چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
راهنمای خرید mvmx33مزایا و معایب مشخصات فنی و نظرات استفاده کنندگان و بررسی تخصصی
  • تعداد بازدید : 14597
  • راهنمای خرید mvmx33مزایا و معایب مشخصات فنی و بررسی تخصصی

    نظرات مصرف کنندگان ام وی امmvmx33خوب و بد بخریم یا نخریم

    آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

    آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

    آزمایش: افشین خالدی- نریمان اصغریان  عکس: احسان شمس نیا – صبا سادات حقی

    تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.

    اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با  آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60  سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.

     

    X33 VS X60 1+

     

    طراحی

    ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه  خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.

     

    img_2310

    اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.

     

    X33 VS X60 X60 (25)

     

    فضای داخلی

    با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است. صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

     

    X33 VS X60 X33 (27)

    اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند. رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی  وسائل به وجود می آید. صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.

     

    X33 VS X60 X60 (34)

     

    رانندگی

    با استارت ایکس 33 و لیفان X60  تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و  به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است. حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60  واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است.  با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر است. عبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت درند. در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.

     

    X33 VS X60 X60 (23)

     

    تست تصادف

    ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی  به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.

     

    11

     

    موتور، گیربکس، عملکرد

    ام وی ام X33  و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.

     

    از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود. سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود.  متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است. البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.

     

    IMG_2353

    برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد. با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید. دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.

     

    X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 296

    با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید. اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.

    X33 VS X60 X60 (20)

     

    ارزش

    هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت  ام وی ام ایکس 33 در حدود 60 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. در پایان ضمن تشکر از آقایان مهدی واعظی و فرشاد آتاکشی زاده توجه شما را به جدول امتیازات دو خودرو پس از آزمایش جلب می نمایم.

     

     

    X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 090

     

     

    لیفان

    ام وی ام

    نوع موتور

    4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC

    4 سیلندر  خطی 16 سوپاپ DOHC

    حجم موتور

    1794 سی سی

    1971 سی سی

    قطر سیلندر

    79.0 میلی متر

    83.5 میلی متر

    کورس پیستون

    91.5 ملی متر

    90.0 ملی متر

    نسبت تراکم

    10.0 به یک

    10.0 به یک

    توان

    133 اسب بخار در دور 6000

    139 اسب بخار در دور 5750

    گشتاور

    168 نیوتن متر در دور 4200

    182 نیوتن متر در دور 4300

    ابعاد تایر

    215/65/16

    215/65/16

    ضرایب گیربکس

     

     

    دنده 1

    اعلام نشده

    3.583

    دنده 2

    ————–

    1.947

    دنده 3

    ————–

    1.379

    دنده 4

    ————–

    1.030

    دنده 5

    ————–

    0.821

    ضریب دیفرانسیل

    ————–

    4.313

    وزن خالص

    1330 کیلوگرم

    1375 کیلوگرم

    نسبت نیرو به وزن

    100 اسب بخار برای هر تن

    101 اسب بخار برای هر تن

    شتاب صفر تا صد  (اندازه گیری شده با دستگاه)

    13.2 ثانیه

    13.6 ثانیه

    صدای داخل کابین در حالت ایستاده و دور Idle  

    35 دسی بل

    38 دسی بل

    ظرفیت حمل بار

    435 لیتر

    405 لیتر

     

    X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 161

     

     

    جدول امتیازات

     

    ام وی ام X33

    لیفان X60

    میدان دید

    7

    8

    سطح تجهیزات رفاهی

    5

    5

    سطح ایمنی و تجهیزات

    3

    5

    فضای سرنشینان

    6

    7

    ارگونومی

    6

    8

    نفوذ صدا به کابین

    6

    8

    مصرف سوخت

    7

    8

    واکنش موتور

    6

    7

    گیربکس

    6

    6

    کیفیت رانندگی

    6

    7

    مانور پذیری

    6

    7

    ترمز

    6

    7

    کیفیت ساخت

    3

    7

    گارانتی

    5

    5

    ارزش در برابر مبلغ

    3

    7

    مجموع

    81

    102

     

     

     

     

    تست مقایسه ای جک j5،پارس elx،جیلی ec7،لیفان 620 و ام وی ام 530 را از اینجا مطالعه فرمایید.

     

    جک جی 5،جیلیفام وی ام،لیفان در برابر پارس ئی ال ایکس

     

     

    مشخصات فنی خودروی X 33

    مشخصات فنی
    حجم موتور (cc)1971
    تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
    مکانیزم سوپاپها 16 سوپاپ DOHC
    کورس پیستون * قطر داخلی سیلندر (میلیمتر)83.5 * 90
    ضریب تراکم10 : 1
    انتقال نیرو 5MT
    حداکثر قدرت (hp/rpm) 139 / 5750
    حداکثر گشتاور (n.m/rpm)182 / 4300~4500
    حداکثر سرعت (کیلومتر) 170
    حجم باک 57
    ابعاد و وزن
    طول خودرو (میلیمتر)4285
    عرض خودرو (میلیمتر)1765
    ارتفاع خودرو (میلیمتر) 1705
    فاصله چرخها (میلیمتر) 2510
    حداقل شعاع گردش 5.5
    وزن خالص (کیلوگرم)1375
    سایز لاستیک215 / 65 R16
    سیستم ایمنی و تعلیق
    کیسه هوا
    از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو
    کمربند ایمنی کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین جلو
    کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین عقب (چپ وراست)
    کمربند ایمنی برای سرنشین وسط
    سیستم ترمز ABS + EBD سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو
    سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای عقب
    سیستم ضد سرقت سیستم ضد سرقت الکتریکی immobilizer
    چراغهای مه شکن مه شکن جلو
    مه شکن عقب
    چراغ ترمز سوم
    تعلیق جلوسیستم مستقل Mc Pherson با فنر پیچشی و میله نگه دارنده و ضد لغزش
    تعلیق عقبسیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی
    تجهیزات جانبی
    گرمکن صندلی
    صندلی با روکش چرمی
    سان روف برقی
    سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو
    کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
    کامپیوتر سفری
    تنظیم صندلی راننده در 6 جهت
    تنظیم صندلی جلو کنار راننده در 4 جهت
    رینگ آلومینیومی
    قفل مرکزی با ریموت
    آینه های جانبی برقی
    شیشه بالابر برقی برای 4 در


    استاندارد آلایندگیاستاندارد EU IV



    X33
           
    موتور
    حجم موتوربه سی سی 1971
    سیلندر 4
    تعداد سوپاپ 16
    قدرت موتور 139 اسب بخار
    گشتاور 182 نیوتن متر
    حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت

    تجهیزات رفاهی
    ایربگ از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو و عقب
    ترمز و کنترل دیسکیسیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو و عقب
    سایر امکانات گرمکن صندلی , صندلی با روکش چرمی , سان روف برقی , سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو , کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان , کامپیوتر سفری , تنظیم صندلی راننده در 6 جهت , تنظیم صندلی جلو کنار راننده در 4 جهت , رینگ آلومینیومی , قفل مرکزی با ریموت , آینه های جانبی برقی , شیشه بالابر برقی برای 4 در,

    نکته : کلیه اطلاعات ذکر شده بالا ممکن است بدون اطلاع قبلی توسط سازنده خودرو تغییر یابد.

    نظرات کاربران درباره خودروی

    MVM X33


    نظرات کاربران درباره خودروی MVM X33

    عادل نه زورگو
    با سلام او نائی که میگنx33 تو رنج قیمته بدییه، رونیز که شاسی بلنده اگه سوار شدن چه لذتی داره،.چه ابشنی داره ،ودر باریه ی مصرف x33،لطفا تحقیق کنید.
    210 روز پیش
    مرتضی
    رنو داستر داره میاد تو بازار تا کل این چینی های بی کیفیت رو بخوابونه
    214 روز پیش
    ماهور
    آقای تیگو سوار اولا نگفتی نسبت به چه سطحی و یا نسبت به کدام ماشین این درصدها رو بهش دادی.اگر مبنای مقایسه ات پرایده که بحثی نیست به احتمال زیاد درسته ولی اگر نسبت به یه ماشین شاسی بلنده که جا برای بحث زیاد داره.1-سواری و امنیت.ماشینی که سیستم تعلیق ضعیفی دارد چگونه میتواند در سواری 90% ودر بحث امنیت وقتی پایداری شاخصی ندارد و نتیجه تست تصادف هم از سازمان معتبر ندارد چگونه 90%؟ 2-چقدر مصرف میکنه که 100%دادی آیا در جاده 100کیلومتر 6تا میسوزونه و در شهر 8لیتر؟ 3-ظاهر این ماشین چون کپی است و نقایصی مثل نداشتن سپر عقب واقعی بعیده 30%بیشتر نمره بگیره. 4-آپشن.آیا بعنوان شاسی بلند 4wd است و یا میتوانید در زمانی که لازم ندارید 2wdمیشود.آیا کنترل حرکت در سراشیبی دارد. آیا سیستم جلوگیری از هرزگردی دارد.آیا تشخیص نقاط کور دارد.آیا دید در شب دارد.آیا کروز دارد.آیا سیستم جلوگیری از واژگونی دارد .آیاespدارد.چی دارد؟ نه واقعا چی دارد؟ ما برای یک ماشین شاسی بلند به چی میگیم آپشن.به یه سانروف ناقص بی کیفیت و یه dvd.
    217 روز پیش
    تیگو سوار
    باسلام در جواب آقا مهدی عرض کنم که شما اول مطلب من را کامل بخوانید و بعد .. بنده گفتم که من 60000 تا کار کرد دارم با این ماشین و شما میگویید که ظاهر ماشین را من دیده ام !!!! لطفا کارشناسا و کسایی که با این ماشین کیلومتر انداختن نظر بدن والسلام.
    219 روز پیش
    مهدی
    دوست عزیز تیگو سوار شما فقط ظاهر ماشینو میبینی ..کجای این ماشین 98 درصد اپشن داره ماکه چیزی ندیدیم..مصرفشم والا اونجور که تعریف میکردن خوب نیست..این خودرو ارزش قیمتی نداره صفرش 62 تومنه اصلا ارزش نداره..جنس کنسولشم تعریفی نداره..
    220 روز پیش
    تیگو سوار
    با سلام من فقط نظرم را میگم و قضاوت را میذارم برای کارشناسا. من سال 90 ماشینم را خریدم و الانم کیلومترش 50000 هزارتا کارکرده آقایون یا خانومایی که میان اینجا و از تیگو بد میگن اول مقدار کیلومتر استفاده از این ماشین را بگن بعد شروع به ایراد از این خودور بکنن لطفا. ماشین از لحاظ سواری و امنیت 90% از نظر مصرف سوخت نسبت به هیکل و قدرت موتورش 100% از نظر ظاهر 95% از نظر آپشن ها 98% میباشد.
    240 روز پیش
    آسو
    ماشینهای چینی یه ایراد کلی دارند و اونم اینه چون کارائی ندارند و از نظر حرکتی ویژگی خاصی ندارند و فقط یه سری آپشنهای پر زرق و برق البته با کیفیت پائین دارند وقتی یه چینی دیگه یه ذره تو چشم تر به بازار بیاد دیگه حرفی برا گفتن ندارند و رو دست صاحباشون میمونند الان با اومدن x60 این دیگه از چشم افتاده یا ام وی ام 530 با اومدن امگراند کاملا به حاشیه رونده شده حالا کی یه جدیدتر از اونم بیاد و امگراندو بیرون کنه ولی ماشینهای اروپائی و یا ژاپنی و حتی کره ای اینطوری نیستند مثلا زانتیا 12ساله تو ایرانه و از 20 سال پیش تولید شده هنوزم بخاطر قابلیتهاش خیلیها عاشقشن و طالبشن و یا ماکسیما اینم 12 سال تو ایران و 15سال پیش هم به دنیا معرفی شد البته این نسلش که توی ایران مونتاژ شد و الا سابقه ماکسیما بیشتر از اینهاستو دیگر ماشینها.
    245 روز پیش
    hani
    یک ماشین معمولی ونرم کمی نمای داخلی زیادی ساده نمای خارجی بی روح و کمی ناموزون طرح جلوی رادیاتوری واقعا زشت و بی سلیقه مصرف سوخت خوب حتی در شهر به خاطر تناسب مناسب بین وزن و گشتاور خمره ی اگزوز ازپشت سر به چشم میاد و جالب نیست سوسپانسیون خودرو بی اندزه نرم هست که در سرعت بالا سرپیچ ازار دهنده وحتی خطرناک به نظر میاد در کل قابل اطمینان نیست اما برای کارخانه های ایران و خودرو سازای ما هزاران درس اموزنده میتونه داشته باشه که کجاست گوش شنوا درپایان می گم سعی کنید x33 نخرید چون دوستانتون به سلامت عقلتون ممکن شک کنن با این پولی که هزینه می کنید میتونین یه شاسی بلند واقعی که نعرش خیابونا رو به لرزه بندازه مثل پاژن ٣٠٠٠ سی سی بخرید و به اندازه ی پولتون اش بخورید x33 بخری همون اندازه پول دادی و سوار یه ماشین زشت که فقط شکل شاسی بلند هست شدید حالا خود دانید
    246 روز پیش

    با سلام من x60 دارم خیلی بهتر X33 هست اصلا قابل قیاس نیست عالی هست
    2 روز پیش
    x33 سوار
    آقا فرهاد بخر و اصلا به حرف آن دسته از افرادی که میگن خوب نیست گوش نکن در ضمن سعی کن فول آپشن بخری خیلی بهتره
    7 روز پیش
    محمد
    با سلام.من دوسالی هست که x33 دارم با کارکرد 80 هزار.. از نظر من خوبه و تا این مدتم یک ریال جز هزینه ی روغن ماشین و فیلتر ندادم.این خودرو در بدترین شرایط هم با من همراهی کرد.تا الانم ازش راضیم و اونایی که از این خودرو بد میگن یا از خودشون ی چیزی میگن که چیزی گفته باشن یا اصلا پشت این ماشین نشستن وفکر میکنن ماشینای تولید داخل ماشینن..و اصطلاح چینی بودنشو تو سر این خودرو میزنن سخت در اشتباهن..خداوکیلی ماشینای تولید داخل صد هزار بار ازین خودرو ها بدتره..و فاقد کیفیتو استاندارده.و بنده هنوزم ازین خودرو راضیم و قصد فروششو ندارم حالا حالا هاهم واسم کار میکنه.ولی اگه تا الان پرشیا یا 405 یا رانا داشتم روزانه باید میرفتم سرویس.باتشکر
    8 روز پیش
    farhad
    bekharam x33 ya na?
    8 روز پیش
    x33 سوار
    آقا خودت داری میگیx60 من 20 ماهه x33 دارم تو این 20 ماه فقط 500 هزار تومن پول روغن و فیلتر و سرویس دادم همین بعدشم همه میگن ماشین یه جورایی شانسیه
    11 روز پیش
    a
    با سلام به دوستان من تجربه خرید ایکس 60 لیفان رو داشتم با سه ماه تاخیر در 7/92 تحویل گرفتم در اولین سوخت گیری در کیلومتر 200 بنزین در پمپ بنزین از وسط ماشین بطور وحشتناکی میریخت با ترس همراه خانواده به خانه برگشتم بوی بنزین پارکینگ و ماشین رو برداشته بودبا پیگیریهای فراوان دو هفته در نمایندگی خوابید تا پمپ بنزین رو عوض کردند به سرپرست تعمیرگاه گفتم اگر حادثه ای اتفاق می افتاد چه کسی پاسخگو بود اما انگار با دیوار صحبت میکردم بعداز سرعت 110 به زور میرفت صدای موتور به شدت وارد کابین میشدتوی یک دست انداز صدای جیرجیر بلند میشد با ضرر فروختمش فقط ظاهر قشنگی داشت
    16 روز پیش
    مهران
    دوستانی که نیو X33 تحویل گرفتن لطف کنن راجبش توضیح بدن.
    21 روز پیش
    lمهرداد
    راضی هستم
    24 روز پیش
    بهنام
    با سلام . دوستان من دیروز x33 داداشم که یک ماهه تحویل گرفته سوار شدم و تستش کردم بد نبود یعنی روندمشا .ایراد هاش به نظر من. صدای موتور در کابین تقریبا زیاده .صندلیش خشکه. فشار زیاد به موتور صفحه کلاچش بو میداد زیاد . در کل ماشین بدی نبود به قیمتش میارزه
    30 روز پیش
    علی
    سلام دوست عزیزچرخ عقب ایکس 33 اگر لاستیک سایی داره باید ببری نمایندگی اکسل عقب رو تنظیم می کنند هزینه اون 30 هزار تومنه وگر نه بلبرینک چرخ عقب رو خراب می کنه وهزینه اون چند برابر میشه مال من هم همین مشکل رو داشت بردم نمایندگی درست شد
    31 روز پیش
    x33سوار
    آقای بهزاد من دارم و اصلا لاستیک سابی نداره واصلا به جز ریپ زدن هیچ عیب دیگه هم نداره
    31 روز پیش
    مهدی
    با سلام.دوستانی که نیو x33 اتومات تحویل گرفتن لطف کنن توضیح بدن چه جور ماشینیه نسبت به مدل قبلی..شتابش تغییر کرده؟؟ کروزم داره؟؟ ممنون
    31 روز پیش
    x33سوار
    آقا دنده دو بعد از در اومدن از ترافیک ریپ میزنه و تنها ایرادشه چه کار باید کرد
    32 روز پیش
    x33سوار
    خیلی ماشین خوبیه دوستانی که ناراضی هستن و از x33 خوششون نمیاد نخرن
    38 روز پیش
    علی اکبر
    من x33 خریدم متاسفانه چرخ های عقبش لاستیک سایی دارد باید چکارکردالبته ماشین بدی نیست به خاطر همین موضوع نگران شدم
    41 روز پیش
    بهزاد
    باسلام اونایی که این ماشینو دارن لطفا نظربدن ایا این ماشین لاستیک سایی داره خیلی ممنون
    49 روز پیش
    حمید
    روی هم رفته ارزش خرید داره بنظرمن.چون اکه سایپا همچین ماشینیو بزنه بالای 80 ملیون میفروشه.البته اگه بتونه
    50 روز پیش
    سجاد
    دوستانی که این ماشین رو دارن لطف کنن بگن آژیرش چه جوری فعال میشه
    64 روز پیش
    همایون
    آقای نادر اون برنامه تاپ گیر و یا تخته گاز که به چین رفته بودند تماما انتقاد از صنعت خودروسازی چین در قالب طنز بود و وقتی کلارکسون مطرح کرد که چرا چینیها اینقدر کپی میکنند و حق کپی رایت را رعایت نمیکنند خودش پس از سوار شدن بر اون ماشین 3چرخه تولید سال2002 چین و مسخره کردن حسابی صنعت خودرو چین پاسخ داد چون چینیها هر وقت خواسته اند خودشون ماشین درست کنند افتضاح کرده اند پس به کپی کاری طرحهای دیگران روی آورده اند و در پایان برنامه نیز که باز با شوخی گفت اینجوری که اینها پیش میرن و همه چی رو کپی میکنند پس یعنی باید متاسفانه 5سال دیگه سوار بنز چینی شویم و جیمز می هم جواب داد آره متاسفانه ولی من اصلا خوشم نمیاد که استیک چینی اومد و بخاطر این حرف ضربه کاری به مهمترین قسمت بدن جیمز می زد.و در پایان برنامه بازهم بصورت طنز 3مجری چینی جایگزین 3مجری اصلی تاپ گیر شدند و نوید تولید فراری و ماشینهای سوپر اسپرت را دادند.به قول شب های برره خاک و چوک....این جمله شما را از زطبان خیلی از طرفدارهای ماشینهای چینی شنیدم که اصلش واقعا این نبود.موضوع را مصادره به مطلوب نکنید.
    73 روز پیش
    تارا
    آقای محمد توهم زدی کی با 200 میلیونی مقایسه اش کرده جماعت دارن میگن از عهده ال90 35میلیونی برنمیاد شما میگی با 200میلیونی مقایسش نکنید!!!
    76 روز پیش
    نادر
    جند روز بیش داشت برنامه topgear در BBCنشان میداد روند بیشرفت ساخت خودرو در جین مبین این بود در عرض ٥ سال اینده خودروسازی جین تمام دنیا حتی اروبا را فرا میکیرد لذا این فرار موقت است و بایستی این خودروهای قدیمی کشور خودمون راکه قدمت ٥٠ ساله را دارد خداحافظی کرد/
    77 روز پیش
    محمد
    باسلام من ایکس 33 دارم مدل اخر 91 و20 هزار کار کرده امسال بندر عباس قشم وکیش رفتم تا حالا کوچکترین ایرادی پیدا نکرده وازش راضی هستم به نسبت قیمتش ماشین خوبیه نباید با ماشین 200 میلیونی مقایسش کرد با 60 میلیون ماشین بهتر از این نمیشه پیدا کرد
    96 روز پیش
    امیر
    مهدی جان ال90سوار اگه دور موتور رو تا۶میاوردی ازت 50 متر عقب میوفتاد موتور و گیربکس ال90 ارزش داره به این چینی ها باورکنید50اسب بخارم ازش بلند نمیشه چه برسه به140!!!
    118 روز پیش
    میثم
    محمد جان ریو ماشین فوق العاده ایه. تو کلاس خودش عالیه از هر لحاظ شتاب استهلاک ایمنی به نظرم اصلا نباید با این اسباب بازی های چینی مقایسه بشه. بد نیس دوستانی که قصد خرید این ماشینو دارن ی نگاهی به تست تصادفات این ماشین بندازن. من اگه 60تومن بخوام پول ماشین بدم مسلما میرم سراغ ماشین کارکرده مثل اوانته یا مگان یا مزدا 3 که امتحانشو پس داده نه اشغالای چینی
    133 روز پیش
    محمدامین
    میثم جان کم لطفی کردی خودت گاز ندادی که 4ماشین عقب مونده گاز میدادی نقطه میشد.من با ریو 530 که سواری این شاسی بلنده(آخه اینا فقط یه اتاق شکل شاسی بلند گذاشتن روی پلت فرم ام وی ام 530 )هست و از ضربدر 33 هم سبکتره ناامید کردم.بعدش علی آقا کسی که نگفته ماشین آب میره خوب بعد از 5سال هزار تا سر و صدا و رنگ و رو رفتگی و ...پیش میاد که نمایندگی بهت میگه طبیعیه.الان یه عده از مالکین جیلی از کیفیت پائین رنگش مینالن در حالی که همه ش 1.5 اومده بازار(یک سال و نیم)ولی دوست من که سمند معمولی مدل 84داره همیشه جلو آفتاب پارکش میکنه حتی چند بار من بهش گفتم بابا سایه که هست میگه ولش کن اصلا کمترین ایرادی تو رنگش پیدا نشده.
    139 روز پیش
    میثم
    با سلام خدمت دوستان بنده متاسفانه توفیق داشتن این سوپر لوکس رو نداشتم ولی ی بار تو سربالایی ی بنده خدایی خواست کورس بذاره اصن فک نمیکردم با 140 اسب انقدر ضعیف باشه و کم بیاره. تو دنده 2 با دور بالا فک کنم 3یا 4 تا ماشین از من عقبتر بود. ماشینم ال90 مدل 86 هستش
    147 روز پیش
    علی
    چند نفر اینجا نظر دادند که خودروی چینی برای یک سال خوب است یا یکبار مصرف است.لطفا اگر خودرو را دارید در مورد ان صحبت کنید.اگر در اینترنت جستجو کنید این خودروها با پنج سال کارکرد و بالای صد هزار کیلومتر در مصر و افریقای جنوبی برای فروش اگهی داده اند.
    152 روز پیش
    مایا
    ما یه مدت این ماشینو داشتیم فقط به درد کسایی می خوره که دوست دارن پز بدن بگن شاسی بلند داریم ولی برای کسایی که دنبال کیفیت هستن این ماشین به دردشون نمی خوره.
    153 روز پیش
    مهدی
    دوست عزیز تیگو سوار شما فکر کنم اولین ماشینیه که سوار شدید تیگو بوده. احتمالا ذوق زده شدید.. 63 تومن پول ماشینو دادی اونوقت انتظار 60000 هزار کارکردو نداری.. این خودرو ها تا 60000 تا گارانتین وایسا تا یکی دوسال دیگه که قشنگ تو خرخ افتادی متوجه حرف من میشی..من خودم دوتاشو داشتم دوست تیگو سوار.
    187 روز پیش
    مهرداد
    مشکل اساسی ماشینهای چینی اینه که چون اصل و نسب درست و حسابی ندارند و کیفیت و ویژگیهای حرکتی خوبی ندارند و فقط ظاهر بزک کرده دارند به محض اینکه یه چینی جدید بیاد بازار از چشم میفتند .مثال همین موردی که با آمدن x60سر x33اومده.برید سایت دنده6(dande6)مقایسه این 2تا را ببینید.تا متوجه بشید حتی چینی سوارها چقدر /ط33/رو کوبیدند.
    206 روز پیش

     

     


    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : مشخصات فنی و ظاهری تمام مدل های ام وی ام mvm ,
    برچسب ها : کدام کشور ساخت MVMx33 چین , نمایندگی خودرو مدیران MVMx33 , فنی مشخصات اپشن MVMx33 , تعداد سیلندر موتور سوخت مصرف MVMx33 , سیستم کاسه ای ای بی اس ترمز MVMx33 , شیشه بالابر برقی تاشو صندلی برقی اینه MVMx33 , نیازمندیهای تهران اتومبیل خودرو ماشین صفر وکارکرده , سایت خرید و فروش ماشین اتومبیل خودرو سواری , قیمت روز ماشین خودرو اتومبیل سواری دست دوم , قیمت روز ماشین اتومبیل سواری کارکرده , قیمت روز انواع ام وی ام MVMx33 صدوده سه سیلندر و 4 سیلندر , قیمت روز انواع ام وی ام MVMx33کارکرده دست دوم , قیمت روز انواع ام وی ام MVMx33 مدل سال 85و86و87و88و89و90و91و92و93 , قیمت روز انواع ام وی ام MVMx33صفر خشک نو , قیمت روز انواع ام وی ام MVMx33 نقره ای بژ مشکی سفید نوک مدادی سبز دلفی , قیمت روز ام وی ام MVM 315 H صفر خشک کم کارکرد , قیمت روز ام وی ام MVM 315 Hمدل 90و91و92و93 , نظرات مصرف کنندگان ام وی ام ایکس سی و سه , مزایا و معایب ام وی ام ایکس سی و سه , همه چیز درباره ام وی ام ایکس سی و سه ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط عرفان در تاریخ 6 سال پیش و 1:42 دقیقه ارسال شده است

    سلام . من می خوام یک روز ام وی ام ایکس 33 نیو اتومات رو یک روز جهت تست اجاره کنم و هزینش رو پرداخت میکنم . چون می خوام بخرم . نمیخوام بعدا تو ذوقم بخوره . دوستان اگر کسی هست بهم پیغام بده . در ضمن صاحب ماشین هم میتونه با من باشه . 09036552276

    این نظر توسط علیرضا در تاریخ 6 سال پیش و 12:18 دقیقه ارسال شده است

    سلام
    آقا x33 دارم اما راضی نیستم دایما خرابه مخصوصا کلاج و گیربکس خدمات پس از فروش و نمایندگی های آن هم خیلی ضعیف عمل میکنند


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار