هر کدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه هایی است که می تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. بعضی از مشکلات تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه قابل شناسایی است. اما بعضی از ایرادات را می توان شخصا پیدا و برای رفع آن اقدام نمود.
تعدادی از عیوب خودرو و علل بوجود آمدن آن در ادامه ذکر می شود.
مشکل: کلاچ به راحتی پايين می رود ولی دنده ها عوض نمی شوند
توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار می دهيد و پدال به زمين می رسد. با اينکه پدال به زمين رسيده است ولی شما هنوز نمی توانيد دنده ها را عوض کنيد. اين مشکل در برخی خودرو ها ممکن است ناگهانی صورت گيرد و در برخی به تدريج.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کابل اتصال کلاچ خراب شده است.
کابل اتصال کلاچ قطع شده است.
در مدار هيدروليک کلاچ روغن تمام شده است.
در مدار هيدروليک کلاچ نشت وجود دارد.
مشکل: تعويض دنده مشکل است
توضيح مشکل: هنگاميکه موتور گرم است و دنده را عوض می کنيد، احساس برخورد آهن در گيربکس می کنيد. گاهی تعويض دنده خيلی مشکل می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گيربکس کم شده است.
روغن گيربکس کثيف شده است.
در گيربکس مشکل درونی ايجاد شده است.
سرعت گاز ندادن موتور خيلی بالا است.
اتصالات CV يا U خودرو شما فرسوده شده اند.
اتصال گيربکس از تنظيم خارج شده است و يا خراب شده است.
مشکل: دنده کم کردن سخت شده است
توضيح مشکل: با گاز ندادن، دنده اتوماتيک خودرو شما معکوس های ناگهانی می دهد و روان کار نمی کند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اتصال گيربکس از تنظيم خارج شده است و يا خراب شده است.
ميزان روغن در گيربکس درست نيست.
در گيربکس مشکل درونی ايجاد شده است.
مشکلی در موتور ايجاد شده است.
در سيستمهای کنترل گيربکس الکترونيکی مشکلی ايجاد شده است.
مشکل: پدال کلاچ به نظر معمولی است ولی دنده نمی توان عوض کرد
توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار می دهيد ولی دنده را نمی توانيد عوض کنيد.سعی نکنيد که با زور دنده را عوض کنيد. اين مشکل معمولا ناگهانی صورت می گيرد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اتصال گيربکس گير کرده است.
در گيربکس مشکل درونی ايجاد شده است.
کلاچ ممکن است که رها نکند.
مشکل: کلاچ سر می خورد
توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار می دهيد و دنده عوض می کنيد ، سرعت موتور زياد می شود ولی سرعت خودرو تغيير نمی کند. بنظر می رسد که کلاچ سر می خورد و درست چسبندگی ندارد. سر خوردن بيشتر باعث آسيب رساندن به سيستم کلاچ می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کلاچ بايد تنظيم شود.
صفحه کلاچ فرسوده شده است.
صفحه کلاچ روغنی شده است.
اتصال کلاچ گير کرده است.
مشکل: دنده از جا می پرد
توضيح مشکل: تعويض دنده ها خوب انجام می شود ولی با گاز دادن ، دنده از جا می پرد و به وضعيت خلاص در می آيد.اين مشکل به تدريج بد تر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
درون گيربکس مشکلی ايجاد شده است.
اتصال گيربکس احتياج به تنظيم دارد
مشکل: صدای وز وز از جعبه دنده شنيده می شود
توضيح مشکل: هرگاه که در دنده جلو و يا عقب حرکت می کنيد، صدای وزوزی شنيده می شود. اين صدا هنگاميکه در حالت پارک يا خلاص هستيد شنيده نمی شود و با مدتی رانندگی، اين صدا از بين می رود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گيربکس خيلی کم است.
روغن گيربکس کثيف شده است.
در درون گيربکس مشکلی پديد آمده است.
مبدل گشتاور خراب شده است.
مشکل: از گيربکس صدای غیر عادی شنيده می شود
توضيح مشکل: هرگاه که رو به جلو و يا عقب شروع به حرکت می کنيد، صدای جيغی از خودرو به گوش می رسد. با رانندگی بيشتر، اين صدا بيشتر می شود. در حالت خلاص اين صدا شنيده نمی شود. مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گيربکس کم شده است.
روغن گيربکس کثيف شده است.
دردرون گيربکس خرابی ايجاد شده است.
مبدل گشتاور خراب شده است.
فيلتر روغن کثيف شده است.
فلايويل شل شده است و يا خراب شده است
مشکل: چرخها در حين رانندگی لرزش دارند
توضيح مشکل: در حين رانندگی، در فرمان احساس لغزش می کنيد که بنظر می رسد از چرخها منتقل می شود. هرچه اين ارتعاشات بيشتر باشد، مشکل بدتر است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
چرخها به بالانس احتياج دارند.
چرخها خورده شده اند.
چرخ کج و يا خراب شده است.
پيچهای چرخ شل شده اند.
قسمت هايی در فرمان خورده شده و يا خراب شده است.
مشکل: لاستيکها در دو لبه بيش از مرکز خورده می شوند
توضيح مشکل: متوجه می شويد که لاستيکها در دو لبه خيلی بيشتر خورده شده اند ولی در مرکز خوب هستند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فشار چرخ ها خيلی کم است.
چرخها به اندازه کافی جابجا نشده اند.
مشکل: ريپ زدن موتوردر حال حرکت
توضيح مشکل : روشن شدن موتور و حرکت آن بدون مشکل است ولی هنگاميکه سعی می کنيد با سرعت ثابت حرکت کنيد، موتور بد کار می کند. مشاهده می کنيد که عملکرد موتور هنگاميکه گرم و سرد است متفاوت است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودروی شما دارای کاربراتور است، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد.
موتور ممکن است خيلی داغ شده باشد.
تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار خيلی کمی کار کند.
زمانبندی احتراق ممکن است غلط باشد.
ممکن است مشکل احتراق وجود داشته باشد.
ممکن است مشکلی در کامپيوتر کنترل کننده خودرو وجود داشته باشد.
فيلتر بنزين ممکن است که گرفتگی داشته باشد.
مبدل گشتاور در گيربکس ممکن است که در زمان صحيحی قفل نکند يا سر بخورد .
ممکن است نشت در سيستم واکيوم وجود داشته باشد.
موتور ممکن است مشکل مکانيکی داشته باشد.
سوپاپ Egr ممکن است گير کرده باشد.
اکسل ها ممکن است شل شده باشند يا خوردگی داشته باشند.
انژکتور های سوخت ممکن است کثيف شده باشند.
مشکل: صدای سوت آرام از موتور در حال کار کردن شنيده می شود
توضيح مشکل : موتور ممکن است که خوب کار کند يا با مشکل.معمولا به اين صدا هنگامی توجه می شود که موتور مشکلی داشته باشد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
موتور جوش آورده است.
سيستم اگزوز يا مبدل کاتاليتيک وصل شده است.
خط واکيوم قطع شده است.
نشت از يک وسيله واکيوم.
مشکل: هنگاميکه به موتور گاز داده نمی شود، صدای کليک از آن شنيده می شود
توضيح مشکل : با گاز ندادن از موتور صدای کليک و برخورد فلز ضعيف شنيده می شود.اين صدا با گرم شدن موتور بيشتر می شود و هنگام حرکت معمولا شنيده نمی شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
سوپاپ ها بايد تنظيم شوند.
روغن موتور کم شده است.
فشار روغن موتور پايين آمده است.
مشکل: صدای تق تق از اگزوز
توضيح مشکل : با فشار دادن پدال گاز، از اگزوز صدای تق تق می شنويد. کار کردن موتور بنظر خوب می رسد ولی مصرف سوخت بالا رفته است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در سيستم واکيوم نشت وجود دارد.
يک يا چند تا از انژکتورهای خودروی شما نشت دارند.
در اگزوز خودرو سوراخی پديد آمده است.
مشکل: دود خاکستری از اگزوز
توضيح مشکل: متوجه دود خاکستری از اگزوز در هنگام روشن کردن خودرو می شويد. اين دود ممکن است که با گرم شدن خودرو کمتر شود. رنگ آن نيز ممکن است کمی به آبی بزند.اين مشکل با زمان زياد می شود و ميزان دود، وخامت اوضاع را بيان می کند.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
رينگ پيستون خورده شده.
خوردگی بوش سوپاپ.
خرابی بوش سوپاپ.
مشکل: مصرف روغن بيش از حد معمول است و از اگزوز دود بيرون می آيد
توضيح مشکل : متوجه می شويد که سطح روغن هنگام تعويض روغن بسيار پايين است .به نظر می رسد که روغن توسط موتور سوخته می شود. قدرت خودرو نيز کم شده است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
سيستم Pcv درست عمل نمی کند.
موتور ممکن است مشکل مکانيکی داشته باشد.
واشرهای سوپاپ موتور ممکن است فرسوده شده باشند.
رينگهای پيستون موتور ممکن است فرسوده شده باشد
مشکل: مصرف سوخت بيش از حد است و بوی زيادی از اگزوز می آيد
توضيح مشکل: متوجه می شويد که يک باک بنزين مانند سابق دوام نمی آورد.اگزوز نيز بوی تخم مرغ گنديده می دهد. احتمالا قدرت خودرو نيز کمتر از سابق شده است.اين مشکل به تدريج زياد می شود تا به جايی برسد که خودرو ديگر روشن نشود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودرو شما دارای کاربرانور است، دهانه آن يا درست تنظيم نشده است و يا درست کار نمی کند.
موتور ممکن است مشکل مکانيکی داشته باشد.
تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار بسيار بالايی کار کند .
زمان بندی احتراق می تواند غلط باشد.
ممکن است مشکل در سيستم احتراق باشد.
در کامپيوتر مرکزی کنترل خودرو ممکن است مشکلی ايجاد شده باشد.
موتور ممکن است خيلی داغ شده باشد.
يک قطعه کنترل آلودگی ممکن است درست عمل نکند.
انژکتورهای سوخت ممکن است نيمه باز مانده باشند.
مشکل: بوی تخم مرغ گنديده از اگزوز به مشام می رسد
توضيح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوی بسيار بدی از اگزوز می شويد.اين بو مشابه بوی تخم مرغ گنديده است. احتمالا مصرف سوخت خودرو شما نيز بالا رفته است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در سيستم کنترل الکترونيک موتور اشکالی پيدا شده است.
مشکل سيستم احتراق وجود دارد.
تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است خراب شده باشد.
موتور ممکن است که مشکل مکانيکی داشته باشد و یا موتور خيلی داغ شده است.
مشکل: بوی بنزين زيادی از اگزوز به مشام می رسد
توضيح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوی بنزين از اگزوز می شويد.اين بو ممکن است به حدی زياد باشد که فکر کنيد خودرو شما نشت بنزين دارد. احتمالا مصرف سوخت شما نيز بالا رفته است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در سيستم کنترل الکترونيک موتور اشکالی پيدا شده است.
مشکل سيستم احتراق وجود دارد.
انژکتورهای بنزين کثيف شده ان و يا گرفته اند.
موتور ممکن است که مشکل مکانيکی داشته باشد.
ممکن است نشت در سيستم واکيوم وجود داشته باشد.
اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، دهانه آن ممکن است گير کرده باشد و بسته شده باشد.
مشکل: سرعت موتور زياد نمی شود
توضيح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار می دهيد، سزعت موتور کم می شود.برای زياد کردن سرعت بايد خيلی کم پدال گاز را فشرد. قدرت کلی حودرو کم شده است.اين مسکل به مرور زمان بدتر میشود. مشکلات احتمالی عبارتند از:
فيلتر هوا ممکن است کثيف شده باشد.
فيلتر بنزين ممکن است که با گل گرفته باشد.
پمپ بنزين ممکن است که فرسوده باشد.
زمان بندی احتراق ممکن است اشتباه باشد.
آب ممکن است در بنزين مخلوط شده باشد.
مبدل کاتاليتيک ممکن است وصل شده باشد.
مشکل: با خاموش کردن خودرو، موتور همچنان کار می کند
توضيح مشکل: موتور خوب کار می کند ولی نمی خواهد که خاموش بشود. بعد از اينکه برای مدتی رانندگی کرديد، سويچ را می جرخانيد که موتور خاموش شود ولی موتور برای چند ثانيه کار می کند. در ابتدا اين مشکل گاهی صورت می گيرد و به تدريج بيشتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
يک يا چند انژکتور بنزين نشت دارند.
دور موتور در حالت گاز ندادن خيلی بالا تنظيم شده است.
زمان بندی احتراق درست تنظيم نشده است.
مشکل: با توقف سريع، خودرو خاموش می شود
توضيح مشکل: در حال رانندگی هستيد و همه چيز خوب است تا اينکه پا را از پدال گاز بر می داريد و ترمز می کنيد، در اين هنگام موتور می لرزد و ممکن است خاموش شود. اين مشکل ناگهانی صورت میگيرد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
يک مجرای ورودی سوخت و هوا نشت دارد.
اتصال پدال گاز به موتور ممکن است احتياج به تعمير يا تعويض داشته باشد.
در سيستم الکترونيکی کنترل موتور مشکلی ايجاد شده است.
مشکل: در حالت گاز ندادن موتور روان نيست و يا وقتی سرد است با گاز ندادن خاموش می شود
توضيح مشکل: هنگاميکه موتور سرد است و شما پا را از روی پدال گاز بر می داريد، موتور خيلی بد کار می کند و گاهی نيز خاموش می شود. با حرکت سريع موتور همه چيز بنظر مناسب می آيد. اين مشکل به مرور زمان بدتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودروی شما دارای کاربراتور باشد، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد.
در واکيوم سيستم مکش هوا ممکن است نشت وجود داشته باشد.
دور موتور در هنگام گاز ندادن ممکن است درست تنظيم نشده باشد.
ممکن است مشکلی در سيستم احتراق وجود داشته باشد.
زمان بندی احتراق ممکن است درست تنظيم نشده باشد.
در کامپيوتر کنترل کننده موتور ممکن است مشکلی پيش آمده باشد.
سوپاپ Egr ممکن است خراب شده باشد.
ممکن است در موتور مشکل مکانيکی پديد آمده باشد.
انژکتورهای بنزين ممکن است کثيف شده باشند.
مشکل: قدرت موتور کم شده است
توضيح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار می دهيد، بنظر می رسد که خودرو قدرت سابق را ندارد.ممکن است صدا و ارتعاشات عجيبی را نيز احساس کنيد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فيلتر هوا ممکن است کثيف شده باشد.
شمعها يا واير آنها ممکن است خراب شده باشند.
ممکن است مسکل ديگری در سيستم احتراق باشد.
ممکن است موتور مشکل مکانيکی داشته باشد.
سيستم اگزوز ممکن است گرفته باشد.
مبدل کاتاليتيک ممکن است گرفته شده باشد.
فيلتر بنزين ممکن است گرفته باشد.
مشکل: موتور ضعيف کار می کند
توضيح مشکل: با فشردن پدال گاز، موتور مانند سابق حرکت نمی کند.احساس می کنيد که قدرت موتور کم شده است. اين مشکل بتدريج بدتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فيلتر هوا ممکن است کثيف شده باشد.
شمعها ممکن است کثيف باشند و يا خورده شده باشند.
کابل شمعها ممکن است خراب شده باشد.
ممکن است مشکلی در سيستم احتراق وجود داشته باشد.
فيلتر سوخت ممکن است گرفته باشد.
آب ممکن است با بنزين ترکيب شده باشد.
اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، ممکن است پمپ شتاب يا مدار قدرت آن خراب باشد.
مبدل کاتاليتيک ممکن است گرفته باشد.
مشکل: موتور در حال حرکت جهش می کند
توضيح مشکل: موتور خوب روشن می شود و حرکت آن نيز خوب است. هنگاميکه سعی می کنيد تا با سرعت يکنواخت حرکت کنيد، موتور جهش می کند و بد کار می کند. متوجه می شود که سرد و گرم بودن در عملکرد موتور تاثير دارد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
اگر خودروی شما کاربراتور دارد، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد.
موتور ممکن است خيلی داغ شده باشد.
تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار خيلی پايينی تنظيم شده باشد.
زمانبندی احتراق ممکن است غلط تنظيم شده باشد.
ممکن است در سيستم احتراق مشکلی پديد آمده باشد.
ممکن است در سيستم کنترل کامپيوتری موتور مشکلی پديد آمده باشد.
فيلتر هوا ممکن است گرفته باشد.
مبدل گشتاور در گيربکس ممکن است در زمان غلط قفل کند يا ممکن است سر بخورد.
ممکن است در سيستم واکيوم نشت وجود داشته باشد.
موتور ممکن است مشکلات مکانيکی داشته باشد.
سوپاپ Egr ممکن است باز مانده باشد.
اکسلهای حرکت ممکن است شل شده باشند يا خوردگی داشته باشند.
انژکتور سوخت ممکن است کثيف شده باشد.
مشکل: خودرو به بالا و پايين می رود
توضيح مشکل: با حرکت و عبور از روی يک دست انداز، احساس می کنيد که خودرو چند بار بالا و پايين می رود. اين مشکل معمولا تدريجی بدتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کمک فنرها فرسوده شده اند.
اتصالات کمک فنرها شکسته است.
مشکل: خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده می شود
توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. اين مساله ممکن است جزئی باشد و ناديده گرفته شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمی باشند.
چرخها تنظيم نيستند.
يکی از ترمزها قفل می کند و رها نمی کند.
اتصالات فرمان و يا برخی از قطعات آن شل شده است.
چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند.
مشکل: خودرو به چپ و راست می رود
توضيح مشکل: در حرکت احساس می کند که همواره بايد توسط فرمان، مسير حرکت را تنظيم کنيد. اين مشکل در سرعت های بالا بيشتر محسوس است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
خودرو بيش از حد بارگذاری شده است و يا بار در يک سمت آن بيشتر از سمت ديگر است.
چرخها تنظيم نيستند.
چرخ دنده فرمان از تنظيم خارج شده است و بايد تعويض شود.
فنرهای خودرو ضعيف شده اند.
بلبرينگهای چرخهای جلو از تنظيم خارج شده اند و يا فرسوده شده اند.
مشکل: فرمان حرکات جهشی انجام می دهد
توضيح مشکل: با حرکت آرام، متوجه می شويد که فرمان حرکت جهشی انجام می دهد. در هدايت خودرو مشکلی وجود ندارد. اين مشکل به تدريج بدتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
تسمه فرمان هيدروليک شل شده است.
روغن پمپ هيدروليک فرمان کم شده است.
دور موتور در هنگام گاز ندادن خيلی کم است.
پمپ هيدروليک فرمان مشکل دارد.
اتصالات فرمان با چيزی برخورد می کنند.
مشکل: فرمان ارتعاش می کند
توضيح مشکل: فرمان در سرعت های بين 60 تا 100 کيلومتر در ساعت ارتعاش می کند. اين لغزش به خودرو نيز منتقل می شود. گاهی اين مشکل فقط هنگام ترمز گرفتن مشاهده می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روتورهای ترمز خراب شده است.
پيچهای چرخ شل شده اند.
چرخ ها از بالانس خارج شده اند.
اتصال فرمان شل است.
چرخ ها کج و يا خراب شده اند.
چرخ ها خيلی خورده شده اند.
مشکل: پدال ترمز ارتعاش می کند
توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، احساس می کنيد که پدال ارتعاش می کند. بنظر می رسد که چيزی در حال جدا شدن است. اگر خودروی شما داری سيستم Abs است، اين مساله عادی است ولی در غير اين صورت اين يک مشکل است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روتورهای ترمز خورده شده اند.
اتصالات فرمان شل شده است.
پيچهای چرخها شل شده اند.
چرخها از بالانس خارج شده اند.
چرخها خراب شده اند.
چرخها خيلی خورده شده اند.
مشکل: ترمز ها کشيده می شوند
توضيح مشکل: با حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. ترمز شما ممکن است گرفته شده باشد، بدون اينکه شما مطلع باشيد. گاهی بوی سوختگی نيز به مشام می رسد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
ديسک ترمز قفل کرده است.
ترمز دستی رها نمی کند.
يک قسمت در سيستم ترمز شکسته است و يا شل شده است.
کفشک ترمز زنگ زده است.
مشکل: يکی يا چند تا از ترمز ها قفل می کند
توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، خودرو به يک سمت شديدا کشيده می شود. بنظر می رسد که ترمزها در يک سمت خودرو خوب کار می کنند و در سمت ديگر کار می کنند. اين کشيده شدن فقط در هنگام ترمز گرفتن است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
لنت ها روغنی شده اند و بايد تعويض شوند.
لنت ها شل شده اند و بايد تنظيم شوند.
سيلندر چرخ خراب شده است.
بلبرينگ های چرخ جلو از تنظيم خارج شده اند.
مشکل: ارتعاشات عرضی فرمان
توضيح مشکل: متوجه ارتعاش عرضی در فرمان می شويد، اين ارتعاشات هنگاميکه روی سطح ناهموار هستيد بدتر است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
چرخهای شما ار بالانس خارج شده اند.
فشار چرخها درست نيست.
چرخها خورده شده اند.
يک قسمت از اتصالات فرمان شل و يا خراب شده است و بايد تعويض شود.
قطعات سيستم تعليق خورده شده اند
مشکل: پدال ترمز با فشردن به زمين می رسد
توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، متوجه می شويد که به راحتی به زمين می رسد. ترمز نيز خيلی ضعيف عمل می کند در اين حالت.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن ترمز خيلی کم است و يا وجود ندارد.
سيلندر اصلی ترمز خراب است.
در سيستم ترمز هوا محبوس شده است.
مشکل: ترمز ها به سختی خودرو را متوقف می کنند
توضيح مشکل: فشردن پدال ترمز باعث توقف خودرو نمی شود . در هنگام ايست، ترمزها بايد خيلی محکم فشرده سوند تا خودرو را ساکن نگاه دارند. اغلب برای توقف خودرو احتياج به چند بار ترمز گرفتن است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن ترمز خيلی کم است و يا تمام شده است.
سيلندر اصلی ترمز خراب شده است.
در سيستم ترمز هوا محبوس شده است.
لنت های ترمز خورده شده اند و يا خيس هستند.
مشکل: پدال ترمز خيلی محکم شده است
توضيح مشکل:پدال ترمز خيلی سخت شده است و ترمز گرفتن کار دشوار . اين مشکل ناگهانی پديد می آيد.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
بوستر ترمز شما خراب شده است.
شيلنگ واکيوم بوستر ترمز نشت دارد و يا قطع شده است.
در يکی از شيلنگهای ترمز ، خم شدگی پديد آمده است که مشکل ساز است.
پدال ترمز به چيزی گير می کند و خوب نمی تواند حرکت کند.
مشکل: قدرت ترمز به تدريج کم می شود
توضيح مشکل: همه چيز خوب کار می کنيد تا اينکه شما در پشت ترافيک قرار می گيريد و از ترمز زياد استفاده می کنيد . در اين هنگام احساس می کنيد که قدرت ترمز بتدريج کم می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
لنت هايي که برای شما نصب شده اند دارای کيفيت خوبی نيستند و بايد تعويض شوند.
ترمز های شما بدليل قفل کردن داغ شده اند.
ترمزها بدليل اينکه چيزی صد راه رسيدن هوا به آنها شده است داغ کرده اند.
روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن صحيحی برای ترمز استفاده نشده است.
لنت های شما روغنی شده اند و بايد تعويض شوند.
مشکل: ترمز خيلی پايين می گيرد
توضيح مشکل: پدال ترمز خيلی پايين می گيرد و خيلی بايد آن را فشار داد . ترمز خوب عمل می کند و فقط گرفتن آن خيلی پايين است. اين مشکل با هر بار فشردن پدال بدتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن ترمز کافی نيست.
مدار هيدروليک هوا گرفته است.
لنت های ترمز خيلی خورده شده اند.
بوستر ترمز خراب است و يا سوپاپ آن نشت دارد.
روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن نامناسبی استفاده شده است.
مشکل: پدال ترمز خيلی نرم شده است
توضيح مشکل: هرگاه که پدال ترمز را فشار می دهيد متوجه می شويد که خيلی نرم و اسفنجی شده است . ممکن است با چند بار فشردن آن، دوباره مانند اول بشود ولی به محض بداشتن پا از روی آن مجددا نرم می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
در يکی از شيلنگهای ترمز نشت وجود دارد.
در مدار هيدروليک هوا وارد شده است.
روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن نامناسبی استفاده شده است.
ترمز ها خيلی خورده شده اند.
منبع: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
عیب یابی خودرو
عیب یابی خودرو (عمومی)
رفع عیب علت های احتمالی عیب
باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل نمایید. |
باطری ضعیف است. |
استارت موتور را نمی چرخاند (نور چراغ جلو کم است.) |
باطری راتعویض نمایید. |
باطری معیوب است. | |
پست های باطری را تمیز یا تعویض نمایید. اتصال برق باطری و موتور استارت را محکم کنید. |
کابل های باطری خورده و زنگ زده، یا اتصالها شل است. | |
تعویض نمایید. |
سولونوئید استارت معیوب است. |
استارت موتور را نمی چرخاند. (نور چراغ جلو خوب است.) |
جا شیار دنده استارت را تمیز نمایید. |
بندیکس کثیف و یا معیوب است. | |
تعمیر و یا تعویض نمایید. |
استارت معیوب است. | |
تعویض نمایید. |
سوئیج استارت معیوب است. | |
باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل کنید. |
باطری ضعیف است. |
موتور آرام می چرخد ولی روشن نمی شود. |
تعویض نمایید. |
باطری معیوب است. | |
پست های باطری را تمیز و یا عوض کنید. اتصال های استارت را محکم کنید. |
کابل های باطری خراب، یا اتصال ها شل است. | |
تمیز و یا تعویض نمایید. |
اتصال بدنه موتور خوب نیست | |
تعمیر و یا تعویض نمایید. |
استارت خراب است | |
فیلتر و روغن موتور را تعویض نمایید. |
روغن داخل موتور سفت است. | |
جرقه سر شمع ها کنترل کنید. |
خرابی سیستم جرقه. |
گردش موتور عادی است ولی روشن نمی شود. |
خروجی کوئل را کنترل کنید |
جرقه سر شمع مشاهده نمی شود. | |
شکستگی در دلکو و چکش برق را بررسی کنید و از نظر نداشتن رطوبت مطمئن شوید، هنگامی که جرقه ای از سر سیم کوئل به دلکو مشاهده نشد اتصال های مدارجرقه و پلاتین را کنترل کنید.اگر سرشمع ها برق وجود دارد، عیب مربوط به سوخت است. |
| |
فیلتر هوا را بردارید و عمل ساسات را بررسی کنید، اگر لازم باشد با فشار آرام انگشت آن را کمک کنید. روغن زدن به محور دریچه کاربراتور ممکن است کمک کند. اتصال بنزین از کاربراتور را شل کرده استارت بزنید و پمپ شدن بنزین را بررسی کنید. |
جرقه سر شمع مشاهده می شود. | |
به داخل کاربراتور نگاه کنید گاز بدهید. رطوبت یا خشکی آن را تماشا کنید، اگر خشک بود مسیر پمپ شتاب دهنده را تمیز کنید، درصورتیکه مرطوب باشد شمعها را درآورده و پس از تمیز کردن آنها را از لحاظ فاصله تنظیم کنید. |
در صورتی که بنزین به کاربراتور می رسد. | |
بنزین داخل باک را کنترل کنید ممکن است بنزین نداشته باشد و درجه اشتباه نشان می دهد. |
بنزین به کاربراتور نمی رسد. | |
اتصال بدنه موتور پمپ بنزین را چک کنید و به پمپ تقه بزنید، اگر شروع به پمپ کردن بنزین کرد، پمپ را سوار کنید. |
اگر پمپ بنزین الکتریکی باشد. | |
در صورتیکه کار نکرد به متخصص رجوع کنید. مطمئن شوید که مسیر از مخزن بنزین تا پمپ بنزین باز است، سر پمپ را بردارید و فیلتر پمپ را تمیز کنید و مطمئن شوید موقعی که سر پمپ را دوباره بستید محکم است و راه نفوذ هوا بسته شده است. لوله ها را از نظر نشت هوا کنترل کنید و در صورتیکه عیبی پیدا نکردید باید با متخصص مشورت کنید. |
در صورتی که پمپ مکانیکی باشد. | |
کنترل و دوباره تنظیم کنید. |
دلکو نامیزان است. |
جرقه پس می زند، در داخل کاربراتور صدا ایجاد می کند. |
کاملا خشک نموده و ترتیب جرقه را کنترل کنید. |
در دلکو و نقطه های اتصال مرطوب است. | |
به قسمت " گردش موتور عادی ولی روشن نمی شود.". رجوع کنید با تکیه بر مسئله ساسات جرقه و شمع ها. |
خرابی در سیستم بنزین و یا سیستم جرقه است. |
موتور روشن شده ولی دوباره خاموش می شود. |
تنظیم کنید. |
پیچ گاز احتیاج به تنظیم دارد. |
در دور آرام موقعی که موتور سرد است خاموش می شود. |
فیلتر هوا را بردارید و کار ساسات را کنترل کنید. |
ساسات درست کار نمی کند. | |
در صورتیکه امکان داشته باشد پیچ گاز را زیاد کنید. |
دور آرام در دور کمی است. |
هنگامی که موتور گرم است در دور آرام موتور خاموش می شود. |
اگر ممکن است سوخت دور آرام را تنظیم کنید. |
مخلوط بنزین و هوای دور آرام تنظیم نیست. | |
تمیز کنید. |
پیچ هوا میزان نیست. | |
عمل ساسات را کنترل کنید. |
ساسات گیر کرده است. | |
پلاتین را تنظیم کنید و در صورتیکه فرسوده باشد، تعویض نمایید. |
پلاتین درست تنظیم نیست و یا خال زده است. | |
سطح شناور را به مقدار مشخص شده تنظیم کنید. والوهای سوزنی را تمیز کنید. |
کاربراتور خفه کار می کند. | |
اتصالهای کاربراتور به منیفولد را محکم کنید. لوله مکش منیفولد را کنترل نمایید. |
نشتی در لوله مکش (لوله منیفولد) | |
سرعت سوخت دور آرام را به مقدار مشخص تنظیم کنید. |
مخلوط هوا و بنزین تنظیم نیست. |
دور آرام موتور (سلو) نرم نیست. |
پلاتین را عوض ، تمیز و یا تنظیم کنید. |
پلاتین خال زده، کثیف و یا درست تنظیم نشده است. | |
فاصله دهانه شمعها را تنظیم نمایید. |
شمعها کثیف و یا نامیزان است. | |
تنظیم کنید. |
دلکو میزان نیست. | |
اتصالهای کاربراتور را به منیفولد محکم کنید. |
نشتی در لوله مکش (لوله منیفولد) | |
فیلرگیری کنید. |
فاصله ساق سوپاپها و چکشی ها میزان نیست. | |
تنظیم کنید. |
تنظیم دلکو صحیح نیست. |
شتاب اتومبیل کم است. |
پیچها را محکم کنید و در صورتیکه واشر خراب شده باشد، تعویض نمایید. |
در لوله مکش نشتی وجود دارد | |
سوراخها و والوهای سوزنی را تمیز کنید. |
سوخت کافی نیست. | |
مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است، در صورتی که لازم باشد تنظیم کنید. |
بازوهای اهرمهای گاز میزان نیست. | |
قطعات فرسوده و یا خراب شده را تعویض نمایید. دلکو را طبق مشخصات موتور تنظیم کنید، گرفتگی داخل لوله آوانس مکش را برطرف نمایید واتصالات را محکم کنید. |
آوانس اتوماتیک دلکو صحیح نیست. | |
تمیز کنید و یا تعویض نمایید. |
شمع ها خراب شده است. |
موتور ریپ می زند. |
مدار جرقه، چکش برق و وایرهای سیستم جرقه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات سیستم خشک و تمیز است. |
مدار جرقه خراب است. | |
تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید. |
در لوله های تنفسی نشتی است. | |
در صورتیکه لازم باشد تمیز کنید. |
بنزین کافی نیست و یا با آب مخلوط شده است. | |
سوزن شناور را تمیز کنید. سطح شناور را کنترل کنید. |
خفه کردن کاربراتور. | |
اگزوز را تعمیر کنید. |
سیستم اگزوز گرفته است. | |
تنظیم کنید. |
دلکو تنظیم نیست. |
موتور دارای قدرت کمی است |
تعمیر ویا تنظیم نمایید. |
آوانس اتوماتیک خلاء خراب است. | |
تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید. |
در مسیر لوله های تنفسی نشتی است. | |
فیلر گیری گنید. |
فیلر سوپاپ ها صحیح نیست. | |
فشار را اندازه بگیرید. |
فشار کمپرس کم است. | |
سوخت رسانی به کاربراتور و والوهای سوزنی را بررسی کنید. |
بنزین کافی نمی رسد. | |
مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است. |
اهرم گاز خارج از تنظیم است. | |
طوری تنظیم کنید که دور آرام موتور افزایش یابد. |
پیچ گاز احتیاج به تنظیم دارد. |
در دور آرام موتور خاموش می شود ولی در بقیه مواقع عادی کار می کند. |
تمیز کنید. |
سوراخ هوایی سلو (دور آرام) مسدود شده است. | |
تمام قطعاتی که متصل به منیفولد هستند، کنترل کنید و در صورتیکه محکم نبودند محکم کنید. |
در لوله مکش نشتی است. | |
مقدار آوانس را کاهش دهید. |
دلکو خیلی آوانس است. |
در حین کار موتور ضربه می زند. |
فنرهای آن را بررسی کنید. |
آوانس اتوماتیک گریز از مرکز معیوب است. | |
سیستم خنک کن موتور را کنترل نمایید. |
موتور داغ می کنند. | |
شمع مناسب بکار ببرید. |
شمعها داغ می کنند. | |
کربن زدائی نمایید. |
جمع شدن جرم و دوده در محفظه احتراق. | |
تعویض نمایید. |
واشر سرسیلندر سوخته است. |
در درجه حرارت عادی موتور آب از لوله اگزوز خارج می شود. |
تعمیر کنید. |
سرسیلندر ترک برداشته | |
تمام اتصالهای داخل دلکو را تمیز و محکم نمائید و وضعیت آن را کنترل کنید. |
سر وایرها در مدار جرقه شل یا کثیف است. |
موتور در سرعتهای زیاد ریپ می زند. |
پلاتین را کنترل و تنظیم کنید |
پلاتین سوخته و یا فاصله ها تنظیم نیست. | |
تمیز یا تنظیم و یا تنظیم نمایید. |
شمع ها خراب است. | |
نشتی و یا کمبود آب را کنترل کنید ولی قبل از اضافه کردن آب نیم ساعت جهت خنک شدن موتور صبر کنید. |
کمبود آب در سیستم خنک کننده. |
داغ کردن موتور |
سفتی تسمه پروانه را به مقدار مشخص شده تنظیم کنید و در صورتی که تسمه خراب شده باشد تعویض نمایید. |
تسمه پروانه شل است. | |
تعویض نمایید. |
لوله های جنت خراب است. | |
واشر درب رادیاتور را کنترل کنید و مطمئن شوید که در حالت خوبی است و درب رادیاتور نسبت به درجه حرارتهای متفاوت مناسب عمل می کند، در غیر این صورن تعویض نمایید. |
درب رادیاتور خراب و یا مناسب نیست | |
مسیر را تمیز کنید. |
مدار دستگاه خنک کننده گرفتگی دارد. | |
ترموستات خراب شده را با یک ترموستات مناسب درجه حرارت کارکرد موتور تعویض نمایید. |
ترموستات خراب است. | |
طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ، اتومبیل را تنظیم کنید. |
دلکو میزان نیست. | |
پمپ آب را تعمیر و یا تعویض نمایید. |
پمپ آب خراب و یا نشت می کند. | |
اتصال لوله را از نظر نشت کنترل کنید. |
عیب در لوله خارجی اتصال به رادیاتور جهت تنظیم و خروج بخار آب. | |
مسیرها را به وسیله گریس حل شده در آب باز کنید. از به کار بردن وسایل خشن خوداری کنید. |
راههای عبور هوا به رادیاتور مسدود شده مخصوصا مسیرهای عمود بر رادیاتور. (پروانه، مگس و آشغال مسیر عبور هوا را مسدود کرده). | |
از متخصص کمک بگیرید. |
ترمال سوئیچ پروانه برقی خراب است. | |
اگر گرفتگی وجود دارد بر طرف سازید. لوله مکشی را چک کنید. آوانس دلکو را طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ اتومبیل تنظیم کنید. قطعات فرسوده را تعویض نمایید. |
آوانس اتوماتیک دلکو خراب است. |
داغ کردن موتور |
موتور را متوقف کنید و اتومبیل را به محل گرم ببرید تا یخها آب شود |
به علت یخ زدن، پمپ آب کار نمی کند و تسمه روی پولی هرز کار می کند. |
در موقع روشن کردن موتور در هوای سرد از موتور صدای غیر عادی شنیده می شود. |
محکم کنید. |
تسمه پروانه شل است. | |
در صورتیکه جای گریس خور نداشته باشد ماده ای که توسط سازتده اتومبیل معرفی شده است به آب اضافه کنید. |
بلبرینگ پمپ آب احتیاج به گریس دارد. | |
با یک یا دو قطره روغن سبک روغن کاری کنید. |
بلبرینگهای دینام احتیاج به روغنکاری دارد. | |
ازمتخصص کمک بگیرید. |
خرابی فرمان هیدرولیک. | |
تعمیر و یا از پمپ نو استفاده کنید. |
کاسه نمد خراب شده. |
پمپ آب نشت می کند. |
در صورتیکه شکستگی مشاهده نگردید از واشر نو استفاده کنید. |
واشر سر سیلندر سوخته و یا سر سیلندر ترک برداشته است. |
وجود دائمی حباب هوا در رادیاتور و داغ کردن موتور. |
لوله ها را بررسی کنید، اگر لازم بود تعویض نمایید. واشر سرسیلندر را در صورتیکه لازم بود تعویض نمایید. |
نشتی خارجی (معمولا محل نشت گچ و شوره می زند). |
رادیاتورمرتبا آب کم می کند. |
نشتی آب به داخل موتور را با استفاده از گیج روغن و بالا آمدن سطح روغن می توان کنترل نمود. در حالت خیلی بد روغن بصورت سفید رنگ است. بخار اضافی لوله اگزوز را کنترل کنید. |
نشت به داخل موتور. | |
کاربراتور را تنظیم کنید. |
کاربراتور احتیاج به تنظیم دارد. |
موتور زیاد بنزین مصرف می کند. |
فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید. |
گرفتگی در ورود هوای مکشی است. | |
ساسات را رفع گیر نمایید. |
ساسات گیر کرده است. | |
ازمتخصص کمک بگیرید. |
خوردگی سیلندر، پیستون، رینگ (ها) و یا خرابی کاسه نمد روی گاید سوپاپها. |
موتور مرتبا روغن کم می کند و دود آبی از اگزوز خارج می شود. |
موتور را کاملا بشوئید و موتور را درحالت گرم نگه دارید و نشت آن را کنترل کنید، واشرهای لازم را تعویض و یا پیچ آنها را محکم کنید. |
روغن ریزی موتور. |
دود اگزوز عادی است ولی مرتبا باید روغن به موتور اضافه شود. |
تمیز کن |
عیب یابی خودرو
منبع : http://www.saipayadak.org/eybyabi.php
با سلام و تشکر از اشتراک گذاری اطلاعات مفیدتون،
من اخیرا با یک مشکلی مواجه شدم که می خواستم مطرح کنم، من یک 206 تیپ 2 مدل 90 دارم، صبح ها توی هوای سرد، زمانی که استارت می زنم، ماشینم کامل و بصورت مرتب استارت می خوره و روشن میشه، اما همین که روشن میشه، دقیقا بعد از یک یا دو ثانیه کار کردن، دوباره خاموش میشه، این موضوع بعد از 3 یا 4 بار استارت زدن و تکرار این حالت، بر طرف شده و ماشین شروع به کار بصورت منظم می کنه. ممکنه علت بروز این مسئله رو توضیح بدین و اینکه راه حل مشکل من چیه؟
از توجه تون متشکرم.
93/10/18
شما پمپ بنزینتو عوض کن درست میشه . پمپ بنزینت ضعیف شده تا بخاد بنزینو بکشه بالا یکم طول میکشه صافی بنزینتم عوض کن
بسیار ممنونم، فقط یکی اینکه به نظرتون ممکنه این ایراد از دریچه ی گاز هم ارتباط داشته باشه؟ و مورد دیگه اینکه، من اگر ببرمش تست موتور، اونجا با دیاگ می تونن تشخیص بدن که میزان ارسال سوخت پمپ خوبه یا کمه؟ (یعنی پمپ نورمال کار می کنه یا نه؟)
از راهنماییتون بسیار متشکرم. خیلی لطف کردین.
سلام خدمت دوستان
من 405 مدل 90 دارم ماشینم وقتی زیره دور موتوره 3 برم مشکلی نداره ولی اگه برم بالا تر شروع میکنه به ریپ زدنه شدید جوری که ماشین کپ میکنه و پشت سره هم قطعم نمیکنه البته اگر ثابت برم و گاز ندم خصوصا تو ترافیکا که کلا قاطی میکنه گاز میخوره و… من سوزنامو باز کردم یه بار یه بارم رو کار شستم سه بار سنسور دریچه گاز عوض کردم دوبار استوپر یک دست شمع و وایر انداختم امروزم صافی عوض کردم و سنسور دور موتور رو گیربکس رو عوض کردم درست نشد بخدا پدرمو در اورده اگر کسی راهی بلده بگه تا درستش کنم در ضمن کامپیوترمم بوشه
ممنون
اول نگاه کن ببین کیلومترت کار میکنه اگه کار میکنه از رله دوبله برقته عوضش کن مشکلت برطرف میشه
سلام پژو پارس مدل 93/6/30دارم برای دومین بار است که اول صبح استارت میزنم اورنگ فیلتر روغن پاره میشه وموتور از روغن خالی میشه خواهشمندم راهنمابی کنید تلفن تماس 09144517834
سلام دوست عزیز این مشکله شما یک در میلیون پیش میاد شما اورینگ فیلترو خوب چرب کن شده با گیریس اینکارو کن تا پاره نشه. ی چیزه دیگه هم میتونه باشه اینکه ببین جایی که اورینگ روش میشینه پیلیسه نزده باشه
سلام اقا یه پیکان دارم وقتی پاتو رو پدال گاز میزاری گاز میخوره ولی خودش میفته هی بالا پایین میکنه.درضمن گاهی اوقاتم تو دورریپ میزنه
مدل 82انژکتور یکی کمک کنه کلافه شدم این شماره تماسمه09351222950
استپر باید عوض بشه یا تمیز بشه وایرها تعویض شمع ها چک شود
سلام من صبوری هستم از قم یک 206 تیپ 2 مدل 1391 دارم وقتی دستگاه دیاگ میزاریم EROOR -رله قدرت داخل جعبه فیوز میزنه * بعدش هم صبح ها ماشینم خیلی بد روشن میشه یعنی روشن میشه و بعدش سریع خاموش میشه این کار حدود چهار و الی پنج بار بطول میکشه ممنون میشم از طریق پیام به ایمیلم جواب منو در صورت امکان بدید. با تشکر
جناب صبوری سلام، وقت بخیر.
همین مشکل شما رو بنده هم چند روزی هست که سر صبح ها و توی هوای سرد باهاش مواجه شدم. اگر راه حل این مسئله رو پیدا کردید، متشکر می شم که بنده رو هم از اون بی خبر نزارید. بسیار سپاسگذارم.
93/10/24
مشکل روشن شدن بد در موقع صبح از ضعیف شدن پمپ بنزین یا کثیف بودنه صافی بنزین هست تعویض کنین درست میشه وایر ها و شمع ها هم تست شود عمر شمع ها 40 هزار کیلومتره و عمر صافی 20 هزار کیلومتر
سلام.خودرو پژو405 من از دو روز پیش شروع به ریپ زدن کرد.با مراجعه به تنظیم موتور شمع ها تعویض شد و انژکتورها سرویس شد وایرها چک شدفیلتر بنزین تعویض شد پمپ بنزین چک شد فشنگی آب تعویض گردید اما مشکل همچنان باقیست.با جدا کردن فیش سنسور اکسیژن خودرو به خوبی کار می کند(چراغ چک روشن است) اما با وصل کردن فیش سنسور اکسیژن خودرو ریپ می زند.آیا مشکل از سنسور بوده و نیاز به تعویض دارد؟خواهشا پاسخ دهید…با تشکر
میتونه از کامپیوترتم باشه به خرج افتادی اول سنسورتو عوض کن اگه مشکل بر طرف نشد کامپیوترتو بده تعمیر بشه رله دوبلم عوض کن
لطفا راهنمایی کنین انگار هیچکی نمیدونه ماشین من چشه!!!
پراید مدل 93-دوکانه دستی
وقتی به سرعتگیر میرسم پام رو روی کلاچ می ذارم ماشین خاموش میشه ، هم روی بنزین و هم روی گاز
سوپر موتور تعویض شد، شمع ها عوض شد ، لگلاتور عوض شد ، اما رفع نشد
کامپیوتر هم نبود ، تنظیم موتور هم کردم نشد!!!
دیگه موندم بخدا
اول بدش دیاگ بعد این مشکل چنتا حالت داره خرابی استپر خرابی سنسور دریچه هوا یا گاز خرابی سوزن انزکتور
با سلام ب همه و تشکر
اقا یه سوال دارم
گاهی اوقات موقع استارت زدن صدای انژکتور نمیاد و ماشین روشن نمیشه اما چندبار که کلا سوئیچ رو میبندم و دوباره استارت میزنم درست میشه علتش چیه بنظر شما
ممنونم از راهنماییهاتون
دوست عزیز انزکتور صدا نداره اون صدای پمپ بنزینته که ضعیف شده و بنزین بالا نمیکشه که روشن بشه تعویضش کن یا صافیتو عوض کن
سلام،
فرمان اتومبیلم خیلی راحت می چرخد و این عمل به طور ناگهانی به وجود امد.
لطفاًً دلیل و مشکل در کجاست که یکدفعه فرمان خود را وِل کرد .
خوشحال میشم اگه زود جواب بدید تا کار دستم نداده
جعبه فرمونت خراب شده میتونه از قرقری فرمون یا سیبک فرمونت باشه
سلام من ی پراید مدل 93 یرو4 دارم بوی بدی ازش میاد و مصرفشم خیلی زیاده .لطفا احتمالا ایراد از کجاش میتون باشه
ممنونم
سلام من 405 مدل 87 دارم تازه واشر سر سیلند عوض کردم الان صدای ماشین مثل آردی شده چیکار کنم
خوب شیم گیری نشوده
سلام ممنونم از سایت خوبتون
من یه ماشیت هم وی ام مدل 90 دارم که از وقتی اومدم تو هوای سرد مشکلاتم شروع شده توی هوای سرد استارت میخوره ولی روشن نمیشه اول روغنشو اتومات کردم بعدا اب موتورو عوض کردم ضد یخ ریختم بعدا رفتم باتری سازی گفت باتریت سالمه بعدا شمع هاش و وایرشو عوض کردم ولی بازم هوا منفی میشه باز باید با هل دادن روشنش کنم حالا امروز هلش دادم و روشن شد رفتم بیرون توی راه برگشت دیدم وقتی ترمز میکنم کلاج میگیرم دور موتور وحشت ناک میره بالا تا 6و نیم هفتم میره بالا وقتی پاهامو برمیدارم میبینم دور موتور میاد پایین ولی از 3و نیم کمتر نمیشه چیکارش کنم این مشکلمو که بدبختم کرده این ماشینه لطفا به دادم برسید….
خودروي سمند86موقع دنده كشي دور موتورش دير مياد پايين علتش چيه ممنون ميشم
یا استپر یا دریچه گاز خراب شده
باسلام خودروی ال90 صفر دارم .در هنگام دنده عقب در سراشیپی نیم کلاج زیاد احساس ومشاهده دود از زیر کاپوت سمت راننده بلافاصله ماشین راخاموش کردم وبه نمایندگی بردم ولی نمایندگی جواب خوبی رانداده خواهش مندم بگوید مشگل کجاست …..باتشکر….
سلام من یه206 تیپ 5 مدل 83 خریدم دود میکنه و مصرف بنزینش هم زیاده .موتور هیچ مشکلی از لحاظ قدرتی نداره و کاملا نرم و پر شتابه .علت چی میتونه باشه .انژکتور ها رو شستشو دادم و شمع ها هم سالم بود چون دیاگ سیستم سوخت و جرقه رو خطا داده بود ولی بازم دود میکنه لطفا راهنمایی کنید
دوست عزیز ماشین سمند 82 هست زمانی که گیج بنزین به یک خط آخر می رسه توی سر بالای ریپ می زنه بعد از پر سو جو زیاد یکی از مکانیک ها گفت که به خاطر این هست که پمپ بنزین این مدل تا 85 خارج از باک می باشد این مشکل را دارد لطفاً اکر اطلاعاتی دارید جواب این مشکل را بدهید
سلام
من یه 206 تیپ 5 دارم تو سرعت 80 90 تا که فیکس میکنی پدال گاز زیر پات میلرزه
ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام
ماشین 206v1
زمانی که ماشین سرده استارت که میزنم صدای قیژ مانندی بصورت ممتد از موتور شنیده میشه (مثل صدای پمپ کولر که خشک کار میکنه)که با گاز دادن صدا زیاد و هنگامی که براه می افتم صدا کمتر میشه و با گرم شدن صدا قطع میشه – لطفا راهنمایی بفرمایید ؟ ممکنه برای موتور خطرساز باشه؟ ممنون
سلام. از مطالب مفيدتون ممنون.
من ريو مدل 90 دارم با 45000 كاركرد. جديدا يه صدايي از تو موتور مياد شبيه تيك تيك يا تق تق يا ترتر با سرعت زياد و مداوم كه البته وقتي دنده1 گاز ميدم صداش سريعتر ميشه و مداوم صدا داره . حتي درجا هم صدا داره فقط وقتي كلاج ميگيرم صدا قطع ميشه . ممنون ميشم راهنمايي كنيد .
با احترام
سلام خسته نباشین من ماکسیما اتومات دارم اول صبح که روشن میکنم چه سرد و گرم استارت میزنم خوبه دور موتور 1500 هست وقتی دور موتور میاد پایین ریپ خفیف میزنه 4 با 5 دقیقه بعدشم خوب میشه آبم کم نمیکنه بهم گفتن امکان داره از esu همون تنظیم مف باشه لطفا تو ضیح بدین ببخشید یه سوال دیگه داشتم موقع استارت زدن صدای تق بعد از استارت میشنوم نمیدونم از سردی هوا هست لطفا توضیح بدین