چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
عیب یابی و حل مشکلات سیستم فرمان خودرو
  • تعداد بازدید : 3231
  • عیب یابی و حل مشکلات سیستم فرمان خودرو

    عیب یابی در سیستم فرمان:

    اشکال  :

    علت   (راه اصلاح عیب)

    1.خلاصی زیاد در دستگاه فرمان:

    اولین علت:لقی در دنده فرمان(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    دومین علت:لقی در اهرم بندی(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    سومین علت:خوردگی قطعات سگدست(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    چهارمین علت:لقی یاتاقان چرخ(تعویض قطعه معیوب)

     

    2.سفتی فرمان:

    اولین علت:کم بودن یا نامساوی بودن باد تایرها(تنظیم باد تایرها)

    دومین علت:اصطکاک در جعبه فرمان(روغن کاری – تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    سومین علت:اصطکاک در اهرم بندی(روغن کاری – تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    چهارمین علت:اصطکاک در کینگ پین(روغن کاری – تعویض قطعات خورد شده)

    پنجمین علت:میزان نبودن فرمان(کستر-کمبر-تواین)(در صورت لزوم دوباره تنظیم گردد)

    ششمین علت:دفرمه شدن شاسی(شاسی را میزان کنید)

    هفتمین علت:ضعیف شدن فنرهای جلو(تعویض فنرها)

     

    3.گیج بودن فرمان خودرو:

    اولین علت:کم بودن یا نامیزان بودن باد تایرها(تایرها را تا میزان صحیح باد کنید)

    دومین علت:لقی اهرمها(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده – روغن کاری)

    سومین علت:لقی دنده فرمان(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده – روغن کاری)

    چهارمین علت:میزان نبودن چرخهای جلو(کستر-کمبر)(زوایای چرخ را میزان کنید)

    پنجمین علت:شل بودن اهرمها(تنظیم مجدد – تعویض قطعات)

    ششمین علت:لقی در دنده فرمان(تنظیم مجدد – تعویض قطعات)

    هفتمین علت:لقی زیاد در کینگ پین(تعویض قطعات خورد شده)

    هشتمین علت:لق بودن فنرهای عقب(محکم کردن)

    نهمین علت:معیوب بودن میله های تعادل دهنده(محکم کردن قطعات و اتصالات – تعویض در صورت خرابی)

     

    4.خودرو در حالت عاذی رانندگی به یک سمت کشیده میشود:

    اولین علت:نامیزان بودن فشار باد تایرها(باد تایرها تنظیم شود)

    دومین علت:نامساوی بودن کمبر و یا کستر(تنظیم زوایا)

    سومین علت:افت نامساوی – شکستگی – لق بودن اتصالات فنرها(محکم بستن – تعویض قطعات معیوب)

    چهارمین علت:سفت بودن یاتاقان چرخ(تنظیم مجدد – تعویض قطعات)

    پنجمین علت:مسیر چرخها یکی نیست(مسیز چرخها را ازمایش کنید – شاسی را میزان کنید – محکم کردن قطعات – تعویض قطعات معیوب)

     

    5.خودرو در موقع ترمز کردن به یک سمت کشیده میشود:

    اولین علت:گیر کردن ترمز(بازدید ترمزها – تنظیم مجدد)

    دومین علت:میزان نبودن باد تایرها(تنظیم فشار باد تایرها)

    سومین علت:غلط یا نا مساوی بودن کستر(تنظیم مجدد)

     

    6.چرخ جلو در سرعت کم لرزش دارد:

    اولین علت:نامساوی بودن یا کم بودن فشار باد تایرها(تنظیم فشار باد تایرها)

    دومین علت:لقی اهرم بندی(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    سومین علت:لقی کینگ پین(تعویض قطعات خورد شده)

    چهارمین علت:لقی دو دنده فرمان(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    پنجمین علت:قابلیت ارتجاع زیاد فنرهای جلو(تعویض – محکم کردن اتصالات)

    ششمین علت:درست نبودن کمبر یا نامساوی بودن ان(تنظیم مجدد)

    هفتمین علت:نامنظم بودن شیار تایر(تعویض تایر فرسوده)

     

    7.چرخهای جلو در سرعتهای زیاد ناپایدار است(لرزش در سرعت زیاد):

    اولین علت:چرخها نامتعادل است(چرخها را بالانس کنید)

    دومین علت:چرخها به مفدار زیاد از حالت دایره ای خارج شده(در صورت اشکال تعویض شود)

    سومین علت:معیوب بودن کمک فنر(تعمیر و یا تعویض کنید)

     

    8.پس زدن فرمان:

    اولین علت:فشار باد تایر کم یا نامساوی است(تایرها را تا فشار باد صحیح تنظیم کنید)

    دومین علت:افت کردن فنرها(محکم کردن اتصالات – تعویض - تعمیر)

    سومین علت:معیوب بودن کمک فنرها(تعمیر و یا تعویض)

    چهارمین علت:لقی اهرم بندی(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

    پنجمین علت:لقی در دنده فرمان(تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده)

     

    9.تایرها در سر پیچها صدا تولید میکنند:

    اولین علت:زیاد بودن سرعت(پیچها را با سرعت کمتری دور بزنید)

    دومین علت:کم یا نامساوی بودن فشار باد تایرها(تایرها را تا فشار صحیح باد کنید)

    سومین علت:زوایای چرخ میزان نیست(ازمایش و تنظیم کنید)

     

    10.رانندگی خشن و سخت:

    اولین علت:زیاد بودن فشار باد تایرها(فشار باد چرخها را تا میزان صحیح کاهش دهید)

    دومین علت:معیوب بودن کمک فنرها(تعمیر یا تعویض کنید)

     

    11.ساییدگی نادرست تایرها:

    اولین علت:ساییدگی دو کناره سطح تماس تایر در اثر کمی فشار باد(تنظیم فشار باد تایرها)

    دومین علت:ساییدگی وسط سطح تماس در اثر زیادی فشار باد(تایرها را تا فشار صحیح باد کنید)

    سومین علت:ساییدگی یکی از کناره های سطح تماس در اثر زیاد بودن بیش از حد کمبر(زاویه کمبر را تنظیم کنید)

    چهارمین علت:ساییدگی لبه دار ناشی از تواین یا تواوت بیش از حد در سر پیچها(تواین یا تواوت را در سر پیچها تنظیم کنید – پیچها را با سرعت کمتری دور بزنید)

    پنجمین علت:ساییدگی گوشه ناشی از سرعت زیاد در سر پیچها(ترمزها را میزان کنید – زوایای چرخ را میزان کنید)

    ششمین علت:ساییدگی غیر یکنواخت یا موضعی ناشی از علل مکانیکی(چرخها را میزان کنید اهرمها را تنظیم کنید)

    هفتمین علت:ساییدگی سریع ناشی از سرعت زیاد(برای ازدیاد عمر تایر با سرعت کمتر برانید)

     

    12.کج شدن خودرو در سر پیچها:

    اولین علت:لق بودن میله تعادل دهنده(محکم کنید)

    دومین علت:افت فنر یا ضعیف بودن فنر(تعمیر و یا تعویض کنید)

    سومین علت:صحیح نبودن کستر(تنظیم کنید)

     

    13.شکستن فنر:

    اولین علت:زیاد بودن بار خودرو(از زیاد بار کردن خودرو خودداری کنید)

    دومین علت:لق بودن سنتر بولت یا مهره ر کرپی ها یو شکل(مهره را محکم کنید)

    سومین علت:معیوب بودن کنک فنر(تعمیر و یا تعویض کنید)

    چهارمین علت:سفت بودن گوشواره ی فنر(انرا ازاد کنید و یا تعویض کنید)

     

    14.ضعیف بودن فنر:

    اولین علت:شکستگی فنر برگی(انرا تعویض کنید)

    دومین علت:ضعیف بودن کمک فنر(انرا تعویض کنید)

    سومین علت:کوتاه شدن فنر مارپیچی(واشر بالایی اضافه کنید)

    چهارمین علت:معیوب بودن کمک فنر(تعمیر و یا تعویض کنید)

     

    منبع:کتاب اتومکانیک به زبان ساده (نوشته احمد امیر تیموری)

    http://www.caranddrive.blogfa.com

     

    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : اموزش رایگان تعمیرات خودرو ,
    برچسب ها : عیب یابی در سیستم فرمان , خلاصی زیاد در دستگاه فرمان , لقی در دنده فرمان(تنظیم مجدد , لقی یاتاقان چرخ(تعویض قطعه معیوب) , کم بودن یا نامساوی بودن باد تایرها(تنظیم باد تایرها) , اصطکاک در جعبه فرمان , اصطکاک در اهرم بندی , اصطکاک در کینگ پین(روغن کاری , پنجمین علت:میزان نبودن فرمان( , دفرمه شدن شاسی(شاسی را میزان کنید , ضعیف شدن فنرهای جلو(تعویض فنرها) , گیج بودن فرمان خودرو , کم بودن یا نامیزان بودن باد تایرها , میزان نبودن چرخهای جلو(کستر کمبر)( , لق بودن فنرهای عقب(محکم کردن) , معیوب بودن میله های تعادل دهنده , فرمان خودرو در حالت عاذی رانندگی به یک سمت کشیده میشود , خودرو در موقع ترمز کردن به یک سمت کشیده میشود , چرخ جلو در سرعت کم لرزش دارد , چرخهای جلو در سرعتهای زیاد ناپایدار است ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    چگونگی رانندگی با چراغ بنزین روشن و انتهای بنزین باک
    نشانه‌های پایان عمر باتری ماشین و زمان تعویض
    مشکلات و علت عیب در پولوس و دیفرانسیل ماشین
    مشکلات و علت عیب در ترمز ماشین
    علت روشن شدن چراغ چک موتور
    علت و علائم خرابی باتری ماشین
    انواع کمک فنر و نشانه مشکل در کمک فنر ماشین
    دانلود مقالات ماشین و خودرو
    اشنایی با قسمت خنک کننده خودرو آب رادياتور فن کولر پمپ آب
    علت لاستیک سایی لاستیک سابی و کشیدن فرمان در خودرو
    زمان سرویس دوره ای خودرو و تعویض قطعات در کیلومتر و کارکرد مشخص
    ابطال گارانتی به علت نقص در كيلومتر خودرو
    چه قطعات و مشکلاتی شامل گارانتی خودرو نمی شود؟
    اشتباهات رانندگی که باعث خراب شدن خودرو و استهلاک بیشتر می شود
    شماره تلفن و سایت و هزینه اشتراک امداد خودرو ایران
    مشخصات دزدگیر اتومبیل ایزیکار مدل E4A
    مشخصات فنی و گارانتی پخش تصویری فابریک پژو ۲۰۶
    قیمت قطعات خودروی ۲۰۶ اصل فرانسه ایرانی و ژاپنی
    لیست قیمت قطعات مشترک ۴۰۵ ، پارس و سمند ایرانی و فرانسوی
    عملیات PDS و سرویس اولیه خودرو چیست و در کجا و چگونه انجام می شود؟
    گارانتی دوساله ایران خودرو شامل چه مواردی می شود؟چهل هزار کیلومتر
    استپر موتور در پژو وسمندچیست؟
    روغن موتور را با توجه به اب و هوا انتخاب کنید
    اموزش تصویری کاربراتور موتورسیکلت با توضیحات
    علت و نشانه های لرزیدن و ارتعاش خودرو در هنگام حرکت و یا در حالت درجا
    نکاتی برای نگهداری بهتر تسمه تایمینگ ماشین
    علائم و نشانه های کم شدن روغن خودرو
    علائم و نشانه مشکلات دینام در خودروها و رفع عیب دینام ماشین
    اموزش به دست اوردن تاریخ تولید واقعی تایر ماشین
    هنگام جوش اوردن ماشین چه کار کنیم تا خنک شود با اب و بدون اب
    اموزش تصویری رانندگی با ماشین دنده اتومات
    عیب یابی و نشانه های مشکل در دنده معمولی و گیر بکس غیر اتومات
    اموزش عیب یابی و تعمیر موتور ماشین
    اموزش عیب يابي سیستم سوخت رسانی خودروها
    اموزش رفع عیب و تعمیر پژو 206 ( تیپ 2 و 3 )
    کارکرد و انواع دیفرانسیل خودرو
    نکاتی برای استفاده بهتر از باطری خودرو
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار