چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
راهنمای خرید وانت سایپا 151 مزایا و معایب مشخصات فنی و نظرات کاربران بررسی تخصصی مقایسه
  • تعداد بازدید : 6966
  • راهنمای خرید وانت سایپا 151 مزایا و معایب مشخصات فنی و بررسی تخصصی مقایسه

    سایپا 151 SLنظرات مصرف کنندگان وانت کارا سایپا 151 دو خوب و بد بخریم یا نخریم

    »» وانت کارا، فرزند تازه پراید

    بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
    وانت سایپا 151 خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

    آگهی وانت کارا-سایپا 151


    بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است و توانی معادل 68 اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسب بخار است.

    سایپا 151 وانت


    گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

    Saipa 151 Kara


    چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

    تغییرات ظاهری
    سایپا 151 در واقع نسخه وانت مدل 131 این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

    saipa 151 kara


    نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏90 مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان 37 لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

    تجربه راندن
    وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا 151 با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

    سایپا 151 کارا


    از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا 151‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

    سایپا 151 کارا


    وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

    سایپا 151 کارا


    با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا 151 برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

    البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

    کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

    اگرچه توان وانت سایپا 151 افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

    فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

    ظرفیت
    به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم می‌رسد.

    سایپا 151 کارا


    وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز 900 کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز 985 کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است 1510 کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا 151 قادر به حمل آن خواهد بود.

    قیمت
    این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا 151 تابستان سال 1392 راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا 131 سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

    منبع: دنیای خودرو

    16
    دی
    1391

    ۸۳۶ دیدگاه

    1. دوستان نوشته وانت کارا فرزندتازه پراید (وای دد)حتما نوه نتیجه ام داره.

       
      66
       
      4
       
       
      تاییدیه
    2. سال 1400:
      پراید هوایی181
      پراید دو ملخه171
      پراید دریایی161
      پراید زیر دریایی191
      پراید اسکی121
      ……

       
      124
       
      3
       
       
      تاییدیه
    3. با عرض سلام به نظر بنده خودروی پراید همه ما میدانیم که یک خودروی همگانی هست وطراحی عقب وانت پراید خیلی زیبا هست ولی سازندگان ان میبایست طرح جلوی وانت رو هم متفاوت از پراید سواری بسازند چون در این صورت مشتری بیشتری برای خود جذب میکرد ظاهر جلوی خودرو وانت پراید اصلا جالب نیست به نظر من هنوز باید روی ظاهر جلوی بدنه کار شود.ولی در کل خودروی جالبی هست و سوخت ان کم هست.

       
      16
       
      65
       
       
      تاییدیه
    4. به نظر من اگه دولت یک طرحی بده که قاچاقچی ها به جای استفاده از تویوتا هایلوکس و لنکروز از این ماشین استفاده کنن دیگه هیچ معتادی تو خیابون پیدا نمیشه چون با این ماشین یه گرم مواد هم نمیشه توی کوه و بیابون از مرز رد کرد!!!

       
      75
       
      6
       
       
      تاییدیه
    5. یکبار بیایید این ماشینو با تویوتا هایلوکس 2013 مقایسه کنید تابهتر به این ماشین بخندید

       
      64
       
      4
       
       
      تاییدیه
    6. واقعاً آدم مونده بخنده یا گریه کنه ؟!
      این همه فارغ التحصیل دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاههایی مثل شریف و علم و صنعت و تهران و امیرکبیر و … که همشون ادعای نخبه بودن دارند ، خروجیشون اینه ؟!!!!!!!!!!!!
      ماشین چند دهه گذشته کشور جهان سومی کره را یعد بیست و چند سال موفق شدند تبدیل کنند به وانت ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      خجالت بکشید . کم خودتونو مسخره و مضحکه دنیا بکنید .

       
      69
       
      4
       
       
      تاییدیه
      • پراید ماشین کره ای نیست و آمریکایی هستش.
        محصول فورد بود که به کیا فروخته شد.

         
        16
         
        6
         
         
        تاییدیه
        • پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شدو بعد توسط فورد در آمریکایی شمالی به فروش رفت و بعد توسط کیا و از سال 72 به خط تولید سایپا منتقل شد.

           
          6
           
          2
           
           
          تاییدیه
    7. واسه جابجایی پفک خوبه ,خیلی ضعیفه به درد بارکشی نمیخوره

       
      53
       
      3
       
       
      تاییدیه
    8. اگه غیر از این کاره دیگه ای میکردین جا تعجب داشت

       
      43
       
      3
       
       
      تاییدیه
    9. واقعا یک سوال ؟ یعنی هیچ ماشین دیگه ای نبود وانت کنید ! که پراید وانت کردید! البته تا چند وقت دیگه همین جماعتی که میگن برای خنده خوبه همه یکی یدونش خریدند! یادش بخیر خود پراید اومده بود همه از این حرفا میزدن!
      تا چند وقت دیگه وانت ماتیسم میاد تو بازار انشاالله!

       
      31
       
      2
       
       
      تاییدیه
    10. دوستان عزیز ما مسخره دنیا هستیم البته قبلش مسخره دزدان شرکت سایپا وایران خودر وبا این تولیدات آشغالشون شرم بر شما باد با این تولیدات وصرف هزینه ها وخالی کردن جیب مردم

       
      38
       
      2
       
       
      تاییدیه
    11. پراید چیه که بخواد تنوع پیدا کنه تازمانی که استقبال هست باید منتظر چنین پدیده ای هم باشیم .

       
      28
       
      2
       
       
      تاییدیه
    12. هاااااااااااااا هااااااااااااااا ایتالیا فراری_ مازاراتی_الفا رومه او تولید میکنه ایرانم پراید وانت عجب

       
      23
       
      3
       
       
      تاییدیه
    13. ینی واقعا نمیخان این پراید اشغالو ولش کنن؟
      هاچ بکشو زدن
      141
      131 132 111
      پس فردا شاسی بلندشم میسازن میدن بیرون
      مملکت مارو ببین به چه نکبتی ای افتاده

       
      22
       
      2
       
       
      تاییدیه
    14. خاک بر سر خودرو سازان داخلی این از پراید چند ماه دیگه هم وانت پژو تو راهه سگ زرد برادر شغاله البته خر زیاده اینا مردم رو شناختن که اینجور ماشینا تولید میکنن

       
      6
       
      7
       
       
      تاییدیه
    15. سایپا باید موتورو بر عکس بذاره تا محور جلو بشه عقب تازه بشه یه وانت بعدن مشه هایپر اسپرت جدید سایپا

       
      3
       
      1
       
       
      تاییدیه
    16. جمعش کنید این وانتتون تو سر بالایی باید دنده بک بره که شاید بار رو بکشه بالا نه اینکه بار اونو بکشه پایین چرخا جلو در جا بزنن دلتون خوشه . بعضیا رفتن خریدن چه پزی میدن انگار رفتن مرسدس یا ب ام دبلیو خریدن :)

       
      13
       
      1
       
       
      تاییدیه
    17. آقا حالا که شیر تو شیره بیاید فکرامون رو بزاریم رو هم حداقل قبل اینکه نخبه های عزیز دست بکار بشن مایلر پراید ، پراید 10تن، پراید کشنده کشنده پراید جت ، پراید هلیکوپتر ، پراید قطاری ، و پراید…. رو خودمون طراحی کنیم

       
      9
       
      1
       
       
      تاییدیه
    18. اقا این چیه ساخین خدا وکیلی تهجیزاتش عالیه
      ضاهرش خنده ادمو درمیاره بانمکه
      من خریدم باربند گذاشتم درمغازم باربزنم باهاش دوتایخچال دوقلو گذاشتم به حدی کمک جلشو کشیده شده بود که نگو با کلی ایت الکرسی راه افتادم تاترمزکردم احساس کردم جلوش کمی بلند شد افتاد زمین باز.اخه ادم خوب این جایه وانت پیکانو مثلا گرفته
      الا دادمش به پسرم ارتفاع داده باهاش دختر بازی میکنه تازه دختراهم دستش میندازن پسر منو خواهشن عوضش کنید

       
      10
       
      2
       
       
      تاییدیه
    19. اگه یه خورده دیگه همت کنن می تونن پراید کِــــــشنده هم بسازن
      تابوت متحرک در راه است…سایپاx100

       
      7
       
      1
       
       
      تاییدیه
    20. ینمه شبیه فرقونه ببخشید به چند کشور صادر میشه میگن بهترین وانت 2014شناخته شده راسته

       
      5
       
      1
       
       
      تاییدیه
    21. آفرین به سایپا
      فکر نمیکردم گیربکسش هم تغییر داده باشن،ولی گویا دادن
      من خیلی از چهره عقبش خوشم میاد
      دم سایپا گرم، پدر این پلتفورمو درآورد….

       
      5
       
      2
       
       
      تاییدیه
    22. ازاونجا که بارهاشنیدیم بهترین طراحان خودرو ایرانین توخارج بعد ماخودمون یه پرایدکه مال یه شرکت آمریکاییه و20/30سال پیش از رده خارج شده را100مدلش کردیم و “حالا پراید وانت”

      واقعآ باید به حال این خودمون زااااااار زاااااار گریه کنیم……..

      ………………………………………………………………………………………………………………..

       
      7
       
      1
       
       
      تاییدیه
    23. وانت پراید شوخی زشتی بود که با صنعت خودروسازی شد.

       
      9
       
      2
       
       
      تاییدیه
    24. با سلام خدمت تمامی دوستان
      درسته بهترین طراحان ماشین دنیا ایرانی هستن و بهترین طراحی رو دارن و الان ما داریم خودروهای به قولی 20-30 سال پیش رو استفاده میکینیم ولی واقعا شما که دست به انتقاد میزنید واقعا توی جملاتی که بکار بردید نقد کردید یا مسخره کردید؟اگر اونور دنیا دارن طراحی درست میکنن بخاطر اینه ک دانشگاهشون با صنعتشون حرکت میکنه و همه با نقد سازنده باعث پیشرفت درست صنعتشون میشن.حالا اینجا هممون یاد گرفتیم با مسخره کردن یک تولید خودمونو بزرگ و مهندس جلوه بدیم!!!اگر واقعا اطلاعات فنی و مهندسی دارین خوب بیاین عنوانش کنید تا صنعت کشور بهبود پیدا کنه اگرم ندارید مسخره نکنید چون اگر بدونید تولید حتی یک بوق ماشین چ دانشی میخاد اونوقته که تازه بفکر فرو میرید و میگید این کار ما نیستو ازین حرفا…اگرم بلدید دوتا طرح اساسی بدید تا باعث سربلندی کشور بشین.خواهشا از خودمون شروع کنیم تا اینطوری به قولی مسخره دنیا نشیم!!!همین کسایی ک اینهمه ادعا دارن واقعا میتونن ی کارگاه واشر زنی کوچیک راه بندازن؟اونوقته ک میفهمن چقد علم دارن؟حالا اگر کسی واقعا اطلاعات درستی در مورد این خودرو داره به اشتراک بزاره تا بقیه هم درست استفاده کنن.ممنون

       
      2
       
      1
       
       
      تاییدیه
    25. حال منتظر وانت زانتیا باشیم خیلی حال میده

       
      1
       
      2
       
       
      تاییدیه
    26. نود درصد نظرات واقعا غیر کارشناسی و برآمده از عادت دیرینه ی ما ایرانی هاست!!!
      هر چیزی باید تو کلاس خودش مقایسه بشه
      151 هم تو کلاس وانت های موجود در بازار ایران و در محدوده ی قیمت خودش خوبه! خوبه نمیگم عالیه
      جدیدا خریدم. وقتی بعضی نظرات رو میخونم میفهمم طرف واقعا صرفا خواسته چیزی گفته باشه
      برای بار نیم تن تا 650 کیلو جواب
      میده
      سواری اش برای راننده در مقایسه با وانت باردو غیر قابل مقایسه است. خیلی راحت تره
      سیستم تعلیقش نسبت به سواری پراید خیلی بهتره
      امکانات جانبی اش هم تو رده خودش خوبه

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
    27. من دیدم سر کم های عقب خیلی کار کردن من تو نمایشگاه بودم ودیدم که چند تا از مکانیکایی که تو شهر هست داشت به کمک هاش نگاه می کردن وخودشون هم باتعجب می گفتند سایپا چه کرده یه چند وقتی هم هست برادرم برای نصب کولر ازش استفاده می کنه اونم. رضایت داشت البته این هم بگم که من خودم دیدم پشتش ۱۰کولر دوتیکه روی هم گزاشتن ویارو سوارشد رفت واقعا نسبت به خودش عالیه

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
    28. بابا بی خیال وانت آمریکایی چیه، اینا اگه واقعا خودروساز هستند فقط یه نمونه مثل همین مزدا 2000 را درست کنند، خب نتونستند که وانت پیکان را از رده خارج نکردند و حالا هم دارن به پراید التماس میکنن

       
      53
       
      4
       
       
      تاییدیه
    29. کدوماتون وانت دارین کدوماتون پراید وانت خریدین بد بوده بعضی ها املای کلمات رو بلد نیستن ولی از طراحی ماشین حرف میزنن آقا یا خانم منتقد این وانت برای این ساخته شده که شما از ماشین سواری برای کاهای سبک استفاده نکنید برای حمل و نقل جاده ای نیست واسه اینه که اگر سرویس کارین اگه مغازه دارین اگه یه وانت شخصی نیاز دارین که تردد شهری داره و نیازه چیزهایی رو که توی صندوق عقب سواری جا نمیشه با اون حمل کرد یکی داشته باشین . چند نمونه از مشاغل رو که این وانت به دردشون میخوره مینویسم شاید کمی فکر کنید وانت پیکان بهتره که امکاناتش زیر صفره یا حالا پرایدی که امکانات زیادی نسبت به اون داره.
      1 سرویسکاران شرکتهای خدمات بعد از فروش.مثلا بردن کولر آبی و نصب.
      2 مغازه دارن برای رفتن به بازار و خریدهای خاصشون که ویزیتورها انجام نمیدن و باید خودت دنبال خریدشون بری.
      3 وانت هایی که بصورت پیک کار میکنند حمل لوازم به نقاط مختلف شهر و باربری ها این کار در حال حاضر توسط هوندا 125 انجام میشود.
      4 فروشندکان لوازم منزل یا وانتهایی که آنجا مشغولند مثلا برای بردن ماشین لباسشویی و نصب آن و حتی یخچال ساید . این کار هم فعلا به جز ساید بای ساید با هوندا 125 انجام میشود.
      5 شرکتهای دارویی و لوازم پزشکی که تماما در حال حاضر مجبورند با پیک موتوری کارشان را انجام دهند خود بنده یکی از آنها هستم که وانت پراید بعلت ویژگیهای سورای وانت بودنش برای ما مفید است حجم بار ما معمولا کم و وزن آن هم کم است و همیشه مونورسواران به آن آسیب وارد میکنند.
      6 و و و و و که در حوصله اینجا نیست.

       
      13
       
      8
       
       
      تاییدیه
    30. واقعا متاسفم که در کشوری زندگی میکنیم که به هر چیز تازه واردی بدون کوچکترن تجربه ای قضاوت عجولانه میکنیم
      بخدا لایق همون وانت پیکانیم که تو تصادف فرمونش راست میرفت تو قلب راننده،
      حالا بشینید و عغده هاتونو سر این محصول خالی کنید،
      2روز دیگه که نایاب شد میبینم چطوری دنبالش میدوین، دم سایپا گرم، خوب بلده چیکار کنه…

    SL

     
    مشخصات کلی :
    نوع موتور: 4
    حجم موتور : 1.3 (لیتر)
    حداکثر قدرت : 63 اسب بخار در 5200دور در دقیقه
    گیربکس : 5 دنده دستی
    ظرفیت مخزن سوخت : 37 (لیتر)  
    مصرف سوخت در شهر : 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر  
    مصرف سوخت در بزرگراه : 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر 
    ترمز ABS : دارد
    ایربک راننده : دارد 

    سیستم ضد سرقت(Immobilizer) : دارد

    وزن : 850 (کیلوگرم)   
    طول: 3952 (میلی متر) 
     عرض : 1605 (میلی متر)  
    ارتفاع: 1455 (میلی متر)
     
    مشخصات کلی :
    نوع موتور: 4
    حجم موتور : 1.3 (لیتر)
    حداکثر قدرت : 63 اسب بخار در 5200دور در دقیقه
    گیربکس : 5 دنده دستی
    ظرفیت مخزن سوخت : 37 (لیتر)  
    مصرف سوخت در شهر : 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر  
    مصرف سوخت در بزرگراه : 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر 
    ترمز ABS : ندارد 

    ایربک راننده : ندارد
    سیستم ضد سرقت(Immobilizer) : دارد

    وزن : 850 (کیلوگرم)   
    طول: 3952 (میلی متر) 
     عرض : 1605 (میلی متر)  
    ارتفاع: 1455 (میلی متر)
     
    مشخصات کلی :
    نوع موتور: 4
    حجم موتور : 1.3 (لیتر)
    حداکثر قدرت : 63 اسب بخار در 5200دور در دقیقه
    گیربکس : 5 دنده دستی
    ظرفیت مخزن سوخت : 37 (لیتر)  
    مصرف سوخت در شهر : 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر  
    مصرف سوخت در بزرگراه : 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
    ترمز ABS : دارد 
    ایربک راننده : ندارد

    سیستم ضد سرقت(Immobilizer) : دارد

    وزن : 850 (کیلوگرم)   
    طول: 3952 (میلی متر) 
     عرض : 1605 (میلی متر)  
    ارتفاع: 1455 (میلی متر)
     
    مشخصات کلی :
    نوع موتور: 4
    حجم موتور : 1.3 (لیتر)
    حداکثر قدرت : 63 اسب بخار در 5200دور در دقیقه
    گیربکس : 5 دنده دستی
    ظرفیت مخزن سوخت : 37 (لیتر)  
    مصرف سوخت در شهر : 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر  
    مصرف سوخت در بزرگراه : 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر 
    ترمز ABS : ندارد  

    ایربک راننده : ندارد
    سیستم ضد سرقت(Immobilizer) : دارد

    وزن : 850 (کیلوگرم)   
    طول: 3952 (میلی متر) 
     عرض : 1605 (میلی متر)  
    ارتفاع: 1455 (میلی متر)
     
    مشخصات کلی :
    نوع موتور: 4
    حجم موتور : 1.3 (لیتر)
    حداکثر قدرت : 63 اسب بخار در 5200دور در دقیقه
    گیربکس : 5 دنده دستی
    ظرفیت مخزن سوخت : 37 (لیتر)  
    مصرف سوخت در شهر : 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر  
    مصرف سوخت در بزرگراه : 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر 
    ترمز ABS : دارد 
    ایربک راننده : ندارد 

    سیستم ضد سرقت(Immobilizer) : دارد

    وزن : 850 (کیلوگرم)   
    طول: 3952 (میلی متر) 
     عرض : 1605 (میلی متر)  
    ارتفاع: 1455 (میلی متر)
    • کارخانه تولید کننده : سایپا
    • کشور تولید کننده : ایران
    • شرکت گارانتی/خدمات دهنده : سایپا یدک
    • کلاس بدنه : وانت

    قیمت بازار

    16,300,000 تومان

    قیمت نمایندگی

    15,919,000 تومان

    معرفی خودرو

    مشخصات مهم

    حجم موتور1323
    تعداد سیلندرها4
    آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
    حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)70 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
    حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)110 نیوتون متر در 2750 دور در دقیقه
    سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
    نوع جعبه دندهجعبه دنده دستی
    تعداد دنده (جلو)5
    حداکثر سرعت170
    شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)14.5
    سیکل ترکیبی مصرف سوخت6.9 لیتر در 100 کیلومتر
    استاندارد آلایندگییورو 4
    مشاهده تمام مشخصات فنی خودرو

    نقد و بررسی

    نقد و بررسی
    توصیه : 0% کاربران
    نقد و بررسی خود را اضافه کنید

    نظرات کاربران

    • alireza : سلام 151 هیدرو لیکی نیست چون خودمون داریم
    • قاسم : اون وقت این خودروچقدربارو میتونه حمل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟آخه توحمل سرنشین مونده حالا وای ...
    • رحیم : 28 میلیون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینکه اتاقش نصف شده قیمتش 1.5 ...
    • reza : 460 کیلو بار می بره. مزدا 1000 رو تا 1200 کیلو بار می زدن آخ نمی گفت. واقعا ...
    • srh : ,وانت باردو که خیلی بهتره

    از 4 کاربر
    برند :
    پراید
    رنگ بدنه :
    تنوع رنگی دارد
    کارکرد :
    کارتکس
    کیلومتر
    نوع دنده :
    دنده معمولی
    سال تولید :
    1393
    شمسی
    سال تولید :
    2014
    میلادی
    تیپ یا مدل خودرو :
    وانت
    نوع سوخت :
    تک سوز بنزینی
    نوع فروش :
    نقد
    کشور سازنده :
    ایران
    وضعيت خودرو :
    موجود در پاركينگ
    عدد
    قیمت : 0 تومان
    مشخصات کلی

    تعداد سیلندرها

    4

    آرایش قرار گیری سیلندرها

    خطی مستقیم

    حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)

    70 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه

    حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

    110 نیوتون متر در 2750 دور در دقیقه

    سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

    موتور جلو دیفرانسیل جلو

    نوع جعبه دنده

    جعبه دنده دستی

    تعداد دنده (جلو)

    5

    حداکثر سرعت

    170




    شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)

    14.5

    سیکل ترکیبی مصرف سوخت

    6.9 لیتر در 100 کیلومتر

    استاندارد آلایندگی

    یورو

    4

    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط رهگذر در تاریخ 6 سال پیش و 8:34 دقیقه ارسال شده است

    درود
    دوستان عزیزان تنوع محصولات سایپا خیلی عالی است ولی تنها مشکل محصولات خودروهای داخلی بالا بودن قیمت های آنها میباشد که با اجرای موفقیت آمیز طرح کمپنینگ نخریدن خودرو این موضوع حل خواهد شد !
    قیمت ها محصولات خودرویی ایران پنج برابر قیمت واقعی هستند
    بنظر بنده پراید خودرویی بسیار خوب است و نحوه کارایی آن مشخص ولی متاسفانه فرهنگ حمل و نقل و انتظارات شخصی از خودرو در ایران بسیار پایین است .
    مثل یراید مثل دمپایی راحتی هست که فقط برای استفاده در شرایط ویژه است
    هیچگاه با دمپایی نباید به کوهنوردی رفت .
    پراید هم خودروی باربری و مسافرت نیست .
    همگی دست به دست هم بدهیم حق خودمون رو از شرکت های خودرو ساز داخلی بگیرم
    تا بهمن ماه خودرو صفر نخریم تا ماشین ها با قیمت واقعی بفروش بروند.
    ایرانی مرد روزهای سخت است
    آنهایی که قصد بی ارزش کردن شخصیت مردم ایران را دارند ذات واقعی خودشان رو معرفی میکنند ...
    خودرو صفر تا پایان سال نخریم

    این نظر توسط مجید اسدی در تاریخ 7 سال پیش و 16:02 دقیقه ارسال شده است

    با سلام
    بنده چند ماهی است که خریده ام هم فرمان پذیری خوبی دارد هم مصرف پایینی دارد من بهمراه فرزند وهمسرم به قم رفتیم کلاً 17لیتر بنزین مصرف کرد برای قشر کم درآمد خوب است هم کولر خوبی دارد وهم جمع وجور است ولی بر عکس وانت پیکان فرمان پذیری خوبی ندارد و کولر ندارد ومصرف بالایی دارد


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار