چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
اموزش روش چگونگی تقویت ماشین های ارزان قیمت-راه بالا بردن توان خودرو
  • تعداد بازدید : 10403
  • اموزش روش چگونگی تقویت ماشین های ارزان قیمت-راه بالا بردن توان خودرو

    »» پنج راه ارزان‌قیمت برای افزایش توان خودرو

    معمولاً خودروها پس از طی مسافت‌ها و سال‌های متمادی افت شدیدی در توان پیدا می‌کنند. تعویض به موقع روغن موتور و نگه‌داری صحیح از موتور خودرو تا حد زیادی می‌تواند از افت شدید کارایی خودرو جلوگیری به عمل آورد. برای اینکه بتوانید در سربالایی‌ها و مواقع اضطراری کم نیاورید حتماً نیازی به خودرویی پیشرفته و گران قیمت ندارید. با به‌کارگیری توصیه‌های ذیل می‌توانید از خودروی خود به خوبی روز اول خود استفاده کنید.

    1994_honda_accord_ex
    در ادامه به پنج روش ساده و ارزان قیمت جهت بازیابی یا افزایش توان خودرو اشاره می‌کنیم.

    5. هوای خنک ورودی

    front-mount-intercooler
    این اولین توصیه هر شخص دانا جهت افزایش توان خودرو است. ایده این کار از اینجا نشئت می‌گیرد که هوای سرد دارای چگالی بالاتری است (تراکم مولکولی بیشتری دارد) در نتیجه اکسیژن بیشتری وارد سیلندر می‌شود تا با سوخت ترکیب شود. در نهایت باعث می‌شود که احتراق سریع‌تر اتفاق افتد و این بدان معنا است که توان بیشتری را می‌توانیم از موتور بگیریم. در واقعیت می‌توانیم به افزایش 5 تا 7 اسب بخاری خودرو در ازای ورود هوای خنک به داخل موتور اشاره کنیم.
    البته یکی از فاکتورها هوای ورودی موتور است. اگر در مناطق سردسیر ساکن هستید باید به فکر تأمین کردن عوامل بعدی تأثیر گذار بر روی توان خودروی خود باشید.

    4. اگزوز خروجی:

    High-Flow Exhaust
    عدم وجود اگزوز (برداشتن منبع، تغییر غیر اصولی آن و از این قبیل) می‌تواند بسیار بر روی عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. این بدان معنا است که شما مسیر لوله از کاتالیست موجود در لوله اگزوز تا انتهای خودرو در صندوق عقب را مستقیم نموده‌اید. به گفته Jeff Zurschmeide نویسنده کتاب “هندبوک افزایش عملکردهای کوچک جدید” این کار می‌تواند کل سیستم را دچار مشکل کند. افزایش تعداد اگزوزها می‌تواند گازهای خروجی حاصل از احتراق را بیشتر به سمت بیرون انتقال دهد. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی می‌ماند و این خود باعث افزایش توان موتور می‌شود.

    3. استفاده از کاتالیست با جریان بالا

    E60-exhaust
    وقتی که کارخانه برای اولین بار مبدل کاتالیست را بر روی خودروها سوار می‌کند، قصد ندارد تا عملکرد خودرو را با این کار افزایش دهد بلکه می‌خواهد هوای تنفسی ما تمیز باقی بماند. نزدیک به یک دهه طول کشید تا کاتالیست ها پیشرفت داشته باشند. اگر خودروهای دهه 80 تا 90 میلادی را در اختیار دارید خیلی شانس آورده‌اید که می‌توانید از سربالایی‌ها جان سالم به در ببرید!!. با تعویض کاتالیست های کهنه و قدیمی با مدل‌های جدید High-Flow می‌توانید تغییر را حتی زیر پدال گازتان متوجه شوید. البته با توجه به اینکه این کار غیرقانونی است، غیرعلمی هم هست که در مبدل کاتالیست خود سوراخ ایجاد نمایید. تحت هیچ شرایطی در مبدل کاتالیست خود سوراخ ایجاد نکنید.

    2. حقه تایر

    450px-Toe-in_example_5_degrees_positive
    می‌خواهید باور بکنید یا نه، ولی ترفند بسیار جالبی در تایرها وجود دارد تا بتوانید قابلیتهای خودروی خود را افرایش دهید. با از بین بردن زاویه Toe-in که کارخانه برای خودرو مدنظر گرفته است و چرخهای جلو اندکی با زاویه نسبت به هم قرار می‌گیرند، و موازی کردن دقیق جهت چرخش آن‌ها در مسیرهای مستقیم، اندکی بهبود را شاهد خواهید بود. افزودن تایرهای فاق کوتاه نیز می‌تواند باعث بهبود شتاب گردد اما در عین حال سرعت‌سنج خودروی‌تان را به اشتباه خواهد انداخت. البته با تعویض رینگ خود با یک نمونه کم‌وزن آن می‌توانید بر عملکرد خودروی خود تأثیر بسزایی بگذارید. یک دست رینگ از جنس فیبر کربن، یا آلیاژ منیزیوم یا حداقل آلومینیوم می‌تواند خودروی شما را سبک کند، البته یقیناً جیب شما را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد!

    1. ریفلش کردن

    Reflash ECU
    با reFlash کردن برنامه ECU خودروی خود، زمان‌بندی سوپاپ‌ها، مخلوط سوخت و هوا و دیگر ورودی‌های اسب بخار خودروی شما تغییر خواهد کرد. از مزایای ReFlash کردن به جزء افزایش توان خودرو می‌توان به امکان غیرفعال کردن آن برای از بین نرفتن گارانتی ذکر کرد.
    با حضور توربوشارژ و سوپرشارژ بر روی خودرو، ReFlash کردن می‌تواند به موتور خودرو را واقعاً تقویت کند و در موتورهای با تنفس طبیعی این میزان تأثیر ممکن است تنها نیم اسب بخار باشد!

    16
    تیر
    1393

    1994_honda_accord_ex
    علی طهوری

    درباره نویسنده

    علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو گرایش تعلیق، ترمز و فرمان دانشگاه علم و صنعت

    آموزشتیونینگ



    7,736 بازدید کننده

    ۵۷ دیدگاه

    1. جهانگير
      سوابق: (112 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      ما که یه 90 L داریم سربالایی خوبه ولی فقط پاتو از رو گاز برنداری چون اگه برداری دیگه روت نمیشه به ماشین های دیگه نگاه کنی

       
      72
       
      6
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    2. momo
      سوابق: (100 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      میشه توربوشارژر رو ماشینای معمولی مثل 206 استفاده کرد؟؟

       
      52
       
      8
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • sorena scirocco
        سوابق: (680 دیدگاه)
        16 تیر 1393

        بله و استفاده هم می شه…(روی 206 رو اطلاع دارم)

         
        32
         
        2
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • شاهین
          سوابق: (2306 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          دوست عزیز توی مجله یه 206 رو آزمایش کرده بودن که تیون شده بود و دارای توربوشارژ و اینترکولر و خیلی چیزای دیگه بود که حدود 20 میلیون تومن تموم شده بود.شتابش هم اگه اشتباه نکنم بین 5 تا 6 ثانیه بود.

           
          37
           
          3
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • sorena scirocco
            سوابق: (680 دیدگاه)
            16 تیر 1393

            از موتور206 rc هم استفاده میشه،قیمتش حدود 9 میلیون با تجهیزات کامل هم استفاده میشه که یه غولیه واسه خودش،کلا روی تیونینگ علمی و تخصصی 206 جدیدا چندتا از دوستان شروع به کار کردن،و نتیجه های وحشتناکی هم گرفتن،

            یکی از دوستان(آقا محسن) با آر سی خودشون حتی مرسدس c350 رو تو درگ شکست دادن،لینک فیلمشم خواستین می فرستم

             
            21
             
            3
             
             
            تاییدیه
      • سپهر
        سوابق: (1 دیدگاه)
        18 تیر 1393

        روی تمام ماشین ها میشه توربو و توربوشارزر استفاده کرد ولی به تدریج باعث اصیب دیدن موتور خودرو میشه

         
        11
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • pouya.shirazband
        سوابق: (1 دیدگاه)
        4 مهر 1393

        رو همه ماشین ها میشه نصب کرد

         
        0
         
        3
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • هانا
          سوابق: (1 دیدگاه)
          27 مهر 1393

          هانا:
          رو پیکان و پراید که دیگه نمیشه داداش
          پس نگو همه ی ماشینا
          بگو بیشترماشینا

           
          4
           
          2
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    3. Ehsan
      سوابق: (1082 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      سر بالایی جائیست که باید از دور های بالای موتور استفاده کرد
      ولی نمیدونم چرا بعضی ها نمیخوان دور موتور ماشینشون از 4000 بالاتر بره
      مورد داشتیم در سربالایی طرف ماشین رو گذاشته دنده 4 و پاش هم تا آخر روی گاز سرعت 20 کیلومتر در ساعت

      پاسخ
      • صادق
        سوابق: (1376 دیدگاه)
        16 تیر 1393

        احسان جان، من هم از موردای این شکلی زیاد دیدم

        طرف با خودش میگه بذار کمتر به ماشین زور بیاد، و اینقد با ماشین دنده مرده میره که صفحه کلاچ و پیستون و سرسیلندر و…، همه رو به کام مرگ میکشونه

        این موردا توی کامیونها خیلی نمود پیدا میکنه، مخصوصا کامیون های قدیمیِ بنز

        پاسخ
        • Ehsan
          سوابق: (1082 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          دقیق زدی به هدف صادق جان ، ” طرف با خودش میگه بذار کمتر به ماشین زور بیاد ” نمیدونه که از حداکثر توان ماشین استفاده نمیکنه و بیشتر داره به ماشین فشار میاد

           
          38
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • شاهین
            سوابق: (2306 دیدگاه)
            16 تیر 1393

            دور موتور ماشینای معمولی نباید خیلی بالا بره! نمونش خود من که با سمند دور موتور رو به قرمز می رسوندم که آخرش تسمه تایم به فنا رفت!

          • Ehsan
            سوابق: (1082 دیدگاه)
            16 تیر 1393

            شاهین جان نه در اون حد که برسونی به نقطه قرمز
            تسمه تایم به فنا رفت یعنی اینکه سوپاپ و پیستون هم همراهش رفتند نه ؟

             
            25
             
            1
             
             
            تاییدیه
          • صادق
            سوابق: (1376 دیدگاه)
            16 تیر 1393

            شاهین، حرفی هم که تو زدی، برا خودش داستانایی داره

            کنار یارو نشسته بودم، حالا مثلا میخواست با سرعت و شتاب بیشتری با ماشین برونه، یعنی اینقد به این ماشین گاز میداد که اگه موتور دست و پا داشت، طرفو میگرفت به باد کتک!

            بهش گفتم آخه قدرت موتور هم نسبت به دور موتور یه رنجی داره، اینجوری نیست که که پاتو بذاری رو گاز تا اشک موتورو دربیاری

            کلاَ اگه افراط و تفریط رو از ایرانی بگیری، ایران نابود میشه!!!

          • شاهین
            سوابق: (2306 دیدگاه)
            16 تیر 1393

            داداش صادق زیاد از فنی سر در نمی یارم ولی فکر نکنم اون زمان پیستون اینا به فنا رفته باشن.اینو تقریبا از رفتار پدر فهمیدم البته!

            والا من نمیذارم دور موتور به قرمز برسه! حدود 500 دور به قرمز مونده دنده رو عوض میکنم! :)
            ولی هیچ کدوم مثل تندر نمیشه! کلا ردلاین نداره! :D

    4. PEUGEOT
      سوابق: (963 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      آقای طهوری از مطلب آموزندتون خیلی ممنون
      فردا برم ببینن میتونم چندتاشو روی ماشینم انجام بدم
      خیلی حال میده وقتی ماشین آسفالتو می خوره

      پاسخ
    5. صادق
      سوابق: (1376 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      یه مورد دیگه هم به این موارد میتونید اضافه کنید، البته تاثیر خیلی زیادی نمیزاره، ولی بی تاثیر هم نیس

      استفاده از بنزین های سوپر به جای معمولی و در کل بنزین های با اکتان بالا

      پاسخ
      • sorena scirocco
        سوابق: (680 دیدگاه)
        16 تیر 1393

        نظرتون در مورد فیلترهوای مناسب(مثلا k&n)یا فیلتر هواهای مخروطی چیه صادق جان؟

        پاسخ
        • صادق
          سوابق: (1376 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          سورنا جان، به فیلتر اشاره کردی، یادم افتاد

          تقریبا همه معتقدن که هر چی دِبی هوای ورودی موتور بیشتر باشه، باعث بیشتر شدن قدرت موتور میشه (که کاملا هم درسته) ولی به چه قیمتی؟؟

          بعضیا حتی فیلترای هوا رو هم درمیارن که هوا بدون هیچ کم و کاستی وارد موتور بشه، این کار محض غلطه.

          رو همین حساب یه سری فیلتر ها هستن مثل همون K&N که خودت اشاره کردی، در حین اینکه بالاترین میزان ممکن هوا رو در اختیار موتور میزارن، بیشترین پالایش آلایندگی رو هم انجام میدن، که این کار هم مسلما تاثیر خودشو رو راندمان ماشین میزاره

          پاسخ
        • صادق
          سوابق: (1376 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          البته سورنا جان، این رو هم مد نظر قرار بده، تاثیرات فیلتر هوا روی فدرت موتور فقط تحت یه شرایط خاص ایجاد میشه و فیلتر، به خودی خود، توی اکثر موارد (یا شایدم همه) میشه گفت فقط روی صدای موتور تاثیر گذاره

          پاسخ
      • شاهین
        سوابق: (2306 دیدگاه)
        16 تیر 1393

        صادق جون این بنزین با اکتان بالا همیشه خوب نیست به خاطر ضریب کمپرس ماشینا.الان دقیق یادم نیست چرا ولی یه سرچ بزنی دلیلشو میاره.

        پاسخ
        • صادق
          سوابق: (1376 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          درسته شاهین جان، این مورد مخصوصا در مورد ماشینای پیکان، پراید و پژو و امثالهم بیشتر نمود پیدا میکنه

          البته برای ماشینایی که نسبت تراکم بالایی دارن، باید هم اکتان بالا باشه، وگرنه موتور ماشین دچار کوبش میشه (knock)

          پاسخ
          • شهاب
            سوابق: (263 دیدگاه)
            17 تیر 1393

            توضیح نسبتا ساده نسبت تراکم!
            نسبت تراکم برابر با: حجم کل جابجایی سیلندر تقسیم بر حجم محفظه احتراق
            حجم کل = بالاترین نقطه سیلندر TDC + پایین ترین نقطه سیلندر BDC + محفظه احتراق.

            مال پیکان ک 7 به 1 و پنزین اکتان بالا روش تاثیری نداره
            اگه بخواد تاثیری بزاره رو اینا میزاره:
            206 10 ب 1 و 405 9.3 ب 1 و پراید 9.5 ب 1

            در کل نسبت تراکم 9 به بالا باید از بنزین با اکتان 92 به بالا استفاده شود…

        • صادق
          سوابق: (1376 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          پدال جان، نمیدونم چرا نظرم برای تایید رفت توی نوبت!

          داداش، رسیدگی کن که سریع تایید شه

          پاسخ
        • Mohammad XX
          سوابق: (198 دیدگاه)
          16 تیر 1393

          شاهین جون فکر نکنم ضرری داشته باشه ها.
          میگن ماشینایی که ضریب کمپرس بالاتری دارن به بنزین با عدد اکتان بالاتری احتیاج دارن تا موقع تراکم احتراق نا به جا اتفاق نیوفته. چون گاز هر چی بیشتر متراکم بشه گرم تر میشه و ممکنه بر اثر این گرما قبل از جرقه زنی احتراق رخ بده، به خاطر همین در اونا باید از بنزین با عدد اکتان بالا استفاده بشه

          پاسخ
          • شاهین
            سوابق: (2306 دیدگاه)
            16 تیر 1393

            سلام محمد جان،من بد نوشتم.منظورم از بد بودن در واقع اون نبود! میخواستم بنویسم که توی بعضی ماشینا که ضریب کمپرس پایین(شایدم بالا-چون اینو خیلی وقت پیش تو مجله خونده بودم دقیقا یادم نیست.) دارن به دلایلی که نوشته بود و من یادم نیست،بنزین با اکتان بالا تاثیر چندانی نداره و در واقع اتلاف پول هستش.

        • مک میسل
          سوابق: (1709 دیدگاه)
          17 تیر 1393

          ماشین ما همینجوریش اسفالتو میخواد بخوره..اخه کاربراتشو پارسال بابام عوض کرد و یه کاربرات توربو شارژ رفت فرانسه و از اون جا اورد .ماشینمون الان تو سربالایی ها یک صدای با حالی میده

          پاسخ
    6. hamid3x
      سوابق: (136 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      مطلب خیلی خوبی بود.
      دریک مجله خودرویی نوشته بود که با استفاده از آب در داخل سیلندر قدرت موتور خودرو رو میشه افزایش داد.البته این کار فقط در خودرو های مسابقه ای انجام میشه.
      تعویض شمع با نمونه های قویتر (از لحاظ قدرت جرقه زنی)هم باعث احتراق بهتر و افزایش توان موتور خواهد شد.

      پاسخ
    7. احسان1
      سوابق: (112 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      پراید هم وقتی میخواد حرکت کنه لاستیکاش همینطوری میشه یعنی خود پراید داره حقه ی تایر رو برا ما سوار میکنه دمش گرم

      پاسخ
    8. hamid3x
      سوابق: (136 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      دور موتور بالا کمتر به موتور اسیب میزنه تا دور کم(دنده مرده)
      البته به نوع خودرو هم بستگی داره .یکی از دوستام که سمند داره در اتوبان دور موتور ماشینو خیلی بالا برد سر سیلندراش سوخت ، نزدیک 1تومن تو خرج افتاد.از طرفی هم پسر عمه ام با پراید141 تو دندنه 2 نزدیک 70(دور موتور بالای 5500)تا میرفت ماشین آخ نمیگفت . اگه سیستم روغن رسانی ، رادیات و کیفیت قطعات موتور خوب باشه دور بالا به موتور اسیبی نمیزنه

      پاسخ
      • مجتبی(ساروی )
        سوابق: (40 دیدگاه)
        16 تیر 1393

        مرده دنده دادن پدر ماشینو در میاره .یه دوستی داشتم با سرعت 70تا دور موتور روی 2میداد 5ماشین یه قرقری میکرد که دلم میخواست واسش زارزار بگریم .ولی اینو هم باید گفت رانندگی با دور موتور بالا معمولا از 4000به بالا در طولانی مدت باعث مستهلک شدن زود هنگام موتور خواهد شد .طبق تجربه ی شخصی خودم و تحقیقاتی که خودم اینور و انور از تعمیرکارای مجرب پرسیدم معمولا بهترین دو موتور برای تعویض دنده بین 3000تا 3500میباشد البته این قضیه برای سر بالایی که که جهت حفظ شتاب ماشین به دو موتور بالاتری نیاز داریم فرق میکند.درضمن این مساله تو مارکای مختلف ماشینا یه کوچولو فرق میکنه

        پاسخ
    9. کافر مقدس
      سوابق: (331 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      آخ ــــ آخ آکوردــــه 96رو نیگاه (عکس اول ) چقد دنبالش گشتیم پیدا نکردیم . . .

      البته همه ی این موارد تو ایران معنی نداره . . .

      پاسخ
    10. Saeed
      سوابق: (134 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      بابا ال نود ماشین عالی یه گاز خورش هم خوبه تنها ماشین مونتاژ داخلی هست که دور موتورش محدودیت و خط قرمز نداره خودم کامل تا رو7آوردمش ولی استوپر نخورد فقط کیلومتر برید

      پاسخ
      • hero
        سوابق: (484 دیدگاه)
        16 تیر 1393

        فکر کنم تو 6300 باید کات آف بشه ! حتما اشکالی داشته

        پاسخ
    11. hero
      سوابق: (484 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      انصافا ال 90 موتور قلدری داره
      ولی اگه بخواین با ظرفیت کامل تو جاده کوهستانی باهاش برونید حتما تاثیر منفی داره

      پاسخ
    12. mahdi
      سوابق: (77 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      مهمترینش تنفس وهوای ورودی هست که نویسنده اول مطلب اشاره کرد سیستم جرقه زنی هم خیلی تاثیر داره که من تجربشو دارم (شمع های ایریدیوم)همینطور صفحه کلاج هر چی نو تر باشه تو شتاب و قدرت تاثیر داره درضمن دور موتور را هم نسبت به دنده ای که میخوای عوض کنی باید بالا ببری که در سربالاییهادور موتور را بیش از حد معمول باید بالا برد وخیلی چیزای دیگه که دوستان اشاره کردن

      پاسخ
    13. واروژ
      سوابق: (9 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      سال 85 یه آردی صفر خریدم برای کارای شرکت…بگذریم ک چه دماری از ما درآورد تا قابلیت رانندگی پیدا کرد و چه مشکلاتی تو 1000کیلومتر اول داشت!

      محض خنده پیشنهاد دادم تیونش کنیم که همه قبول کردن و از فیلتر هوای اسپرت و وایر شمع و شمع قویتر و دست آخر یه سایکلون و برداشتن مثلن کاتالیزورش و رینگ و لاستیک 206…
      خلاصه مصرف کلی پایین اومد و کولر روشن با ذکر اشهد 140 تا میرفت!

      پاسخ
      • علیرضا
        سوابق: (1 دیدگاه)
        2 مرداد 1393

        تازه الان خودم یدونشو دارم مدل 84 یشمی.
        خدایی اگه بخوای دور موتورش رو مدام رو 4 یا بلاتر نگه داری سریع تسمه دینام+ تسمه هیدرولیک از بین میره!
        اما من اومدم شمعهای NGK ژاپنی + دیسک و صفحه مستحکم با مارک !!! + دف تویوتا کرونا اندختم+ فیلر گیری، زمین تا آسمون ماشین تغییر پیدا کرد که الان (تیر ماه 93) 1نزدیک به 1 میلیون دراومد.
        1- صدای ماشین فوق العاده کم شد
        2- شتاب+سرعت بهبود پیدا کرد، بخصوص شتاب.
        3- با دور موتور پایین تر همون سرعتهای قبل رو میرم
        4- مصرف سوختم امده پایین.
        بعد رفتم گاز کولرم رو آلمانی زدم، نزدیک به 100 تومن شد اما واقعا نه 405 دادشم نه پارس پدرم به این خنکیه! اینو تمام اعضای خونواده گفتن، چون گاز کولر خودروهای داخلی تماما چینیه!
        موفق باشید همگی.

        پاسخ
    14. امید
      سوابق: (1284 دیدگاه)
      16 تیر 1393

      جالب بود یادم باشه وقتی ماشین خریدم از قدرت موتورش راضی نبودم این کارارو انجام بدم

      پاسخ
    15. MPS
      سوابق: (12 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      پرشیا دارم 6200 رو تا دنده 4 پر میکنه دنده 5 میره رو کفی..با مزدا3 نیو 7500 رو پر میکنم..کات آف که نداره ولی کامپیوتر یه فحشهایی رو صفحه مینویسه بعد دنده عوض میکنه!!

      پاسخ
    16. abbasjj
      سوابق: (22 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      خیلی مطلب جالبی بود ولی به درد ما ایرانیا نمیخوره
      ای کاش مطلبی تحت عنوان بهترین ماشین های ارزان قیمت میذاشتید هرچند اونا هم واسه ما گرونن (گرونش میکنن) ماشین 1000 دلاری 2000 دلاری تو همین مایه ها :|

      پاسخ
    17. bardia
      سوابق: (54 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      مطلب زیاد جالب نبود
      اولن با برنامه ریزی ECU روی 206 1600 سی سی حتی تا 15 اسب بخار هم میشه قدرت گرفت نه نیم اسب
      یک راه خیلی خوبی که پیشنهاد میکنم استفاده از هدرز ه که روی 206 تیپ 5 تا 7 الی 10 اسب قدرت زیاد میکنه
      ورودی هوای بهتر و شمع قویتر
      همچنین اگه خیلی میخواین ماشینی مثل 206 رو به فانتوم تبدیل کنید میتونین از من بپرسین
      206 قابلیت اینو داره که بدون نصب توربو صفر تا صدش تا 8 ثانیه کم شه با تقریبا” خرجی حدود 4 تا 5 میلیون تومان

      پاسخ
      • momo
        سوابق: (100 دیدگاه)
        17 تیر 1393

        میشه بگی چه چیزایی لازمه؟؟ و آیا این تجهیزات تو ایران پیدا میشه؟؟

        پاسخ
        • bardia
          سوابق: (54 دیدگاه)
          18 تیر 1393

          عزیز برای اینکه 206 تیپ 5 رو بکنی مثل فشنگ:
          1.نصب هدرز و منبع اسپورت اگزوز
          2.نصب شمع درست حسابی و فیلتر هوای اسپرت
          3.اگه ای سی یو ماشینت 7.4.5 باشه عوضش کنی با مدل 7.4.4
          4.بعد اینکه ECU 7.4.4 شد میری سراغ چیپ سوپر تیونینگ که روی ECU نصب میشه(البته این کارو روی 7.4.5 هم میشه کرد ولی کمتر جواب میگیری)
          5.اگه همه ی این کارای بالا رو کردی,زانتیا و مزدا 3 و این دسته ماشینارو میزنی,ولی اگه بازم سیر نشدی و میخوای ماکسیما اتومات و ازرا و اینارو هم بگیری:
          باید بری میل سوپاپ فکر کنم 65 درجه بزاری(بپرسی از مکانیک ها بلدن) این حرکت یه 20 اسب بخار اضافه میکنه بازم
          باز هم هست کارایی که روی شتا تاثیر داشته باشه که سخت میشه مثل فلایویل الومینیومی که برای 206 امادشو دارن و نصب کویک شیفتر
          ولی یک نکته ی خیلی مهم اینه که همه ی کارای بالا رو بکنی ولی سایز رینگ و لاستیکت از استاندارد کارخونه بزرگ تر باشه نتیجه ی خاصی و قابل توجهی نمیگیری

          پاسخ
          • momo
            سوابق: (100 دیدگاه)
            19 تیر 1393

            ممنون از راهنماییت. اما فک کنم این هزینه هارو بزارم رو پول ماشین میتونم همون ماکسیما اتوماتو بخرم :|

    18. Linkoln 6FT
      سوابق: (4 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      با ریفلش کردن همون نیم اسب بخار زیاد میشه
      نویسنده که نگفت با برنامه ریزى مجدد اکو میشه نیم اسب اضافه کرد
      به نظرمن برنامه ریزى مجدد اکو کار درستى نیست چون مصرف
      سوخت رو بالا میبره همین کار رو کارخونه هم میتونست انجام بده

      پاسخ
    19. Just 323
      سوابق: (69 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      اینا همه واسه فیلماست … ما که تا دو تا بخواییم گاز بدیم توربو بذاریم رو سره ما خراب میشن بگیرید با خدایی نخواستیم ..

      پاسخ
    20. فرید
      سوابق: (18 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      وقتی با دنده 3 دور موتور بالاتر از 3 هزار میرم تو سربالایی اخرش دیگه موتور گاز نمیخوره؟انگار هوا به موتور نمیرسه حتی ماشینو بیاری رو دنده 2 هم کم و کان مشکل پا برجا هستش

      پاسخ
    21. علی
      سوابق: (1 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      سلام.رویه رونیز چه کار میشه کرد که سرعتش بیشتر بشه.قدرتش که حرف نداره.فقط تو سربالایی نمیدونم چه مشکلی پیدا کرده که گاز نمیخوره لطفاکمکم کنید.

      پاسخ
    22. 000
      سوابق: (6 دیدگاه)
      17 تیر 1393

      سلام
      کسی میدونه بهترین شمع برای ال۹۰ چیه؟؟

      پاسخ
    23. f1
      سوابق: (2 دیدگاه)
      19 تیر 1393

      سلام خدمت پدالی های عزیز.
      بهترین دور موتور برای خودروهای سواری که زیربارهستن(سربالایی ووزن زیادی روماشین باشه)،بین 3500تا4500 چون اگر بیشتر بشه فرست تنفس موتور کاهش پیدا میکنه و هم نیروی اینرسی پیستون نسبت به احتراق بیشتر میشه وباافت گشتاور مواجه میشه موتور.

      پاسخ
    24. حمیدرضا
      سوابق: (1 دیدگاه)
      29 تیر 1393

      به نظر من باید خوب گوش بدیم ببینیم ماشینمون چه صدایی داره ازش بیرون میاد !
      آره وقتی صدای ناجوری میده باید دور موتور رت در فواصل طولانی زیاد بالا نبریم. ضمنن بهتره در فواصل طولانی یه تنفسی به ماشین و خودمون بدیم که هر دو سالم به مقصد برسیم.

      پاسخ
    25. hassan
      سوابق: (1 دیدگاه)
      24 مرداد 1393

      سلام به دوستان سایت ” pedal.ir ”
      ماشین من 206 تیپ 2 مدل 84 هستش
      دور موتور ماشین بالاست ولی سرعت پایین
      از وقتی هم که ماشین تعمیر موتور شده این مشکل 2 چندان شده
      مثلا توی دنده 4 دور موتور روی 4 و سرعت روی 85 هستش و فشار رو روی موتور میشه حس کرد
      با دیاک و تعویض دیسک و صفحه مشکل برطرف نشد
      مشکل از کجاست
      ممنون میشم مدیران سایت و دوستانی که تخصص یا با چنین مشکلی مواجه شدن راهنمایی کنن
      با سپاس

      پاسخ
    26. امین
      سوابق: (2 دیدگاه)
      14 شهریور 1393

      سلام، از نظر من با خرید یه هدرز به قیمت 900 هزار تومان و فیلتر اسپرت قیمت 50،60 هزارتومان و شمع، وایر شمع اسپرت 100 تا 150 قدرت و سرعت ماشین با افزایش چشم گیری نصیبتان میشه البته قیمتا میان گیر هست شاید جمعا 100 بالا یا پین بزنه

      پاسخ
    27. محمد
      سوابق: (4 دیدگاه)
      31 شهریور 1393

      سلام برای تقویت شتاب نیسان پیکاپ باید چکار کنیم؟اسنور کل چطوره خوبه برا شتاب یانه؟

      پاسخ
    28. مهدی
      سوابق: (2 دیدگاه)
      11 مهر 1393

      سلام من ی پی کی مدل 83 انژکتور دارم میخام شتابشو افزایش بدم.شمع و وایر از چه مارکی استفاده کنم.چقد تاثیر داره؟
      الان 0تا100 15 ثانیه پر میکنم.
      استپر هم تاثیر داره؟چه مارکی بگیرم؟
      ممنون

      پاسخ
    29. مهدی
      سوابق: (2 دیدگاه)
      11 مهر 1393

      کاتالیزور چیه؟
      قیمتش حدودا چنده؟
      هدرز چیه؟



    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : خودرو 206 , انواع ام وی ام mvm , انواع پراید , خودرو سمند , خودرو رنو , خودرو پژو , خبرهای جدید بازار خودرو , مجله ماشین ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط نیما در تاریخ 6 سال پیش و 14:24 دقیقه ارسال شده است

    دوستان اگر کسی برای دوو سیلو یا ریسر هدرز میخواد من دارم به دلیل فروش خودرو هدرزها رو باز کردمو برای فروش گذاشتم کاملا تست شده و اماده نصب قیمت هر کدام 150 هزار تومان دست ساز.تماس nimarace@yahoo.com


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار