسه بشه. بد نیس دوستانی که قصد خرید این ماشینو دارن ی نگاهی به تست تصادفات این ماشین بندازن. من اگه 60تومن بخوام پول ماشین بدم مسلما میرم سراغ ماشین کارکرده مثل اوانته یا مگان یا مزدا 3 که امتحانشو پس داده نه اشغالای چینی 133 روز پیش |
محمدامین میثم جان کم لطفی کردی خودت گاز ندادی که 4ماشین عقب مونده گاز میدادی نقطه میشد.من با ریو 530 که سواری این شاسی بلنده(آخه اینا فقط یه اتاق شکل شاسی بلند گذاشتن روی پلت فرم ام وی ام 530 )هست و از ضربدر 33 هم سبکتره ناامید کردم.بعدش علی آقا کسی که نگفته ماشین آب میره خوب بعد از 5سال هزار تا سر و صدا و رنگ و رو رفتگی و ...پیش میاد که نمایندگی بهت میگه طبیعیه.الان یه عده از مالکین جیلی از کیفیت پائین رنگش مینالن در حالی که همه ش 1.5 اومده بازار(یک سال و نیم)ولی دوست من که سمند معمولی مدل 84داره همیشه جلو آفتاب پارکش میکنه حتی چند بار من بهش گفتم بابا سایه که هست میگه ولش کن اصلا کمترین ایرادی تو رنگش پیدا نشده. 139 روز پیش |
میثم با سلام خدمت دوستان بنده متاسفانه توفیق داشتن این سوپر لوکس رو نداشتم ولی ی بار تو سربالایی ی بنده خدایی خواست کورس بذاره اصن فک نمیکردم با 140 اسب انقدر ضعیف باشه و کم بیاره. تو دنده 2 با دور بالا فک کنم 3یا 4 تا ماشین از من عقبتر بود. ماشینم ال90 مدل 86 هستش 147 روز پیش |
علی چند نفر اینجا نظر دادند که خودروی چینی برای یک سال خوب است یا یکبار مصرف است.لطفا اگر خودرو را دارید در مورد ان صحبت کنید.اگر در اینترنت جستجو کنید این خودروها با پنج سال کارکرد و بالای صد هزار کیلومتر در مصر و افریقای جنوبی برای فروش اگهی داده اند. 152 روز پیش |
مایا ما یه مدت این ماشینو داشتیم فقط به درد کسایی می خوره که دوست دارن پز بدن بگن شاسی بلند داریم ولی برای کسایی که دنبال کیفیت هستن این ماشین به دردشون نمی خوره. 153 روز پیش |
مهدی دوست عزیز تیگو سوار شما فکر کنم اولین ماشینیه که سوار شدید تیگو بوده. احتمالا ذوق زده شدید.. 63 تومن پول ماشینو دادی اونوقت انتظار 60000 هزار کارکردو نداری.. این خودرو ها تا 60000 تا گارانتین وایسا تا یکی دوسال دیگه که قشنگ تو خرخ افتادی متوجه حرف من میشی..من خودم دوتاشو داشتم دوست تیگو سوار. 187 روز پیش |
مهرداد مشکل اساسی ماشینهای چینی اینه که چون اصل و نسب درست و حسابی ندارند و کیفیت و ویژگیهای حرکتی خوبی ندارند و فقط ظاهر بزک کرده دارند به محض اینکه یه چینی جدید بیاد بازار از چشم میفتند .مثال همین موردی که با آمدن x60سر x33اومده.برید سایت دنده6(dande6)مقایسه این 2تا را ببینید.تا متوجه بشید حتی چینی سوارها چقدر /ط33/رو کوبیدند. 206 روز پیش |