»» نبرد شرقی: هیوندای النترا دربرابر تویوتا کرولا
این
بار هیوندای النترا که واردات رسمی آن بعد از حدود دو دهه دوباره به
کشورمان آغاز شده به مصاف تویوتا کرولا، این خودروی ژاپنی که همیشه در کشور
ما طرفداران فراوانی دارد میرود .
طراحی
با نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آنها میشوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال 2011 این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده میشود بهره میجوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.
طراحی داخلی هر دو خودرو نیز مانند طراحی خارجی آنها کاملا متفاوت است . در هیوندای النترا از داشبوردی با طراحی مشابه مدلهای گران قیمتتر این شرکت استفاده شده است تا حس سوار شدن به خودرو گران قیمت را به شما القا کند و شیوهٔ قرار گرفتن ادوات داخل اتاق کاملا حساب شده است ولی در تویوتا کرولا همان طراحی محافظه کارانه بیرون به داخل نیز راه یافته است و با نشستن در این خودرو احساس یکنواختی و خسته کننده بودن به شما دست میدهد و بیشترین شباهت را به طراحی داخلی تویوتا کمری دارد .
همچنین لازم به ذکر است که النترا در دو مدل 5 درب و کوپه نیز توسط هیوندای عرضه میشود. تویوتا نیز در مدلهای 2014 خود مخصوصا مدلهای غیر آمریکایی، طراحی خارجی به مراتب بهتری نسبت به نسل قبل را ارائه کرده است.
پیشرانه
هیوندای بر روی مدل النترا یک موتور 1.8 لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس 6 سرعته خودکار یا 6 سرعته دستی عرضه میشود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور 1.8 لیتری قرار داده است که با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرمتر از هیوندا النترا عمل میکند که برای مسافرتهای خارج شهر مناسبتر به نظر میرسد .
ایمنی
هیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که 3 ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به 5 ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها 4 ستاره در مقابل النترا شده است .
امکانات
تویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار میدهد کم به نظر میرسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلیها ارائه میدهد .
طراحی
- خودرو
- شرح
- امتیاز
- Hyundai Elantra 2013
- هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
- 9
- Toyota Corolla 2013
- تویوتا کرولا از طراحی جذابی برخوردار نیست و در جاهایی میتوان آثار طراحی کمری را دید.
- 5
کارایی
- Hyundai Elantra 2013
- النترا چاشنی اسپورتی دارد ولی در عین حال کم مصرف میباشد.
- 7
- Toyota Corolla 2013
- کرولا عمل کرد نرمی دارد ولی تمام انتظارت مشتری را برآورده نمیکند.
- 6
کیفیت
- Hyundai Elantra 2013
- فضای داخلی آن چشمگیر است و کیفیت اجزای داخلی آن کمی بالاتر از متوسط است.
- 8
- Toyota Corolla 2013
- صدای کمی به داخل کابین نفوذ میکند و در عین حال فضای داخلی آن جادار، راحت و کاربردی است.
- 8
امنیت
- Hyundai Elantra 2013
- النترا موفق به کسب امتیازات بهتر از نسل قبلی خود شده است.
- 9
- Toyota Corolla 2013
- کرولا از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
- 8
امکانات
- Hyundai Elantra 2013
- در مقابل پولی که میپردازید النترا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار میدهد.
- 9
- Toyota Corolla 2013
- کرولا در مدل پایه با امکانات محدودی عرضه میشود.
- 8
آلایندگی و مصرف سوخت
- Hyundai Elantra 2013
- النترا با مصرف 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خودرویی اقتصادی است.
- 8
- Toyota Corolla 2013
- کرولا سدانی کم مصرف محسوب میشود و برای مصارف داخل شهری بسیار مناسب است.
- 8
میانگین
- Hyundai Elantra 2013
- هیوندا یک خودرو با ایمنی بیشتر و امکانات گسترده تر و اقتصادیتر از کرولا به شمار میرود.
- 8.4
- Toyota Corolla 2013
- کرولا برای کسانی که به دنبال خودرویی راحت، کم هزینه، امن و به دور از هیجان رانندگی هستند مناسب است.
- 7
جمع بندی
در مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که میپردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ اینها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (5 سال برای خودرو و 10 سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا 3 و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …
- مشخصات
- تویوتا کرولا 2013
- هیوندای النترا 2013
- موتور
- 1.8 لیتری بنزینی
- 1.8 لیتری بنزینی
- قدرت (اسب بخار)
- 132 @ 6000 rpm
- 148 @ 6500 rpm
- گشتاور (نیوتن متر)
- 175 @ 4400 rpm
- 178 @ 4700 rpm
- مصرف سوخت در شهر
- 8.7 لیتر
- 8.4 لیتر
- مصرف سوخت در بزرگراه
- 6.9 لیتر
- 6.2 لیتر
- مصرف سوخت میامگین
- 7.7 لیتر
- 7 لیتر
- گنجایش باک بنزین
- 50 لیتر
- 48 لیتر
- ظرفیت صندوق بار
- 448 لیتر
- 419 لیتر
- گیربکس
- 4 سرعته اتوماتیک
- 4 سرعته اتوماتیک
- وزن (کیلوگرم)
- 1270
- 1246
- چرخها
- 15 اینچی فولادی
- 16 اینچی فولادی
- شتاب صفر تا صد کیلومتر
- 11 ثانیه
- 10.2 ثانیه
- حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
- 195
- 202
- قیمت پایه
- $16,230
- $16,695
- قیمت در ایران
- 122 میلیون
- 108 میلیون
توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.
یکی بیاد جواب من واده .مزدا3 59000 درهم سوناتا 69000 درهم اپتیما 70000 درهم ام جی6 71500 درهم همگی2013 اینا یعنی چه.
دوستان سلام.نظرهاتون خیلی جالب و مفید بودن.من خودم از طرفدارای پرو پا قرص تویوتا هستم چون قبلا هم داشتیم و مسافرتهای طولانی هم باهاش رفتیم ولی این مال سالها پیشه که کره جنولی هنوز به این حد واندازه امروزیش نرسید بودوووالبته سلیقه ها مختلفه ولی من با قصد خرید یاریس 2014 رفتم ولی….الانترا خریدم..!اتومبیل چشمگیروشیکیه.
مدل 2014 اینو قورت میده
حقیقت امروز 19 تیر 93 برای بازدید و در نهایت خرید این دو خودرو (برای یکی از دوستان) به نمایندگی های مربوطه مراجعه کردیم. کرولا 2014 طراحی بدنه جذاب تری نسبت به سال های گذشته پیدا کرده، خصوصاً در قسمت جلوی ماشین و چراغ ها، فضای داخلی هم مثل همیشه نسبت به ابعاد ماشین بسیار خوب و حتی ردیف عقب من با 185 سانتیمتر کاملاً راحت بودم. این راحتی البته در النترا و در ردیف عقب به هیچ وجه وجود ندارد. از نظر سطح آپشن و طراحی داخل النترا کاملاً برنده بحساب می آید. لذا کماکان انتخاب بین این دو چندان راحت نیست:
برند و دوام بالا و استهلاک پایین تویوتا یا آپشن و طراحی جذاب هیوندای
البته به نظر رو کاغذ النترا کمی سریع تر هم هست و نرمی بیشتر تعلیق را در تویوتا خواهید داشت
دوستان عزیز من خودم تعمیرکار ماشینم و به همتون پیشنهاد خرید هیوندا رو میدم. چون اگه همتون تویوتا بخرین نون ما تعمیرکارا کی برسونه ؟؟؟؟
ضمنا برای بعضی از دوستان که تاکسی تاکسی میکنن باید عرض کنم در ممالک پیشرفته سعی میشه که یکی از بهترین ماشینها رو بکنن تاکسی به جهت احترام و راحتی و رضایت مسافر و مهمان برعکس ایران. مثلا در آلمان ٩٠ درصد تاکسی ها از کمپای بنزه و این برای بنز یه افتخاره.
هیوندا تازه داره جون میگیره ولی فعلا مشتریهاشو مثله سامسونگ کرده … آزمایشگاهی و برای اینکه بتونه تعدادی از مشتری های تویوتا رو مجاب کنه ازش خرید کنن حداکثر تلاشو روی ظاهر داره انجام میده. من مطمینم اکثر دوستانی که اینجا به نفع هیوندا نظر میدن هیچ وقت تویوتا سوار نشدن تا تفاوت رو حس کنن. بیصدایی و نرمی تویوتا رو واقعا نمیشه با هیچ چیز عوض کرد. شما با یکم دقت متوجه قدرت و کیفیت تویوتا میشی. هنوزم 2f تمیز خواهان داره. همه خودروهای سازمان ملل که به کشورهایی مثل سوریه و … میفرسته تویوتاست. همه وانتهایی که تو جنگهای بهار عربی مثل تونس و لیبی بوده همه تویوتاست. تو عراق و …. یدونه از شاسی های هیوندا رو نمیبینی بنظرت دلیلش چیه ؟ جون قابل اطمینان فعلا نیستن و یه جورای عمر مفیدشون نسبت به تویوتا کمه. اینو همه فهمیدن و میدونن.
موفق باشید
به قول دوستمون اونایی که از هیوندای تعریف میکنن مطمنن تویوتا سوار نبودن.چون تویوتا سوار همیشه تویوتا سوار باقی میمونه.
هرکس میخوادبین این دوتایکی روانتخاب کنه بایدبگم که النترابه اندازه ی صدتامثل کرولاهست
متاسفانه تویوتا دیگه تویوتای سابق نیست نه اون کیفیت را داره نه اپشنهای روز را. پس نتیجه میگیرم با توجه به خدمات و گارانتی معتبر وقیمت پایینتر واپشنهای بیشتر شک نکنید هیوندای بهتره البته به این شرط که شرکتی بخرید نه وارداتی
آقا رضا اینو دارم به عنوان یه برادر تویوتا سوار بت میگم بابام پرادو داره و عموم وراکروز شاید آپشنای داخلی وراکروز نسبت به این مدل پرادو بیشتر باشه ولی حاضرم باهات شرط هم ببندم که هم توی جاده هم توی شهر وهم افرود وراکروز به گرد وخاک پشت سر پرادو نمیرسه از هر نظر که شما فکرشو بکنی استهلاک نرمی بیصدا بودن کابین با کیفیت بودن قطعات و …. تویوتا از جوجه هایی که تازه سر از تخم درآوردند به خصوص هیوندا و کیا سرتره (در ضمن تویوتا در سال 2013 بزرگ ترین خودرو ساز جهان شناخته شده پس حتما یه چیزی داره ک ملت دنبال کیا و هیوندای و آت و اشغال دیگه نرفتند)
موفق باشی….و ایشالا یه روزی تویوتا سوار بشی بدونی من چی دارم میگم
09355757162
پدال جان مقایستون خیلی بد بود .شما کیفیت که مهمترین اصل در یک خودرو میباشد را ول کردید و چسبیدی به اپشنهای بی کیفیت هیوندای.پس کرولا مقام پر فروشترین خودروی دنیا رو چطور کسب کرده.شاید شما بهتر بدانید
دوستان سلام من corolla فول سری آخر ژاپنی(نیمه اول 2010 )،Gli دارم ،که از نظرکیفیت منتاژ قطعات با نمونه های تایوانیش که از نیمه دوم 2010 با سپر عقب جدید وارد بازار شد، خیلی سر تر هست و کاملا با بالا زدن کاپوت کاملا مشهود هست.مختصر و مفید بسیار نرم،رانندگی آرام و لذت بخش و بدون استرس برای سرنشین،کم استهلاک و کم مصرف(5.5-6) در 100کیلومتر ومستهکم وخوش استیل بعد از گذشت 4 سال ،بدون صدای اضافه و افت قیافه،و در پایان با اصالت ،دوستی میگفت اکثر افرادی که تویوتا سوارند در صورت فروش تویوتاشون دنبال خرید بنز هستند یا تریجیهااگه بخوان کفش بخرندcater pilar یاMerrell،یاclarks میخرند که دوام وراحتی داشته باشه نه nike یا adidas چینی که یه فصل بپوشند از قیافه بیوفته در واقع انتخاب به سلیقه وروحیات اشخاص ارتباط داره و بنظر من اگر کسی فقط یک سال یه ماشین رو بخواد سوار شه بهتر بره هیوندایی یا کیا بخره که سال بعد با تعویض مدل بره دنبال یه اتاق و مدل دیگه و یه آپشن دیگه ووقتشو واسه تویوتا صرف نکنه.
به نظر من هیوندای بهتره
هیوندای، هیوندای سالهای قبل نیست. روز به روز پیشرفت میکنه. شرکت های هیوندای و کیا در سال اخیر جزء با کیفیت ترین خودروسازان جهان شدند. پس باید امروزی رای بدهیم. به نظر من هیوندای بهتر می باشد.
با عرض سلام به همه دوستان چه به قول خودشون تویوتا سوارا و چه دوستداران النترا: دوستان! من واقعا به تویوتا ایمان دارم ولی شما فکر نمی کنین داره پول برندشو می خوره. مثل لب تاب های sony با این که هشتم شده تو 10 لب تاپ برتر جهان اما بازهم گران تر از lenovo لب تاب دوم جهان است. یا مثل مک بوک ایر درسته خوبه ولی آخه انقدر اختلاف قیمت با بقیه!!!!!
من پسرعمه ام جنیسیس کوپه داره. پسرخالم هم تویوتا پرادو داره و هر دو راضی اند.پس هر دو قابل احترام اند ولی روی کاغذ النترا سرتره!!!!!
آخه بعد تعصب به عنوان یک بی طرف برید و آپشن ها و حتی اطلاعات فنی دو ماشینو نه از این جا بلکه از سایت شرکتاشون یعنی آسان مووتور و ایرتویا چک کنید و بعد تصمیم بگیرید؟؟؟؟ هر چند من باور دارم از لحاظ کیفیت با اختلاف تویوتا سرتره!!!!!!!!!!!!
من هیچکدوم رو ندارم اما سوار شدم مخصوصا تویوتا،اما رقابت در دنیای امروز هر روز شدت بیشتری پیدا میکنه که یکی از اصول مهم رقابت نواوری و جسارت است.
متاسفانه در ایران یک فرهنگ خیلی بد وجود دارد که با هرنوع نواوری و مخصوصا برندهای جدید مخالفت میشه حتی مثلا تو لوازم خانگی،کی فکر میکرد سامسونگ و ال جی جای خیلی از برندهای معروف رو بگیره اما زمان ثابت کرد هم اپشن های خوبی داشتن هم کیفیت،پس دنیا دنیای رقابت اپشن هاست نه پول برند
دوستان استحضار دارند که در آمریکا فروش خودرو بدون ESC ممنوع شده است.
سایت NCAP نیز اعلام کرده هر خودرویی که ESC نداشته باشد، یک ستاره از پنج ستاره ایمنی آن کسر خواهد شد.
آیا با این توضیحات شما ماشین ایمنی مثل النترا را انتخاب می کنید یا ماشین بدون ESC کرولا که در بازار ایران فروش میره؟
من ترجیه می دهم به خاطر ایمنی خوانواده ام سوار النترا بشم علی رغم اینکه میدونم از خیلی جهات کرولا سرتره
همین چهارتا آپشن هم باید درست کار کنن
کیفیت و ایمنی بهترین چیزهای یک ماشینه از نظر کیفیت با اختلاف تویوتا بهتره ولی از ایمنی النترا یه کم بهتره
انتخاب با خودتون
دیدگاه
ممنون مقایسه ی کاملی بود
چه باحال قیمت جهانی تویوتا کمتر از النتراس بعد تو ایران از النترا گرون تره ؟!!!
بیخود نیس می گن ایران سرزمین عجایبه
والا
دوباره بین علما اختلاف افتاد!!! :دی
یعنی اگه خود خدا هم بیاد بگه هیوندای از تویوتا بهتره بازم یه عده هستن که میگن نه اصلا خدا هم اشتباه میکنه…
ادم خوبه انصاف داشته باشه…
تویوتا دیگه تویوتا قدیم 10 سال پیش نیست…
والا اینکه لندکروز ماشین مقاومیه
.
خوب اقتضای ساختشه
برو با هامر مقایسه اش کن با رنجرور مقایسه اش کن
نه وراکروز
متاسفانه طرف تو ایران یه یاریس خریده به کیا اپتیما 2013 هم محل نمی ده
بازهم از این مقایسه ها بابا اعصاب ادم خورد میشه وقتی چند نفر میان غیر نطقی نظر میدن !!!
.
.
شما این مسائل ( خدا هم اگه بگه ) رو وارد این ماجرا نکنین !
.
.
به قول یه نفر توی پدال یکی دیگه کیفه ماشینشو میبره اونوقت عواشو ما میکنیم !
.
.
منطقی نظر بدم :
طراحی هیوندای خیلی بهتره , امکانات بهتره و اپشنای زیادی داره
در مقابل کسی که میخواد ماشی نعمری داشته باشه حداقل 10 سال ماشینشو نگه داره تویوتا خیلی بهتره چون مقاوم تره , کیفیت ساخت قطعاتش بهتره و طراحی خسته کننده ای نداره
.
.
از نویسنده های محترم سایت پدال میخوام مقایسه های بهتری مثل : مقایسه تویوتا با نیسان , کیا با هیوندای و از همه مهمتر لندکروز با پاترول رو بذارید .
ممنون
.
.
تویوتا
درود.انصاق ایته که نسل جدید هر دو ماشین با هم مقایسه بشن.نه یکی نسل قدیم و یکی نسل جدید.
ژاپن از کره خیلی جلوتر است.
هیوندای هنوز نمیدون برند لوکس خودشه با چه ارمی و چه اسمی بده بیرون!!!!
هنوز کار داره.
ایران و المان.
الان سام و امین که هردوشون داداش گلم هستن میان میگن…
نه اصلا…
دروغه…
امکان نداره…
پارتی بازی شده…
و…
و…
و…
این مقایسه مثل این میمونه که بی ام و سری 7 سال 2013 رو ( که 2009 طراحی شده ) با بنز اس کلاس 2013 ( که سال 2013 طراحی شده ) مقایسه کنین .
باهوش خان این طراحی هایی که میبینین شاید 5 6 سال پیش طراحی شده و اونو مخفی نگه میدارن تا زمان خودش برسه ! اون موقع فقط جندتا طراحی جزئی ( که مد روز شده یا تکنولوژی پیشرفت کرده ) روی ماشین بکار میبرن !
بعدشم الان سال 2013 هست . همه کارخونه های جهان سال تولید ماشیناشونو یک سال بعد میزنن .
ای بابا ببین این ملت واسه چی به هم دیگه گیر میدن !
مدرک :
https://www.google.com/search?q=mercedes+benz+s+class+2013&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=lw0oUpqFIoKshQfWlIC4Bg&ved=0CCUQsAQ&biw=1280&bih=923&sout=0
آقای نویسنده(نیما داوری) دفعه قبل که کمری و سوناتا رو مقایسه کردی گفتم چیز ها یی رو اشتباه نوشته بودی ولی تو درستش نکردی این بار هم شتاب جفتشونو اشتباه نوشتی کرولا صفر تا صد رو تو 10.4 ثانیه میره النترا رو هم اشتباه نوشتی حالا من بگم تو بازم درستش نکن خب
داش اصغر برام سوال شده که چند سالته ؟؟؟ یه جا میگی دلال ماشین هستی ، آدم فکر میکنه باید 30 یا 35 سال سن داشته باشی ، یه جا هم مثل بچه ها نظر میدی، من فکر میکنم شما نهایتا 16 یا 17 ساله باشی ،لطفا حرمت بچه ها و سایت پدال را نگه دار
کسی که پا نداره معلومه هیچ وقت کفشش خراب نمیشه…
کرولا هیچی ندار .خوب معلومه ترسی از خراب شدن نداره…
مثل اینکه بگی هیچ وقت تا حالا سرد کن صندلی پراید خراب نشده…
سهیل اسمتو باید قاب گرفت زد به دیوار (:
این هیوندای چی داره جز 4 تا آپشن بی مصرف که خیلی بهترشو تویوتا توی برندای دیگش داره
معلومه که ماشین به ایمنی و موتور و کمی استهلاکشه که کره ای ها عمرا به ژاپنی ها نمی رسن
فقط تویوتا
https://www.google.com/search?gs_rn=26&gs_ri=psy-ab&pq=toyota+corolla&cp=16&gs_id=ld&xhr=t&q=toyota+corolla+2014&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51495398,d.d2k&biw=1366&bih=589&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=_eomUp3UC5CXhQfB24CACA به نظرم کرولا بهتره تازه با فیسلیفت ۲۰۱۴ بهترم شده
km عزیز مدل 2014 فیس لیفت نیست نسل جدید کرولاست
حق با شماست کلا قیافیه ماشین عوض شده در کل فکر نمی کنم کسی باشه که بخواد تویوتا رو با ماشینهای کره ای مقایسه کنه که طراحی اکثرشون دزدیه
االنترا بد نیست ولی کرولا واقعا خوبه ولی یک سوال به نظر شما چرا با اینکه هر دو موتور 1800 سی سی هستند ولی النترا قدرت بیشتری داره یا تویوتا تکنولوژی پایین تری داره یا هیوندا دروغ مینویسه ؟
تو رو خدا این هیوندای و کیای سوسول رو با تویوتا مقایسه نکنید
مگه فقط به آمار روی کاغذه
ماشین های چینی هم تو اعداد و ارقام کم ندارن
خودرو رو باید در استفاده های طولانی و شرایط سخت و کمی استهلاک و حفظ پارامترها سنجید
تویوتا ( و لکسوس) تو این زمینه تکه و با بهترین های اروپا مقایسه می شه
هیوندا و کیا خیلی در برابر تویوتا ضعف دارن (یه سر به تعمیر گاهها بزنید)
دوست من قصد جسارت ندارم
ولی ادم باید ببینه از کلاس خودرویی که خریداری می کنه چی می خواد
الان سدان کوچیک ما موتور 1800 سی سی که استفاده شهری و نهایتا بین شهری داره
به قول شما
استفاده های طولانی و شرایط سخت و کمی استهلاک و حفظ پارامترها
دیگه چه صیغه یه ؟
والا اگه زبونم لال من پولخریدشون رو داشتم یه ماشین اپشنال رو به ماشین خر کار نمی فروختم
قبول ندارین مسیح بزنین ببخشید دیسلایک بزنین
سلام
دوست عزیز مطمئنم این حرف رو میگی چون هنوز نمی دونید داشتن ماشین کم استهلاک و کم خرج که همیشه برات کار بکنه چه نعمت بزرگیه!
طراحی جدید و چندتا آپشن اضافی رو میشه یه شبه به ماشین اضافه کرد ولی هیچ ماشینی یک شبه بادوامترین خودرو جهان نمیشه!!!
در ضمن چندین ساله تویوتا بهترین خدمات پس از فروش رو در دنیا داره
اینهارو من نمیگم از چند نفر با تجربه بپرس……….
به هر حال امیدوارم موفق باشی………
به آمار روی کاغذ نیست؟؟؟ خود شما ماشین های ژاپنی رو فقط بخاطر لیست اپشن که داره با بهترین های اروپا مقایسه میکنین در حالی که باید پشت یه بی ام و یا مرسدس نشست باهاش زندگی کرد تا فهمید چیه حالا که کره ای ها ازتون زدن جلو میگین به آمار رو کاغذ نیست؟؟؟؟
فکر تا چند سال آینده شاهد مقایسه هیوندا با BMW & BENZ باشیم تو همین سایت!!!
دقیقا حسن جان…
ماشینهای کره ای از بس زود از چشم می افتن سریع شکل جدید میدن بیرون (از به ظاهره که جیلی چینی قشنگتره)
اصالت چیز دیگه هست که باید از پورشه و بنز و تویوتا یاد گرفت
در ضمن کرولا یعنی قابلیت تاکسی شدن توی گرمای کیش و دبی با 900- 800 هزار کیلومتر کارکرد.. بدون آخ گفتن
پدال پس چرا با کرولای جدید مقایسه نکردی …
النترا که 20 یا 15 اسب بخار قوی تر بود ولی 0-100 کرولا فقط سه دهم ضعیف تره …
ولی اگه جدید کرولا بود کرولا برنده می شد و همین الان هم می گم که کرولا قدیمی رو بیشتر از النترا دوست دارم.
وحید بازم باختی…
امشبم منتظر یه باخت دیگه توسط سامسونگ باش…
وحید جان راستی ساعت 7 برای سونی و ساعت 9 شب برای سامسونگ سایت جی اس ام پوشش خبری داده…
گفتم که اگه نمیدونستی بری از اونجا ببینی…
مرسی…
لازم نکرده به من یاد بدی خودم خبر دارم. ساعت هایی که گفتی خیلی دقیق نیست
سامسونگ ساعت ۲۱:۳۰ و سونی ساعت ۱۸:۴۵…
منتظر باخت سامسونگ باش اقای slr722…
نوع صحبتت خیلی قشنگه…
راستی یادم رفت اینو بگم
{زنده باد ژاپن.}
ماشین فقط آلمان . گوشی فقط سامسونگ . تو امروز شاهد دو باخت ژاپنی ها بودیم . خخخخخخخخخ
دیدیم!!!!!!هرهرهرهر
همونطور که میبینید قیمت جهانی کرولا از النترا پایین تره ولی تو ایران بیشتر درست همونطور که فکر میکردم… تویوتا این ماشین رو ارزون تر درست کرده و واقعا ماشین شهری مناسبیه و اصلا یکنواخت نیست ولی النترا هم بد نیست ولی هرچی باشه کره ایه و نمیتونه جلوی کرولا وایسه
من نمیدونم نویسنده از طرف کی میگه هیوندا جوون پسند تره.متاسفانه بعضی از نویسنده ها نظر خودشونو بعنوان نظر اکثریت میخوان غالب کنن.
تویوتا مقرون بصرفه ترین ماشین دنیاس
شمایی که می گی تویوتا جوون پسند تره
عزیز دل برادر برو فقط عکس دستگیره های این دو تا ماشین
ینی فقط عکس دستگیره های این دو تا ماشینو با هم مقایسه کن
یا حداقل یه کلاس طراحی برو
ببخشیدا داداشی ولی ؟!!
شما که می گین هیوندای بهتره
یکم فکر کنید
کیفیت تویوتا رو با هیوندای مقایسه کنید
یا حداقل تویوتا 100 سال تجربه داره ولی هیوندای…
ببخشیدا ولی داری … میگی.
اقای مهندس
دوست عزیز
اگه به سابقه ی کار بود که می گی تویوتا 100 سال سابقه داره
ایرانخودرو هم 50 سال سابقه داره
تویوتا یک خودروی ارزان با حداکثر کیفیته
بر منکرش هم لعنت
اما این حرف توی ایران جواب نمی ده
نیاز بازار ایران و نیاز ایرانی از این خودرو ها متفاوت با جهانه
شمایی که سه نقطه می ذاری برا من
وقتی تویوتا یه ماشینی رو تولید می کنه مث همین کرولا
به امید این می سازش که تو کشورای دیگه به عنوان تاکسی ازش استفاده بشه
اما تو ایران وقتی می خرنش توهمات الکی که نمونه اش رو خودت داری به کله هاشون می زنه
تویوتا تاکسیه
بازم می گم تویوتا تاکسیه
برو دو تا عکس نه از ترکیه نه از امارات بلکه از عراق ببین تو گوگول تا متوجه حرف من بشی
یه چیزی می گم دهنمو می بندم خفه می شم
تو بازار دسته دوم ها
اینو با تجربه می گم
دوو اسپرو 1992خوش بخر تره و قیمت بالاتری داره (به عنوان یک کره ای )
از کرونای مدل 1992 میلادی که ادم یاد بدبختی هاش می ندازه (تویوتا )
اتومبیلی که از همین الان طراحی زشت و کهنه ای داره فرقی نداره بیس سال اینده هم کار بکنه یا نه
جالبترین قسمت، دو سطر آخر جدول بود.
قیمت پایه
$16,230
$16,695
قیمت در ایران
122 میلیون
108 میلیون
من تاکسی سوناتا هم دیدم پس این قدر تویوتا تاکسی {تویوتا تاکسی} برای من نکن …
هیوندای سوناتا هم تاکسی هست این چیز عجبیه …
این تویوتا کرولای قدیمی رو برو با نسل جدیدش مقایسه کن ببین چه قدر فرقه …
الکی نیست که پرفروش ترین خودروی تاریخ شده …
چی داشته…؟
چی داشته این قدر فروش کرده …
چرا النترا از نظر امار فروش به پای کرولا نمی رسه …
ها….
چرا…
مگه شما نگفتی که قیافه ی زشتی و کهنه ای داره …
پس چرا همه این قیافه ی کهنه و زشت رو دوست دارن …
برو ..
برو..
برو این قدر از روی احساسات نظر نده…
خواهشا.
اقا دعوا نکنین , بخدا دعوا کردن هیچ سودی نداره ! اصلا به ما چه ! مگه ما صاحب کارخونه تویوتا یا هیوندای هستیم ؟
اونی که احساسی می نویسه من نیسم داداشی
من همون اول گفتم تویوتا ماشین ارزان و باکیفیتیه
این خودش دلیل می شه که تیراژ و فروشش به مراتب از بقیه بالاتر باشه
اینکه تیراژ یه خودرو بالاس چیز خوبی نیس
همین پراید …
سلام
همین تاکسی بودن نشون میده تویوتا چقدر کارش درسته که هیچ راننده تاکسی باتجربه ای جرات نمیکنه سراغ ماشین ها کره ای مثل آلنترا بره
آره سینا جان بازار نفرین شده ایران همش به سود ماشینهای کره اییه!
خود پدال هم قبلا به این موضوع اشاره کرده بود
تو ایران در حق برندهای معتبری مثل تویوتا بنز و…. بی انصافی میشه
دلیلش اینه که دستیابی به ماشین کره ای آسونتر از ماشین آۀمانی و ژاپنی است ، کیا اپتیما 2013 با اون طراحی خشکلش 122 ملیونه ، خب این از لحاظ قیمت بهتر از کمری 140 تومنی است
طراحی های هیوندای منو یاد دختران نازیبایی میندازه که با آرایش غلیظ و افراطی میخوان خودشون رو زیبا جلوه بدن…
اما تویوتاها مثل دخترای روستایی اصیل و زیبایی هستن که زیباییشون در سادگی و اصالتشون حفظ شده.
تحلیلت تو حلفم
پدااااااااال نظر من کجا رفت پس…من که حرف بدی نزدم…
هیوندای هم ماشین گرونی نیست تقریبا با تویوتا هم قیمت هستند …
ولی چرا این خیلی فروش کرده…
جوابم رو ندادی …
اگه این جوری باشه هیوندای اصلا نباید تولید کنه….
اصلا نباید تولید کنه .چون تولید کار خوبی نیست !!!!!!..
ارزون و با کیفیت ….
شما که می گفتی تویوتا کهنه و بی طراحی و بی کیفیت هست …حالا می گی …
خداوکیلی این قدر از روی احساسات نظر ندهید…
من به این اطمینانی که به کیفیت تویوتا دارین احترام میذارم
اما اگه یه زمانی بر فرض محال از این پراید سواری نجات پیدا کردم 120 میلیون پول دستم اومد
بجای اینکه یه تویوتا بگیرم که تا 10 سال دیگه اونم به خیال شما اخ نگه
12 میلیون می ذارم تو جیبم یه هینودا می خرم چهار پن سال کیف امکانات قیافه اش رو می برم
حالا فعلا بریم یه فکری واسه اقساط پراید برداریم وقت زیاد
شرمنده که سرتون رو در اوردم
با توجه به این که من عاشق امکانت و آپشن هستم
پس هیوندای رو انتخاب خواهم کرد
120 میلیون پول خیلی زیادی هست و هر کسی که پراید داشته باشه هیچ وقت 120 میلیون نداره.
اگه کسی 15 میلیون پول داشته باشه سریع پراید شو می فروشه و از شرش خلاص می شه.
این قدر از روی احساسات مسخره ی خودت نظر نده …
و بگذار ما بریم کنفرانس نگاه کنیم ….
اخه پراید کجا تویوتا کجا چه ربطی داره دکی جون ….
حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا حرف های بی ربط میزنی ؟؟؟
ای کاش دقتتم اقا وحید مث ژاپنی ها بالا بود
من گفتم :
اگه بر فرض محال 120 میلیون پول داشتم
بر فرض محال معنیش ینی چی ؟؟
پژو ما 4 تا پنجره هاش بالا و پایینش اتوماته
ولی تو هیوندای فقط پنحره راننده اونم فقط پایین اتوماته !!!!!!!!!! تعجب کردم
اگه ژاپنی ها رو هم مثل شما از فرض و محال استفاده می کردند الان مثل ایران یا اقغانستان بودند…
همش می گید { اگه. محال و فرض}
دمه ژاپن گرم …
ای کاش دقت شما رو هم مثل کره ای ها بود….
چه ربطی داره….
تویوتا و پراید …
شما داری تویوتا رو با پراید مقایسه می کنی؟؟؟!!!
شما دیگه …
چرا اینقدر با کلمات بازی می کنی ؟؟.
پست تحلیل شخصیت من نیس که
مقایسه تویوتا با هینوداس
من حرفمو همون اول زدم
اقا سلیقه ی شخصی منه
من یه ماشین اپشنال رو با یه ماشین خر کار عوض نمی کنم
همین
واقعا که هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
من هم هیچ وقت گول ظاهر رو نمی خورم و از تویوتا کرولا بیشتر از النترا خوشم می اد..
ولی شما گول ظاهر النترا رو خوردین؟؟؟؟….
درود.
وحید جیپانچی بدجور باهات موافقم.
ولی مقایسه این دو نسل با هم کار اشتباهی بود.باید تویوتا هم نسل اخر می بود.
ولی درسته که طراحیه هیوندا دارای جذابیت بیشتری است ولی باید در دراز مدت دید.در مورد جلو داشبورد هم همینطور.
البته این را هم باید در نظر داشت اگر هیوندای طراحیه انقلابی ایجاد نمیکرد شاید همین تویوتا کرولا با تغییرات کمتری در طراحی و تکنولوژی روانه ی بازار میشد.
ولی کلا یکسری مردم دنبال قیافه هستند.جینگول بنگول.در مورد دختر ها هم همینه.
ولی کمتر کسی دنبال کیفیت و کمیت و اصالت میره.من خودم به شخصه کرولا را انتخاب میکنم با تمام عیب هاش.
ایران و المان.
وحید جان منم باهات موافقم .
.
.
ماشینی که تا 10 سال خرج زیادی رو دستت نمیزاره ماشینه ! ولی من از طراحی النرتا خیلی خوشم میاد.
البته برای مقایسه باید رفت و از نزدیگ بهشون نگاه کرد
تویوتا هیچ وقت زیبایی رو فدای کیفیت نکرده
النترا خیلی خوبه مخصوصا طراحی داخلیش واقعا از کرولا سرتره ولی باز من کرولا رو بیشتر دوست دارم.کاش میشد یکی بخریم
یادش بخیر اونموقع که دلار1000تومن بود،قیمت جهانی کرولا میشد16میلیون تومن!
راس می گی محسن جان
اخرش ما ایرانی ها از بس حسرت گذشته رو داریم ماشین زمان می سازیم
ببین من کی این حرفو زدم
به قول یکی از بچه ها تا می تونین پسته پراید دلار بخرین
داداش چقد حرف میزنی آقای طراح.با هوش.زرنگ.منتقد
من چابهاری هستم ماشینای اینجا بالای 70 درصدش نسل جدید هیوندای هستن در مقایسه النترا و کرولا باید بگم که به ازای هر کرولا نزدیکه 20 النترا وجود داره شایدم بیشتر
خلاصه بگم هیوندا سر تره .امممممممممممممممماااااااااااااااااااااااااااا عمر موتور تویوتا بیشتره
اقایونی که بدون هیچ دلیلی هیوندا النترا را خودرویی خوب تصور نمی کنند برن تو این لینک از سایت پدال که هیوندا کاندیدای خودروی برتر سواری امریکای شمالی شده :
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-2012-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/
به نظرمن تویوتا ماشیناش دیگه داره کاملا تکراری میشه و این که ۱عمره داره این ماشینارو تولید میکنه وهمه میخره تموم شده ۱روزی توی ایران برای کمری سرو دست میشکوندن ولی وقتی مزدا۳جدید امد از اون تب وتاب افتاد مشخصه که تویوتا فقط به فکراقتصادی کردن ماشین هستش همینو بس. نظرمن النترا هست . شما نگاه کنیین همین هیوندا اوانته(النترا) که داخل منتاژ شده چه کیفیتی داره
آقا یعنی چی!!!اینی که عکسشو گذاشتین از سال2009همین شکلیه.باید با کرولای2014مقایسه میکردین،جدیدش خیلی قشنگتر از اینه.
عزیزم درمورد کورولای ۲۰۱۴هم باید بگم که درسته امکانات بیشتری داره ولی قیمتش به النترا نمیخوره خیلی بیشتره پس نمیشه با این ماشین مقایسه بشه شرایط قیمت ماشین هم درنظر میگیرن .دوم باید بگم که تویوتای جدید هم باموتور۱/۸لیتری قدرت ۱۳۸اسب بخاروگشتاور۱۷۰نیوتن متر داره بازم کمتر ازالنترا هست .
سلام
دوست عزیز کرولای 2014 قیمتش 16700 دلاره و آلنترا 16695 دلار!!!
چطوری میگی قیمتش به آلنترا نمی خوره؟
فقط 5 دلار گرونتره!!!
مقایسه ی ماشین های هیوندای و تویوتا درست مثل این میمونه که بهت بگن یه زن خوشگل دماغ عمل کرده بی خوانواده میخوای یا یه زن معمولی نسبتا خوشگل که زن زندگیه و از یه خوانواده اصیله…. خودت باشی کدوم رو انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟؟ماشین کره ای عمر مفیدش 2 ساله چون از اون به بعد خرج میزاره رو دستت و زود میشکنه ولی ماشین ژاپنی راحت 12 سال کار میکنه و آخ نمیگه
این حرفا رو به بچه پنج ساله هم بزنی نیشخند میزنه
ماشین کره ای عمر مفیدش 2 ساله… هههه
یکی از دوستام ازرا 2009 داره و میگه تا الان غیر از روغن لنت فیلترو اینجورلوازم چیزه دیگه ای واسه ماشین عوض نکرده و هنوز با اینکه 4 سال از عمر ماشین میگذره مثل روز اول که خریدش سالمو عالیه
ماشینهای کره ای علاوه بر قدرت و زیبایی به مراتب از ماشینای ژاپنی با کیفیتر هم هستن
عجله نکن کارکردش به 100000 تا برسه اونوقت به جای لنت روغن چیزای دیگه هم میخواد
دوستانی که از روی ظاهر خودرو نظر میدن بگم که درست که یک خودر باید ظاهر زیبای داشته باشه ولی تا زمانی که ازخودرویی سواریی نگرفتید بهتر در موردش نظر ندید شاید نظرتون عوض شه
باز هم تویوتا شکست خورد. قابل پیش بینی بود
سلام
حامد جان کدوم شکست؟ فروش40000000 در دنیا شکسته؟
پر فروشترین خودرو تاریخ شدن شکسته؟
بادوامترین خودروی جهان شدن شکسته؟
بهترین خدمات پس از فروش رو در دنیا داشتن چی؟ اون هم شکسته؟
به چندتاآپشن بیشتر که نمیشه گفت پیروزی! پسر خوب…..
شما کره ای و چینی سوارا چه می دونین کیفیت چیه…
تویوتا یعنی لکسوس یادتون باشه… تویوتا اصالت داره وگر نه را به را شکل عوض کردن براش کاری نداره
چون کره ای ها زود از چشم می افتن هی شکل جدید می دن
کی گفته شکست چرا …….. میگی . این رو باید با مدل 2014 مقایسه کنی پدال که اینجور آدما سوء استفاده نکنن …. هیوندای همیشه مثل لیوان یه بار مصرف بوده
هیوندای همیشه آخرش دهنه تویوتا رو سرویس میکنه
خیلی خفنه جنسیس icon_smile
http://www.8pic.ir/images/22947463199878131351.jpg
http://www.8pic.ir/images/46908107370866516203.jpg
http://www.8pic.ir/images/95818061872134370187.jpg
http://www.8pic.ir/images/74174857399869080916.jpg
سامسونگ هم دهنه سونی. اپل. اچ تی سی..
درضمن هیوندای همین الانشم با بنز و بی ام و مقایسه میشه نمونش هیوندای سنتنیال2014. و هیوندای جنسیس سدان 2013 تو یوتیوب هم ویدئوهاش هست