دوشنبه 26 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تغییرات و بررسی تخصصی در بررسی هیوندای سانتافه 2010
  • تعداد بازدید : 3142
  • تغییرات و بررسی تخصصی در  بررسی هیوندای سانتافه 2010

    »» بررسی هیوندای سانتافه 2010

    هیوندای سانتافه را باید از موفق ترین کراس اوور های بازار ایران نام برد. این کراس اوور کره ای که نسل دوم آن در سال 2007 به بازار ایران وارد شد با وجود امکانات خوب و قیمت پایین تر نسبت به رقبای ژاپنی، توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند بخصوص که 7 نفره بودن سانتافه به طور استاندارد مزیتی بزرگ در برابر رقبای آن بشمار می رفت. با این حال پس از گذشت چند سال ژاپنی ها بیکار ننشسته و کراس اوور های خود را با برتری های قابل توجه در بخش فنی و امکانات رفاهی راهی بازار نمودند این در حالی بود که در آن زمان هیوندای برنامه ای برای عرضه نسل جدید سانتافه نداشت و ارائه نسل سوم سانتافه برای سال 2012 برنامه ریزی شده بود بنابراین سانتافه می‌رفت تا جایگاه خود را در بازار از دست بدهد و میدان را به رقبای قدر ژاپنی واگذار کند. در سال 2010 هیوندای سانتافه با فیس لیفت جزیی و ارتقای فنی به بازار آمد تا بتواند جایگاه خود را تا زمان عرضه نسل سوم در بازار حفظ کند. در این نوشتار قصد داریم تا از نزدیک این کراس اوور کره ای را بررسی کنیم و به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

    2010 Hyundai SantaFe

    2010 Hyundai Santa Fe

    در نمای ظاهری شاهد تغییراتی نه چندان چشمگیر نسبت به مدل قبلی هستیم تغییراتی که به منظور به روز نگه داشتن ظاهر سانتافه تا زمان ورود مدل 2012 انجام شده اند, این تغییرات در نمای جلو شامل تغییر چیدمان داخلی چراغ ها و تعویض سپر جلو و مه شکن ها با نمونه‌ای زیباتر نسبت به مدل قدیمی هستند,ضمن آن که نشان هیوندای نیز به قسمت بالایی جلوپنجره منتقل شده, در نمای عقب تغییر چراغ ها به شکلی زیبا صورت گرفته اما مهم ترین تغییر سپر عقب جدید است که با جای دادن دو خروجی اگزوز ظاهری قدرتمند تر را نسبت به مدل 2007 نشان می‌دهد.

    هیوندای سانتافه 2010

    هیوندای سانتافه 2010

    با وارد شدن به داخل اتومبیل خود را در فضایی جادار و با ارگونومی خوب هستیم. فضای زانو ها و بالای سر نیز مانند اکثر خودرو های این کلاس بزرگ و کافی است. یکی از نکات مثبت سانتافه وجود ردیف سوم صندلی است که در رقبایی مثل مورانو و لکسس RX وجود ندارند. البته ردیف سوم خیلی جادار نیست و بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگ‌سالان, با پنهان شدن ردیف سوم در کف خودرو فضای بار بزرگی نیز در اختیار خواهد بود. تغییرات این بخش نیز شامل جایگزینی طرح فیبرکربنی داشبورد و رودری ها با طرح چوب مدل قدیمی که به واقع بسیار بی کیفیت می‌نمود هستیم, استفاده از پلاستیک خشک برای داشبورد نیز از نکات منفی داخل خودرو است. دیگر تغییر به وجود آمده شکل جدید پشت آمپر ها است که با آنکه در مقایسه با خودرو های روز کمی ساده و قدیمی جلوه می‌کند ولی طراحی قابل قبولی بخصوص در قیاس با مدل قدیمی دارد. کیفیت مواد استفاده شده در اتاق سانتافه از رقبای ژاپنی اش پایین تر است اما در خودروی مورد آزمایش به دلیل کم کارکرد بودن هیچ‌گونه مورد منفی خاصی وجود نداشت و اتاق نیز به صدا نیفتاده بود. البته باید صبر کرد ودید که چند سال بعد سانتافه ها چه وضعیتی خواهند داشت بنابراین فعلا برای قضاوت در مورد دوام آنها زود است.

    نمایشگر سوپر ویژن

    نمایشگر سوپر ویژن

    در بخش امکانات نیز سانتافه هرچند لیستی به پرباری تویوتا پرادو ندارد ولی امکانات کافی دارد که به شرح زیر است: سیستم نمایش میزان باد تایر (TPMS) سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم ضد بلوکه (ABS) و EBD شش عدد ایربگ سنسور, تشخیص چپ شدن، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی و گرم‌کن، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی به قابلیت کنترل از روی فرمان,سانروف برقی، چهار شیشه برقی با شیشه راننده اتوماتیک، سنسور باران، فرمان با روکش چرم مصنوعی، شستشوی چراغ، نمایشگر سوپر ویژن با قابلیت تنظیم شدت نور، سیستم صوتی با سی دی چنجر و 6 عدد بلندگو، ورودی USBوAUX، سیستم اتولایت، دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم با قابلیت تنظیم درجه فن برای ردیف سوم، برف پاک کن عقب,کول باکس، محل قرار گیری عینک در سقف و آینه ی کنترل کودک.

    هیوندای سانتافه 2010

    هیوندای سانتافه 2010

    سانتافه ی 2010 بیشترین تغییرات را در بخش فنی تجربه کرده چرا که نمونه ی سابق از لحاظ فنی و حرکتی مخصوصاً در برابر رقبای ژاپنی اش کاملاً عقب افتاده بود. قلب تپنده ی سانتافه ی جدید موتور 6 سیلندر وی شکل 3.5 لیتری با بلوک آلومینیمی است که قدرتی معادل 276 اسب بخار (در برخی منابع 260 تا 266 اسب بخار آمده است.) و گشتاور 332 نیوتون متر را تولید می‌کند. این موتور که در کارخانه HMMA* در ایالت آلابامای آمریکا ساخته شده از سری موتور های لامبدا ی هیوندای است و از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها (CVVT) بهره می‌برد, این موتور بر روی محصولات دیگر گروه کیا-هیوندای یعنی کیا کادنزا و کیا سورنتو نیز استفاده می‌شود. برای مدل 2010 موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر (مشابه با هیوندای ix35) نیز قابل سفارش است که البته در بازار ایران عرضه نمی‌شود.

    2010-HyundaiSantaFe-engine-v6
    موتور با فشار کلید استارت به نرمی روشن می شود و به لطف گیربکس جدید 6 سرعته ی جدید, خودرو عملکرد آرام و نرمی دارد و دنده ها یکی پس از دیگری به نرمی تعویض می شوند. در هنگام تخته کردن ناگهانی گاز گیربکس اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند که هر چند خیلی سریع نیست اما به موقع انجام می گیرد و چندان انتقادی بدان وارد نیست. در هنگام رانندگی قدرت بالای موتور جلب توجه می‌کند که و هر آن که راننده تصمیم به سبقت گرفتن بگیرد این موتور قوی خواسته ی راننده را برآورده می‌کند. سانتافه در عرض 9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز قابل دستیابی است.

    حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که در دنده ی 5 قابل دستیابی است.

    حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که در دنده 5 قابل دستیابی است.

    سانتافه به کمک گشتاور بالای موتور در دنده های بالا شتاب گیری قابل قبولی دارد به‌طوری که سریعتر از آنچه هست نشان می‌دهد. چند نکته در خصوص این گیربکس وجود دارد یکی اینکه حتی در هنگام قرار داشتن روی حالت تعویض دستی هنگامی که دور موتور به ابتدای منطقه ی قرمز می‌رسد منتظر فرمان راننده نمی‌ماند و تعویض را انجام می‌دهد که این مسئله شاید چندان به مذاق رانندگان خوشایند نباشد. مورد دیگر اینکه در تست سرعتی که با این خودرو انجام دادیم مشاهده شد که خودرو در دنده ی 5 به حداکثر سرعت خود می‌رسد و دنده ی ششم فقط برای کاهش مصرف سوخت است. موتور تنفس طبیعی سانتافه در دور های بالا بسیار سرحال است و صدای موتور که از خروجی های دوبل اگزوز (که بنا بر اظهار یکی از دوستان با جنسیس کوپه مشابه است.) به گوش می‌رسد بسیار گوش نواز است و حس اسپرت بودن را القا می‌کند. پیشرانه که در مدل قدیمی نقطه ی ضعف سانتافه محسوب می شد حال در مدل 2010 به نقطه ی قوت تبدیل شده. البته در صورت رانندگی های پرشتاب و با دور بالا افزایش مصرف سوخت اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات حتی تا نزدیک 30 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد اما در اتوبان و با سرعت 90 کیلومتر دارای مصرف قابل قبولی حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر است.

    طراحی عقب سانتافه 2010

    طراحی عقب سانتافه 2010

    این کراس اوور کره ای از سیستم چهارچرخ محرک نیز سود می‌برد که البته کارایی آن فرسنگ ها با یک اس یو وی تفاوت دارد. در بیشتر مواقع نیروی موتور تنها به چرخ های جلو منتقل می‌شود که در صورت تشخیص لغزش دیفرانسیل عقب نیز وارد عمل شده و نیرو را دریافت می‌کند که البته این وضعیت موقتی است و پس گذر از سرعت 70 کیلومتر بر ساعت دیفرانسیل عقب خلاص شده و خودرو محرک جلو می‌شود. این خصوصیت در هیوندای وراکروز و توسان نیز وجود دارد.

    کلید های کنترل سیستم 4WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها

    کلید های کنترل سیستم 4WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها

    در سمت چپ راننده کلیدی با عنوان 4WD Lock به چشم می‌خورد که نیروی انتقالی به هر دو میل گاردان را یکسان می‌کند. این وضعیت نیز تنها در تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است. در یکی از تست هایی که در برف انجام شد و خودرو بر اثر گیر کردن کاملاً متوقف شده بود و با وجود فعال بودن کلید 4WD Lock اما انتقال نیرو به چرخ های عقب گاهی قطع می‌شد. . به طور کلی سانتافه ابداً گزینه ی مناسبی برای مسیر ها خارج از جاده نیست و قابلیت آفرود ضعیفی دارد. در هنگام حرکت خودرو نرم و بی صدا است ولی تکان های بدنه در مواجه با دست انداز ها می‌تواند از راحتی سرنشینان عقب بکاهد. در هنگام رانندگی دید مناسبی نسبت به اطراف دارید و با وجود دوربین دید عقب که نمایشگر آن داخل آینه ی وسط جاسازی شده در هنگام پارک نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. از نکات مثبت سانتافه فرمان نرم آن است. هندلینگ خودرو نیز در حد معمولی قرار دارد اما با وجود سامانه ی کنترل پایداری (ٍESP) و شش عدد ایربگ سرنشینان احساس امنیت قابل قبولی دارند. صندلی ها نیز شاید نتوانند به خوبی مزدا 3 بدن را در بر بگیرند اما طراحی و راحتی قابل قبولی دارند. سیستم کنترل کشش یا (TCS) نیز موجود است که با فعال کردن ترمز چرخ های در حال هرزگردی از لغزش آنها جلوگیری می‌کند.

    داشبورد سانتافه 2010 با طرح فیبر کربن

    داشبورد سانتافه 2010 با طرح فیبر کربن

    سانتافه را باید خودرویی با هندلینگ و کیفیت متوسط سواری و در عین حال دارای موتوری قدرتمند و لیست امکانات کامل دانست که در مقایسه با رقبای ژاپنی اش مانند نسل اول نیسان مورانو گزینه ی بهتری برای خانواده هاست هر چند با دیگر رقیب ژاپنی اش یعنی لکسس RX اصلاً قابل مقایسه نیست. خودروی مورد بحث در سال 1389 با قیمت حدود 60 میلیون تومان خریداری شده که در آن زمان قیمت مناسبی به حساب میامد اما در زمان نگارش این مطلب یعنی بهمن 1392 سانتافه 3.5 لیتری قیمتی حدود 130 میلیون تومان را دارد که افزایش بیش از دو برابری قیمت را نشان می‌دهد و حقا باید قبول کرد که این بها برای کراس اوور کره ای بهایی بسیار گزاف است.

    نمای جانبی سانتافه 2010

    نمای جانبی سانتافه 2010

    در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای فرزادفر که انجام این تجربه بدون همکاری و مساعدت ایشان میسر نبود توجه شما را به نکات منفی و مثبت سانتافه 2010 جلب می‌کنیم:

    نکات مثبت:

    • کابین جادار.
    • ردیف سوم صندلی.
    • موتور قدرتمند.
    • طراحی ظاهری مناسب

    نکات منفی:

    • قابلیت آفرود پایین.
    • پلاستیک سخت کابین.
    • هندلینگ متوسط.

    *HMMA مخفف Hyundai Motor Manufacturing Alabama


    نوشته و عکس: حسین ریاحی
    13
    بهمن
    1392

    hyundai santafe 2010

    تجربه و آزمایشهیوندای2010 بررسی فنی و تخصصی خودروهای وارداتی شاسی بلند هیوندای سانتافه



    9,166 بازدید کننده

    ۷۶ دیدگاه

    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
      سوابق: (1382 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      یه حس تنفر عجیبی نسبت به این ماشین دارم!

       
      122
       
      136
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • mory
        سوابق: (330 دیدگاه)
        13 بهمن 1392

        آخ حرف دلمو زدی

         
        97
         
        91
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • Zonda R
          سوابق: (1305 دیدگاه)
          13 بهمن 1392

          F.A
          اقا عینه کالاسکه می مونه تا ماشین
          کیفیت سواریش افتضاحه
          60 هزار تا به بعد هم شروع میکنه به خراب شدن و سوختن چراغ ها
          حتی چراغ های تو کابین
          مصرفشم که……
          البته نسله جدیدش رو هنوز سوار نشدم

           
          70
           
          51
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • Zonda R
            سوابق: (1305 دیدگاه)
            13 بهمن 1392

            F.A
            بازارشم که
            مدله 2011 20000 تا کارکرد رو میگن
            130 میلیون
            :-D

             
            37
             
            8
             
             
            تاییدیه
      • javid
        سوابق: (74 دیدگاه)
        13 بهمن 1392

        من هم اینو داشتم هم پرادو هردوشون مدل 2010 بودن ولی حالا به لطف جناب آقای دکتر محمود……. حالا باید عکساشون رو نگاه کنم

         
        81
         
        20
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • k1
          سوابق: (76 دیدگاه)
          13 بهمن 1392

          به لطف محمود سوار شدی
          و به نامردی نامردان سال88 پیاده
          تو زمان محمود بود که تونستی همچین چیزی سوار شی

           
          32
           
          119
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • Zonda R
            سوابق: (1305 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            F.A
            دعوای سیاسی نکنید
            این شرایط برایه همه ی مردمه
            و
            اینکه
            شاید اینده دوباره بتونی سوارشی

             
            42
             
            6
             
             
            تاییدیه
          • sorena330
            سوابق: (680 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            کی گفته برای همه ی مردمه؟
            نخیر آقاجان اگه شرایط ادامه پیدا میکرد تا سال 94 دقیقا عین هند بودیم 2درصد بیلیونر(دلار)بقیه زیر خط فقر

             
            54
             
            4
             
             
            تاییدیه
    2. توفیقی
      سوابق: (1125 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      همین امروز این لگن رو روندم مال دختر عمومه.اصلا حال نکردم هر چی باشه یه تن لش شاسی بلنده.
      عشق است سواری چه سدان چه سوپر اسپرت چه رودستر چه لیموزین چه کوپه چه کروکی

      ماشین هر چی میخواد باشه باشه ولی شاسی بلند و استیشن و ون و وانت نباشه.

       
      30
       
      117
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • sorena330
        سوابق: (680 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        تو ارس زندگی میکنی و دختر عموت 130 تومن پول پای سانتافه 2010 داده؟
        نگو سانتافه ی منطقه آزاد سوار میشه که غیر ممکنه،ارس سانتافه 2010 نداره…

         
        37
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • امیر
          سوابق: (55 دیدگاه)
          19 فروردین 1393

          خودت جواب خودتو دادی, به احتمال زیاد اون زمان که واردات ماشین از ارس آزاد خودت خریدن.هر چند که چون توی سال 2012 واردات آزاد شد حدود 10-12 تا از همین سانتافه ها هم وارد کردن

           
          3
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
      • رضا 2272
        سوابق: (137 دیدگاه)
        15 بهمن 1392

        20 تومن بذار روش یه TOYOTA RAV4 بگیر. سگش شرف داره به این آشغال کره ای

         
        18
         
        16
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • امین
          سوابق: (20 دیدگاه)
          10 تیر 1393

          وقتی موهاوی هست چرا این ماشین ها

           
          5
           
          3
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
        • reza
          سوابق: (129 دیدگاه)
          12 مرداد 1393

          همینایی که بهشون می گی آشغال دارن با ماشین های آلمانی و ژاپنی رقابت می کنن

           
          4
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
      • امیر
        سوابق: (324 دیدگاه)
        15 اسفند 1392

        suv(شاسی بلند) سوار نشدی که این حرف و میزنی- ضمنا سانتافه شاسی بلند نیست کراس اووره مهندس

         
        7
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    3. حسین
      سوابق: (867 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      مشخصات مدل جدیدش هم میشنوشتید!!

       
      24
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    4. $ توفیقی.فقط پول.فقط دلار $
      سوابق: (1125 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      هیوندا فقط اکوآس سنتینیال
      کیا فقط کوریس یا K900
      کادیلاک فقط CTS اسپورت سدان
      بنز فقط S65
      لکسوس فقط LS 600h
      نیسان فقط GTR
      پورشه فقط 911
      فورد فقط شلبی
      شورلت فقط کوروت
      بی ام و فقط M5
      آئودی فقط S8 W12
      بنتلی فقط FLYING SPEAR
      رولزرویس قط فانتوم Extented wheelbase
      آستون مارتین فقط ونکوئش
      مک لارن فقط MP4-12C
      جگوار فقط XJ
      فراری فقط F12 برلنیتا
      لامبورگینی فقط آونتادور
      بوگاتی فقط ویرون گرند اسپورت ویتس
      مایباخ فقط اکسلرو
      هوندا فقط آکورد
      تویوتا فقط آوالون

      این اولین ماشین دوست داشتنی شرکتهایی هست که گفتم.

       
      23
       
      5
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    5. جلال
      سوابق: (584 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      سلام
      هیوندای فقط داره مثل علف هرز رشد میکنه :D

       
      56
       
      50
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    6. ساسان.م
      سوابق: (128 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      نسبت به پولی که میپردازید قابل قبوله قیافه خوبی هم داره ولی خوب کره ای هست دیگه یک سری ضعف ها هم داره

       
      37
       
      7
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    7. ALi.sd
      سوابق: (46 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      من همیشه میگم که سانتافه سوگلی هیوندای بوده ،
      سال 2007 که اومد خیلی استقبال خوبی ازش شد ،
      نکات منفی داره ولی واقعا ماشین تو دل برویی هست ،
      من پشتش نشستم و تو این رنج قیمت فقط همینو ترجیح میدم :p

       
      57
       
      24
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • Zonda R
        سوابق: (1305 دیدگاه)
        13 بهمن 1392

        F.A
        من 100 درصد
        سورنتورو به این ترجیح میدم
        مورانو هم تو این رنج خوبه
        اما اصلا رنجش تو بازار معلوم نیست

         
        28
         
        16
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • ALi.sd
          سوابق: (46 دیدگاه)
          13 بهمن 1392

          کیا رو که اصلا قبول ندارم اسمشو نیارین ،
          بعدشم مورانو هم قیمت سانتافه است پسرجان ؟

           
          34
           
          15
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • nima
            سوابق: (192 دیدگاه)
            13 بهمن 1392

            اقا من 2 ساله سورنتو 2009 دارم . در حد قیمتش ازش راضیم . چندبار هم خواستم سانتافه بگیرم ولی پشیمون شدم . سورنتو هم تو شتاب و سواری بهتر از اینه ..یادم میاد تو مجله خونده بودم نشستن تو سانتافه مثل شلغم پخته هستش . مورانو هم تو همین رنجه البته اتاق قدیم . ارزش هم داره .

             
            21
             
            3
             
             
            تاییدیه
          • Zonda R
            سوابق: (1305 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            F.A
            Ali.sd جان
            کیارو قبول نداری خب این مربوط به سلیقه و عقیدته
            و
            محترم
            اما سورنتو محبوب ترین suv کره ایه بازاره امریکاست
            در ضمن برای دیدن قیمت مورانو 2008 یه نگاه به روزنامه و سایت های فروش بزن
            من با مدرک و مستند صحبت میکنم

             
            12
             
            4
             
             
            تاییدیه
          • زیگما
            سوابق: (2958 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            یه جوری میگی سورنتو محبوب ترین کره ای هست انگار کره ای ها چند تا اس یو وی در امریکا دارن!دو تا هست روی یک پلتفورم!تازه اگه بشه اسمشونو گذاشت اس یو وی!کراس آور هستند بیشتر….

             
            17
             
            9
             
             
            تاییدیه
          • امیر
            سوابق: (324 دیدگاه)
            15 اسفند 1392

            مورانو حدود 200 تومن قیمتشه که اصلا نمی ارزه به قیمتش
            شاسی بلندم نیست کراس اووره

             
            3
             
            0
             
             
            تاییدیه
          • امیر
            سوابق: (324 دیدگاه)
            15 اسفند 1392

            آقای زیگما نمیدونم برداشتت از یه suv چیه ولی موهاوی فول سایز با 340 اسب بخار و 2227 کیلوگرم وزن دارای ظرفیت 7 سرنشین یکم تحقیقات کنی بد نیست

             
            5
             
            1
             
             
            تاییدیه
      • ALi.sd
        سوابق: (46 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        هه من خودم کارم معامله ماشینه ، اونوخ تو میگی به قیمتا سر بزنم ؟!!!

         
        4
         
        5
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    8. ali persis
      سوابق: (28 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      واقعا حیفه پول که بدی به این ماشین مزخرف با پول این یه مورانو میخری که یه نگاش میارزه به این

       
      25
       
      18
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    9. پژو rcz
      سوابق: (19 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      ماشینه ادمای ماشین نشناس…

       
      33
       
      15
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    10. SAEED
      سوابق: (198 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      سلام.
      این مدل از سانتافه دیگه واقعاً لوس شده!!خییییلی تو ایران زیاده!!!با پول این ماشین میشه ی سورنتو هم مدل خودش خرید ک هم موتورش از این قویتره هم ظاهرش نازتره!!یا خیلی ماشینای دیگه!!

       
      18
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • سعید
        سوابق: (12 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        موتورشون یکیه و ساخت هیوندایه – ظاهرشون هم سلیقه ایه.

         
        7
         
        3
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • SAEED
          سوابق: (198 دیدگاه)
          14 بهمن 1392

          سلام.
          کی گفته موتورش با کیا سورنتو یکیه؟؟؟؟؟؟!!!
          سورنتو مدل 2010 موتورش 3300 سی سی و موتور این مدل سانتافه 2700سی سی!!!!!

           
          8
           
          9
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • سعيد
            سوابق: (12 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            دوست عزیز حداقل مقاله بالا رو میخوندی بعد نظرات رو پاسخ میدادی. سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو 2010 موتور 3500 سی سی دارند .

             
            14
             
            2
             
             
            تاییدیه
          • SAEED
            سوابق: (198 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            سلام.
            داداش گلم سانتافه 2013 موتورش 3500 سی سی ک بکلی ظاهرشم با این مدل فرق داره!!!
            پیشرانه این ماشین 2700سی سی ک با هیوندای کوپه دقیقاً ی موتور!

             
            1
             
            6
             
             
            تاییدیه
          • SAEED
            سوابق: (198 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            سلام.
            اصلاً سورنتو 2010 موتورش 3300،این مدلهای 2011 ب بالا ک اتاقشونم تغییر کرده موتورشون 3500!!!

             
            3
             
            0
             
             
            تاییدیه
          • SAEED
            سوابق: (198 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            سلام.
            صحبت بنده روی سورنتو و سانتافه 2010!!!ن مدلای 2011 2012 یا2013!!!!!!

             
            3
             
            0
             
             
            تاییدیه
          • سعید
            سوابق: (12 دیدگاه)
            15 بهمن 1392

            سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو xm 2010 هر دو موتور 3500 دارند که در مقاله بالا نیز ذکر شده است. سانتافه 2013 با سه موتور 3300 – 2400 و 2000 توربو شارژ تولید شده و اصلا از موتور 3500 استفاده نشده. ولی بعضی از وارد کننده ها با نام سانتافه 2013 3500 سی سی وارد کرده اند.
            در مقاله بالا درمورد سانتافه قبل از نیمه دوم 2010 با موتور 2700 سیسی و یا سورنتو قبل از نبمه دوم 2010 با موتور 330 سی سی صحبت نشده است.

             
            6
             
            1
             
             
            تاییدیه
    11. فرزاد
      سوابق: (96 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      اگه بخواییم قیمت رو در نظر نگیریم تو شاسی بلند هیچی ماشینی به x6 و لکسوس rx350 نمی رسه

       
      14
       
      15
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    12. محمد … ماشین فقط ژاپنی
      سوابق: (1594 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      ماشین کره ای بدرد نمیخوره…از اتاقش خوشم نمیاد یجورایی اتاقش کپی اتاق پرادو 2008 عه … من اگه 130 تومن داشتم یا راو4 تیپ 3 میگرفتم ، یا مورانو 2009 ، یا حتی بنظر من پرادو 2005 سگش می ارزه به این…کره همون بره مورچه بسازه اسمشو بزاره i10 بهتره…آخه تا وقتی کراس اوور ژاپنی هست کی میره سراغ این؟؟؟هر چند که همین فیس لیفت مسخرش سگش می ارزه به این نیو فیسش که فقط قیافه داره و دیگر هیچ … ماشین کره ای چیزی جز یک گاری نیست

       
      15
       
      28
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • علي اقا
        سوابق: (64 دیدگاه)
        13 بهمن 1392

        اقا این راو ۴ ماشین خوبیه؟؟ کسی در مورد مزایا و معایبش اطلاع داره؟ اقا میلاد محسن خان و بقیه دوستان؟؟
        من میخوام بخرم خواستم بیشتر بدونم در موردش

         
        7
         
        2
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • علي اقا
          سوابق: (64 دیدگاه)
          13 بهمن 1392

          در ضمن قیمت تیپ سه ش دست کم صد و هفتاد میلیونه دوست عزیز

           
          3
           
          2
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • محمد … ماشین فقط ژاپنی
            سوابق: (1594 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            دوست عزیز یه سر به نمایشگاه های اطرافت بزنی قیمتها میاد دستت…راو 4 تیپ 3، 130 تا 145 میلیونه

             
            3
             
            1
             
             
            تاییدیه
          • محمد … ماشین فقط ژاپنی
            سوابق: (1594 دیدگاه)
            14 بهمن 1392

            گرون ترین تیپ راو4 175 میلیونه نه تیپ3

             
            2
             
            2
             
             
            تاییدیه
    13. ناشناس
      سوابق: (79 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      قبلنا میومدم پدال فقط به خاطر نظراتش که در بعضی مواقع واقعا عالی و بیشتر در مورد موضوع مقاله و اگه بحثی پیش میومد پیرامون ماشین بود ولی الان یه سالی میشه که پدال شده بچه بازی.یکی پز تعداد کامنتاشو میده یکی دیگه میگه فقط فلان شرکت فلان کشور الان هم که بحث زبان و قرآن پیش اومده.که چی مثلا.پدال یه سایت تخصصی هست و خواهشا با یاهو و فیس بـــــوق اشتباه نگیرین.از مدیریت هم خواهش میکنم یکم نظرات رو فیلتر کنه.ببخشید بی ربطه و طولانی

       
      31
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (5565 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        درود دوست عزیز .

        تمام حرف های شمارو قبول دارم به جز انتخاب اسم .

        ما منکر پیشرفت هیچ کشوری نیستیم . هر کشوری به اندازه خودش برای صنعتش

        زحمت کشیده . ولی این فقط هایی که شما عرض کردی ، همان اولویت اول اون

        فرد است . اون کشور و اون برند را دوست دارد . به حریم کسی هم تجاوز

        نکرده و مزاحمتی هم ایجاد نکرده . بارها و بارها گفتم که اینجا یک فضای

        مجازیه و هرکسی میتونه ازادانه نظر خودشو در باره ((( اتومبیل ))) بیان

        کنه . اما کسی نباید بی ادبی کنه . حالا چه به شخص . چه به اعتقادات طرف

        است .

        موفق باشی .

        ((( ایران و المان )))

         
        7
         
        3
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • ناشناس
          سوابق: (79 دیدگاه)
          14 بهمن 1392

          میلاد جان حرف شما کاملا درسته که در فضای مجازی هر اسمی میشه انتخاب کرد ولی منظور من این بود که از روی تعصب بحث میشه.کسی منکر تکنولوژی آلمان نیست ولی در شرایط کنونی باید به خودروهای کره ای هم فکر کرد و انصافا پیشرفت خیلی خوبی هم داشتن.

           
          6
           
          1
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
      • طوفان
        سوابق: (146 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        حرفتو کاملا قبول دارم از کامتها هیچ چیزی دستگیر آدم نمیشه یکی میگه پرچم ژاپن بالا یک میگه به جز آلمان بقیه آشغالن یکی میگه کره یکی آمریکا . همش شده شعار بابا یه چیزی بگید به درد آدم بخوره اگر ماشینو سوار شدید یا اطلاعات علمی دارید تجربه شخصیتونو بگید تا به درد بقیه بخوره اگرم سوار نشدید و اطلاع ندارید مال پدرتون نیست که اینقدر تعصب دارید . صنعتشو یکی دیگه داره پولشو یکی دیگه میگیره ما که هیچی نداریم اومدیم اینجا زنده باد مرده باد میگیم. واقعا که اسم جهان سومی لایق ما است .

         
        16
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (5565 دیدگاه)
          14 بهمن 1392

          درود.

          هم حرف شما اقای ناشناس و هم اقا طوفان تا حدی درسته .

          ولی من خودم تا جاییکه تونستم اطلاعات خودروییم رو در اختیار

          دیگران گذاشتم و همینطور بقیه . شما یک سری به پست های قبلی

          بزنید ، ببینید . تو همون پست تانک ، بچه ها اطلاعاتی نوشتند

          که خیلی به درد بخور بود . همینطور پست هواپیماها .

          پست فولکس واگن 64 ساله . کم لطفی نکنید .

          90 درصد پستهایی که پدال میذاره ، ماشیناش تو ایران

          نیست ، شما چطور میگید که تجربه ی رانندگی از اون ماشین رو

          بگیم؟؟؟ بعدشم همین پست سانتافه ، هر کی تجربشو داشته نوشته ،

          چه خوبی ، چه بدی .

           
          4
           
          3
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    14. محمد
      سوابق: (737 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      تا وقتی تویوتا و نیسان هستند اینا میشن چند تا اسباب بازی تو بازار

       
      23
       
      16
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • هنگامه شریفیان
        سوابق: (1 دیدگاه)
        14 فروردین 1393

        با سلام به شما دوست عزیزو تبریک سال نو البته منم نظرتون رو قبول دارم ماشین فقط ژاپنی البته سوزوکی ویتارا رو فراموش نکنید واقعا عالیه حداقل از سانتافه بهتره چون سانتافه شاسی بلند نیست و کراس اووره و در آفرود و خارج جاده عملکرد خوبی نداره ولی سوزوکی ویتارا بر عکس یک شاسی بلند تمام عیاره ممنون

         
        0
         
        4
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    15. saied
      سوابق: (613 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      اقایونی که سال ۸۹ به این ماشین ۴۰ میلیون پول داده بودن . علان با افزایش قیمتی که کرده [...]

       
      3
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • sorena330
        سوابق: (680 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        درطول تاریخ سانتافه 40 میلیون نبوده…
        غلو نفرمایید

         
        4
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    16. سعيد
      سوابق: (12 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      از نظر شتاب کمتر ماشین شاسی بلندی در ایران به پای سانتافه 2012 میرسه
      فقط پورشه کاین کمی از سانتافه 3.5 پرشتاب تره. با rx هم پا به پا میره.صحبت پرادو و لندکروز 6 سیلندر و مورانو رو نکنین که سوسک میشن. شاید موهاوی 8 سیلندر بتونه ازش جلو بزنه.

       
      18
       
      10
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • Zonda R
        سوابق: (1305 دیدگاه)
        14 بهمن 1392

        F.A
        ..الان داری در مورده سانتافه صحبت مییکنی؟؟!؟؟!؟!؟!!؟!؟؟!؟؟
        پرادو vx دو در تا حالا سوار شدی؟

         
        8
         
        7
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • سعید
          سوابق: (12 دیدگاه)
          15 بهمن 1392

          شتاب صفر تا 100 سانتافه 3500 سیسی 276 اسب بخاری 8 ثانیه است که پرادو وی ایکس دو در با موتور 240 اسب بخاری و تقریبا با وزن یکسان به پای آن نمیرسد.

           
          7
           
          2
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • امیر
            سوابق: (324 دیدگاه)
            15 اسفند 1392

            8 نه 9 که در بهترین حالت اینجوریه دعا کن بیشتر از 9 نباشه

             
            0
             
            1
             
             
            تاییدیه
        • فواد
          سوابق: (171 دیدگاه)
          16 بهمن 1392

          آقا این حرف رونگو ما از این ماشین داشتیم آنچنان پرادوی Vx دو در رو باهاش نابود کردم که یارو مونده بود. شتابش حرف نداره تا سوار نشی نمیدونی چی میگم. لند کروز Gxr رو که اصلا بیخیال شو روندم شتاب آنچنانی نداره ولی به جز بحث شتاب، سانتافه گرد پای لند کروز هم نمیشه. اصولا منطقی هم نیست که بخوایم اینارو باهم مقایسه کنیم. ولی لندکروز عشقه

           
          3
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    17. کرمانشاه
      سوابق: (111 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      این سانتافه که میگین پرادو و لندکروزو تو شتاب سوسک میکنه تو آفروود هم میتونه سوسک کنه مخصوصا لندکروزه؟؟؟

       
      9
       
      13
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • سعید
        سوابق: (12 دیدگاه)
        15 بهمن 1392

        سانتافه ماشین آفرود نیست. صحبت سر شتاب بود نه افرود

         
        7
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • امیر
        سوابق: (324 دیدگاه)
        15 اسفند 1392

        اشتباه میکنی دوست عزیز در کل ماشینهای شاسی بلند برای کورس و مانوور طراحی نشدن ولی از اون که بگذریم در مقابل لندکروز و پرادو حرفی برای گفتن نداره

         
        2
         
        2
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    18. Kurosh
      سوابق: (311 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      انصافاً شاسی بلند خوشکل ومامانی ایه…

       
      10
       
      3
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    19. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (5565 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      درود.

      در حد قیمت خودش خوبه . ولی به پای ژاپنی ها نمیرسه .

      یادش بخیر . اولین باری که این ماشینو در ایران دیدم ، تو فیلم ترش و

      شیرین بود. حمید لولایی داشتش این ماشینو .

      ((( ایران و المان )))

       
      8
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    20. Yashar
      سوابق: (92 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      دوستان یجوری صحبت میکنن که انگار تو آلمان زندگی میکنیم بیچاره کیا و هیوندای انگار مورد پسند هیشکی نیست!!

       
      6
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    21. محمد
      سوابق: (737 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      Aidin جان اگه با پراید و با سرعت روی دست اندازی بری نه تنها سپرش بلکه خودشم به فنا می ره.

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    22. ali
      سوابق: (96 دیدگاه)
      15 بهمن 1392

      کاری به ماشین های دو سه سال اخیر هیوندای ندارم . ولی این مدل از سانتافه اگه طراحی قابل قبولی داره به نسبه. چون یه کپی از ائودی بود فک کنم مدل q7 …

       
      4
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • سعيد
        سوابق: (12 دیدگاه)
        15 بهمن 1392

        سانتافه 2007 تا 2012 کپی فولکس واگن توارگ است.

         
        3
         
        2
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    23. Rasha
      سوابق: (26 دیدگاه)
      15 بهمن 1392

      مذل 2008 رو یه مدت طولانی داشتیم…واقعا ماشین خوبی بود فقط نقطه ضعفش موتور ضعیفش و گیربکس 4 دنده ایش بود که تو مدل جدید کاملا بر طرف شد…
      از لخاظ قیافه هم که یک امر سلیقه ای ولی به نظرم خوش استیل هستش و قیافش یه این زودیا دل صاحبش رو نمیزنه….حتی هنوز هم در کنار اس یو وی های جدید بازار حرف واسه گفتن داره…

       
      9
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    24. محمد … ماشین فقط ژاپنی
      سوابق: (1594 دیدگاه)
      15 بهمن 1392

      من سنتیال سوار شدم و حالا دارم نطر میدم … مشکلیه ؟

       
      1
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    25. امیر
      سوابق: (324 دیدگاه)
      15 اسفند 1392

      طراحیه ماشین جوریه که بخاطر برتری داشتن نسبت به چند شاسی بلند دیگه مثل مورانو یا لکسس بزور ردیف سوم صندلی رو براش تعبیه کردن و این در صورتیه که این ماشین هیچ برتری نسبت به لکسس نخواهد داشت

       
      0
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    26. میلاد
      سوابق: (1 دیدگاه)
      31 فروردین 1393

      امیر جان ما از مدل ۲۰۰۷ این سانتافه رو هرسال عوض کردیم

      حتی ۲۰۰۷ این ماشین بااینکه موتور ضعیفی داره اما صد تا از محصولات کیا مخصوصا موهاوی رو می ارزه برادر من موهاوی داشت صفر گرفتش اونقدر مزخرف بود که نگو مصرفش هم فوق العاده بالا

      یه موتور ۳۸۰۰ که نه قدرتی دااره نه شتابی نسبت به سانتافه ۲۰۱۰ موتور ۳۵۰۰ سی سی که زمین و شخم میزنه . هیوندا هرچی باشه خیلی بهتر از کیا س . ;)

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    27. محمد … ماشین فقط ژاپنی
      سوابق: (1594 دیدگاه)
      13 بهمن 1392

      با هیوندای سنتنیال از رو یه دست انداز به تندی رد بشی تمام سپر ماشین به فنا میره … به علاوه اینکه من از دارندگان ماشین شنیدم که سیستم تنظیم ارتفاع و فنربندیش اصلا بدرد نمیخوره

       
      16
       
      13
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    28. Aidin
      سوابق: (62 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      با پراید از رو دست انداز با سرعت بری سپر به فنا نمیره.عجببببب.

      لطفا با تعصب حرف نزنید.چی میشه یکمی هم با منطق حرف هارو بزنید؟؟؟

       
      10
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    29. طوفان
      سوابق: (146 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      شنیدن کی بود مانند دیدن !

       
      3
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    30. محمد … ماشین فقط ژاپنی
      سوابق: (1594 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      پراید رو داری با سنتنیال مقایسه میکنی؟؟؟؟ دوست من سنتنیال 350 میلیونه حدودا و انتظار صاحب ماشین از یک ماشین با همچین قیمتی باید بیشتر از این ها باشه…چطور با بنز E یا ب ام و 528 یا آریون با سرعت رد بشی چیزیش نمیشه؟؟؟

       
      3
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    31. Aidin
      سوابق: (62 دیدگاه)
      14 بهمن 1392

      خوب داداش تو میگی با سرعت از دست انداز بره ماشین به فنا میره.منم میگم پراید با سرعت از رو دست انداز گذشتنی چیزی نمیشه چی برسه به سنتنیال.
      شما برو سوار سنتنیال شو بعد نظر بده.من سوار نشدم اما شنیدم ماشین خیلی خوبیه

    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : تصاویر ومشخصات فنی سانتافه ,
    برچسب ها : سانتافه 2010 ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار