پنجشنبه 06 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
مقایسه BMW X3 با لکسوس NX200t
  • تعداد بازدید : 5304
  • مقایسه BMW X3 با لکسوس NX200t

    تست و بررسی لکسوس NX200t و مقایسه با BMW X3

    ۲۵ دى ۱۳۹۳
    619 بازدید
    0 دیدگاه
    دسته بندی : تست و بررسی

    قدم‌گذاشتن یک کمپانی خودروسازی به عرصه‌ای جدید، همیشه توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌توان به لکسس اشاره کرد که NX شاسی‌بلند کامپکت را به بازار روانه کرده است. NX که قطعات مشترک زیادی با تویوتا RAV4 دارد، هم به صورت یک نسخه سبک و کم‌مصرف NX300h و هم به‌صورت NX200t که اولین توربوشارژر لکسس است، در دسترس قرار می‌گیرد. امّا NX در کجای دسته خودروهای لوکس کامپکت قرار می‌گیرد؟ کلاس خودرویی که امسال به مرز انفجار رسیده است. خودروهایی مانند آئودی Q3، ب‌ام‌و X1 و حتی مرسدس‌بنز GLA در این کلاس قرار دارند.

    اینکه چگونه این موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دو توربوشارژر بتواند یک کراس‌اور ۱۸۲۴ کیلوگرمی را به حرکت درآورد، موضوعی است که در ابتدای این بررسی مورد بحث بوده است. در این موتور از ۲ انژکتور برای هر سیلندر استفاده شده و همچنین چندراهی اگزوز یکپارچه چهار به دو نشان می‌دهد که برای تأخیر کمتر تلاش زیادی شده است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک جدید ۶ سرعته نیز همراه شده است. تریم F Sport برای این خودرو تنظیمات سیستم فرمان و تعلیق متناسب با یک خودروی اسپورت را اضافه می‌کند و هندلینگ NX را به سطح رقبای عملکردی لکسس مانند آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3 می‌رساند.

    البته اعدادی که در پیست از NX مشاهده شده، ممکن است کسی را با شگفتی مواجه نکند. این خودرو در مدت ۶/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. زمان شتاب‌گیری مطابق با زمانی است که از Q5 2.0T ثبت شده، ولی ۰/۷ ثانیه از خودروی سبک‌تر ب‌ام‌و X1 xDrive28i و خودروی سنگین‌تر X3 با همان موتور عقب‌تر است. با وجود تلاش لکسس برای کاهش تأخیر توربو، این تأخیر هنوز هم قابل‌لمس است؛‌ چیزی که در تست استارت در حال حرکت ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت با زمان ۷/۸ ثانیه قابل‌مشاهده است. این زمان ۰/۸ و ۰/۲ ثانیه به ترتیب با X3 و Q5 فاصله دارد. گیربکس اتوماتیک در هر کدام از دنده‌ها دور موتور متفاوتی برای رفتن به دنده بالاتر اعمال می‌کند؛ گاهی در ۶۰۰۰، گاهی در ۶۲۰۰ و گاهی در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه این کار را انجام می‌دهد که در عین عجیب‌بودن، کمک چندانی هم نمی‌کند.

    در عین حال، مزیّت موتور ۴ سیلندر سکوت و آرامش آن است؛‌ صدای داخل کابین NX200t در سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، حتی از مدل هیبریدی نیز کمتر است (۶۶ دسی‌بل در مقابل ۶۸ دسی‌بل). در همین حال، اگر حالت «اسپورت»، سیستم «کنترل صدای هوشمند» را فعال کنید، کابین از صدای آهنگ موتور پُر می‌شود؛ صدایی که ممکن است چندان زیبا نباشد.

    در پیچ‌های جاده، NX با استفاده از عناصر سیستم تعلیق F Sport، شرایط مناسبی داشته و حس خوبی در سیستم فرمان منتقل می‌کند و همچنین پایداری خوبی در سرعت‌های بالا دارد. امّا اگر اندکی بیشتر به آن فشار وارد کنید، وارد مرحله بدفرمانی می‌شود. البته برای یک کراس‌اور بلندی که ۵۹ درصد وزن آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، شاید بیشتر از این نباید از آن انتظار داشت. حتی اگر از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و تایرهای تابستانی استفاده کنیم، نیروی چسبندگی خودرو در پیچ 0.79g است که تنها 0.02g از مدل هیبریدی بیشتر است و البته فاصله زیادی تا 0.86g در X3 و Q5 دارد. F sport از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۰/۹ متری متوقف می‌شود که در ۶۱ سانتی‌متری X1 است. در کل، سیستم ترمز عملکرد خوبی داشته و پس از ترمزگیری‌های مکرر، کارآیی خود را به‌خوبی حفظ می‌کند.

    لکسس در طراحی به جلوه و شکوه خاصی رسیده است؛ طراحی سبک ساعت شنی یا دوکی شکل با پوشش توری مشکی در جلوپنجره، ترکیب منحصر به فرد المان‌های روشنایی (همه به صورت LED)، چراغ‌های جلو و عقب تیره، آینه‌های مشکی‌رنگ و چرخ‌های ۱۸ اینچی از عناصر قابل‌توجه در طراحی NX هستند. در همین حال، باید قبول کرد که ظاهر تریم F Sport زیباتر از مدل استاندارد NX است.

    همانند طراحی خارجی، طراحی داخل کابین تا حدودی شلوغ، پر معنی و البته جمع‌وجور است. لکسس می‌گوید که از «رانندگان سرعت فعال» برای طراحی این خودرو استفاده کرده است؛ از جمله تاکائه‌کی کاتو، سرپرست مهندسان. تأثیر این افراد را می‌توان در مواردی مانند موقعیت عالی رانندگی F Sport، صندلی‌های جلوی فوق‌العاده F Sport، پدال‌های آلومینیومی و طراحی بی‌نظیر و با قطر کوچک فرمان مشاهده کرد.

    با این ابعاد جمع و جوری که NX دارد، هیچ چیز در داخل کابین از دستان راننده دور نیست. سیستم اطلاعات و سرگرمی یکی از بهترین صفحات لمسی کنترل از راه دور را دارد که در پکیج «راهبری» به ارزش ۲۱۴۰ دلار عرضه می‌شود. یک راننده و یا سرنشین با هیکل متوسط می‌تواند در داخل این کابین، احساس راحتی کند، ولی برای اشخاص «بزرگ‌تر و بلندتر» ممکن است سقف پایین و فضاهای کوچک داخل کابین ناراحت‌کننده باشد.

    لکسس NX200t در مدل پایه خود، قیمتی برابر ۳۸۹۰۵ دلار دارد و قیمت آن برای مدل تست به ۴۴۳۷۵ دلار رسیده و در آن امکانات آپشن مختلفی به کار گرفته شده است؛ امکاناتی مانند یک پکیج پرمیوم، سیستم دستیار پارکینگ، سقف آفتابگیر و مونیتور نقطه کور در کنار سیستم راهبری که در بالا اشاره شد. آن چیزی که مشخص است، این است که لکسس نسبت به رقبایش از ب‌ام‌و و آئودی (ب‌ام‌و X3 با قیمت ۴۱۴۵۰ دلار و آئودی Q5 با قیمت ۳۹۸۲۵ دلار) قیمت کمتری دارد. در همین حال، تریم F Sport را حتماً باید به نسخه استاندارد ترجیح داد؛ چرا که تنها با ۲۱۰۰ دلار هزینه اضافی، NX200t تبدیل به یک خودروی زیبای اسپرت می‌شود.

    مشخصات:

    • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.

    قیمت مدل تست: ۴۴۳۷۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۹۰۵ دلار).

    • نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ، چهار سیلندر در یک ردیف با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.

    • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.

    • قدرت: ۲۳۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.

    • گشتاور: 350 نیوتن‌متر در ۱۶۵۰ دور در دقیقه.

    • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

    ابعاد:

    • فاصله محوری: ۲/۶۵۹ متر.

    • طول ماشین: ۴/۶۳ متر.

    • عرض: ۱/۸۶۹ متر.

    • ارتفاع: ۱/۶۴۶ متر.

    • وزن کلی: ۱۸۲۴ کیلوگرم.

    تست‌های سرعت:

    • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.

    • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸ ثانیه.

    • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.

    • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۸ ثانیه.

    • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.

    • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۹/۵۶ کیلومتر بر ساعت.

    • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹۰۲ متر.

    مصرف سوخت:

    • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

    • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

    مقایسه Lexus NX200t و BMW X3 xDrive28i بر اساس تست نشریه Car and Driver آمریکا:

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

     تست و بررسی لکسوسNX200t  و مقایسه با BMW X3

    منبع خبر : پدال
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : خودرو تویوتا , بی ام دبلیو , مشخصات فنی ب ام و X3 xDrive20i ایکس تری شاسی بلند ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط ناشناس در تاریخ 6 سال پیش و 18:46 دقیقه ارسال شده است

    خوشم نیامد. من نمیخرم.


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار