سگمنت سدان و ترجیحاً سدان اسپرت، کلاسی خاص و متفاوت و صد البته ویژهترین کلاس در میان دیگر کلاسهای صنعت خودرو با هدف قشر متوسط جامعه به شمار میرود که سهم قابل توجهی از تولید و فروش صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص داده است، سگمنتی خانوادگی، لوکس و اسپرت که هر کمپانی خودروسازی را مجبور به اختصاص بخش قابل توجهی از خط تولید و تحقیقات به این کلاس و ارائه بهترینهای خود میکند. در میان شرکتهای خودروسازی جهان هم، شرکت میتسوبیشی جزو یکی از برترین خودروسازان در این سگمنت به شمار میرود که با تولید مدل لنسر، یک خودروی لوکس و خانوادگی ولی در عین حال اسپرت را ارائه کرده که اغلب شرکتهای خودروسازی در گردآوری این فاکتورها در کنار یکدیگر ناکام ماندهاند. این محصول یعنی لنسر، حدود یک سالی میشود که توسط نمایندگی رسمی این کمپانی یعنی آرینموتور تنها در دو مدل 1.6 لیتری و 1.8 لیتری برای بازارهای ایران عرضه میشود که بازگشت لنسر در چهلمین سالگرد تولدش به ایران میتواند مقدمه خوبی برای موفقیت این برند در بازارهای داخلی باشد که با توجه به امکانات و بازه قیمتی آن در بازار داخلی رقیبی جدی برای دو هم وطن این خودرو یعنی تویوتا کرولا و هوندا سیویک به شمار میرود که چندی پیش موفق به تست میدانی نسخه 1.8 لیتری میتسوبیشی لنسر شدیم.