close
تبلیغات در اینترنت
خرید هاست
انواع پراید

اطلاعات و خرید و فروش خودرو

صفحات جانبی

آخرین ارسالی های انجمن

پراید بازها و قیمت پراید دستکاری شده و خاص در ایران

پراید بازها و قیمت پراید دستکاری شده و خاص در ایران

آنها نه پورشه پانامرای ۱۰۰ هزار دلاری دارند و نه دوردورهای میلیاردی نگاه‌ها را به دنبالشان می‌کشاند. وجه اشتراک آنها «پراید» است. پسرهای طبقه متوسط جامعه ایرانی که می‌خواهند از همان دارایی معمولی‌شان لذت ببرند و با پرایدهای متفاوت‌شان جلب توجه کنند. آنها معتقدند بازار انحصاری خودرو در ایران، جوانان قشر متوسط را از داشتن خودروهای زیبا و متنوع محروم کرده و انتخاب‌های گوناگون، تنها به فهرست بچه پولدارها رسیده است.

برای همین دست به کار شده‌اند تا با کمی ذوق و سلیقه ظاهر پرایدهایشان را آنچنان تغییر دهند که نگاه عابران خیابان‌ها را بدزدد. پرایدهایی با رنگ‌های شاد و درخشان فسفری یا بنفش و نارنجی که درهای خفاشی دارند و برق رینگ‌هایشان هرچشمی را به خود خیره می‌کند. پرایدبازها می‌گویند بیشترشان خودروهای خود را با قیمت ٧-۶‌میلیون تومان از بازار دست دومی‌ها خریده‌اند و به سلیقه شخصی «تیونینگ» کرده‌اند. تیونینگ از نگاه آنها معنی دقیقی ندارد و در اصطلاح به تغییراتی گفته می‌شود که فابریک کارخانه نیست و مالکان بنا به سلیقه شخصی در ظاهر خودرویشان ایجاد می‌کنند. حالا عابران زیادی با پرایدهای متفاوت آنها عکس می‌اندازند و به محض انتشار این عکس‌ها در فضای مجازی، سروکله مشتریان پیدا می‌شود.

پرایدبازها که با یک حساب اینستاگرامی دور هم جمع شده‌اند، به «شهروند» می‌گویند هدفشان معامله‌گری نیست و تنها به دنبال تأمین خواسته‌ای بوده‌اند که سال‌هاست بازار خودروی ایران برای مشتریان قشر متوسط خود کمتر برآورده کرده و آن عرضه متنوع خودرو‌های ارزان‌قیمت است. گردهمایی مجازی پرایدبازها بیشتر با هدف اشتراک عکس خودروهایشان، گپ‌زدن درباره مسائل فنی خودرو و به ندرت خریدوفروش شکل گرفته است. دورهمی‌هایی که گاهی به خارج از فضای مجازی و قرارهای ملاقات در مکان‌های عمومی شهر می‌رسد. چای و یک وعده غذای ساده و «پراید» گاهی منجر به دوستی‌های عمیقی از سرتاسر ایران شده است.

7c8y52s0hlbv8dpjgz1m

بازار ایران برای متوسط‌ها، فقیر است!

صفحه اینستاگرامی پرایدبازها را یک جوان ۲۷ ساله اداره می‌کند. بهنام رصاصیان به «شهروند» می‌گوید: بازار انحصاری خودرو در ایران موجب شده است که اقشار متوسط نتوانند خودروهایی با ظاهر زیبا و دلخواه تهیه کنند، زیرا تنوع خودروهای ارزان در بازار کشور پایین است و تنها پولدارها گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند. آنها حتی می‌توانند آپشن‌های موردنظرشان را به کارخانه سازنده سفارش بدهند اما اقشار متوسط سال‌هاست به چند گزینه محدود شده‌اند.

او ادامه می‌دهد: پرایدبازها درواقع گروهی از جوانان طبقه متوسط هستند که تلاش می‌کنند


پراید بازها و قیمت پراید دستکاری شده و خاص در ایران

خروج پراید و پژو 405 از چرخه تولید

خروج پراید و پژو 405 از چرخه تولید

آیا با خروج پراید و پژو 405 از چرخه تولید موافق هستید؟/شما نظر بدهید


خروج پراید و پژو 405 از چرخه تولید

توقف تولید تیبا و پراید در 5 سال اینده

توقف تولید تیبا و پراید در 5 سال اینده


توقف تولید تیبا و پراید در 5 سال اینده

قیمت جدید پراید صفر بعد از گرون شدن

قیمت جدید پراید صفر بعد از گرون شدن

قیمت جدید انواع پراید صفر +جدول

اقتصاد آنلاین - مریم کاظمی: آنچه در زیر می‌آید قیمت روز انواع سواری پراید صفر کیلومتر شرکت سایپا در سطح بازار تهران است که ممکن است تا 5 درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد؛


قیمت جدید پراید صفر بعد از گرون شدن

قدم به قدم ساخت پراید+عکس صفر تا صد

قدم به قدم ساخت پراید+عکس صفر تا صد

اگر همیشه دوست داشتید بدانید پراید این خودروی دیرینه ایران چجوری آماده میشود  تا بدست شما برسد لطفا این مطلب را دنبال کنید .مراحل ساخت خودروی پراید در کارخانه تبریز ….بدون شرح

ساخت پراید (5)


قدم به قدم ساخت پراید+عکس صفر تا صد

تصاویر پراید کروک مشکی

تصاویر پراید کروک مشکی

پراید کروک هم آمد +عکس


تصاویر پراید کروک مشکی

بررسی تخصصی و کامل تیبا

بررسی تخصصی و کامل تیبا

نوشته: امین امیری‌فر
عکس: امین میرزازاده نافع

مقدمه

اگر بخواهیم بازار خودروهای موجود در کشورمان را از نظر در دسترس بودن برای عموم بررسی کنیم، رنج قیمتی زیر 25 میلیون تومان یکی از پررونق‌ترین بازارهاست چرا که اکثریت افراد توان خرید در این سطح را دارند و حتی برخی از طبقه مرفه‌تر هم برای ماشین دوم و به اصطلاح دم‌دستی بعضاً گذرشان به این بازار می‌افتد. اما متاسفانه در کشور عزیز ما این رده‌ی قیمتی در عین حال که بسیار پر رونق و پر مشتری است، یکی از کم تنوع‌ترین بازارها نیز به حساب می‌آید و برای خرید خودروی صفر کیلومتر در این رنج، جز چند انتخاب محدود گزینه زیادی در دسترس نیست.
یکی از این گزینه‌های محدود که با قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان قابل خریداریست، تیبا نام دارد. خودرویی که توسط یکی از دو غول تولید و مونتاژ خودرو ایران یعنی سایپا چند سالی است قدم به خیابان‌های کشورمان گذاشته و احتمالاً همه هموطنان از دور یا نزدیک با این سدان کوچک شهری ملاقاتی داشته‌اند. اتومبیلی که در ابتدا با انتقادات نسبتاً زیادی روبرو شد اما در بازار تشنه‌ی تنوع خودروهای ارزان قیمت، خیلی زود جایگاهش را در میان مردم پیدا کرده و با قیمت نسبتاً مناسب توانسته به موفقیت خوبی در فروش دست پیدا کند.

چرا تیبا را بررسی کردیم؟

هرچند برای عاشقان اتومبیل که همیشه منتظر خواندن جدیدترین اخبار و تکنولوژی‌های نوین در صنعت خودرو هستند، آشنایی با خودرویی تقریباً قدیمی آن هم در ارزان‌ترین قیمت‌های بازار و کمترین امکانات روز، جذابیت چندانی ندارد ولی قطعاً برای بسیاری افراد با بودجه محدود که احتمالاً پول خود را با زحمت زیادی پس انداز کرده‌اند، حتی بیشتر از فردی که قصد خرید خودروی گران قیمت دارد، برایشان مهم است بدانند این پول صرف خرید چه کالایی می‌شود و اینکه آیا واقعاً ارزشش را دارد؟ برای همین تصمیم گرفتیم ساعاتی با این محصول اقتصادی همراه شویم تا ببینیم می‌توان با کمتر از 25 میلیون تومان خودرویی قابل قبول و مورد اعتماد خریداری کرد یا خیر؟

بررسی تخصصی و کامل تیبا

جوک‌ عراقی‌: پراید خطرناک‌تر است یا داعش!

جوک‌ عراقی‌: پراید خطرناک‌تر است یا داعش!

روزنامه "فایننشال تایمز" با انتشار گزارشی به امید دوستداران خودرو در ایران و فعالان صنعت خودروسازی در کشور به توافق نهایی هسته‌ای، لغو تحریم‌ها و پیامدهای مثبت آن برای این صنعت و رهایی از تبعات تحریمی سال‌های گذشته اشاره کرده است.

فایننشال تایمز با اشاره به پایین‌بودن کیفیت خودروهای ساخت داخل ایران و تبعات تحریم‌ها بر آن، می نویسد:"عراقی ها جوکی دارند که در آن می گویند پراید ایرانی از داعش برای ما خطرناک‌تر است. اشاره آنان به ناامنی این محصول ساخته شده توسط شرکت سایپا است که بیش از 40 درصد از فضای جاده‌های ایران را اشغال کرده است.

سال گذشته آقای مومنی معاون پلیس ملی ایران اعلام کرد که پراید باعث ایجاد خسارات‌های جاده ای فراوانی شده است. با این حال، بسیاری از ایرانیان امیدوارند که لغو تحریم‌های وضع شده علیه ایران سبب شود تا این جوک به فراموشی سپرده شود."

منبع:  تابناک


جوک‌ عراقی‌: پراید خطرناک‌تر است یا داعش!

عکس جالب از پرایدی که جای کامیون را گرفته

عکس جالب از پرایدی که جای کامیون را گرفته
با اینکه صاحبان پراید در هنگام سفرهای نوروزی با ترس و لرز با این خودرو سفر می کنند اما شکل و شمایل عجیب یک پراید در جاده بندر عباس - سیرجان مسافران نوروزی این مسیر را هیجان زده کرد.
برچسب ها: پراید ، کامیون ، سفر نوروزی ، حمل بار

عکس جالب از پرایدی که جای کامیون را گرفته

معایب تیبا

معایب تیبا

»» سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

 


معایب تیبا

معایب خودروهای پرطرفدار و ارزان قیمت پراید ام وی ام وپژو 206 و مقایسه انها

معایب خودروهای پرطرفدار و ارزان قیمت پراید ام وی ام وپژو 206 و مقایسه انها

کد خبر: 26789
زمان انتشار: 24 خرداد 1391 10:30:00
مقايسه ي خودروهاي ايراني با يكديگر/

بزرگترين ايرادات خودروهاي پر طرفدار

عمادالدين جعفري ؛ بازار خبر _ تمامی خودروها در بازار ایران از ارزان قیمت تا گران قیمت از معایب و محاسنی خاص برخوردارند.در این گزارش به سراغ مکانیک های خودرو رفتیم تا در مورد بزرگترین وعمده ترین مشکلات خودروهای تولیدی کشور بیشتر بدانیم .اینکه بیشترین خرابی در این خودروها مربوط به کدام قسمت و کدام قطعه است؟مکانیک ها بر این باورند که هر خودرویی که وارد بازار ایران می شود و سالها در چرخه تولید قرار می گیرد هر روز از کیفیتش کاسته شده و قطعات آن زود مستهلک می شود حال آنکه همین خودور تا چند سال گذشته با خرابی هاي امروز مواجه نمی شد و البته نکته دیگر اینکه این خودرو لوازم یدکی با کیفیتی هم ندارند و در بازار نمی توان قطعه ای را خریداری کرد که با کیفیت باشد این موضوع بیشتر در خودروهایی وجود دارد که بیش از دیگر خودورها در خیابان ها تردد دارند.

 


معایب خودروهای پرطرفدار و ارزان قیمت پراید ام وی ام وپژو 206 و مقایسه انها

ترمز دیسکی ماشین چیست و چگونه کار می کند؟

ترمز دیسکی ماشین چیست و چگونه کار می کند؟

»» ترمز دیسکی چگونه عمل می کند؟

اکثر خودروهای امروزی دارای ترمز دیسکی در محور جلو و برخی از آن‌ها هم در تمامی چرخ‌ها هستند. دیسک، یکی از مهم‌ترین اجزاء سیستم ترمز است که نقشی اساسی در توقف خودروی شما دارد. یکی دیگر از انواع ترمزهای دیسکی معمول در خودروها ترمز دیسکی با گیره شناور تک سیلندر است. که در این مقاله به نحوه عملکرد این نوع ترمز پرداخته می شود.

BMW M6 Coupe Disc Brake

ترمزهای دیسکی در ب ام و


ترمز دیسکی ماشین چیست و چگونه کار می کند؟

اموزش روش چگونگی تقویت ماشین های ارزان قیمت-راه بالا بردن توان خودرو

اموزش روش چگونگی تقویت ماشین های ارزان قیمت-راه بالا بردن توان خودرو

»» پنج راه ارزان‌قیمت برای افزایش توان خودرو

معمولاً خودروها پس از طی مسافت‌ها و سال‌های متمادی افت شدیدی در توان پیدا می‌کنند. تعویض به موقع روغن موتور و نگه‌داری صحیح از موتور خودرو تا حد زیادی می‌تواند از افت شدید کارایی خودرو جلوگیری به عمل آورد. برای اینکه بتوانید در سربالایی‌ها و مواقع اضطراری کم نیاورید حتماً نیازی به خودرویی پیشرفته و گران قیمت ندارید. با به‌کارگیری توصیه‌های ذیل می‌توانید از خودروی خود به خوبی روز اول خود استفاده کنید.

1994_honda_accord_ex


اموزش روش چگونگی تقویت ماشین های ارزان قیمت-راه بالا بردن توان خودرو

مشخصات پراید 131

مشخصات پراید 131

»» چرا پراید می خریم؟

سلام،
پسر بچه رو به پدرش کرد و گفت بابا چرا ما پراید داریم.
پدر پرسید: چطور مگه؟
پسرگفت: آخه دوستام تو مدرسه میگن چون ما پول نداریم که پراید سوار میشیم.
پدر که تو وضعیت بدی واسه جواب دادن بود با کمی مکث گفت، پسرم اونها نمی دونن که پراید بهترین ماشینه، اگه تو خیابون رو نگاه کنی میبینی اکثر مردم پراید سوار میشن، البته تو به دوستاتت این نگو چون اونها هم می فهمن پراید چه ماشین خوبیه می رن بخرن
مکالمه فوق تصویر یه سئوال که شاید تو ذهن خیلی از بچه باشه واسه همین من پراید رو واسه مطلب امروز به نقد کشیدم.


مشخصات پراید 131

نکاتی برای استفاده بهتر از پراید

نکاتی برای استفاده بهتر از پراید

چطور از پراید لذت ببریم؟

با اینکه در سایت پدال قصد نداریم درباره خودروهای از رده خارج و قدیمی مطلب بنویسیم، و با اینکه پراید چیزی نیست که حرف تازه و گوشه ناشناخته ای برای هیچ راننده ایرانی داشته باشد و چه آنها که این خودرو را داشته اند و چه آنها که از این موهبت به سلامتی نصیبی نبرده اند، بخوبی با همه مشکلات پراید آشنایند، اما به احترام نویسنده این مطلب که زحمت نگارش این متن ارسالی را کشیده اند، یک بار دیگر پراید را مرور می کنیم! نکته دیگر اینکه برای خریدهای اینترنتی نامبرده شده در مقاله، تنها از فروشگاههای معتبر با نشان اعتماد الکترونیکی استفاده نمایید:


نکاتی برای استفاده بهتر از پراید