پنجشنبه 06 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
عکس ها و اطلاعات فنی پورشه کاین S -پورشه شاسی بلند
  • تعداد بازدید : 5613
  • عکس ها و اطلاعات فنی پورشه کاین S -پورشه شاسی بلند

    »» مشخصات پورشه پانامرا 2014

    پورشه جشن حضور مدل های 2014 پانامرا را در اتوشوی شانگهای 2013 گرفت. البته این تمام ماجرا نبود چرا که مدل پانامرا S E-Hybrid نیز معرفی شد؛ این خودرو را می بایست اولین هیبریدی plug-in در کلاس خودش به حساب آورد . . .

    2014 Porsche Panamera

    2014 Porsche Panamera

    اما چرا پورشه از میان این همه نمایشگاه، شانگهای را برای معرفی پانامرای 2014 انتخاب کرد؟ جواب این سوال واضح است. بازار چین بعد از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ پورشه در جهان لقب گرفته و جالبتر آنکه خود آلمان در رده سوم قرار دارد! ناگفته نماند که چین همچنین بزرگترین بازار فروش کاین است.

    2014 Porsche Panamera

    2014 Porsche Panamera

    پانامرا S E-Hybrid مدل 2014 که دومین نسل هیبریدی خانواده پانامراست، یک موتور الکتریکی 95 اسبی دارد که این قدرت در نسل قبل به بیشتر از 47 اسب بخار نمی رسید. این موتور الکتریکی توسط پکیج باطری های لیتیوم/یونی به حرکت می افتد که با انرژی تولیدی 9.4 کیلو وات ساعت، بیش از 5 برابر از پکیج 1.7 کیلو وات ساعتی سابق بیشتر است. شارژ کامل این باطری ها 2.5 ساعت با ولتاژ بالا و حدود چهار ساعت با ولتاژهای خانگی (در آلمان) زمان می برد.

    2014 Porsche Panamera

    2014 Porsche Panamera

    مصرف ترکیبی نسل قبل این هیبریدی به 7.1 لیتر می رسید حال آنکه این عدد برای مدل های 2014 بیش از 56% کاهش یافته و در عدد 3.1 لیتر محدود شده است. اما سری هم به عملکرد فنی پانامرا S E-Hybrid بزنیم. این خودرو می تواند 0.5 ثانیه سریعتر از گذشته به سرعت 100 برسد؛ در حالت تمام الکتریکی نیز حداکثر سرعتش 135 کیلومتر برساعت و متوسط مسافت قابل پیمایش آن نیز 18 الی 36 کیلومتر خواهد بود.

    2014 Porsche Panamera

    2014 Porsche Panamera

    حال به سراغ مدل های پایه ای پانامرا برویم؛ پورشه برای مدل های 2014 پانامرا S و پانامرا 4S پیشرانه 3.0 لیتری V6 توئین توربو را به عنوان جانشین موتورهای 4.8 لیتری V8 وارد بازار کرده که در قدرت و گشتاور 20 واحد بیشتر از آن داشته اما درعین حال 18% نیز مصرف سوخت کمتری در مقایسه با موتور 4.8 لیتری دارد. سایر مشخصات فنی پانامرای 2014 به قرار زیر خواهند بود:

    CO2 مصرف سرعت شتاب قدرت پیشرانه  
    196 g 8.4 L 259 6.3 s 310 V6-3.6L Base
    203 g 8.7 L 257 6.1 s 310 V6-3.6L 4
    166 g 6.3 L 244 6.8 s 250 V6-3.0L turbo Diesel
    204 g 8.7 L 287 5.1 s 420 V6-3.0L biturbo  S
    71 g 3.1 L 270 5.5 s 416 V6-3.0L supercharge S E-Hybrid
    208 g 8.9 L 286 4.8 s 420 V6-3.0L biturbo 4S
    210 g 9.0 L 286 5.0 s 420 V6-3.0L biturbo 4S Executive
    249 g 10.7 L 288 4.4 s 440 V8-4.8L GTS
    239 g 10.2 L 305 4.1 s 520 V8-4.8L biturbo Turbo






     

    »» پورشه کاین توربو S مدل 2013 [ویدئو]

    دومین نسل خانواده پورشه کاین هم اکنون عضو جدیدی به خود می بیند؛ خودرویی که قدرتمندترین کاین تاریخ است: کاین توربو S . . .

    2013 Porsche Cayenne Turbo S

    در زیر کاپوت توربوS همان پیشرانه حجیم و قدرتمند مدل های توربو قرار گرفته که با تغییر برنامه ریزی ECU، افزایش فشار توربوها و افزایش حجم هوای ورودی به آن این موتور 4.8 لیتری V8 می تواند 550 اسب بخار قدرت به همراه 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند که اگرچه نسبت به پانامرا توربو به ترتیب 50 اسب بخار و 50 نیوتن متر بیشتر است اما نسبت به پانامرا توربوS قدرت آن 10 اسب بخار بیشتر ولی گشتاورش 50 نیوتن متر کمتر است.

    شتاب صفرتاصد این خودرو 4.5 ثانیه (0.2 ثانیه سریع تر از کاین توربو) و حداکثر سرعتش به بیش از 283 کیلومتر برساعت (5.0 واحد بیشتر از کاین توربو) می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی 11.5 لیتر اعلام شده است.

    پورشه بر روی کاین توربوS هم اکنون سیستم های مانند Active Suspension Management  که در کنار سیستم تعلیق بادی خودرو کار می کند، Dynamic Chassis Control که با ثابت نگه داشتن ارتفاع تعلیق بر روی هر چهار چرخ منجر به عبور پایدار و ایمن در پیچ ها می شود و همچنین سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل به همراه سیستم Torque Vectoring Plus که وظیفه تقسیم گشتاور میان چرخ ها را برعهده دارد، ازجمله امکانات استاندارد این خودرو خواهند بود.

    استفاده از رنگ مشکی براق در ورودی هوای جلو، لنز چرغ ها و همچنین قسمت پایینی آینه بغل ها به همراه رینگ های 21 اینچی آلومینیومی که پیش از این در مدل های 911 توربو نیز بکار می رفت از دیگر مشخصه های کاین توربوS خواهند بود.

    فروش این خودرو از ژانویه 2012 در انگلستان و آلمان آغاز خواهد شد که قیمت پایه ای آن در این دو بازار به ترتیب 107,460 پوند (حدود 172,000 دلار) و 151,702 یورو (حدود 196,000 دلار) خواهد بود.


    بررسی پورشه کاین توربو S مدل 2014

    بررسی پورشه کاین توربو S مدل 2014

     

    2014-porsche-cayenne-turbo-s-photo-532276-s-787x481

    رضا شاور: تب خرید خودروهای شاسی بلند (SUV) در سالهای اخیر آنچنان بالا گرفته است که حتی سازنده های خودروهای اسپرتی نیز تمایل به تولید این گونه خودرو ها را پیدا کرده اند و کمپانی پورشه نیز از این حس تمایل مستثنی نبوده است و در سال 2002 میلادی پورشه اولین شاسی بلند خود یعنی پورشه کاین (Porsche Cayenne) را با کد 955 به بازار جهانی عرضه نمود تا شانس خود را در این دسته هم سنجیده باشد . با وجود نگرانی های اولیه ، دیری نپایید که رقم فروش بالای یکصدهزار عدد از این خودرو ، پورشه را از این آزمون سربلند بیرون آورد .

     

    اکنون پورشه با تکیه بر اصالت ، کیفیت و تکنولوژی برتر خود مدل 2014 پورشه کاین را با کد 958 و در پنج تیپ : استاندارد ، GTS ، S  ، توربو و توربو S به بازارهای جهانی ارائه نموده است ، که در این مقاله سعی بر بررسی اجمالی قویترین مدل آن ، پورشه کاین توربو S (Porsche Cayenne Turbo S  ) با مدل 2014 ، خواهیم داشت.

    پورشه کاین شاسی بلندی با ظرفیت 5 سرنشین است که انقال نیرو ازهر چهار چرخ (4-wheel-drive) این خودرو امکان پذیر می باشد . کاین توربو S دارای موتور تمام آلومینیومی 8 سیلندر وی شکل (V-8) با آرایش دو میل سوپاپ (DOHC 32-Valve) است که به یک توربو شارژر دوقلو (twin-turbocharger)  بانضمام یک اینترکولر (intercooler) مجهز شده است.

     

    موتور 4806 سی سی این خودرو قادر به تولید 550 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور 750 نیوتن بر متر در دور موتور 2250 می باشد . سیستم انتقال نیرو در این خودرو توسط یک گیریبکس 8 سرعتۀ اتوماتیک با قابلیت تعویض بصورت دستی و همینطور با پدل شیفترهای پشت فرمان صورت می گیرد.

    پورشه در کنار سیستم تعلیق بادی این خودرو از سیستم مدیریت تعلیق فعال (Active Suspension Management) که با نگه داشتن ارتفاع تعلیق بر روی هر چهار چرخ ایجاد پایداری و ایمنی در پیچها را می نماید ، بهره می برد همچنین سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل به همراه سیستم هدایت کنندۀ گشتاور میان چرخ ها  (Torque Vectoring Plus ) که وظیفه تقسیم گشتاور میان چرخ ها را برعهده دارد، ازجمله امکانات استاندارد این خودرومی باشد.

    در بحث ابعاد ، کاین دارای طول 4846 و عرض 1938 و ارتفاع 1702 میلیمتر می باشد و فاصلۀ میان دو محور این خودرو برابر 2895.5 میلیمتر است. وزن این خودرو در نمونۀ تست شده معادل 2375.5 کیلوگرم می باشد.

     

    نتایج تست های شتاب گیری در این خودرو حاکی از آن است که کاین قادر به رسیدن به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت (60 مایل) در مدت زمان 4.1 ثانیه می باشد همچنین تست سکون تا سرعت 161 کیلومتر بر ساعت (100 مایل) به زمان 9.6 ثانیه و در نهایت در تست صورت گرفته تا سرعت 241.5 کیلومتر بر ساعت (150 مایل) به زمان 25.7 ثانیه دست پیدا کرد.

     

    تست های تخصصی شتاب گیری در حالت حرکت از سرعت 8 تا 96.5 کیلومتر بر ساعت ( 5 تا 60 مایل) زمان 4.9 ثانیه را نشان می دهد و سرعت 30 تا 50 مایل و 50 تا 70 مایل بر ساعت را به ترتیب در 2.6 و 3 ثانیه طی نمود. در تست شتاب 400 متر (1/4 مایل) کاین به زمان 12.5 ثانیه و سرعت 182 کیلومتر دست پیدا کرد و سرعت نهایی ثبت شده برای کاین 285 کیلومتر می باشد.

    در بخش ترمز گیری کاین توربو S با بهره گیری از دیسک های کربن – سرامیکی (carbon-ceramic) و سیستم های متعدد پایداری و کمکی همانند :   ABS-ASR-ABD-PSM- EDTC  توانست تا از سرعت 112.5 کیلومتر بر ساعت تا سکون کامل (70 تا 0 مایل) را با پیمودن مسافت 47.5 متر به پایان برساند. بر اساس تست های صورت گرفته شتاب جانبی کاین 0.9 جی ( 0.9G) معین گردیده است.

    پورشه کاین توربو S دارای مصرف شهری 16.8لیتر و مصرف جاده ای 11.7لیتر و میانگین مصرفی معادل 15.7لیتر در طی یکصد کیلومتر دارد.

    قیمت پایۀ کاین توربو S معادل 146975 دلار و بهای نمونۀ تست شده 168225 دلار بوده است.

    نظرات کاربران درباره خودروی پورشه کاین S

    علی میرزا
    همه صحبتها و نوشته شماها درست. زمانی که آلفا میخری 100 میلیون و پورشه میخری 1میلیارد. بنظر خودتون واقعاً 10 برایر هزینه درسته؟؟ ماشینهای سواری 100 تا 200 میلیون عالیه. هیوندا و کیا حرف ندارن. بیشتر از این فقط پول دلالی یا برند میدی لذتش هم زیاد نیست فقط کلاسسسسسسسسسسسس داره . و جلب توجه میکنی
    108 روز پیش
    m
    انصافا من که خیلی راضیم. حرف نداره.. قبلاx6داشتم اما این یکی خیلی فرق داره
    122 روز پیش
    شاطرحسین
    اووووووووووووه الان که امکاناتشوخوندم مخم سوت کشید.آخرشه خداییش.بقیه کشورا حالاحالاهابه آلمان نمیرسن
    153 روز پیش
    باربد
    دمش گرم تایک هفته پیش لندکروز داشتیم فکر میکردیم ماشین رو دستش نیست اما حالا که این هیولا رو خریدیم میفهمم که لندکروز فرغونی بیش نبود
    154 روز پیش
    پدرام
    اقا هزیر bmw m6سوار نشدی که بدونی ماشین چیه.من 2سال پیش کاین داشتم پیش این لگنیه برا خودش.
    189 روز پیش
    sajad
    من ازش راضیم به نظرم بهتر از مدل پانامراس بهترین ماشین تو ایرانه هم سواریش خوبه هم امنیتش هم راحتیش
    221 روز پیش
    سوال
    سلام-به نظر شما پورشه کاین بهتره یا پانامرا؟چرا؟ممنون میشم اگه جواب بدید. باتشکر...
    258 روز پیش
    رسول
    بسیار . بسیار عالی ِ حرف نداره
    338 روز پیش
    هژیر
    ماشینه به خدا از هوپیما کم نمیاره 340 تا روش نوشته میره میتونه اما نه توی این جاده های اروپایی ایران قیمتش 1000000000هستش ام الان هستش97000000000 خودم یه دونه سفید دارم 310 تا باهاش رفتم لطفا جواب بدین فقط تو سایت 400 اسب بخار است قیمت 5 تا پرادو است حساب کنید

    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط الي در تاریخ 6 سال پیش و 14:50 دقیقه ارسال شده است

    بابا چرا بحث ميكنين هيچكدومش به پاي 111خودم نميرسه.سوار نشدين كه ببينين چه ميكنه سايپامطمئن


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار