چهارشنبه 28 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
بررسی تخصصی و عکس های نیسان تینا 2011
  • تعداد بازدید : 2476
  • بررسی تخصصی و عکس های  نیسان تینا 2011

    ملاقات با نیسان تینا 2011

    نیسا تینا خودرویی است که برای نخستین‌بار در سال 2003 و در ژاپن رونمایی شد. نسل اول این خودرو در فاصله سال‌های 2003 تا 2008 به تولید می‌رسید اما نسل دوم آن‌ که نسبت به گذشته کمی کوچک‌تر شده بود، در سال 2009 معرفی شد.

    نامگذاری این خودرو همچون یادگیری زبان ژاپنی، در طول زمان فرآیندی پیچیده را طی کرده چرا که به عنوان مثال، تینا هم‌اکنون در بازارهای استرالیا و یا نیوزیلند با نام نیسان ماکسیما و در بازارهای آمریکای شمالی با نام نیسان آلتیما شناخته می‌شود.

    Nissan Teana 2011

    هرچند برای تینا در بازارهای جهانی سه نوع پیشرانه مختلف درنظر گرفته شده اما نمونه‌های وارداتی این خودرو عموماً از پیشرانه‌ای شش سیلندر 2.5 لیتری (این مدل با نام 250XV مشهور است) با توانایی تولید 182 اسب‌بخار و گشتاور 228 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

    این موتور که مجهز به سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌هاست، نیروی تولیدی خود را به محور جلو منتقل می‌کند. در این مدل، مصرف سوخت ترکیبی خودرو در حدود 9.5 لیتر است که با درنظر گرفتن باک 70 لیتری آن دیگر جای نگرانی نیست.
    بر روی تینا، اخرین نسل گیربکس‌های پیشرفته نیسان و همان  CVTهای معروف نصب شده است. البته این گیربکس قابل تعویض با نمونه‌های 6سرعته دستی نیز هست.

    سیستم تعلیق این خودروی 1550 کیلوگرمی نیز بگونه ای است که تحمل حداکثر وزن 2040 کیلوگرمی را برای آن امکان‌پذیر می‌سازد.

    فرمان خودرو که مجهز به سیستم هوشمند سرعت است؛ متوسط شعاع چرخشی تینا را به 5.7 متر رسانده که نسبت به طول 4.8 متری آن نسبتا قابل قبول خواهد بود.

    سیستم‌های کمکی پایداری همچون EBD ، ABS ، TCS و نهایتا سیستم ضدلغزش VDC به صورت استاندارد در این خودرو دیده می‌شود.

    ایربگ‌های سرنیشینان جلو، پرده‌ای‌ و جانبی که مجموعا به 4عدد رسیده‌اند در مقایسه با سایر رقبای قدرتمند آن واقعا نا امید کننده ظاهر شده و هیچ حرفی هم برای دفاع کردن از خود نخواهد داشت.

    در نمای ظاهری، هرچند بزرگ بودن ابعاد واندازه‌های خودرو نظرشما را جلب می‌کند اما با این حال وقتی پشت فرمان آن قرار می‌گیرید کمی نظرتان تغییر خواهد کرد و به جمع‌وجور بودن طراحی کابین آن پی خواهید برد ولی به هرحال برای سوار نمودن 5 نفر سرنشین هنوز هم می‌توان به آن اطمینان کامل داشت.

    ادوات داخلی هرچند طراحی ساده‌ای دارند اما موقعیت دسترسی به آن‌ها کاملا مناسب است. تریم چوبی درب‌ها و چرم بکار رفته در داشبورد از کیفیت کاملا مناسبی برخوردار است.

    اما چرم صندلی‌های و همچنین کیفیت ادوات قرار گرفته در کنسول مرکزی، نسبت به قیمت خودرو بسیار پائین‌تر از سطح انتظارات شماست؛ وعلی‌الخصوص ذکر این نکته که نسبت به ماکسیما مرغوبیت کمتری دارند نیز شاید بیشتر شما را عصبانی کند!

    نبود دوربین عقب یا حداقل سنسور دنده عقب یکی دیگر از مشکلات این خودروست. از طرف دیگر وقتی شخصا اقدام به نصب این‌دو آپشن می‌کنید، از سوی نمایندگی احتمالا به باطل‌کردن گارانتی 36 ماهه خودرو خود متهم خواهید شد.

    همانطور که انتظار می‌رود، باوجود گیربکس CVT شروع حرکت تینا کمی کند است. اما به فاصله چند ثانیه بعد، این گیربکس ضعف خود را جبران کرده و شتاب خوبی را در دسترس شما قرار خواهد داد و حتی ممکن است به عدد 9.6 ثانیه‌ای نیز برای شتاب آن دست یابید.

    هنگام نشستن در تینا و بخصوص در ردیف عقب، برخلاف نیسان ماکسیما، تکان‌های تعلیق دیگر آزار دهنده نخواهند بود. اگر با سرعت به پیچ‌ها وارد شوید به لطف سیستم‌های پایداری متعدد آن، با مشکلی مواجه نشده و راننده و سرنشین جلو نیز با خیال راحت، پیچ را تحمل خواهند کرد.

    اما این قضیه برای سرنشینان عقب کمی متفاوت است چرا که طراحی صندلی‌ها بگونه‌ای نیست که کاملا بدن را در خود جذب کند. از این‌رو جابجایی سرنشینان عقب در عبور از پیچ‌ها، بسیار محتمل می‌شود.

    یکی از ویژگی‌های خوب تینا، داشتن فرمان حساس به سرعت است؛ بدین معنی که در سرعت‌های زیاد و برای بالا رفتن دقت و امنیت، حساسیت یا همان تیزی فرمان متناسب با شرایط رانندگی، بتدریج کمتر خواهد شد (اما بقدری نیست که خودرو از فرمان شما سرپیچی کند).

    این ویژگی برای رانندگی تهاجمی جوانان قطعا دردسر ساز است چرا که فرصت انجام عکس‌العمل‌های سریع را کاملا از آن‌ها می‌گیرد. طوریکه در حین تعویض سریع لاین‌ها بویژه در سرعت‌های 110 تا 120 این امر کاملا خود را نشان خواهد داد.

    قیمت تینا در بازار در حدود 63 تا 67 میلیون تومان است که با داخلی شدن ساخت آن ، شاید تا حدود 54 میلیون تومان نیز کاهش یابد.

    *متن فوق چکیده‌ای است اصلاح‌شده از مقاله « از سرزمین خورشید تابان » به نویسندگی علی رزوان و مسیح فرزانه؛ چاپ شده در سیصد و چهل‌ و یکمین شماره مجله ماشین.
    03
    شهریور
    1390

    Nissan Teana 2011
    جی فاکتور

    جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

    ۵۴ دیدگاه

    1. البته به زیبایی کابین ماشین های المانی نیست بی اغراق!!

       
      9
       
      26
       
       
      تاییدیه
    2. افسوس که افسانه هست…….

       
      15
       
      5
       
       
      تاییدیه
    3. زیرش خیلی کوتاه هه تو دست انداز ها گیر میکنه ماکسیما تو هوا میگیرتش

       
      11
       
      25
       
       
      تاییدیه
      • دوست عزیز ماکسیما3000سی سی هستش

         
        9
         
        0
         
         
        تاییدیه
    4. با سلام.خواستم بدونم مدلهای 1390 و 1391 دارای گیربکس cvt هستن یا فقط اتوماتیک هستن؟

       
      5
       
      2
       
       
      تاییدیه
    5. سلام دوستان من و پدرم مصمم بودیم تویوتا کمری 2013 یا 2014 صفر بخریم و اصلا به فکر تیانا نبودیم تا اینکه اتفاقی تو همشهری یه مورد استثنایی پیدا کردیم فول وارداتی 2009 کارکرد 8000 رنگ بادمجونی ( عنابی تو سند خورده ) من شناختم از تیانا همین بود که شنیدم با کیفیت ترین خودروی کشوره با کارشناس رفتیم اصالت و تقریبا صفر بودن ماشینو تایید کرد الان خیلی راضیم و خوشحالم که تویوتا نخریدم چون پشت تویوتا هم نشسته بودم از اپشن که هیچی نداشت حداقل با 120 تومن ادم انتظار داره سانروف صندلی چرم چیزی داشته باش خلاصه با 114 معاملش کردیم اگه سوالی داشتید دوستان من در خدمتم amin.r72@gmail.com

       
      15
       
      1
       
       
      تاییدیه
      • اتفاقا تینا آپشن خیلی کم داره…

         
        0
         
        3
         
         
        تاییدیه
    6. الان که اتفاقى این مقاله رو خوندم جیگرم کباب شد.یه ماشین با همون سطح کیفى تولید عرض سه سال حدود صد میلیون گرون شده.شما کشورى رو میشناسید که این طورى باشه؟

       
      14
       
      0
       
       
      تاییدیه
    7. سلام من تجربه تیانا را داشتم ماشین بسیار نرم و خوش فرمانی است اما جند مشکل کوجک که نتیجه مونتاز است داشت که فروختمش اول وضعیت دوربین و سنسور است که قابل جایکزین أما اول کارانتی رو مخدوش می کردبعد جنس اصل نمیشه دوم سیستم صوتیش بود که حتیusb خور نداشت و کیفیت بایینی داشت بعد یکسری ایتم های اولیه مانند بازشدن درب کابوت بدون جک اینها همه باعث شد که با تردید به کیفیت این ماشین در اترمونتاز بنکرم حتما به این موضع هم توجه کنید که بازار دست دو خوبی ندارد و وقتی کسی ١۴٠میلیون بول ماشین میده ریز بین میشه الان کمریSE2013دارم این ماشین هم بعضی ابشن ها رو نداره متل أبینه تاشو کرم کن سرد کن صندلی مموری صندلی ولی این ابشنها کاربرد روزمره زیادی ندارد بهر حال از بین ماشین هایی که داشتم درسدانها اول کادنزا بعد تیانا هندلینک و نرمی فوقالعادهای داشتند

       
      8
       
      4
       
       
      تاییدیه
    8. من اگه پولشو داشتم بدون شک مزدا3 نیو میرفتم حتی اگه یه خانواده 4-5 نفره هم داشتم…

       
      0
       
      3
       
       
      تاییدیه
    9. فوق‌العاده است ! من دارمش کارم ماشینه عشق ماشینم هستم!!
      بینظیره تو کلاس و قیمت خودش√
      رقیب۶سیلندرش ماکسیما و آزرا هستن با حجم موتور و مصرف سوخت و آپشن کمتر!!
      آزرا که صحبتش نیست با اون استهلاکش تازه مقایسه ماشین کره ای با ژاپنی اصلن اشتباهه!!!
      ماکسیما هم که به تاریخ پیوسته…

       
      3
       
      0
       
       
      تاییدیه
    10. حجم موتور بالاتر مصرف بیشتر آپشن کمتر(آزرا و ماکسیما رو میگم)
      رقیباش تو ایران لکسوسis250 وتویوتا کمری هستن! تویوتا آپشن نداره ۴ سیلندره شتابش کمتره و..
      فقط یک سقف پاناروما فلان قدر قیمتشه!! اگه تو این رنج قیمت این آپشنها رو بخوای چاره ای جز کره ای های ۴ سیلندر(سوناتا و اپتیما) نداری! که بنظر من شاگرد نیسان هم نمیشن کره ای ها!!!
      تو این قیمت تو ایران محشره ! رقیب نداره!! ژاپنی بی همتا!
      گفتم که کارم ماشینه (نمایشگاه دارم) یعنی همه جور ماشین داشتم و دارم پس بهتر از یکی که یه ماشین داشته میتونم مقایسه کنم! در ضمن جدا از اینکه کارم ماشینه , عشقم هم ماشینه!! عشق ماشینم!
      شک نکنید تو رنج قیمت خودش و سایز اتاق و کلاس خودش با این آپشنها وگیبرکس cvtمعرکش رقیب نداره!
      البته چند تا ضعف جزیی داره که قابل اغماضه چون بقیه ماشینها هم بی عیب و ضعف نیستن.
      √√ درود…

       
      1
       
      0
       
       
      تاییدیه
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : عکس ومشخصات فنی نیسان تینا , مجله ماشین ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار