یکشنبه 02 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
مقایسه تخصصی و تجربه رانندگی با جک J5
  • تعداد بازدید : 5274
  • مقایسه تخصصی و تجربه رانندگی با جک J5

    مقایسه تخصصی و تجربه رانندگی با جک J5

    نوشته: محسن آل طه
    عکس: کاظم احمدی نیا

    مقدمه

    احتمالاً نام جک J5 را شنیده اید. خودروی سدانی که با عرضه سطح خوبی از امکانات و گیربکس خودکار توانست لقب "ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار" را به خود اختصاص دهد و نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد. جک (JAC) خودروساز قدیمی چینی است و از سال 1964 مشغول تولید است. این شرکت بیشتر به تولید کامیون های سبک معروف است و محصولاتش را به بیش از 100 کشور دنیا صادر می کند. در ایران نیز چند وقتی است که چند محصول این شرکت از سوی کرمان موتور، نماینده رسمی JAC در ایران، مانند J5‌ و یا J3 عرضه شده و حال نوبت به شاسی بلند جدیدی رسیده تا با چهره ای دگرگون شده و مدرن و چند برگ برنده به جنگ هموطنی های خود در بازار داخل برود و در این معرکه سخت، جنگ شدیدی را به راه بیندازد. جک S5 نام این سرباز تنومند جدید کرمان موتور است که می خواهد از اواخر سال جاری به این جنگ اعزام شود. در محدوده قیمتی S5، هم اکنون چندین شاسی بلند دیگر در حال رقابتی سنگین هستند و با این حمله جدید از سوی کرمان موتور ممکن است معادلات زیادی در این محدوده به هم بخورد و حتی S5 بتواند به کلی جای بعضی از گزینه های معروف و پرفروش در بازار را بگیرد.
    شاید S5 را در نگاه اول یک شاسی بلند چینی دیگر در سطح باقی رقیبان ببینیم اما با نگاه کلی به طراحی این خودرو، سطح امکانات و تجهیزات بکار رفته، پیشرانه نصب شده و از همه مهم تر قیمت آن، شاید کمی اوضاع متفاوت شود و متوجه شویم که اینبار داستان متفاوتی در راه است و این خودرو بتواند چند لقب جدید بازار را همانند برادر کوچک خود یعنی جک J5، به همراه داشته باشد. در این موارد هم معمولاً گروه خودرو بانک بسیار کم صبر است و لذا سریعاً به جاده مخصوص رفتیم تا از نزدیک با جک S5 آشنا شده و تجربه ای با این تازه وارد چینی داشته باشیم.

    طراحی

    شاید در گذشته خودروهای چینی از نظر طراحی بسیار ناموزون بوده و می شد به راحتی لیستی از ایرادات را از طراحی و ظاهرشان گرفت. اما چینی ها بسیار خوب راه پیشرفت را پیموده و هم اکنون خودروهایی ساخته اند که اگرچه در بعضی از قسمت ها از خودروسازان بزرگ دنیا الهام گرفته باشند، اما در نهایت محصولی را روانه بازار کرده اند که می تواند به خوبی چشمان خریدار را به سوی خود جلب کند. جک S5 یکی از این نمونه هاست. در نمای کلی با یک شاسی بلند کوچک شهری سر و کار داریم که هماهنگی خوبی بین همه قسمت ها دیده می شود و در قسمت هایی سعی شده تا از طرح سیال گونه بعضی خودروسازان معروف دنیا استفاده شود.
    (عکس طرح کلی خودرو)

    در نمای جلو اولین چیزی که به ذهن می رسد، شباهت S5 با هیوندای ix35 است و شاید حتی بعضی افراد که اهل خودرو نیستند در نگاه اول این دو را اشتباه بگیرند! ورودی هوای بزرگی در پایین سپر با خط های افقی قرار دارد و در بالای آن لوگوی JAC قرار گرفته که توسط دو خط کرومی احاطه شده است. چراغ های جلو کمی کشیده و حجیم هستند و در زیر آن ها دو مه شکن قرار داده شده که در بالای آن ها یک خط کرومی نیز قرار دارد.

    در نمای کناری سعی شده تا با استفاده از طراحی خوب برای شیشه ها، هارمونی خوبی با فرم چراغ ها و جلو پنجره بوجود آید. در قسمت پایین شیشه ها یک نوار کرومی قرار دارد که در انتها و با شیب تندی به خط بالایی می رسد.
    همچنین در این زاویه خطی دیده می شود که از ابتدای درب جلو شروع شده و با امتداد از بالای دستگیره درب ها به چراغ عقب ختم می شود.

    رینگ های استفاده شده روی S5 از نوع 17 اینچی آلومینیومی 5 پره اسپرت است و می توان از بین پره ها ترمزهای آن را مشاهده کرد که در جلو و عقب دیسکی هستند.

    نمای عقب و فرم چراغ ها ابتدا بیننده را به یاد محصولات آئودی می اندازد. یک خط افقی مستقیم از دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین کناره های بیرونی دو چراغ نیز خطی قرار دارد که امتداد آن در پایین درب صندوق می گذرد.

    در پایین چراغ قرمز ترمز دو خط سفید وجود دارد که در حقیقت چراغ های راهنما هستند و چراغ سفید رنگ دنده عقب در دو طرف پایین سپر قرار دارد. یکی از جذاب ترین موضوع‌هایی که در نمای عقب جلب توجه می‌کند، دو خروجی اگزوز است که نمای اسپرت‌گونه‌ای را ایجاد کرده و این فرم دوگانه خروجی اگزوز در شاسی‌بلندهای شهری تا 200 میلیون تومانی با موتورهای 2.5 لیتری مانند هیوندای توسان و یا کیا اسپورتج نیز دیده نمی‌شود.
    در کل باید به طراحی S5 نمره قبولی را داد و باید گفت که با وجود تمامی الهاماتی که در طراحی این خودرو از بزرگان خودروسازی جهان گرفته شده، ولی در این رده قیمتی نمی‌توان خودروی شاسی‌بلند جذابی را در این حد پیدا کرد و جک S5 به خوبی می‌تواند نظر مشتریان بالقوه خود را معطوف خود کند.

    کابین و امکانات

    کلید را برداشته و وارد کابین S5 می‌شویم. ابتدا دسته دنده‌ای نظرمان را جلب می‌کند که بر روی آن فرم قرار گیری 6 دنده نشان داده شده است که این موضوع برای یک خودرویی در این بازه قیمتی جالب به نظر می‌رسد. همچنین قرارگیری دنده عقب این خودرو در بالا سمت چپ دنده است که می‌توان با کشیدن شاسی زیر دسته دنده به این قسمت رفت و این قرارگیری ما را به یاد اپل کورساهای 94 می‌اندازد و برای خود متفاوت و جذاب است.

    غربیلک فرمان همانند جک J5 اتوماتیک سه پره است و کیلومتر شمار پشت غربیلک ما را به یاد طراحی هیوندای ix35 می‌اندازد. در سمت راست، کیلومتر شمار قرار دارد که روی آن به صورت دیجیتالی میزان بنزین داخل باک 55 لیتری را نشان می‌دهد و در سمت چپ، دور شمار موتور قرار دارد که طراحی این قسمت نیز بسیار خوب و همانند هیوندای آزرا است. بین این دو نیز اطلاعاتی نظیر میزان مسافت باقیمانده تا سوخت‌گیری بعدی و یا میزان مسافت طی شده توسط خودرو نیز نشان داده می‌شود.

    در سمت چپ فرمان و روی کنسول چند کلید قرار دارد که می‌توان به کمک آن‌ها آینه‌های جانبی را تنظیم و یا به صورت برقی جمع کرد. این آینه‌ها به گرمکن نیز مجهز هستند. همچنین در این قسمت می‌توان ارتفاع چراغ‌ها را تنظیم کرد و با دیگر کلید می‌توان نور پشت صفحه را کم و یا زیاد کرد.

    در وسط کنسول میانی یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که می‌توان از طریق بلوتوث نیز به آن وصل شد و با استفاده از 6 بلندگوی بکار رفته داخل کابین از صدای آن لذت برد. همچنین به کمک کلیدهای کنترلی روی غربیلک می‌توان سیستم صوتی را تنظیم کرد.

    در پایین سیستم صوتی، سیستم خودکار تهویه مطبوع قرار گرفته که اگرچه به صورت دوگانه نیست ولی به صورت برقی کار می‌کند و استفاده از آن بسیار راحت است.

    در پایین کنسول میانی و در بالای خروجی USB و خروجی پاور 12 ولتی، دو کلید قرار دارد که می‌توان سیستم‌های پایداری الکترونیکی ESP و کنترل سرعت خودرو در سرپایینی و ایستایی در سربالایی (HDC و HAC) را فعال و غیرفعال کرد. به کمک HAC اگر در سربالایی باشید و پا را از روی کلاچ بردارید، خودرو به عقب نمی‌رود و فرصت کافی برای نیم‌کلاچ خواهید داشت. البته به غیر از این سیستم‌ها روی این چینی تازه‌وارد سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم کنترل کشش TCS نیز نصب شده است.
    روی صفحه کیلومتر شمار چراغ زرد رنگ TPMS روشن است که مخفف Tire Pressure Monitoring System است و در صورتیکه باد لاستیک‌ها کم باشد از طریق این چراغ به راننده هشدار داده می‌شود (برای آشنایی بیشتر با این سیستم به این صفحه مراجعه کنید).

    روی سقف یک سانروف دو حالته قرار دارد. روکش صندلی‌های خودروی ما از نوع پارچه‌ای بود و از دو رنگ مشکی و نارنجی در آن استفاده شده بود ولی در کاتالوگی که کرمان موتور منتشر کرده گفته شده که قرار است روکش صندلی‌ها چرمی باشند.

    از دیگر امکاناتی که روی این خودرو نصب شده می‌توانیم به سیستم سنسور نور اشاره کنیم که به کمک آن چراغ‌ها با توجه به نور محیط به صورت خودکار روشن و خاموش می‌شود. همچنین زیر درپوش موتور کاور قرار داده شده تا صدای کمتری به داخل نفوذ کند.
    به صندلی‌های عقب نیز می‌رویم تا فضای پا را برای این قسمت بررسی کنیم. S5 با فاصله بین دو محور 2645 میلیمتر یعنی کمی بیشتر از هیوندای ix35 فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده و حتی عکاس ما با قد 185 سانتیمتر مشکلی برای نشستن، سوار و یا پیاده شدن نداشت.


    تجربه رانندگی

    قصد داریم خودرو را روشن کنیم و عملکرد آن را بررسی کنیم. در این خودرو برای روشن شدن موتور باید همزمان کلاچ و ترمز را فشار دهید وگرنه پیشرانه استارت نمی‌خورد و این باعث می‌شود که هیچ زمان در دنده، خودرو روشن نشود. اولین چیزی که به محض استارت زدن موجب رضایت راننده می‌شود حرکت عقربه‌های پشت فرمان با سرعتی آرام تا انتهای محدوده خود همانند خودروهای معروفی مثل رنو کولیوس، کیا اپتیما و یا سوپر اسپرت‌هایی مثل مرسدس‌بنز GT است. برای اینکه بهتر متوجه شوید فیلم کوتاهی از این قسمت تهیه کردیم که می‌توانید در زیر مشاهده کنید:


    همانطورکه در فیلم بالا مشاهده کردید، صدای بسیار کمی به داخل کابین منتقل می‌شود و عایق‌بندی‌ها بسیار خوب توانسته‌اند جلوی نفوذ صدا را بگیرند.
    بگذارید در مورد یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های جک S5 یعنی پیشرانه آن بگوییم. S5 به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 2 لیتری از نوع DOHC مجهز شده که دقیقاً 1997 سی‌سی حجم دارد. اما این تمام ماجرا نیست و روی آن یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب شده که به کمک آن می‌تواند حداکثر 174 اسب‌بخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن‌متر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. اگر به شاسی‌بلندهای شهری معروف بازار یعنی هیوندای توسان و یا کیا اسپورتج نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که آن‌ها نیز تقریباً همین میزان اسب‌بخار و گشتاور را تولید می‌کنند البته با موتور 2.4 لیتری یعنی به زبانی دیگر با جک S5 همان نیروی تولید شده توسط توسان و اسپورتج زیر پاهای شما آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

    ترمز دستی را پایین کشیده و شروع به حرکت می‌کنیم. موضوع بسیاری خوبی در شروع حرکت باعث رضایت ما شد، فرمان بسیار نرم جک S5 بود. این نرمی به لطف سیستم چرخ دنده‌ای با کمک برقی Servometer میسر شده و به راحتی می‌توانید به کمک آن رینگ‌های 17 اینچی آن را بچرخانید.
    تمامی نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خبری از سیستم چهارچرخ متحرک (4WD) نیست که شاید آفرود سواران را ناامید کند. این سیستم باعث می‌شود که جک S5 را به عنوان یک شاسی‌بلند شهری معرفی کنیم و شاید آنچنان برای آفرود مناسب نباشد.
    البته همین که تمامی این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود باعث شده تا بسیار راحت بتوان با فشردن پدال گاز و به کار انداختن توربوشارژر، هرزگردی (تیک آف) کرد که احتمالاً بعضی جوانان را بسیار راضی نگه دارد.

    دید خوبی نسبت به اطراف وجود دارد و در عقب سنسور پارک قرار گرفته اما خبری از دوربین عقب برای این خودرو نیست و شاید هنگام پارک کردن باید کمی حواستان را جمع کنید. همانطورکه در عکس‌ها می‌بینید، روی مدل آزمایشی ما در جلو سنسور پارک قرار داده شده اما نسخه‌ای که قرار است در نهایت به دست مشتری برسد فاقد سنسور پارک در جلو است و تنها نمونه آزمایشی دارای این سنسور بود.
    از نظر راحتی و ضربات وارد شده به کابین، جک S5 در وضعیت خوبی قرار دارد. این ضربات از طریق فنرهای حلقوی با ستون مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل در عقب جذب می‌شوند.
    جک S5 اگرچه تقریباً هم وزن هیوندای توسان است اما با 1680 میلیمتر ارتفاع کمی از آن قدبلندتر است و با 1840 میلیمتر عرض و 4475 طول از آن عریض‌تر و طویل‌تر است.

    از نظر میزان آلایندگی تولید شده، این خودرو در شرایط خوبی قرار دارد و با سیستم EOBD نصب شده روی آن توانسته استاندارد یورو 5 را بدست بیاورد.

    قیمت و نتیجه‌گیری

    به نتیجه‌گیری و اعلام قیمت S5 می‌رسیم و قصد داریم دومین برگ برنده S5 را رو کنیم. قیمت مصوب اعلام شده توسط کرمان موتور برای این خودرو 73 میلیون و 900 هزار تومان است و هم‌اکنون این شرکت مشغول پیش فروش S5 می‌باشد.
    در کل باید بگوییم که جک S5 یک شاسی‌بلند کوچک شهری است که دارای موتور بسیار قدرتمندی در محدوده قیمتی خود است و از نظر سطح امکانات و تجهیزات کاملاً راضی کننده می‌باشد. ممکن است عدم استفاده از گیربکس خودکار و یا سیستم چهارچرخ متحرک باعث گلایه بعضی بشود اما باید توجه داشت که نسبت به قیمت پرداختی و با توجه به شرایط بازار، جک S5 را می‌توانیم به عنوان گزینه مناسبی برای شاسی‌بلند دوستانی بدانیم بودجه آن‌ها 70 تا 80 میلیون تومان است و استفاده شهری از خودروی خود دارند و قصد دارند علاوه بر جثه بزرگ، یک موتور همیشه آماده و قوی را در زیر پای خود داشته باشند.
    در انتها از شرکت کرمان موتور تشکر می‌کنیم که همکاری لازم برای انجام این تست را فراهم کردند.
    عکس ها
    نظرات

    سعید

    1394/3/15
    سلام خدمت دوستان
    یه مدت هست که تو فکر این ماشین هستم سایت های زیادی رو چک کردم (ایرانی و خارجی) روی هم رفته ماشینه (به نظر) قابل قبولییه من خودم الان یه پارس tu5 دارم با مصرف بسیار کم 6.3 برای 100 تو جاده که انصافا راضیم به جز لنت ترمز و روغن موتور ریال تا حالا هزینه ای برام نداشته ومدل 91 چون زیاد میرونم حدود 100000 تا کم کم ماشینم میخواد خرج برام دربیاره قصد دارم عوضش کنم البته اهل تبریز هستم و رانندگی خیلی نرم دارم و وقت رفتن به نمایندگی و تعمیر گاه رو هم اصلا ندارم شغلم طوری هست که هر روز تو جاده هستم
    چند تا سوال ذهنم رو مشغول کرده از دوستان جهت تصمیم گیری راهنمایی میخواستم
    1 . شنیدم کیفیت رنگ کرمان خودرو زیاد تعریف نداره و رنگ خودرو در بعضی از خودروها به صورت لکه ای میریزه
    2 . باز شنیدم خدمات بعد از فروش کرمان خودرو خیلی ضعیفه (به عنوان نمونه یکی از دوستام x 60 داره مشکل abs رو نمایندگی تو ارومیه نتونست حل کنه و گفته دستگاه عیب یاب ما این مورد رو نداره) تو تبریز هم 3 تا نمایندگی بیشتر نداریم از دوستان در مورد نمایندگیهای تبریز کسی اطلاعی داره ؟
    3 . کسی از دوستان مصرف واقعی این خودرو رو میدونه با رانندگی نرم و سرعت 100 تو جاده
    4 . گزینه دیگه ای تو ذهن دوستان هست ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    مهدی

    1394/3/17
    سلام
    من سایت های مختلفی رو گشتم بیشتر نظر ها در مورد s5 مثبت بود
    اما در قسمت نتیجه گیری گفتید ماشین شهریه یعنی به درد مسافرت و راه دور نمی خوره
    • جواد

      1394/4/6
      سلام
      برعکس ، این ماشین با اون شتاب و قدرتش بدرد داخل شهر ئ ترافیک نمیخوره و فقط بدرد جاده میخوره.
      2+

    A.M.KH

    1394/3/18
    با سلام خدمت دوستان
    در خصوص مصرف اين ماشين نكاتي گفته مشود مبني بر اينكه با گذشت زمان و در چند صد كيلومتر نخست كم مي شود. كسي علت فني آرا مي داند؟
    و نكته ديگر اينكه در خصوص عكس هاي پيوست شده توسط دوست عزيمنان، در عكسي كه از صفحه كيلومتر انداخته شده است در اين ماشين نمونه با گذشت 22720كيلومتر هنور مصرف نشان داده شده براي درجا كاركردن ماشين و در دور موتور 1000در در دقيقه 22.7ليتر براي 100كيلومتر است؟
    • نيما

      1394/3/23
      دوست عزيز دمت گرم خيلي خوب ديدي، اميدوارو يكي بتونه جواب بده. ولي تقريبا مطمئنم كه نبايد 22 ليتر مصرف داشته باشه وگرنه چينيها اينقدر احمق نيستن كه يه ماشين با مصرف 22 ليتر توليد كنن چون اصلا نميشه صادرش كرد. ايران كه تنها بازار اين ماشين نيست. اگرچه مهندساي كرمان خودرو هم قطعا اينقدر بايد بفهمن ديگه كه سراغ يه ماشين با مصرف 22 نرن
      4+
    • Ahura

      1394/3/27
      سلام دوست عزيز
      من هم قبل از خريدن اين موضوع ذهنم رو إزار ميداد ولي ماشينم ١٣٦٥ كيلومتر كار كرده مصرفش اومد رو ١٠/٣ فكر كنم تا ١٠ هم بياد پايين البته اگه خيلي ازش توربو نگيري
      4+

    Ali

    1394/3/21
    ميشه لطفا جك جي ٥ رو هم به صورت تصويري تست كامل بزنين؟

    ....

    1394/3/22
    با سلام این ماشین واقعا ماشین عالی هست هم از نظر سطح امکانات هم از نظر هندلینگ وشتاب واقعا عالیش من قبلا سوار هیوندای توسان شدم شتاب نرم بودن S5 در حد توسان وشایدم بهتر از او بود هر کی بخره پشیمون نمیشه من واقعا راضیم
    • majid

      1394/3/23
      سلام دوست عزیز میخواستم بدونم که شما چند وقته این ماشینو دارید؟
      5+
    • محمدرضا

      1394/3/27
      سلام دوران ماشين هاي كه با گرفتن كلاچ ماشين استارت ميخوره قديمي شده و ديگه مورد پسند نيست اون با اين مبلغ زياد اشتباه كرمان موتور توي همين موضوع است كه نبايد براي استارت زدن چنين گزينه اي را اضافه ميكرد پس نخريد خوبنيست
    • محمد

      1394/3/27
      محمد رضا جان

      الان شما اون موتور توربو رو ول کردی گیر دادی که موقع استارت زدن باید کلاچ گرفت؟
      یعنی اینقدر برات 2 ثانیه کلاچ گرفتن اون هم فقط اول استارت مهمه که می گی نخریم؟
      11+

    محمد رضا

    1394/3/27
    سلام دوران ماشين هايي كه با گرفتن كلاچ استارت مي خورد تمام شده عيب اين ماشين يكيش اينه نخريد ليفان ايكس 60 گيربكس دنده عقب جلو بهتره .

    محمد

    1394/3/29
    سلام
    من میخوا هم بخرم به شرط اقساط رنگ آبی کاربنی لطفاراهنمای کنید.منتظرم شیراز

    ابراهیم

    1394/4/5
    من چندروزه ماشین روگرفتم ازهمه نظر خوبه ولی یه عیب خیلی بزرگ داره واونم کیفیت بسیارپایین رنگشه که بانمایندگی صحبت کردم گفتن توگارانتی اولیه برطرفش میکنیم چطوری خدامیدونه تازه شلگیرجلوچرخ سمت رانندهوسپرجلوروی همم رفته 15تاخارنداشت که باعث پاره شدن شلگیرشد که نمایندگی زنگ زدم بهم میگن باگارانتی درست میشه اخه چرایه خودروساز بزرگ مثه کرمان موتوربایداینطوری خودروتحویل مشتری بده
    • alireza

      1394/4/15
      سلام آقا ابراهیم شانس شما اینجوری درآمده. واسه بقیه همچین مشکلی نداشته فقط بعضی ها میگن که دنده ۱و۲ یکم صدای خرخر میده ویکی دو نفرمود گفتن تو سربالایی یکم کم میاره.
      2+

    محمدجواد

    1394/4/8
    با سلام لطفا جی5 اتومات رو برسی کنید بی صبرانه منتظر فیلم این خودرو هستم

    داریوش

    1394/4/8
    با سلام می خواستم چگونه میشود بوق هشدار سرعت را قطع کنیم چون در سرعت 125کیلومتر می زند ووهر 10 کیلومتر که اضافه می شود می زند وخیلی رو موخه لطفا راهنمایی کنید .باتشکر

    amir

    1394/4/8
    سلام خسته نباشید میتونید نقد وبرسی jac s5هم بگذارید

    سینا

    1394/4/10
    سلام
    من تقریبا 1 ماهی است که تحویل گرفتم. ابتدا تصمیم داشتم s5 را فروخته و یک توسان 2012 یا 2013 بگیرم.کلی هم در سایتها و از دوستانی که داشتن پرس و جو کرده بودم.البته یک چیز در تمامی این تحقیقات مشترک بود و ان اینکه نسبت قیمت به کیفیت این خودرو بهینه است ولی با این حال چینی بودن این خودرو توی ذوقم می زد.ولی انصافا توی این یک ماه از این خودرو راضی بودم. نرمی و بی صدایی ان کاملا در حد ماکسیما و توسانی که قبلا داشتم است.الیته این خودرو معایبی هم دارد. ولی به هر حال به نظرم به نسبت قیمت پرداختی ارزش دارد.
    • رسول

      1394/4/11
      سلام من يك ماهي ميشه تصميم دارم اس5بخرم ولي هر وقت ميخام برم بگيرم يه چيزايي ميشنوم كه كلن بيخيال ميشم

    جاوید

    1394/4/12
    خدمت آقارسول و دیگر عزیزانی که هنوز در مورد این خودرو به نتیجه قطعی نرسیده اند عرض میکنم :
    زیاد به شنیده ها توجه نکنین. متاسفانه ما ایرانیها اخلاقهای عجیب و غریب زیاد داریم .یکیش هم همین کارشناسی ها در مورد مسائل فنی خودروهاست. انگار که از روز اول پشت پورشه و مازراتی نشستیم که خودروهای چینی رو قبول نداریم!! مثلا شما یه نگاهی به تاریخچه کمپانی لیفان بنداز میبینی که این شرکت با سابقه کمتر از 10 سال در زمینه خودروسازی چه تحول عظیمی پیدا کرد. اون لیفان 520 پر از عیب و ایراد بعد از مدت کوتاهی شد لیفان 620 که بسیار فرق میکرد و حالا هم با لیفان 820 داره واسه تویوتا کمری توبازارهای جهانی خط و نشون میکشه . خوب خیلی راحت میشه جایگاه خودروسازی چین رو در 5 یا 10 سال بعد صنعت خودروی دنیا دید.مگه زمانی که در دهه 40 شمسی اجناس ژاپنی وارد ایران شد پدران ما نمیگفتن آشغاله؟!!! یا همین 20 سال قبل چقدر کارشناسان خودرو از دوو و هیوندا و ... بد تعریف میکردن؟ الان هم چه دوستان تعریف کنن یا بد بگن چین داره راه درست خودش رو با سرعت هرچه تمامتر طی میکنه و مثل کره جنوبی آزمون و خطاهاش رو توی بعضی کشورها مثل ایران انجام میده مطمئن باش روزی خیلی از مردم کشورمون حسرت داشتن خودروی چینی رو میخورن. به اعتقاد بنده این قضیه طی سالهای آینده در مورد خودروهای هندی هم صدق میکنه .
    و اما جک S5 : همونطور که میدونیم کشور چین در راستای رسیدن به سهم عمده بازار خودروی جهان بدون هیچ تعصبی با بهترین کمپانی های دنیا همکاری میکنه و این قضیه در مورد جک S5 به این صورت شکل گرفته :
    1) سیستم توربوشارژ این خودرو توسط شرکت بورگ واگنر امریکا انجام شده که همین سیستم برروی آئودی A4 و A6 هم نصب شده
    2) سیستم سوخت رسانی و سنسورها و کامپیوتر این ماشین توسط شرکت معروف دلفی امریکا ساخته شده است
    3) طراحی داخلی و خارجی برعهده استودیوی طراحی پینین فارینا بوده.
    و ...

    محمدرضا

    1394/4/13
    سلام به همه دوستان
    اگر یک سال از تاریخ خرید بگذره و شما برای فروش اقدام کنید با توجه به چینی بودن و دنده دستی بودن آن کسی راغب هست که این ماشین رو بخره .
    شاید با گذشت یکسال از تولید کارخانه شروع به تولید نده اتوماتیک آن بکند.
    این موضوع برای خرید مرا مردد کرده است.
    دوستان راهنمائی کنن.

    رضا

    1394/4/21
    باسلام،من ابتدا مثل خیلی ها نظر مثبتی به خودروهای چینی نداشتم اما با مرور زمان وپیشرفت فوقالعاده چین در این صنعت ،حتی کپی کاری نظرم کاملا عوض شد.وقتی با خودروهای خودمون مقایسه میکنم بعد از این همه سال و ادعا های فراوان میبینم واقعا نصبت به پولی که میدین ارزش داره به عنوان نمونه همین اس ۵ قیمتی نصف ای ایکس۳۵ داره واز نظر امکانات چیزی کم نداره،وحتی در قسمتهایی از ماشین قشنگ تر هم هست.اینو بدونین چینی ها در اینده بسیار نزدیک حرف های زیادی برای گفتن دارن ،فقط تنها مشکل اینها نداشتن خدمات پس از فروش مناسبه، بهر حال دوستان به این هم فکر کنین که اونها فقط ۱۰ ساله که قدم تو راه خودرو سازی گذاشتن و اینقدر پیشرفت کردن.
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : خودروهای چینی , ماشین های چین و ایران ,
    برچسب ها : شصت عکس جالب و زیبا از جک جی 5 , عکس داخل و خارج جک جی ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت انواع "سانگ یانگ" صفر در بازار و نمایندگی
    عکس و مشخصات ام وی ام X33 جدید
    40 عکس و مشخصات جک T6کرمان موتور
    برای تست چری یا آریزو۵ قبل از خرید به کجا مراجعه کنیم؟
    خودروهای دست دوم که در ایران خوب فروش نمی رود
    عکس و قیمت خودرو بسترن B۷۰
    بررسی و مقایسه ام وی ام 110S جدید با 60 عکس
    شرایط فروش دو مرحله ای جک J۵ اتومات ودنده ای
    خودروهای ایرانی زودتر خراب می شوند یا خودرو چینی؟مقایسه زمان تعویض قطعه
    عکس و مشخصات جک S2، محصول احتمالی کرمان خودرو
    شرایط پیش فروش و شرایط خرید اقساطی لیفان ایکس شصت اتومات
    خودروهای تازه بازار بررسی تخصصی و قیمت لیفان 820
    هایما S7 کجاییه؟60 عکس و مشخصات هایما S7 شاسی بلند ایران خودرو
    قیمت و عکس لیفان ایکس60 اتوماتیک
    عکس جیلی GC6 کرمان موتور مشخصات جیلی
    شرایط اعتباری تيگو5 مدل Luxury و Excellent معمولی و اسپورت
    مشخصات فنی و عکس نمای داخلی و خارجی برلیانس در همه رنگ
    شصت عکس و مشخصات شاسی بلند جدید جیلی NL3،
    شرایط نقد و اقساط تابستانه محصولات MG با دو خودروی MG6 و MGGS
    قوی ترین و ضعیف ترین خودروی چینی بازار کدام است-مقایسه
    بنر جالب یک مصرف کننده در مورد خرید اشتباه ماشین چینی+عکس
    50 عکس جدید و مشخصات جیلی GC6، چینیِ کرمانی
    تصاویر و مشخصات فنی و قیمت راین V5
    تصاویر و مشخصات فنی و قیمت سانگ یانگ تیوولی شاسی بلند
    عکس قیمت و مشخصات فنی گریت وال هاوال H6
    عکس ها و تصاویر لیفان 820 در چین
    بررسی تخصصی و رانندگی با جیلی X7 شاسی بلند
    دلیل گران بودن خودرو چینی در ایران
    بررسی تخصصی و کامل لیفان X50
    مشخصات فنی و تصاویر بایک سنوا چینی محصول دیار خودرو-1393 (BAIC Senova-1393)
    گالری تصاویر و مشخصات فنی بایک سابرینا دیار خودرو -1393 (BAIC Sabrina-1393)
    جدیدترین و اخرین قیمت تمام ماشین های چینی در بازار ایران
    همه چیز درباره صنعت خودروسازی چین ونام وبرند تمام ماشین های چینی
    عکس پرسیس 37 میلیونی خودروی چینی جدید از سایپا
    تصاویر و مشخصات خودروی برقی جیلی
    ليفان ايكس 60-(Lifan X60)
    جك توجوي-jac Tojoy)
    گالری عکس و بررسی فنی جك جي 5-1392 (Jac G5-1392)
    گالری عکس و بررسی فنی هافی لوبو چینی-1392 (Hafei Lobo-1392)
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار