دوشنبه 26 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
مراحلی که یک راننده حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی باید طی کند
  • تعداد بازدید : 2000
  • مراحلی که یک راننده حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی باید طی کند

    »» چگونه یک راننده حرفه‌ای مسابقات شویم

    متخصصین و خوره‌های فراوانی در دنیای اتومبیل حضور دارند؛ کسانی که شب و روزشان را با اطلاعات در مورد خودروهای دنیا سپری می‌کنند. برخی به رشته مکانیک روی می‌آورند و برخی مشترک مجلات خودرویی می‌شوند. برخی نیز به نمایشگاه‌های اتومبیلی که در نزدیکی محل زندگی‌شان برپا می‌شود می‌روند یا دست به بهینه‌سازی‌هایی هر چند اندک در خودروی خودشان می‌زنند. بعضی نیز به خواندن مجلات اینترنتی اکتفا می‌کنند. امّا برای برخی افراد، چنین چیزهایی کافی نیست.

    Kimi Riakkonen
    برخی عاشق این هستند که پشت فرمان نشسته و منتظر سبز شدن چراغ باشند تا پدال را رها کنند. البته نه در خیابان، بلکه در پیست مسابقه. این افراد حتی وقتی در دفتر کار خود نشسته‌اند، نیز به این احساس خوشایند فکر می‌کنند. با این حال، کسی که می‌خواهد در میدان مسابقه با دیگر رانندگان مسابقه، باید در عین حال که متوجه خطرات مسابقه است، برای رسیدن به پیروزی، ترس‌های خود را کنار بگذارد.

    driving school guide bridgestone racing
    تفاوت بسیار زیادی بین داشتن یک 911 و رفتن به یک سری مسابقات دریفت وجود دارد. بنابراین، می‌بایست بین علاقه‌مندان و هواداران صنعت خودرو با رانندگان مسابقه یک مرزبندی قائل شد. مسابقه رانندگی چیزی بیشتر از داشتن یک خودروی سریع و رانندگی با آن در پیست مسابقه است. هر کسی که پول کافی داشته باشد، می‌تواند یک خودروی اسپورت گران‌قیمت تهیه کند و آن را به پیست نوربرگرینگ ببرد.

    Formula School
    یک راننده مسابقه به اندازه‌ای که می‌تواند، سرعت نمی‌گیرد؛ تا سر حد توانایی‌اش، فشار نمی‌آورد؛ و برای خودش حد و مرزی قائل نمی‌شود. یک راننده مسابقه واقعی به اندازه‌ای سرعت می‌گیرد که اتومبیل زیر پای او می‌تواند سرعت بگیرد و تنها محدودیت پیش رویش، همین سرعت اتومبیل است.

    امّا برای این منظور چه کار باید کرد؟ برای اینکه این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال کنیم، چه کارهایی باید انجام داد؟ لوک ادواردز که از رانندگان مسابقه کارتینگ است، در این باره تجربیاتش را به اشتراک گذاشته است. وی روند کاری‌اش به سه بخش عمده تقسیم کرده و اشاره می‌کند که همه این مراحل هزینه‌بر بوده و در نهایت سود مالی کمی عایدش شده است. در ادامه این سه بخش را از زبان لوک ادواردز مرور می‌کنیم.

    Dan Wheldon Indianapolis 500 Practice

    1- دوره آموزشی مسابقات سرعت

    این یکی از راه‌های بدیهی برای رسیدن به رانندگی مسابقات است و من از دبیرستان فکر می‌کردم که این تنها راه من در ادامه مسیر خواهد بود. درباره مدارس مربوط کمی جستجو و تحقیق کردم و پیشنهادهای زیادی از افراد مختلف در این عرصه دریافت کردم. این دوره‌های آموزش واقعاً هزینه زیادی دارند و در همین حال، انتخاب‌های زیادی در دسترس نخواهد بود. به عنوان مثال، یک فصل کامل با پیش‌پرداخت شامل موارد زیر است:

    • 7 دور پایان هفته، شامل ۱۴ مسابقه و ۱۴ دور انتخابی
    • ۷ روز برای تمرین.
    • هزینه کلی: ۳۸۱۵۰ دلار

    البته برای دورها و تمرین‌های اضافی می‌توان هزینه‌هایی جداگانه پرداخت.

    F2000 Championship Series
    در نظر بگیرید که آن‌ها برای هر مسابقه، هر خودرویی را خودشان دلشان بخواهد، در اختیارتان قرار می‌دهد و از امکانات کامل برای مسابقه برخوردار نخواهید بود. بنابراین باید بگویم که هر میزان هزینه‌ای که برای این دور مسابقات صرف می‌کنید، در واقع پول آتش زدن است! می‌توانید اسپانسر هم داشته باشید که برای رانندگان با سابقه و روابط زیاد نیز کار مشکلی است.

    racing school

    ۲- سازماندهی در باشگاه مسابقات

    اول از همه باید گفت که به هیچ‌وجه از ماشینی که تمام پول آن را پرداخت نکرده‌اید، در مسابقه استفاده نکنید. دلیل آن را کاملاً نمی‌توانم توضیح دهم، ولی کاملاً واضح است که در یک رقابت جدّی در پیست مسابقه نباید با اتومبیلی قرضی رانندگی کرد.

    یک رقابت با دور تمرینی متفاوت است. اتومبیل شما قرار نیست که تنها یک بار مورد استفاده قرار بگیرد. شما قرار است که هر هفته تا نهایت توانش از آن استفاده کنید؛ ممکن است برخوردهایی داشته باشید و به قسمت‌هایی از آن ضربه وارد شود و بشکند. در نتیجه باید همیشه برای آماده سازی آن تلاش کنید.

    performance driving school
    اولین کاری که باید بکنید، این است که گواهینامه شرکت در مسابقات اتومبیلرانی بگیرید؛ به این منظور می‌بایست دو دور مدرسه‌ مسابقه را به پایان برسانید. اگر خودروی مسابقه می خواهید، می‌توانید یکی را کرایه کنید؛ البته این که خودروی مسابقه ندارید و می‌خواهید گواهینامه رانندگی مسابقه بگیرید، خودش جای سؤال است! با این حال، کرایه چنین ماشینی، هزینه‌ای حدود ۲ هزار دلار برای شما خواهد داشت. همچنین هنوز هم سر حرف قبلی‌ام هستم و می‌گویم که این ماشین کرایه‌ای شما را به جایی نخواهد رساند.

    Karting Racing

    ۳- کارتینگ

    نهایتاً به کارتینگ می‌رسیم. البته بعضی‌ها با شنیدن اسم کارتینگ، چنین تصویری از آن در ذهن داشته باشند:

    ولی قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که:

    کارتینگ خالص‌ترین شکل از ورزش اتومبیلرانی است.

    این گفته از دن ولدون است. آیرتون سنا نیز هنگامی که در مورد راضی‌کننده‌ترین رقابت‌های دوران ورزشی‌اش از وی سؤال شد، گفت:

    من می‌بایست به سال ۷۸، ۷۹ و دهه ۸۰ میلادی برگردم … وقتی که به رانندگی کارتینگ می‌رفتم. این رقابت‌ها یک رانندگی و مسابقه خالص بود. هیچ سیاستی در آن دخالت نداشت… پولی در کار نبود. یک مسابقه واقعی بود.

    در هر حال، اگر صدها هزار دلار در سال نمی‌توانید هزینه کنید، بهتر است دور مسابقات کارتینگ را خط بکشید. اگر ماشین خود را کرایه می‌کنید که شرایط فرق می‌کند؛ ولی اگر می‌خواهید رقابت خوبی داشته باشید، باید خرج کنید. باید بتوانید یک شاسی مناسب و مدل بالا با قیمتی بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار بسته به برند و سال تولید، تهیه کنید. موتور نیز کاملاً به بودجه‌ای که صرف می‌کنید، وابسته است. به خاطر داشته باشید که یک کارت (Kart) کرایه‌ای سرعتی حدود ۳۰ مایل بر ساعت خواهد داشت. یکی از بهترین موتورهای موجود در بازار که سرعتی بیش از ۷۰ مایل بر ساعت ایجاد می‌کند، قیمتی برابر ۱۸۰۰ دلار خواهد داشت. موتور TaG با بیش از ۸۰ مایل بر ساعت، بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار برایتان هزینه خواهد داشت. موتور moto نیز بین ۵ تا ۶ هزار دلار وجود دارد که سرعت کارت را به ۱۰۰ تا ۱۲۰ مایل بر ساعت می‌رساند. البته شما نمی‌خواهید که یک موتور جدید خریداری کنید و می‌توانید از دست‌دوم‌های حدود ۷۰۰ دلار نیز استفاده کنید.

    Kart karting
    در اولین سال حضورم در مسابقات، به صورت کلی، بین ۴ تا ۵ هزار دلار هزینه کردم. این مبلغ شامل تمام مواردی است که من نیاز داشتم تا از صفر شروع کنم. هزینه‌های موتور، کارت، کرایه پارکینگ در پیست، ورودی مسابقات و تعمیرات. البته با هر تجهیزات استانداردی می‌توانید به پیست رفته و در مسابقات شرکت کنید و شانس رقابت با رانندگان حرفه‌ای را داشته باشید؛ رانندگانی که از مسابقات معتبری چون IndyCar، F3، GP2، GP3 و … می‌آیند. حتی یک رقابت محلی قهرمانی باشگاهی بسیار جدّی گرفته می‌شود.

    خلاصه و نتیجه‌گیری

    اگر یک راننده مسابقه هستید، بخش منطقی مغز را کنار گذاشته و به نتایج منطقی فکر نمی‌کنید و از لحاظ ذهنی هیچ حد و مرزی برای خود قائل نمی‌شوید. اگر از عهده هزینه‌ها می‌توانید برآیید، پس بهتر است به اولین باشگاه کارتینگ دم دستتان رجوع کنید و یاد بگیرید که چگونه سرعت بروید. سپس در یک سری مسابقات سطح پایین به عنوان تست شرکت کنید. بعد از آن به فکر اسپانسر باشید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای این رشته ورزشی را دنبال کنید.

    14
    اردیبهشت
    1393

    Kimi Riakkonen
    مسعود انیس حسینی

    درباره نویسنده

    مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

    آموزشمسابقات



    2,478 بازدید کننده

    ۲۹ دیدگاه

    1. parham
      سوابق: (122 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      موارد لازم برای راننده ی حرفه ای شدن در ایران:کنار گذاشتن ناقابل 20 میلیون تومان بابت خرید پراید آنهم به صورت قسطی،گواهینامه هم بی خیال،رفتن به یکی از خیابان های شمال شهر اونم در ساعت 3 نصفه شب،پیدا کردن اسپانسر که همون بابامون هست!!!

      پاسخ
      • مصطفی فقط آگراR
        سوابق: (296 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        به سختی!

        پاسخ
    2. javid
      سوابق: (75 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      واقعا من از بچگی دوست داشتم یک راننده F 1 شوم اما با توجه به شرایط حاکم بر ایران این آرزو به رویا تبدیل شده

      پاسخ
      • parham
        سوابق: (122 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        منم از بچگی یه لامبورگینی وننو می خواستم!!!

        پاسخ
        • مصطفی فقط آگراR
          سوابق: (296 دیدگاه)
          14 اردیبهشت 1393

          منم از بچگی یه پراید می خواستم که همونم گیرم نمی یاد!

          پاسخ
      • مصطفی فقط آگراR
        سوابق: (296 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        دیگه باید رویاشو هم از سر خارج کنی.

        پاسخ
      • رضا
        سوابق: (1153 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        رویا نیست داداش برای ما محال ممکن شده

        پاسخ
    3. پویان
      سوابق: (40 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      اینجا دوره های آموزشیشم نیست چه برسه بری یاد بگیری

      پاسخ
    4. sadegh
      سوابق: (1376 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      حالا صحبت های این آقا که درمورد مسابقات حرفه ایه، خیلی دلم میخواست توی هر شهری یه مکانی برا جوونا درست میکردن تا با ماشیناشون میرفتن اونجا و هر کاری میخواستن میکردن (به قول خودمونی عقده هاشونا خالی میکردن) نه اینکه توی خیابون و سر کوچه ها و سر چهارراه ها دریفت و دستی میکشیدن!

      نه تنها یه همچین جایی برامون درست نمیکنن، قیمت ماشین ها هم اینقد بالا بردن که دیگه هیچ کس جرعت نداره با ماشینش از این کارا بکنه!

      لعنت بر شما که همه چیز این مردما ازشون گرفتید.

      پاسخ
      • مصطفی فقط آگراR
        سوابق: (296 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        صادق اگه تو ایران این چیزی رو که می گی بکنن الآن می ری می گن یه100هرار تومن واسه ورودی بده.

        پاسخ
        • sadegh
          سوابق: (1376 دیدگاه)
          14 اردیبهشت 1393

          میدونم مصطفی جان، منم منظورم از ساخت یه همچین چیزی، یه پیست با شرایط مناسب بود، اگه میخوان بسازن که فقط بچه مایه ها برن چه فایده داره؟!!! (که البته همون رو هم نمیسازن) :(

          پاسخ
    5. hamid3x
      سوابق: (136 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      یه دونه پیست مثل پیست های ناسکار که ساختنشم مشکل نیست بسازند ملت ماشیناشونو بیارند دور یه بیضی اینقدر بچرخند تا موتور ماشیناشون سر سیلندر بسوزونه بعدش پشیمون و خالی از هیجان بشند باور کنید دیگه آمار تصادفات و جرائم رانندگی کشورمون به شدت کم میشه.بابا ول کنید دیگه این پیست آزادی رو دیگه کم مونده مسابه سرعت تانک هم بیارند اونجا برگزار کنند.

      پاسخ
      • رضا
        سوابق: (1153 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        همون پیست آزادی رو هم یکی دیگه ساخته

        پاسخ
    6. مصطفی فقط آگراR
      سوابق: (296 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      تو ایران نه جاده صافی هست و نه ماشین صافی!

      پاسخ
    7. شاهین
      سوابق: (2310 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      پول!!! چیزی که تعیین کننده شده.
      به نظر من برای اینکه رانندگی یاد بگیریم باید خودمون یاد بگیریم اونم بصورت عملی و نه تئوری.(البته تئوری هم لازمه ولی خب به نظر من نقشش کمتره)
      یادمه وقتی کوچیک بودم،وقتی میخواستم رانندگی رو یاد بگیرم،همش از بابام میپرسیدم و اونم یادم میداد ولی هیچ موقع اون چیزی نمیشد که دلم میخواست.
      تا اینکه خودم پشت فرمون مینشستم و انقدر ماشین رو خاموش میکردم و از نو شروع میکردم تا به خواستم میرسیدم.
      این هزینه هایی که اینجا نوشته برای من توی رویا هم قابل تهیه نیست. :(

      پاسخ
    8. Mohammad XX
      سوابق: (198 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      بچه ها کسی میدونه یه بار رانندگی کردن با کارت تو پیست آزادی چقدر آب میخوره؟ خیلی دوست دارم یه بار امتحان کنم

      پاسخ
    9. قاقالی
      سوابق: (95 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      بچه ها من هیچوقت آرزوی داشتن ماشین نداشتم چون دوچرخه هم بلد نیستم برونم چه برسه به ماشین ! باورکنین من یکی از کودکان کارم

      پاسخ
      • رضا
        سوابق: (1153 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        ایشالا توهم به آرزوهات برسی داداش
        ولی من راننده حرفه ای مسابقاتم. قراره سایپا اسپانسر من بشه میخوام با تیبا gt3 تو مسابقات DTM آلمان شرکت کنم و تو خاک خودشون پوزشون رو بزنم و پرچم کشورم رو به اهتزاز دربیارم.

         
        13
         
        4
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
    10. کافر مقدس
      سوابق: (331 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      البته این موضوع در مورد ایرانی ها صدق نمیکنه :D

      داوووش mohamad xx اولا که آزادی اصن پیست اتوموبیلرانی و موتور سواری نیست . پیست کارتینگ بوده بر دوران قبل انقلاب. . . . پیست اتوموبیلرانی در حال حاظر نداریم :d

      من تا اونجا که از موتورش خبر دارم باید عضو ارگان های خاصی مثل […] و اینا باشی . . . . همه چی هم از خودته

       
      4
       
      2
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    11. امید
      سوابق: (1288 دیدگاه)
      14 اردیبهشت 1393

      این خیرین مدرسه ساز کجان ما جوونا دل نداریم بیایین 2 تا پیست درست درمون برا ما 2 تا کارخونه برا اشتغال هم خیرات کنین دیگه بخدا صوابش کم از مدرسه نیست

       
      9
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
      • رضا
        سوابق: (1153 دیدگاه)
        14 اردیبهشت 1393

        امید جان دمت گرم خیلی پیشنهاد خوبی دادی
        چرا همش مدرسه میسازن بابا؟ مگه زمان ماست که کمبود کلاس و مدرسه و کلا همه چی بود.
        الان بچه ها همه از مدرسه متنفرن.
        انجمن خیرین پیست سازان فرمولا وان!!!!

         
        6
         
        0
         
         
        تاییدیه
        پاسخ
        • امید
          سوابق: (1288 دیدگاه)
          15 اردیبهشت 1393

          مخلص داش رضا عزیز

           
          2
           
          0
           
           
          تاییدیه
          پاسخ
    12. مهدی دادگر
      سوابق: (17 دیدگاه)
      16 اردیبهشت 1393

      سلام دوستان من خودم به عنوان یه راننده حرفه ای اتومبیل رانی که 6 تا مقام قهرمانی دارم وحتی سال 91 قهرمان کشور شدم میگم که هیچ حمایتی از ادم نمیشه. همش از جیب هست تازه من در کلاس پراید استاندارد شرکت میکردم. باور کنید برای هر مسابقه حداقل 700 تومن هزینه ی اماده سازی ماشین بود. توی این رشته پول حرف اول رو میزنه

       
      4
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    13. armin
      سوابق: (1 دیدگاه)
      6 خرداد 1393

      من میخواستم بدونم برای راننده ی مسابقات رالی شدن باید چه کار هایی انجام بدی و از کجا شروع کنی و چفدر خرج داره ممنون میشم بهم بگید

       
      0
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    14. علیرضا
      سوابق: (1 دیدگاه)
      10 مرداد 1393

      من به ماشین علاقه بیش از حد تصوری دارم ولی این مطلبو که خوندم واقعا ناامید شدم همیشه دوست داشتم یکی مثل Toby marshal تو فیلم نید فور اسپید بشم ولی نشد. الان شاید باور نکنین ولی اشک چشمام در اومد

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    15. دانیال
      سوابق: (1 دیدگاه)
      11 مرداد 1393

      چرا در ایران همه چیز گرونه ؟ چرا هیچ حمایتی از ورزشکارها نمیشه چرا هیچ اسپاسری قول حمایت نمیده چرا همه باید ارزو به دل بمانند و بمیرن بابا تورو به خدا یه کو به فکر جوان ها باشید ما ایرانی ها توانایی دست یابی به هرچیزی رو داریم …….

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    16. 160
      سوابق: (48 دیدگاه)
      12 مرداد 1393

      همه میتونین راننده مسابقات بشین تنها چیزی که لازممه پوول دیگه هیچی

       
      2
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    17. آواتار REZA . JUST TOYOTA
      REZA . JUST TOYOTA
      سوابق: (339 دیدگاه)
      4 آبان 1393

      این ارزوی همه ی ما هست

       
      0
       
      0
       
       
      تاییدیه
      پاسخ
    18. آواتار REZA . JUST TOYOTA
      REZA . JUST TOYOTA
      سوابق: (339 دیدگاه)
      4 آبان 1393

      تا حالا فقط تونستم با کارتینگ مسابقه بدم

       
      0
       
      0
       
       
      تاییدیه
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : مجله ماشین ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    سی عکس ماشین زیبا و اسپورت مک لارن 570GT 2017
    بیست عکس از کانسپت ب ام و 2002 در سال 2016
    عکس و مشخصات بیوک کاسکادا ST مدل 2017 (Buick Cascada)
    عکس و مشخصات بوگاتی شیرون مدل 2017 (Bugatti Chiron)
    عکس و مشخصات استون مارتین ونکویش زاگاتو قرمز و زیبا
    ماشینی که زمان سبز شدن چراغ قرمز را به راننده اطلاع می دهد
    بهترین‌ خودروهای سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به انتخاب تخته گاز
    نشانه‌های پایان عمر باتری ماشین و زمان تعویض
    عکس پژو 208 و شباهت به 206-نوه 206 در ایران
    گالری تصاویر و عکس آئودی S5 کوپه 2017 قرمز رنگ
    گالری تصاویر و عکس وانت هوندا ریج لاین 2017
    تصاویر کادیلاک XT5 مدل2017 و قیمت کادیلاک شاسی بلند
    گالری تصاویر مازراتی کواتروپورته 2017 رنگ سفید و سورمه ای
    بیست عکس مرسدس بنز AMG GT R 2017 رودستر بسیار زیبا سبز رنگ
    گالری تصاویر بیرون وداخل شورولت کامارو اسپرت و زیبا 2016
    ایا خودرو سازان خصوصی مونتاژکار هستند؟
    تصاویر فورد اکسپلورر شاسی بلند
    تصویر لوکس ترین و گرانترین ماشین شاسی بلند در جهان
    عکس داخل و بیرون استون مارتین زاگاتو
    عکس ماشین بهنوش طباطبایی و همسرش مهدی پاکدل
    تصویر ماشین سوپر اسپرت 2018 تویوتا رنگ قرمز
    عکس وانتی که بیشترین بار 14 تن را جابجا می کند
    عکس گران ترین شاسی بلند جهان
    شماره تلفن و سایت و هزینه اشتراک امداد خودرو ایران
    گارانتی دوساله ایران خودرو شامل چه مواردی می شود؟چهل هزار کیلومتر
    تغییرات ظاهری ممنوع در خودروها
    بررسی ده خودروی برقی برتر در جهان+عکس
    بهترین خودروهای زیر 40 میلیون تومان برای سفر
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار