چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
سیستم 4Matic مرسدس بنزبرای جاده لغزنده و برفی
  • تعداد بازدید : 1917
  •  سیستم 4Matic مرسدس بنزبرای جاده لغزنده و برفی

    »» سیستم 4Matic مرسدس بنز چگونه کار می کند؟

    عبارت 4Matic نامی است که کمپانی آلمانی بنز برای سیستم معمول AWD انتخاب کرده است که بنابه گفته‌های این شرکت نسبت به AWD توسعه بیشتری یافته است. این توسعه بیشتر به معنای کنترل بهتر بر روی سطوح لغزنده به ویژه برف است. این سیستم برای اولین بار در کلاس E مدل w124 نصب شد که به سال 1987 بر می‌گردد. در حال حاضر این سیستم بر روی 52 مدل از محصولات این شرکت وجود دارد.

    Mercedes Benz C350 4Matic

    Mercedes Benz C350 4Matic


    اساس مکانیکی سیستم فورماتیک بر تقسیم توان به نسبت 45 به 55 بین اکسل‌های جلو و عقب است. با وجود دیفرانسیل مرکزی چند دیسکه که لغزش را به حداقل می‌رساند می‌تواند تا گشتاور قفلی 50 نیوتون متر را ایجاد نماید تا نیروی جلو برنده (Traction) بیشتری تولید شود. در هنگام شتاب گیری با انتقال توان به اکسل عقب باعث می‌شود که نتیجه مطلوب‌تری را شما احساس کنید. با وجود دیفرانسیل مرکزی چند دیسکه موجود در خودرو شما می‌توانید نسبت‌های متغیری را مانند 30 به 70 یا 70 به 30 برای اکسل‌های جلو و عقب بنا به شرایط جاده انتخاب کنید.
    Mercedes-Benz E350 4Matic

    Mercedes-Benz E350 4Matic


    در این سیستم موتور باید در جهت طولی خودرو نصب شود تا اینکه ورودی گیربکس هم امتداد با خروجی موتور قرار بگیرد و از اتلاف اصطکاکی توان به حداقل برسد و مصرف سوخت بهینه شود.
    Mercedes details new 4matic biased AWD  system for CLA

    Mercedes 4matic for CLA

    Mercedes-Benz 4MATIC

    Mercedes-Benz 4MATIC


    هر چند سیستم 4Matic مرسدس بنز به تنهایی عمل نمی‌کند بلکه با سیستم‌هایی مانند ESP و ASR همکاری می‌کند. مانند تمام خودروهای 4 چرخ محرک، 4Matic هم از قوانین فیزیکی رانندگی تبعیت می‌کند. شما می‌توانید رابطه متقابل این سیستم را با “دایره Kamm” در شکل زیر ببینید.

    mercedes-benz 4matic explainedmercedes-benz 4matic explained
    شرایط جاده ای به طور کامل در سیستم 4Matic رصد می‌شود تا از لغزش‌های جانبی و طولی جلوگیری شود. مداخله مستقیم ASR یا 4SET باعث می‌شود که نیروی Traction همواره در بیشترین حالت خود قرار بگیرد تا شتاب گیری به بهترین نحو صورت بگیرد. در این بین لغزش نیز به حداقل خود می‌رسد و پایداری مستقیم خودرو در طی این فرایند به طور کامل تضمین می‌شود.
    به همین علت اگر جاده لغزنده باشد، سیستم کنترلی ASR با توجه به نحوه رانندگی وارد عمل می‌شود. حال این مداخله ASR بدون توجه به اطلاعات دقیقی که توسط داده‌های سنسور ESP که دینامیک طولی و جانبی خودرو را ارزیابی می‌کنند، هیچ ارزشی ندارد. یعنی به واسطه اندازه گیری مداوم پایداری طولی و جانبی توسط سنسورها، بهترین تصمیم با توجه به خواسته‌های راننده و شرایط موجود جاده اتخاذ می‌شود.


    بنا به اظهارات سازندگان هنگامی که سطح کم اصطکاکی در جاده وجود داشته باشد سیستم‌های کنترلی تورک موتور را در همان چرخ کاهش می‌دهند تا اینکه تایر بتواند نیروی جانبی مناسب را پیدا کند. اگر سیستم ASR نتواند این موقعیت را کنترل کند سیستم ESP مداخله کرده و با ترمز گیری مناسب بر روی هر چرخ پایداری خودرو را حفظ می‌کنند.
    E-Klasse Limousine, E 350 4MATIC (W212) 2009

    E 350 4MATIC


    در شرایط زمستانی در برخی موارد شاید نیاز داشته باشید که کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESP) را خاموش کنید. معمولاً زمانی که بخواهید از برف عمیق بیرون بیایید ممکن است نیاز به خاموش کردن آن داشته باشید. حتی در زمانی که ESP شما خاموش است راننده مرسدس بنز همچنان می‌تواند از مزایای این سیستم به خصوص در ترمز گیری استفاده نماید. البته باید به یاد داشته باشید که محض برگشتن به جاده لغزنده معمولی پوشیده شده از برف باید سیستم ESP را دوباره فعال کنید.
    هر چند با وجود تلاش مهندسین برای کنترل بهتر خودرو ولی راننده باید با توجه به شرایط موجود که چه قدر می‌تواند ایمن باشد، باید عمل کند. اصلاً مهم نیست که سیستم چه قدر خوب کار می‌کند، راننده نباید به طور کامل به این سیستم‌ها اطمینان کند. راننده باید همیشه رانندگی خود را با توجه به شرایط جاده‌ای هماهنگ کند تا وسیله نقلیه خود را بتواند به بهترین نحو کنترل کند. البته باید توجه داشت که لاستیک‌های مخصوص زمستان خیلی می‌تواند به راننده در بهبود پایداری بیشتر خودرو کمک کند. [دانلود ویدئو]
    08
    دی
    1392

    Mercedes Benz C350 4Matic
    علی طهوری

    درباره نویسنده

    علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو گرایش تعلیق، ترمز و فرمان دانشگاه علم و صنعت

    آموزشتکنولوژی ویدئو کلیپ



    3,115 بازدید کننده

    ۲۹ دیدگاه

    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (669 دیدگاه)
      8 دی 1392

      در دهن ایران خودرو و سایپا می کوبد

       
      86
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • carbonado aventador
        سوابق: (3075 دیدگاه)
        8 دی 1392

        در دهن خیلی گنده تر از ایران خودرو و سایپا می کوبد!!!!!!!

         
        68
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • امین
        سوابق: (751 دیدگاه)
        9 دی 1392

        xDrive در عمل نتایج بهتری نشون داده
        این هم ســــنــــد:

        http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/237/cbb9373d83e6b4e269121aaad38b42d6710972.mp4

         
        7
         
        8
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    2. PEUGEOT
      سوابق: (963 دیدگاه)
      8 دی 1392

      واقعا عالی بود توی این چند روزه مطالب خیلی خوب و آموزنده ای گذاشتید.
      بسیار ممنون آقای طهوری.
      دوستان دقت کردید اکثر تکنولوژی ها رو آلمانی ها اختراع می کنن. واقعا آلمانی ها ترکوندن.
      P E U G E O T

       
      49
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • زیگما
        سوابق: (2975 دیدگاه)
        8 دی 1392

        نخیر اینطور نیست.شما فقط اون هایی که ساخت آلمانی ها بوده رو میبینی.
        اولین استفاده از ایربگ>در کادیلاک(اکثرا اشتباهاً فکر میکنن اولین بار بنز از ایربگ استفاده کرد در صورتی که طبق اسناد ، کادیلاک اولین بوده)
        اولین استفاده از ترمز ABS در کشنده های دهه 70 امریکایی بوده(سند موچود میباشد)
        اولین استفاده از کروز کنترل تطبیفی توسط لکسس.
        روش های نوین کاهش زمان و هزینه تولید توسط تویوتا(که خودش یه بحث بسیار پیچیده ای هست)
        شما باید یه مقدار جلوتر از بینیت رو هم ببینی
        ووو….

         
        12
         
        49
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • میلاد . فقط المان . فقط بنز .
          سوابق: (5608 دیدگاه)
          8 دی 1392

          درود.

          زیگماااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!

          چی میگی؟؟؟

          همه میدونند که ترمز ABS ساخته ی شرکت بوش المان و اولین بار بر

          روی بنز های اتاق اس در دهه ی هفتاد میلادی بوده.

          بعدشم طراح ایربگ برای ماشین های امریکایی یک مهندس المانی

          بوده.چون امریکایی ها عقیده ای به بستن کمربند ایمنی نداشتند.

          حمید خیلی اطلاعاتش از من بیشتره.مخصوصا در بنز.

          ((( ایران و المان )))

           
          37
           
          3
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
        • حمید
          سوابق: (620 دیدگاه)
          8 دی 1392

          میلاد جان شما لطف داری – زیگما تو به بینی پژو چیکار داری ؟؟؟؟ محض اطلاعت ایربگ رو همون طور که میلاد میگه Walter Linderer یه مهندس آلمانی اختراع کرد دهه 50 میلادی . بعدش هم در اختیار کمپانی کرایسلر گذشت نه کادیلاک ، هیچ کس هم فکر نمیکنه بنز اولین استفاده از ایربگ رو کرده!!!کرایسلر بود در دهه 60 استفاده کرد .

           
          15
           
          2
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
        • حمید
          سوابق: (620 دیدگاه)
          8 دی 1392

          راستی کروز کنترل هم اولین بار آمریکایی ها اختراع کردن 1948 یه مهندسی بود Ralph Teetor (شاید اشتباه باشه اسپلینگش) ، حالا لکسس بعد از 50-60 سال زحمت کشید تطبیقیش کرد!!!! وای چه کار بزرگی!!!! اگه لکسس نبود صنعت خودرو به بن بست میرسید!!! لکسس با اینکار دنیا رو نجات داد!!! آخ آخ آخ آخ آخ … دست بردار زیگما ، اختراعات آلمانیا تو ماشین بیشتر از یه جلد دو جلد کتابه . حالا این وسط واسه پیام بازرگانی اجازه دادن چهارتا چیز هم جوون ترها اختراع کنن خوش باشن!!!! مثل لکسس

           
          16
           
          1
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
        • علی
          سوابق: (57 دیدگاه)
          8 دی 1392

          با سلام خدمت شما
          گواهی ثبت اختراع ایربگ برای کارخانه مرسدس بنز می باشد که اگه بخاین می تونم سند و شماره ثبت اختراع ایربگ رو توسط بنز بهتون ارائه بدم در من خودتون با یه سرچ ساده می تونید پیداش کنید
          همون طور که دوستان هم گفتند همین چند روز پیش بود که مطلب کاملی در مورد سیستم ترمز بدون قفل و ابداع اون توسط بوش و استفاده از اون توسط بنز و ب باو و توسط همین سایت منتشر شد بخاید لینک اون رو هم بهتون بدم
          دوست عزیز بحث اینجا آلمان یا آمریکا نیست بلکه پیشرفت یه شرکت در احترام به خواست مشتری ها و ابداع تکنولوژی های جدی هست اولین کروز کنترل تطبیقی هم بنز در سال 2000 روی سری اس برای اولین بار تو دنیا رو ماشینش نصب کرد اگه بخاید لینک تاپ گیر این قضیه و توضیحات جمیز می در این مورد هم هست.لکسوس کجا بود ؟؟؟
          این بحث 4MATIC نشون دهنده توانایی یه شرکت در جلب مشتری و احترام به همه اون سلیقه هاست دوست عزیز و گرامی

           
          14
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
          • حمید
            سوابق: (620 دیدگاه)
            9 دی 1392

            علی جان تا جایی که من میدونم اولین ایربگ روی کرایسلر نصب شد ، منتها به شکل ایربگهای امروزی نبود.فکر میکنم ایربگهای امروزی کار بنز بوده و SRS Airbag ، اگه دقت کرده باشید همون ایربگ اولیه هم دهه پنجاه اختراع کردن 10 سال بعد استفاده کردن بس که اشکال داشت مثلا دیر عمل میکرد ، به سرنشین آسیب میزد و … اگه اشتباه میکنم اصلاح کنید ، چون من لیست بنز رو روی mbusa که وب سایت بنز در آمریکا هست خوندم خودشون ایربگ رو نذاشتن

             
            2
             
            0
             
             
            تاییدیه
        • PEUGEOT
          سوابق: (963 دیدگاه)
          8 دی 1392

          زیگما جان حالا چرا اینقدر عصبانی؟
          تازه من گفتم بیشترشو نگفتم همشو که.
          بعدشم این چه اخلاقیه داری دوست داری همیشه مخالف باشی و جو رو متشنج کنی
          از اینا گذشته شما به بینی من چی کار داری؟
          ای بابا از دست تو

           
          13
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    3. جهانگير
      سوابق: (112 دیدگاه)
      8 دی 1392

      اونها به فکر چی اند ما به فکر چی
      خدا آخر عاقبتمون رو ختم به خیر کنه

       
      15
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    4. امین
      سوابق: (433 دیدگاه)
      8 دی 1392

      و باز هم تشکر از مطالب فنی و علمی بسیار زیباتون. مطالب کاملا بدربخوری هست بخصوص برای مقایسه خودروها

       
      8
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    5. hosey
      سوابق: (877 دیدگاه)
      8 دی 1392

      میگن 206 هم مدل 4MATIC داشته و ایرانخودرو با اپکو سفارشی میزنند؟؟راسته یا دروغه؟؟بقیه ی مشخصاتش چیه؟؟؟

       
      2
       
      14
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    6. km
      سوابق: (676 دیدگاه)
      8 دی 1392

      واقعا مطلب خوب و جالبی بود. لطفا از BlueEFFICIENCY(میدونم که مصرف و درصد CO2 رو کمتر میکنه ولی بکم جامع تر) هم یه مقاله بگذارید. ممنون :)

       
      9
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    7. فرید
      سوابق: (17 دیدگاه)
      8 دی 1392

      عالی بود
      در تکمیل یا ادامه این مقاله در مورد سیستمهای Quarda drive , Quadra trac که در جیپ گرند چروکی معرفی شدند و بعدها کمپانی های دیگه از روش کپی کردند هم مقاله ای داشته باشید لطفا
      ایضا سیستم KDSS در تویوتا در خصوص سیستم تعلیق داینامیک

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    8. saied
      سوابق: (613 دیدگاه)
      8 دی 1392

      به نظرم ادم تا خودش پشت فرمونش نشینه بهتر نظر نده

       
      2
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • حمید
        سوابق: (620 دیدگاه)
        8 دی 1392

        آفرین

         
        3
         
        1
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    9. فقط سری ۳
      سوابق: (118 دیدگاه)
      8 دی 1392

      واقعا وقتی راننده پشت فرمان این گونه ماشین ها میشینه حالا فرق نمیکنه که ازچه برندی باشه واقعا حس اعتماد به راننده داده میشه که خیلی عالیه

       
      10
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • carbonado aventador
        سوابق: (3075 دیدگاه)
        8 دی 1392

        وقتی ما ها پشت این ماشینا بشینیم دیگه بیرون بیا نیستیم . اگه به من ساعت 10 شب یه مرسدس بدن همون موقع می رم جاده امام رضا (ع) و تا مشهد یه سره می رم بدون توقف!!!!!!!

         
        9
         
        4
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
      • حمید
        سوابق: (620 دیدگاه)
        8 دی 1392

        بخصوص وقتی از ماشینای ایرانی پیاده بشینی پشت اینا … درسته

         
        8
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    10. محسن.د
      سوابق: (1382 دیدگاه)
      8 دی 1392

      خیلی خوب بود. اگه میشه درمورد xDrive و Quattro هم مطلب بذارین. ممنون

       
      6
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    11. توفیقی
      سوابق: (1126 دیدگاه)
      8 دی 1392

      بنزهای ساخت AMG این سیستم 4 ماتیک رو بهینه سازی کردن و یه حرف S هم به آخر لوگو AMG اضافه کردن که واقعا محشره.
      صد بار گفتم بازم میگم
      بنز بی لوگو AMG مثل جرج کلونی با زیر پیراهنه.شاید خوشگل باشه ولی خوشتیپ نیست.
      stay a live AMG
      در مورد بی ام و هم همین طور صادقه.بی ام و هم با M-power یه چیز دیگست.
      بنز با AMG لایک
      بنز بی AMG دیسلایک

       
      14
       
      1
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    12. SALAR
      سوابق: (331 دیدگاه)
      8 دی 1392

      مشکل از خودمونه چه کار به سایپا و ایران خودرو داره . خودمون هیچ چی نیستیم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….با کمی فکر کردن.

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    13. کیانوش
      سوابق: (207 دیدگاه)
      9 دی 1392

      یه دنیاست و یه بنز یه دونه باشیــــــــــــی!!!
      اما به نظرم سیستم کواترو audi عملکرد بهتری داره؟؟!!!

       
      3
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    14. حمزه
      سوابق: (136 دیدگاه)
      9 دی 1392

      کلا این مرسدس بنز منو با این تکنولوژیهاش کشته. خیلی این سیستمو دوسش دارم. دستشونم درد نکنه. دمشونم گرم. اونا کجان و ما کجا؟!…

       
      5
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    15. دایملر بنز
      سوابق: (4 دیدگاه)
      9 دی 1392

      اقای زیگما دانشمند محترم رو کن مدرکتو ببینیم.ماشینای48 سال بیش بنز abs داشته.یدونه مدرک رو کن صدتا رو کنم برات .درباری سازنده ماشین قشنگ حرف بزن.

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    16. احمد
      سوابق: (24 دیدگاه)
      11 دی 1392

      من نمی فهمم دعوا بر سر اینکه اول کی اختراع کرده ینی چی؟! آخه مرسدس یا جی ام یه شبه که یه چیزو اختراع نکردن.
      یکی از دوستام ماشین آلات کشاورزی می خونه. کتاباشو خوندم کف کردم!
      بیش تر سیستمای پیشرفته ماشینای امروزی به شکل اولیه و کاملا مکانیکی تو دهه های 40 50 میلادی روی تراکتوراشون که عمدتا آمریکایی هستن استفاده می شده. مثلا یه چیزی مثل قفل دیفرانسیل و تقسیم نیرو بین محور ها و چرخ ها!
      مهندسی معکوس الان کار رو به اینجا رسونده. نه فقط یه شرکت خاص!

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    17. میلاد
      سوابق: (1 دیدگاه)
      11 اردیبهشت 1393

      ما ها چرا بخودمون اجازه اظهار نظر های بیجهت میدیم؟؟؟؟ ما چکاره ایم؟حالم ازین حرفها تعصبی در مورد بنز بهم میخوره.طرف اومده مرسدس رو نقد میکنه!!!

    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : مرسدس بنز , تصاویر ومشخصات فنی مرسدس بنز C200 , عکس ومشخصات فنی مرسدس بنز CLS500 , تصاویر ومشخصات فنی مرسدس بنز E350 , عکس و مشخصات فنی مرسدس بنز S500 , تصاویر ومشخصات فنی مرسدس بنز SL500 ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • گالری تصاویر و عکس مرسدس بنز G350d Professional (2017)
    بیست عکس مرسدس بنز AMG GT R 2017 رودستر بسیار زیبا سبز رنگ
    مقایسه انواع مرسدس بنز با عکس و توضیحات
    عکس بنز زیبای کانورتیبل ( کروک ) مدل C300 – C63 AMG – C63 AMG S
    بررسی تخصصی مرسدس‌ GLS مدل 2017 +40 عکس
    بررسی تخصصی و عکس شاسی بلند بنز GLE 450 AMG 4MATIC
    مقایسه بنز و بی ام و کدام بهتر است؟
    تصاویر تیونینگ و تقویت شده مرسدس بنز A45 AMG
    تصاویر تیونیگ و تقویت شده مرسدس بنز S500 کوپه
    تصاویر با کیفیت داخل و خارج و مشخصات فنی مرسدس بنز GLK350
    تصاویر داخل و خارج مرسدس بنز C کلاس
    مرسدس بنز Mercedes-AMG C63 coupe مدل 2017
    عکس ها و مشخصات مرسدس‌بنز GLC مدل ۲۰۱۶
    همه چیز درباره مرسدس بنز GLC
    تجربه رانندگی با مرسدس‌بنز E300
    عکس و مشخصات مرسدس GLA کامپکت
    تصاویر مرسدس بنز 3 میلیارد تومنی در تهران
    آشنایی با بنز مایباخ S600 جدید مدل 2016
    دانلود فیلم مرسدس بنز اس ال اس sls و فراری ۴۵۸
    شناسایی انواع کلاس مرسدس بنز با توجه به سری حرف الفبا و کدهای هر کدام
    تجربه رانندگی با اخرین سرعت مرسدس بنز در اتوبان های المان
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار