یکشنبه 02 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
بررسی تخصصی و کامل لیفان X50
  • تعداد بازدید : 8443
  • بررسی تخصصی و کامل لیفان X50

    عکس: کاظم احمدی
    نوشته: محسن آل طه

    مقدمه


    کرمان‌موتور را باید یکی از فعال‌ترین شرکت‌های خودرویی بدانیم. این شرکت تا به حال چندین محصول مختلف را روانه بازار کرده که شاید جک J5 اتوماتیک معروف‌ترین آنها باشد. سال گذشته نیز مدل جک S5 را با پیشرانه توربو معرفی کرد که سروصدای زیادی به راه انداخت و مورد استقبال نیز قرار گرفت (تجربه رانندگی با جک S5 را می‌توانید در این صفحه مطالعه کنید). اما داستان از اینجا شروع می‌شود که تا چند روز دیگر نمایشگاه خودروی شیراز برپا خواهد شد و این شرکت قصد دارد جدیدترین سرباز خود را به ملاقات خواجه حافظ شیرازی ببرد و سپس از این محصول جدید در نمایشگاه شیراز رونمایی کند. نام این محصول جدید لیفان x50 است. خودرویی متفاوت در رنج قیمتی خود که قرار است به زودی روانه خیابان‌های کشور شود.
    با توجه به طراحی این خودرو و همچنین امکانات نصب شده روی آن، می‌توان حدس زد که پتانسیل خوبی برای فروش آن در بازار وجود دارد لذا گروه خودروبانک خود را خیلی سریع به این خودرو رساند تا از نزدیک و قبل از مراسم رونمایی با این خودرو آشنا شود.

    طراحی خودرو

    لیفان X50 ای که قرار است به بازار عرضه شود مدل 2015 می‌باشد و ظاهری نسبتاً به روز دارد. این خودرو در حقیقت کراس‌اووری کوچک محسوب می‌شود یعنی همان سگمنتی که در آن چانگان CS35 و یا در سطحی بالاتر بی‌ام‌و X1 قرار دارد.
    چهره و ظاهر لیفان X50 در نگاه اول به روز و گیراست ولی با کمی دقت متوجه می‌شوید که چهره جلوی آن شبیه محصولات اپل است و چهره عقب آن و مخصوصاً فرم چراغ‌ها، ما را به یاد آلفارومئو جولیتا می‌اندازد.

    در جلو ورودی هوای بزرگی قرار دارد که ما را به یاد ورودی هوای S5 می‌اندازد و دو طرف آن چراغ‌های LED مخصوص روز قرار گرفته‌اند.

    اگر به عقب خودرو نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که در زیر سپر دیفیوزری خیلی کوچک ولی به رنگ نقره‌ای قرار دارد که قسمتی دقیقا ً شبیه به آن در پایین سپر جلو نیز قرار گرفته است.

    روی لیفان X50 رینگ‌های 15 اینچی کرومی و تایرهای 60/195 قرار گرفته که اگرچه از نظر طراحی زیبا هستند ولی باید اقرار کرد نسبت به ابعاد و اندازه کل خودرو کمی کوچک به نظر می‌رسند و شاید استفاده از رینگ‌های 16( و یا حتی 17) اینچی نمای بهتر و اسپرت‌تری به این خودرو می‌بخشیدند.

    در کل باید گفت که با تمام اقتباس‌های انجام شده، چهره X50 در رنج خود، مدرن و بروز است و (به جز رینگ‌های کوچک) هارمونی خوبی بین تمامی اجزای آن وجود دارد.

    طراحی داخلی و تجهیزات

    به داخل خودرو می‌رویم، با یک نگاه کلی به کنسول می‌توان فهمید که همه چیز ساده و در عین حال در جای خود قرار گرفته است، ولی اولین چیزی که جلب توجه می‌کند نوع نشان‌دهنده‌های کیلومتر شمار و دور موتور است که متفاوت با خودروهای معمول بازار است و کیلومتر شمار به صورت دیجیتالی در وسط دورشمار موتور قرار دارد.

    غربیلک فرمان X50 ساده و خوش دست است و روی آن دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی قرار دارد و نوار نقره‌ای آن چهره‌اش را بهتر کرده است.

    وسط کنسول میانی که به صورت V شکل است، از بالا خروجی سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و در انتها دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی قرار دارد که بهتر است قبل از شروع حرکت کمی با عملکرد آن‌ها آشنا شوید تا در حین رانندگی حواستان پرت نشود!
    موضوع جالب در این قسمت محفظه‌هایی است که در دو طرف کنسول بکار رفته است و بسیار کاربردی به نظر می‌رسند که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن بطری آب یا چتر استفاده کرد.

    نکته قابل توجه دیگر گیربکس X50 است که به صورت خودکار و از نوع CVT است که یکی از برگ برنده‌های این خودرو در مقابل حریفان است، همچنین روی آن سیستم دوکلاچه Schaeffler آلمان نیز نصب شده که قبل از آن روی فولکس واگن پاسات نیز استفاده شده بود.

    از دیگر امکاناتی که روی این خودرو نصب است می‌توانیم به سانروف، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و سیستم صوتی با 4 بلندگو اشاره کنیم.
    در مورد صندلی‌های عقب باید گفت فضای کاملا ً کافی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد و عکاس ما با قد 183 سانتی‌متر مشکلی بابت جای پا نداشت.

    البته همین صندلی‌ها را نیز می‌توان جمع کرد تا فضای بار بیشتری (در مجموع 1136 لیتر) در اختیار باشد و از آن برای حمل بارهای بزرگ‌تر استفاده کرد.
    همچنین باید به یک موضوع اشاره کنیم: خودرویی که ما تست کردیم کمی با خودرویی که قرار است تحویل مشتریان داده شود متفاوت بود. البته این تفاوت آنچنان زیاد نیست و تنها اختلاف این است که خودروی مورد تست دارای روکش پارچه‌ای بود ولی روی خودرو تحویلی قرار است روکش‌های چرمی نصب شود.

    مشخصات فنی و تجربه رانندگی

    بالأخره کلید را چرخانده و قلب چشم بادامی X50 را روشن می‌کنیم. این خودرو مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC است که دقیقا ً 1498 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 133 نیوتن‌متر گشتاور در 3500 تا 4500 و 102 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند. این موتور روی شاسی شرکت MIRA نصب شده که شرکت معتبری در زمینه طراحی و ساخت شاسی به حساب می آید.

    دنده را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. دنده اگرچه حالت تعویض دستی را ندارد ولی قسمتی به نام S دارد که در آن دنده‌ها با دورهای بالاتری عوض می‌شوند و قطعا ً برای جوانان جذابیت بیشتری دارد. در بدو شروع حرکت متوجه می‌شویم که فرمان X50 به صورت برقی (EPS) است و عملکردی فوق‌العاده نرم دارد و می‌توان به کمک آن این چینی 4100 سانتی‌متری را به راحتی هدایت کرد.
    به آهستگی ایستاده و سعی می‌کنیم با چند شتاب‌گیری، عکس‌العمل موتور و گیربکس و همچنین عکس‌العمل ترمزها را بسنجیم. اگر بخواهیم صادق باشیم، شروع حرکت X50 کمی کند ولی قابل قبول است که قسمتی از این موضوع بخاطر استفاده از گیربکس CVT است. اما با شروع حرکت و در شتاب‌های ثانویه، اوضاع بهتر می‌شود و خودرو بسیار چابک‌تر خواهد شد.

    یکی از نکات بسیار خوب این خودرو ترمزهای آن است که در هر چهارچرخ دیسکی است و سیستم‌های ABS، EBD و BAS روی آن نصب شده ولی در عمل و با توجه به سبک وزنی آن (1175 کیلوگرم) می‌توانند به خوبی خودرو را نگه دارند. در روز تست ما چندین بار ترمزها را آزمایش کردیم و می‌توانید فیلم کوتاهی از آن را در زیر مشاهده کنید:


    یک اتفاق جالبی که در حین تست ما از این خودرو افتاد این بود که در حین تست، به یکباره باران بهاری شدیدی گرفت و مجبور شدیم چند دقیقه‌ای را در داخل خودرو بمانیم تا باران قطع شود. اگرچه این باران باعث شد تا خودروی ما کمی کثیف شود، اما در عوض بوی و عطر خوش و دلچسبی در محیط پیرامون پخش شد و باعث شد تا کمی از خستگی ما کاسته شود.

    به خودرو برگردیم(!)، درست است که استفاده از گیربکس CVT باعث شده کمی کندی در آغاز حرکت احساس شود ولی همین گیربکس عملکردی بسیار بهینه دارد و موجب می‌شود نه تنها مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی تنها 6.5 لیتر باشد، بلکه کمک کرده تا همین سوخت را از مخزن 42 لیتری خود با استاندارد یورو 5 بسوزاند و آلایندگی بسیار کمی را تولید کند.
    سیستم تعلیق لیفان X50 در جلو مک‌فرسون و در عقب نیمه مستقل دوبازویی است و به خوبی می‌تواند در حد خود ضربات وارد شده به کابین را جذب کند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.


    نتیجه گیری و قیمت

    در انتها به مهم‌ترین فاکتور یعنی قیمت لیفان X50 می‌رسیم، جایی که رقابتی تنگاتنگ بین رقیبان چینی وجود دارد و همه چیز به قیمت نهایی آن گره خورده است.
    خودروسازی لیفان این محصول را در دو مدل دستی و خودکار عرضه کرده که گویا کرمان‌موتور قصد دارد هر دو مدل را به بازار عرضه کند. اگر بخواهیم صادق باشیم قیمت نهایی آن (تا لحظه نگارش مقاله) هنوز مشخص نشده ولی اگر نماینده لیفان بتواند قیمت آن را رقابتی تعیین کند، شانس بالایی برای فروش مناسب خواهد داشت و این خودرو با چهره‌ای بروز نسبت به رقبا، پیشرانه و سطح امکاناتی متوسط و قابل قبول و ترمزهایی عالی، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که با چنین بودجه‌ای قصد دارند خودرویی بهینه برای مصارف شهری و با چهره‌ای بروز و متفاوت را در اختیار داشته باشند.
    در انتها از شرکت کرمان‌موتور که شرایط را برای تست و بررسی این خودرو توسط گروه خودروبانک فراهم کردند، کمال تشکر را داریم.


    نظرات

    saeid

    1394/3/13
    با سلام. اگه امکانش هست راجب اوپل آسترا جدید هم یه مقاله بنویسین. خیلی بده همچین ماشینی وارد شده یه بررسی راجبش نیست. لطفا یه بررسی راجب این ماشین انجام بدین

    e》》》...

    1394/3/13
    با سلام و خسته نباشید و تشکر از برسی خوبتون.ماشین زیبایست و ظاهر کاملا راضی کننده همینطو نمای داخل همه چی خیلی خوب و بروز طراحی شده صفحه کیلومتر زیبا که توی اکثر خودرو های داخل به اون اهمیت نمیدند.اتومبیل خوبی به نظر میره اما فعلا از لحاظ ظاهری باید دید این ماشین در عمل خودش رو چطور نشون میده و مشکلات و معایبش معلوم میشه.با تشکر از سایت خودرو بانک .


    امیر

    1394/3/13
    خودروسازی که تا ده سال پیش فقط موتورسیکلت تولید می کرد اکنون با چنین خودروهایی در 50 کشور جهان صادرات دارد
    تا عمق عقب افتادگی سایپا و ایران خودرو با محصولاتی چون 405 و سمند و پراید برای مردم مشخص شود.

    اتش

    1394/3/14
    کپچر از نظر کیفیت بهتر از اس5هست، وطراحیش عالی، ولی سه تا ایراد اول قیمت دوم ارتفاع سوم قدرت موتور، بغییر کپچر توی رنج قیمتی با سی چهل میلیون بیشتر توی ایران ابدا بهتر از جک وجود نداره، سانگ یانگ که کره ای هستو رنج قیمتش بازم 125 به بالاست نه امکانات نه قدرت نه ظاهرش از همه مهمتر شتابش اصلا قابل قیاس نیست با جک.فقط جک دنده اتومات نیست که اگه بود مسلما قبضه میکرد

    بی نام

    1394/3/14
    اون پسره که نشسته عقب ماشین چه ریش گولاخی داره
    • کیانا

      1394/3/15
      هاهاهاها...!
      یعنی خندیدما D:
      4+
    • کاظم

      1394/3/15
      حمید صفت نیس؟
      :O
      3+
    • محسن

      1394/3/15
      عجب ريشي!
      دلم خواست :(
      3+

    ALI GOLD

    1394/3/14
    سلام . انتقاد دارم ! قبلا خیلی بهتر بودید ! الان ماشالا زدید تو کار ماشین چینی یا دست دوم های بازار اینا بدرد نمیخورن . ماشین های خوب رو تست کنید که یه چیزی یاد بگیریم نه یه چینی در حد 206 !

    محمدرضا

    1394/3/15
    فک کنم عقبش بیشتر شبیه کیا اسپورتیچ باشه.

    مهدی

    1394/3/15
    طرح بخش بالایی داشبورد و طرح داشبورد سمت سرنشین چقدر شبیه به طرحهای جدید تویوتاست به خصوص شبیه داشبورد کرولا

    رسول

    1394/3/16
    خسته نباشید .جلوش از اپل کپی شده .عقبش از الفارومئو جولیتا کپی شده .داشبوردش تقریبااز مزدا 3 کپی شده .رینگ هاش از کیا کپی شده ماشین کلا کپیه.به به بارون تو تهران چه حالی میده .تازه یه نماینده مجلس تو مجلس شدیدا معترض شده درباره ورود خودرو های چینی .درسته خودروی چینی دوست ندارم ولی تست هاتون خوندنیه ممنون

    امین

    1394/3/16
    سلام من این ماشین و ازنزدیک دیدم و سار شدم ماشین علی هستش اگه خواستین میتونین برین نمایندگی گلریز توی خیابان دولت سوار شین پلاک

    412

    منبع:
    خودرو بانک
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : خودروهای چینی , ماشین های چین و ایران ,
    برچسب ها : عکس ها وتصاویر لیفان ایکس 50 شاسی بلند ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت انواع "سانگ یانگ" صفر در بازار و نمایندگی
    عکس و مشخصات ام وی ام X33 جدید
    40 عکس و مشخصات جک T6کرمان موتور
    برای تست چری یا آریزو۵ قبل از خرید به کجا مراجعه کنیم؟
    خودروهای دست دوم که در ایران خوب فروش نمی رود
    عکس و قیمت خودرو بسترن B۷۰
    بررسی و مقایسه ام وی ام 110S جدید با 60 عکس
    شرایط فروش دو مرحله ای جک J۵ اتومات ودنده ای
    خودروهای ایرانی زودتر خراب می شوند یا خودرو چینی؟مقایسه زمان تعویض قطعه
    عکس و مشخصات جک S2، محصول احتمالی کرمان خودرو
    شرایط پیش فروش و شرایط خرید اقساطی لیفان ایکس شصت اتومات
    خودروهای تازه بازار بررسی تخصصی و قیمت لیفان 820
    هایما S7 کجاییه؟60 عکس و مشخصات هایما S7 شاسی بلند ایران خودرو
    قیمت و عکس لیفان ایکس60 اتوماتیک
    عکس جیلی GC6 کرمان موتور مشخصات جیلی
    شرایط اعتباری تيگو5 مدل Luxury و Excellent معمولی و اسپورت
    مشخصات فنی و عکس نمای داخلی و خارجی برلیانس در همه رنگ
    شصت عکس و مشخصات شاسی بلند جدید جیلی NL3،
    شرایط نقد و اقساط تابستانه محصولات MG با دو خودروی MG6 و MGGS
    قوی ترین و ضعیف ترین خودروی چینی بازار کدام است-مقایسه
    بنر جالب یک مصرف کننده در مورد خرید اشتباه ماشین چینی+عکس
    50 عکس جدید و مشخصات جیلی GC6، چینیِ کرمانی
    تصاویر و مشخصات فنی و قیمت راین V5
    تصاویر و مشخصات فنی و قیمت سانگ یانگ تیوولی شاسی بلند
    عکس قیمت و مشخصات فنی گریت وال هاوال H6
    عکس ها و تصاویر لیفان 820 در چین
    مقایسه تخصصی و تجربه رانندگی با جک J5
    بررسی تخصصی و رانندگی با جیلی X7 شاسی بلند
    دلیل گران بودن خودرو چینی در ایران
    مشخصات فنی و تصاویر بایک سنوا چینی محصول دیار خودرو-1393 (BAIC Senova-1393)
    گالری تصاویر و مشخصات فنی بایک سابرینا دیار خودرو -1393 (BAIC Sabrina-1393)
    جدیدترین و اخرین قیمت تمام ماشین های چینی در بازار ایران
    همه چیز درباره صنعت خودروسازی چین ونام وبرند تمام ماشین های چینی
    عکس پرسیس 37 میلیونی خودروی چینی جدید از سایپا
    تصاویر و مشخصات خودروی برقی جیلی
    ليفان ايكس 60-(Lifan X60)
    جك توجوي-jac Tojoy)
    گالری عکس و بررسی فنی جك جي 5-1392 (Jac G5-1392)
    گالری عکس و بررسی فنی هافی لوبو چینی-1392 (Hafei Lobo-1392)
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط ح ض در تاریخ 5 سال پیش و 11:48 دقیقه ارسال شده است

    من این ماشینو 2 ماهه ( اتوماتش)دارم صرفنظر از شتاب اولیه راه افتادنش ( در مقایسه با 206که قبلا\" داشتم)هیچ چی کم نداره و بسیار راحت است در مجموع ماشین قابل قبولی نسبت به تولیدات سایپا و ایراخودروست مگر اینکه در طول زمان مسائلی داشته باشه


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار