پنجشنبه 06 آبان 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تجربه رانندگی با مرسدس‌بنز E300
  • تعداد بازدید : 2692
  • تجربه رانندگی با مرسدس‌بنز E300

    عکس: مهدی فلاح
    نوشته: محسن آل طه

    مقدمه

    کلاس E مرسدس‌بنز جزو قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین‌های سگمنت سدان متوسط لوکس در بازار ایران و جهان بوده است. اولین نسل کلاس E از اواسط دهه 30 میلادی وارد بازار شد و تا بحال توانسته با قدرت جزو بهترین‌های سگمنت خود باشد. در ایران نیز از قدیم این کلاس جزو خودروهای محبوب بازار محسوب می‌شد و نسل‌های گوناگون آن یکی پس از دیگری به بازار داخل عرضه شدند.
    جدیدترین نسل از کلاس E با کد W212 توانسته در مدل‌های مختلفی از جمله E200، E300 و E350 وارد شود و حتی مدل فیس‌لیفت آن در مدل 2013 نیز با توجه به محدودیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، تنها در دو مدل E200 و E250 وارد بازار ایران شد. این نسل از مرسدس‌بنز برای اولین بار در سال 2009 و در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در معرض دید عموم قرار گرفت و از ماه مارس 2009 میلادی در دو نسخه سدان و استیشین به بازارهای جهانی عرضه شد.
    چندی پیش توانستیم با یکی از نمونه‌های E300 این کلاس ملاقاتی کوتاه داشته باشیم که همانند بسیاری دیگر، به کیت AMG مجهز بوده و جزو خوش‌استیل‌ترین‌های این سگمنت محسوب می‌شود.

    طراحی

    کلاس E از نظر طراحی کاملاً بروز و بدون ایراد است و نمی‌توان به راحتی مشکلی در طراحی آن پیدا کرد. خطوط شکسته و تیز بسیار زیادی در این خودرو بکار رفته و همگی آن‌ها هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.
    در نمای جلو اولین موضوعی که به چشم می‌خورد چراغ‌های دو تکه آن است که از نسل‌های گذشته به ارث برده و باید آن را یکی از امضاها و هویت‌های این کلاس دانست. اگرچه در فیس‌لیفتی که مرسدس برای این کلاس ارایه داد این دو تکه چراغ به یکدیگر پیوسته شده‌اند ولی به کمک چراغ‌های LED فرم دو تکه‌ای آن کاملاً حفظ شده است.

    جلو پنجره کشیده با خط‌های کرومی سرتاسری ، مانند همیشه یک بنز با اصالت را به یاد بیننده می‌اندازد و در بالای خط عمودی‌ای که وسط این خطوط قرار گرفته، آرم کمپانی مرسدس‌بنز خودنمایی می‌کند تا اصالت و لوکس بودن خود را به رخ بکشد.

    در نمای کناری خط شیب‌داری از انتهای چرخ جلو شروع و با گذر از دستگیره درب‌ها تا انتهای درب عقب محو شده است. همچنین یک خط دیگر تقریباً در همین راستا از پایین چرخ عقب شروع و با همان شیب از چرخ عقب گذشته و به سپر عقب می‌رسد.
    در نمای عقب، چراغ‌های ساده و شکیلی قرار گرفته که اگرچه از هر گونه طراحی سیال بدور است اما در کنار خط کرومی‌ای که این دو چراغ را به یکدیگر وصل کرده و دو خروجی اگزوز در پایین سپر، چهره اصیل و شیک مرسدس‌بنز کلاس E را به عنوان فرزند کوچک کلاس S کامل می کند.


    کابین و امکانات

    با وارد شدن به داخل کابین با یک کنسول پر از دکمه‌های مختلف و یک غربیلک فرمان سه پره مواجه می‌شوید که در پشت آن نیز چندین اهرم مختلف قرار گرفته است. بهتر است قبل از شروع حرکت با این خودرو ابتدا کمی به این اهرم‌ها و دکمه‌ها آشنا شوید زیرا در کابین کلاس E همه چیز متفاوت است و هیچ شباهتی با دیگر خودروها ندارد.

    اولین و بزرگ‌ترین تفاوتی که در این کابین خواهید دید، اهرم تعویض دنده است که مانند خودروهای قدیمی مانند پژو 504 و یا کادیلاک‌ها، پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است. روی این اهرم یک دکمه قرار دارد که با فشردن آن به قول معروف ترمز دستی آزاد می‌شود.

    برخلاف دیگر خودروها در سمت چپ فرمان، به جای یک اهرم، دو اهرم قرار دارد که به طور مثال به کمک اهرم بالایی چراغ‌های راهنما فعال می‌شوند و به کمک اهرم پایینی برف پاک‌کن‌ها فعال می‌شوند.

    تفاوت دیگری که در این خودرو همانند بعضی خودروهای آلمانی وجود دارد، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها به کمک سوئیچی است که در قسمت سمت چپ روی کنسول قرار دارد که البته بعضی دیگر از خودروها مانند اپل کورسا و یا فولکس‌واگن گلف نیز از این رویه تبعیت می‌کنند.

    پشت غربیلک فرمان سه دایره بزرگ قرار دارد که در وسط کیلومتر شمار قرار گرفته و در وسط آن نیز یک صفحه نمایش رنگی قرار گرفته که اطلاعاتی نظیر دنده و یا کیلومتر خودرو نشان داده می‌شود. در سمت راست کیلومتر شمار دور شمار موتور قرار گرفته و در سمت چپ آن ساعت عقربه‌ای به سبک قدیم قرار گرفته است.

    به کنسول میانی برمی‌گردیم که در بالای آن صفحه نمایشی 5.8 اینچی قرار دارد که می‌توان به کمک اهرم وسط کنسول از آن استفاده کرد.

    در وسط کنسول نام "Avantgarde" نقش بسته است. در حقیقت کلاس E در سه مدل Classic، Elegance و Avantgarde ارایه شده است. مدل کلاسیک (Classic) همان کلاس E با تزئینات و چهره استاندارد است. مدل الگانس (Elegance) در حدود 2100 پوند گران‌تر است و سیستم تعلیق آن از نوع Comfort می‌باشد که به کمک آن می‌توان ارتفاع خودرو را به اندازه 25 میلیمتر تغییر داد. در آخر نیز مدل Avantgarde قرار دارد که 2600 پوند از نمونه پایه گران‌تر است و به علاوه چهره اسپرت‌تر، از سیستم تعلیق اسپرت نیز بهره برده می‌برد و می‌توان به کمک آن ارتفاع خودرو را به اندازه 15 میلیمتر کم و یا زیاد کرد.

    روی این آلمانی اصیل امکانات و تجهیزات زیادی قرار گرفته از جمله دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما، سیستم Lane Tracking، سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سنسور باران و نور، حافظه تنظیم صندلی، ماساژور، کروز کنترل به همراه رادار، سیستم ورود بدون کلید و کیت بدنه AMG. همچنین به صورت سفارشی در بعضی مدل‌ها سیستم کمکی تشخیص پیاده در شب، سیستم Parktronic و چراغ‌های زنون نیز وجود دارد. البته نمونه تست شده E300 نمونه فول بود و تمامی امکانات ذکر شده را دارا بود.
    از نظر سیستم‌های ترمز و پایداری همانند دیگر آلمانی‌ها، کلاس E نیز در سطح بسیار خوبی است و روی آن ترمز ABS، BAS، ASR، ESP و BSA نصب شده است.

    پیشرانه

    مرسدس‌بنزی که ما در اختیار داریم مدل E300 است که به پیشرانه 6 سیلندر 24 سوپاپه مجهز شده است. این پیشرانه دقیقاً 2996 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 213 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 300 نیوتن‌متر در 2500 دور در دقیقه را تولید کند. گیربکسی که روی این آلمانی نصب شده از نوع 7 سرعته خودکار 7G-Tronic Plus است که می‌تواند این اروپایی را در 7.4 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند این سرعت را تا حداکثر سرعت 247 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

    حجم باک کلاس E در تمامی مدل‌ها 80 لیتر است و سوخت داخل آن با استاندارد یورو 5 و مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر سوزانده می‌شود. میزان تولید گاز دی‌اکسید کربن این پیشرانه 164 گرم در هر کیلومتر است.
    از نظر ابعاد و اندازه تقریباً برابر اصلی‌ترین رقیب خود یعنی سری 5 است و دقیقاً 4868 میلیمتر طول، 1854 میلیمتر عرض و 1471 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2870 میلیمتر است.
    البته این قوی‌ترین نسخه این نسل از کلاس E در بازار نیست و بعد از آن مدل E350 قرار دارد که مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری است و می‌تواند حداکثر 306 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه و 370 نیوتن‌متر در 5250 دور در دقیقه را تولید کند.

    قیمت و نتیجه‌گیری

    اگر به بازار آزاد بروید متوجه می‌شوید که مرسدس‌بنز E300 های موجود در بازار اکثراً در مدل‌های 2012 و 2013 هستند و با توجه به اینکه مدتی است واردات این خودرو متوقف شده، شاید پیدا کردن نمونه صفر کیلومتر آن کار دشواری باشد. نمونه‌هایی که هم‌اکنون در بازار هستند، در مدل‌های کم کارکرد و با بالاترین سطح امکانات، قیمتی در حدود 400 تا 450 میلیون تومان دارند. قیمتی که کمی برای یک خودروی کارکرده زیاد به نظر می‌رسد و شاید بسیاری را برای پرداخت آن به شک و تردید بیاندازد اما باید این نکته را مدنظر داشت که هر خودروی دیگری در این رده قیمتی مانند مرسدس‌بنز E250 مدل 2015 و یا بی‌ام‌و 528i با توجه به محدودیت واردات دارای پیشرانه‌های 4 سیلندری توربو و یا 6 سیلندری 2.5 لیتری است و به جز لکسوس GS250، دیگر خبری از پیشرانه‌های 6 سیلندری در این سگمنت نیست و E300 می‌تواند برای مرسدس سوارانی خوب باشد که به دنبال یک آلمانی اصیل هستند و قصد دارند در کنار انبوهی از امکانات به روز اروپایی، یک پیشرانه 6 سیلندری را در زیر پای خود تجربه کنند.
    در انتها از آقای سامان آذری تشکر می‌کنیم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند.
    عکس ها
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : مرسدس بنز ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • گالری تصاویر و عکس مرسدس بنز G350d Professional (2017)
    بیست عکس مرسدس بنز AMG GT R 2017 رودستر بسیار زیبا سبز رنگ
    مقایسه انواع مرسدس بنز با عکس و توضیحات
    عکس بنز زیبای کانورتیبل ( کروک ) مدل C300 – C63 AMG – C63 AMG S
    بررسی تخصصی مرسدس‌ GLS مدل 2017 +40 عکس
    بررسی تخصصی و عکس شاسی بلند بنز GLE 450 AMG 4MATIC
    مقایسه بنز و بی ام و کدام بهتر است؟
    تصاویر تیونینگ و تقویت شده مرسدس بنز A45 AMG
    تصاویر تیونیگ و تقویت شده مرسدس بنز S500 کوپه
    تصاویر با کیفیت داخل و خارج و مشخصات فنی مرسدس بنز GLK350
    تصاویر داخل و خارج مرسدس بنز C کلاس
    مرسدس بنز Mercedes-AMG C63 coupe مدل 2017
    عکس ها و مشخصات مرسدس‌بنز GLC مدل ۲۰۱۶
    همه چیز درباره مرسدس بنز GLC
    عکس و مشخصات مرسدس GLA کامپکت
    تصاویر مرسدس بنز 3 میلیارد تومنی در تهران
    آشنایی با بنز مایباخ S600 جدید مدل 2016
    دانلود فیلم مرسدس بنز اس ال اس sls و فراری ۴۵۸
    سیستم 4Matic مرسدس بنزبرای جاده لغزنده و برفی
    شناسایی انواع کلاس مرسدس بنز با توجه به سری حرف الفبا و کدهای هر کدام
    تجربه رانندگی با اخرین سرعت مرسدس بنز در اتوبان های المان
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار