پنجشنبه 29 مهر 1400
مطالب پیشنهادی
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
قیمت روز خودرو
تصاویر و مشخصات ماشین های خارجی وارداتی
تصاویر و مشخصات انواع ولوو
اموزش رانندگی
مراکز خودرو
اموزش رایگان تعمیرات خودرو
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تست و رانندگی سوناتا 2015
  • تعداد بازدید : 4978
  • تست و رانندگی سوناتا 2015

    تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    4,986 بازدید
    5 دیدگاه
    دسته بندی : تست و بررسی

    پنج سال است که سوناتا در سگمنت سدان های متوسط استانداردهای جدیدی در زمینه مصرف سوخت، جاداری و استایل تعریف کرده است و مدل 2015 نیز همین نقاط قوت فعلی را حفظ کرده و در کنار ارزش بیشتر در برابر مبلغ پرداختی را نیز اضافه کرده است.

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    سوناتا 2015 )با کد LF شناخته می شود) یک سدان متوسط خانوادگی 5 نفره است. هیوندا در سال 2015 طول، عرض، ارتفاع و ویل بیس (فاصله محور جلو و عقب) سوناتا را افزایش داده است. طول کلی 1.3 اینچ بیشتر شده، ویل بیس 0.4 اینچ افزایش یافته و عرض آن 1.2 اینچ بیشتر شده است. با اینکه سوناتا بزرگترین ویل بیس در این سگمنت را ندارد نسبت به رقبای عمده خود فضای سرنشین بیشتری ارائه می دهد.

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    طراحی بیرونی سوناتای 2015 نسبت به قبل با وقار تر شده و طرح آن برگرفته از جنسیس سدان است که بیشتر روی جنبه لوکس بودن تمرکز دارد. داخل سوناتا مانند جنسیس شده است و کیفیت مواد بهبود یافته و لیست آپشنهایی که در آن به کار رفته از نوعی است که بیشتر در خودروهای لوکس دیده می شود. پنج سطح متفاوت تریم برای آن در نظر گرفته شده که شامل SE، Sport، Limited، Eco، و مدل تست شده در این مقاله Sport 2.0T است. سه موتور مختلف 4 سیلندر در دسترس هستند و تمام مدل ها (تریم ها) دیفرانسیل جلو هستند. تا سال 2015 یک مدل هیبرید با طراحی مجدد نیز اضافه خواهد شد ولی تا زمان عرضه مدل هیبرید 2014 در کنار مدلهای جدید فروخته می شود.

    موتور و گیربکس:

    مدل Sport 2.0T قوی ترین انتخاب در بین مدلهای 2015 است که 245 اسب قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به منظور رقابت با رقبای 6 سیلندر تنفس طبیعی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد طراحی شده است.

     

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    مدل پایه با حجم 2.4 لیتر (تنفس طبیعی) 185 اسب قدرت دارد که نسبت به سال پیش 5 اسب کمتر شده است. هر دو موتور 2.0 و 2.4 مجهز به گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی هستند. در مدل 2.0 توربو امکان تعویض دنده ها از طریق شیفترهای فرمان نیز وجود دارد که برای خودرویی در این سگمنت هم خوشایند و هم غیر عادی است.

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    موتور سوم در برنامه تولیدات سوناتا یک موتور جدید محسوب می شود. موتور مذکور از نوع 1.6 لیتر توربوشارژ 4 سیلندر با 177 اسب قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور است. گشتاور این موتور به طور قابل ملاحظه ای از نمونه 2.4 لیتر تنفس طبیعی بیشتر است. برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت این موتور 1.6 که فقط در تریم Eco نصب می شود مجهز به گیربکس 7 دنده دابل کلاچ اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است.

    رانندگی با آن چگونه است؟

    احتمالا بارزترین ویژگی شخصیتی سوناتا در بین تمام مدلهای آن سکوت مطلق آن است. سوناتا خودرویی ساکت است. جذب ناهمواریهای جاده با تعلیقی بی صدا بزرگترین نقطه قوت این سدان متوسط است. کیفیت سواری آن (فارغ از نوع تریم) به خوبی تحت کنترل بوده و هرگز خشن نیست. با اینکه شکایت خاصی نمی توان از قابلیتهای دینامیکی سوناتا کرد ولی رانندگی با آن هیجان زیادی ندارد. حتی قوی ترین مدل آن (اسپرت 2 لیتری توربو) مشکل جدی کمبود قدرت دارد ولی نسبت به مدل پایه خیلی سریعتر سرعتش به محدوده سرعت بزرگراه می رسد. در تست نشریه Edmunds مدل اسپرت در عرض 8.3 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر رسید که در بین خودروهای 4 سیلندر دیگر در این سگمنت رقمی متوسط است. رقبای 6 سیلندر سوناتا حدود 2 ثانیه زودتر از آن به همین سرعت می رسند.

     

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    در تست ترمزگیری نشریه ادموندز سوناتا Sport 2.0T برای توقف کامل از سرعت 96.5 کیلومتر نیاز به 38.1 متر مسافت داشت. با اعمال بیشترین نیروی ترمز، سوناتا تعادل خود را حفظ کرد و دایو دماغه خیلی کمی داشت. با اینکه پدال ترمز سفتی و حس اطمینان خود را در تستهای ترمز متوالی حفظ کرد ولی مسافت ترمز 1.5 متر افزایش یافت.

    در مدل اسپرت 2 لیتری توربو علاوه بر شیفتر فرمان، غربالک فرمان در قسمت بالای پای راننده از نوع صاف است که نسبت به غربالکهای کاملا مدور در تریم های دیگر بهتر است. ولی همچنان هیوندا خودرویی اسپرت برای لذت رانندگی نیست. هوندا آکورد اسپرت که گیربکس 6 دنده دستی ارائه می کند رانندگی بسیار لذت بخش تری نسبت به سوناتا دارد.

    رانندگی با مدل Eco تعجب آور است زیرا نسبت به مدل پایه بسیار قویتر است و رفتار جاده ای مشابهی دارد و در عین حال کم مصرف ترین عضو خانواده سوناتا و از مدل اسپرت 2 لیتری توربو نیز ارزان تر است. همچنین از نظر امکانات نیز زیاد فقیر نیست و می توان با پکیج تکنولوژی صاحب آن شد که شامل آپشنهای اضافه ای مانند سیستم ناوبری، شناسایی نقطه کور و صندلیهای جلو با سیستم گرمایش و .. است.

    در تمام تریم ها سه حالت رانندگی وجود دارد: Normal، Sport، و Eco که نوع کالیبراسیون گیربکس و عکس العمل دریچه گاز را با نیازهای شما هماهنگ می کنند. در مدل اسپرت سفتی فرمان نیز بیشتر می شود. اختلاف میان حالت Eco و Sport ناچیز است و اگر هنگام رانندگی صبر و حوصله تان از دیگران بیشتر است می توانید از حالت Eco اجتناب کنید.

    مصرف سوخت:

    اگر هدف شما از خرید سوناتا مصرف سوخت پایین باشد مدل Eco انتخاب واضح است. مصرف سوخت آن بر اساس استاندارد EPA در شهر 8.4 لیتر، در جاده 6.18 لیتر و در سیکل ترکیبی 7.35 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. البته مشکل اینجاست که مصرف آن فقط 0.78 لیتر کمتر از مدل 2.4 لیتری است که قیمت مدل پایه آن 2.125 دلار پایینتر است. ولی مدل 1.6 لیتری به خاطر گشتاور بهترش رانندگی لذت بخش تری نسبت به نمونه 2.4 لیتری دارد. مصرف سوخت در تریم های اسپرت و لیمیتد با موتور 2.4 لیتری (8.4 ترکیبی/9.8 شهر/6.7 اتوبان) و مدل پایه تریم SE نیز (8.11 ترکیبی/9.4 شهر/6.35 اتوبان) با همان موتور اعلام شده که مصرف بیشتر تریم های اسپرت و لیمیتد به گفته یکی از نمایندگان هیوندا به خاطر سایز بزرگتر تایر و رینگ و وزن تجهیزات اضافه آنهاست.

    مصرف مدل اسپرت 2 لیتری توربو تست شده در این مقاله بر اساس استاندارد EPA در سیکل ترکیبی 9.04، در شهر 10.22 و در اتوبان 7.35 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است که نسبت به مدل 2 لیتری توربو در سال گذشته در شهر 0.98 لیتر و 0.36 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی کاهش مصرف داشته است ولی مصرف در اتوبان تغییری نکرده است. در تست نشریه ادموندز مدل اسپرت 2 لیتری توربو در سیکل ترکیبی 10.22 و در اتوبان 7.49 لیتر در 100 کیلومتر بنزین سوزاند.

    داخل کابین سوناتا و امکانات آن چگونه است؟

    به بیان ساده داخل سوناتا بسیار بزرگ است. احتمالا در کابین سوناتا هیچ وقت نیازمند فضای بیشتر نخواهید بود. افراد بالغ با سایز بزرگ در صندلی های عقب آن راحت خواهند بود و فضای سر و پا برای سرنشینان جلو در سوناتا جزو بهترین در کلاس خودش است. طراحی کنسول وسط نسبت به مدل قبلی که حالتی عمودی داشت بیشتر حالت افقی پیدا کرده و باعث افزایش عرض کابین شده است. با این حال در طراحی کابین ویژگی نوآورانه ای به چشم نمی خورد. حس جاداری سوناتا در تمام رقبای آن وجود ندارد.

     

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    چیدمان دکمه های طوری است که استفاده از آنها را آسان می کند و برای سیستم ناوبری، تلفن، رادیو و سیستم های رسانه ای دکمه های جداگانه در نظر گرفته شده است. کنترل سیستم تهویه از طریق دکمه های مدور انجام شده و صفحه نمایش اینترفیس لمسی هیوندا که کار کردن با آن راحت است همچنان وجود دارد. در تریم لیمیتد صندلی های تمام چرم در دسترس هستند ولی صندلی های چرم نارنجی در مدل اسپرت 2 لیتری توربو بهتری ظاهر را دارند. صندوق بار سوناتا با حجم 461 لیتر با صندوق حجیم فولکس پاسات برابری می کند.

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    سایه بان شیشه عقب، کروز کنترل با قابلیت توقف کامل خودرو، در هوشمند صندوق عقب که با نزدیک کردن کلید به آن و صبر کردن به مدت 3 ثانیه در صندوق اتوماتیک باز می شود، سیستم گرمایش و سرمایش برای صندلی راننده و سرنشین کناری راننده (برای صندلی عقب بنا بر سفارش)، سیستم گرمایش برای فرمان در پکیج Tech، بلوتوث، USB، خروجی اضافه، سیستم Apple CarPlay برای ارتباط iPhone با صفحه نمایش 8 اینچی سیستم ناوبری بخشی از امکانات ویژه سوناتا 2015 هستند. سیستم هشدار هنگام برخورد از جلو، سامانه شناسایی نقاط کور و سیستم اخطار خارج شدن از لاین از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

    در میان تجهیزات ایمنی سوناتا 2015 می توان به 7 ایربگ (به طور استاندارد) که شامل ایربگ های زانوی راننده هم می شود اشاره کرد. مقاومت پیچشی شاسی 41 درصد و استحکام خمشی آن 35 درصد بهتر شده است. در تست موسسه NHTSA سوناتا 5 ستاره ایمنی دریافت کرد.

    سوناتا برای چه افرادی مناسب است؟

    اگر در جستجوی یک سدان متوسط هستید که بسیار جادار و ساکت باشد و کابین آن کاربردی باشد سوناتا 2015 قطعا همان خودرویست که دنبالش بودید. امکانات فراوان با قیمتی رقابتی و گارانتی 10 ساله/160 هزار کیلومتر دلایل دیگری برای انتخاب سوناتا هستند. در نقطه مقابل آن باید گفت موتور 2 لیتری توربو سوناتا در مقایسه با رقبای 6 سیلندر خود بسیار ضعیفتر است بنابراین اگر خودرویی خانوادگی با موتوری قدرتمند می خواهید سوناتا شما را مایوس خواهد کرد. همچنین فارغ از نوع تریم یا نوع موتور، سوناتا لذت رانندگی خاصی ندارد و اگر لذت یا هیجان رانندگی از فاکتورهای ارزشمند شماست در این سگمنت رقبای دیگری هستند که از این نظر به سوناتا برتری دارند.

     

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

    در پایان توجه شما را به مقایسه مشخصات فنی و نتایج تست سوناتا 2015، سوناتا 2011 و بی ام و 328i F30 جلب می کنیم:

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015

     تست و بررسی هیوندا سوناتا 2015



    منبع خبر : edmunds.com

    دیدگاه ها

    جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا لاگین نمایید
    ورودعضویت
    مرتب سازی بر اساس
    نمایش
    • پوریا ایرانی پاسخ

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      0
      0
      خیلی بهتر شده ولی ای کاش رانندگی باهاش یک ذره خشن بود
    • محمدماجد پاسخ

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      0
      0
      دمه بی ام دبلیو بازم گرمه ولی حال کردم 2011 خوب ترکونده مرسی
    • files_users_Concept_cars_in_the_vector_(1)[21442f18e34a019274715f8a9f961cd0].jpg

      امیدپ پاسخ

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      0
      0
      پایین خبر زده : منبع خبر : edmunds.com احتمالا باید ترجمه این سایت باشه که سایت معتبری هم هست
    • اسسی پاسخ

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      0
      1
      این خبر کپی و ترجمه شده از کدوم منبع هست؟ آخه تو ایران همه میدونن بزرگترین اشکال سوناتا سیستم تعلیق بسیار خشک و آزار دهدندشه ولی اینجا اومده گفته مثل همیشه سیستم تعلیقی داره که به خوبی نا همواریهای جاده رو پوشش میده!!!

      پوریا ایرانی

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      0
      0
      خوب گفتی
    نویسنده : irancar تاریخ : امتیاز :
    موضوعات : هیوندای , تصاویر ومشخصات فنی سوناتا ,
    مطالب مرتبط
  • مطالبی که شما از آن ها خوشتان خواهد آمد...
  • متوقف شدن تولید هیوندای جنسیس کوپه
    تصاویر و مشخصات فني هيونداي اكسنت
    تصاویر و قیمت جنسیس جدید G80
    تاکسی هیوندای اکسنت در تهران
    عکس و مشخصات و قیمت هیوندای کریتا Creta مدل2016
    دانلود بروشور و کاتالوگ و راهنمای تمام محصولات آسان موتور (هیوندای )
    تصاویر هیوندای النترا 2017
    تصاویر و مشخصات فنی هیوندای آزرا مدل2016
    وضعیت خودروسازان کره‌ای پس از تحریم در ایران
    بررسی تخصصی و تست کامل هیوندای آوانته XD
    عکس ها و بررسی تخصصی هیوندا سوناتا 2015 در ایران
    مقایسه قیمت و مشخصات هیوندای جنسیس ۲۰۱۴ با کیا کادنزا۲۰۱۵
    کنترل ماشین های هیوندای با برنامه های اندروید
    همه چیز درباره هیوندای کوپه تیبرون
    هیوندای جنسیس
    روشن ماندن چراغ روغن ازرا-مراحل تصویری خارج نمودن موتور ازرا و تعمیر یاتاقان‌های متحرک میل‌لنگ آزرا
    هیوندای تیبرون هیوندای کوپه
    مقایسه شتاب دو خودروی 6 سیلندر باکستر و جنسیس کوپه شش سیلندر
    تغییرات در بخش شاسی و تجهیزات سانتافه با عکس و بررسی 2015
    همه چیز درباره شرکت خودروسازی هیوندای
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • در جاده چالوس و هراز چگونه رانندگی کنیم؟
    مدل روکش دنده ماشین و تزئینات داخل خودرو ۲۰۱۸
    قیمت و نرخ تمام جریمه های رانندگی داخل و خارج شهر در سال 96-95
    قیمت خودرو در سال 95- قیمت همه خودرو های داخلی و وارداتی در بازار ایران در سال 95چقدر بود ؟
    عیب یابی اسان مشکلات پدال کلاچ و ترمز و گاز خودرو وقدرت موتور و کشیدگی ماشین
    عکس ها و گفتگو با نویسنده رمان راز سایه شیدا قوام پوری
    عکس و قیمت و اپشن های بوگاتی شیرون (Chiron)
    بررسی تخصصی موتور مشهور TU5موتور تی یو 5 در محصولات ایران خودرو
    قیمت و عکس های خودروی جدید B30
    عکس و مشخصات ولوو s60 مدل 2018
    چگونه ماشین را دستی بشوریم؟اموزش شستشوی ماشین در منزل
    چگونگی طراحی ماشین مبتدی و ساده اموزش طراحی بدنه ماشین
    چگونگی چک و بررسی ماشین دست دوم از نظر سلامت و کارایی
    چگونه وسایل فایبر گلاس شکسته را تعمیر کنیم؟
    اموزش ساخت یک موتور ابتدایی و ساده با سیم و باتری واهنربا
    نکات مهم قبل از ازمون گواهینامه تجربیات امتحان عملی رانندگی ازمایش
    اموزش رانندگی در شهر برای راننده تازه کار رانندگی برای شخصی که تازه گواهی نامه گرفته
    جدول نمرات منفی برای تخلفات رانندگان پر خطر و میزان جریمه
    برای تمدید گواهینامه رانندگی چه مدارکی نیاز است؟
    فواید بستن کمربند ایمنی چیست نبستن کمربند ایمنی چه خطراتی دارد؟
    ترمز ای بی اس abs چیست و چگونه کار می کند؟
    چگونه استرس را در رانندگی از بین ببریم چگونه راننده با اخلاقی باشیم
    چگونه ماشین خود را بشوییم و برق بندازیم؟
    با سی میلیون تومان چه خودروی صفری می توان خرید؟
    قیمت و عکس رنو ساندرو استپ وی
    قیمت پورشه و مازراتی در بازار ایران
    سن متوسط خودروها هم‌اکنون در انگلستان 7.8 سال است
    تندر 90 کیفیت بهتری دارد یا 206
    شرایط و مقدار وام خودرو بانک سینا
    سوء استفاده از کارت بازرگانی
    معایب و مشکلات اصلی خودروهای ایرانی و چینی
    قیمت رهن کامل اپارتمان نوساز در تهران
    احتمال زلزله های بعدی در تهران و دو شهر مهم دنیا بالاتر است
    فروش متری ٢ میلیون تومانی املاک شهرداری تهران
    شماره تلفن اعتراض به درصد حق کمیسیون بیشتر املاک
    انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید خارجی و فرانسوی
    نیازی به ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفترخانه وجود ندارد کار دفترخانه ها غیر قانونی
    نکات خرید و استفاده از ضد یخ خودرو
    قیمت اپارتمان نوساز و قدیمی در منطقه تهران نو
    قیمت خودروهای داخلی در بازار